Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klik! Nijmegen maart 2005

Moderator: moderatorteam

Hobbes
Vaste gebruiker

Klik! Nijmegen maart 2005

Ongelezen bericht door Hobbes »

:wc: Hobbes tijdens een 'time-out' op de WC...

Vanavond het examen, en dan even rust!

Meneer en mevrouw Hobbes zijn benieuwd hoe het met jullie honden gaat na onze eerste klik-cursus (ik zal geen naam noemen, want ik mag waarschijnlijk geen reclame maken hier).

Lees binnenkort hoe Hobbes het deed bij het examen..
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

wat is dit voor geheimtaal, of ik ben gewoon nog te slaperig om het te begrijpen???
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

toran schreef:wat is dit voor geheimtaal, of ik ben gewoon nog te slaperig om het te begrijpen???
Het ligt in ieder geval niet aan jou. :denken:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dus ook niet aan mij :cheer:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik snap er ook geen biet van :denken: Maar ja, ik zit midden in mijn vrijdagmiddag dip, dus ik heb een excuus :cheer:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Hobbes
Vaste gebruiker

Uitleg over Klik! Nijmegen maart 2005

Hallo forumleden,

Ik zal 't even uitleggen: we hebben afgelopen weken een intensieve klik-cursus gevolgd bij een Nijmeegse hondenschool; drie avonden in de week en ook nog veel leesvoer voor thuis. Vanavond is het examen en daarna kunnen we dus even bijkomen. Hopelijk kunnen we dan ook meer tijd gaan steken in het oefenen van alles wat we geleerd hebben.

De baasjes van deelnemer Hobbes zijn benieuwd hoe het de andere cursisten zal vergaan nu de cursus af is. Misschien is dit forum geschikt om elkaar op de hoogte te houden.

Is het zo duidelijk?

Groet van baasjes Hobbes
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Bij Martin Gaus?

Succes met het examen :cheer:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Heb je les gehad van Kim? Ik heb daar met Belle ook de basiscursus gedaan en was er heel tevreden over.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Hobbes
Vaste gebruiker

Hobbes gezakt (baasjes gezakt dus)

Ha ex-medecusisten en andere lezers,

Ja het was een Martin Gaus-cursus, mag dat hier gezegd, dus?

Hobbes als enige van de klas gezakt..! We kregen vandaag een mailtje van een van de andere cursisten, maar die staat niet op het forum. Het gaat goed met hun follow-me: hondje loopt al beter mee.

Wij hebben even genoten van onze vrijheid!! Het was toch vooral erg VEEL die cursus: drie avonden in de week, de andere dagen oefenen en theorie lezen. Nu hadden we bv. eens de tijd om met Hobbes op bezoek te gaan bij familie. Daar gedroeg hij zich bijna voorbeeldig!

Ik wilde een uitgebreid verslag van ons rampzalige examen, jeugd Hobbes enzo geven, maar dat komt later dan misschien nog wel eens.

Maar hij was dus braaf bij de familie! Geen enkele keer binnen 'iets' gedaan. In de trein heb ik geklikt voor "let op" en oogcontact en dat werkte: bijna steeds lag hij rustig op het dekentje. En het werkte ook afschrikkend op vreemden. We hebben hem nauwelijks laten aaien, alleen als ze ons te snel af waren.. (Je staat met je strippenkaart in de hand en de hond op de arm, en iemand aait hem terwijl je nog gestempeld moet worden en een plekje moet vinden in de bus - zucht. Moet je dan in discussie?)

Hij leek te voelen dat mijn oma bijna blind en hulpeloos is: snuffelde alleen voorzichtig aan haar hand
Bij mijn zwager ging het minder, maar dat was logisch: die eiste een ZIT en toen Hobbes niet wilde, probeerde hij hem in de zit te duwen. Hobbes begon te bijten en we hebben hem in de bench gelegd. Daar ging hij lekker slapen.

Eenmaal thuis begon het af en toe onzindelijk zijn en het broekbijten weer. Zal dus wel gewoontegedrag zijn dat hoort bij thuis en te weinig afleiding?? Hij zit bij bijten dus nog regelmatig op de WC :wc: voor time-out, paar minuten .
Voor poepen en plassen moeten we, bij een vrije dag, maar eens de hele dag gaan klikken als hij het buiten doet, om het uur uitlaten (dat advies kreeg..., hoe heette die ook alweer, die het alleen in de tuin deed).

Vanavond deden we weer hier-spelletje (met zijn tweeën heen en weer roepen). Hij leek zo in de stemming dat ik tussendoor eens AF ging zeggen: het ging fantastisch ineens. Op het examen ging hij in zijn staart bijten (ook een aangeleerd trucje) als ik AF voeg. Rare beesten die Hobbesen, maar het zal natuurlijk wel aan ons liggen.

Groetjes,

Hobbes en familie
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Hij zit bij bijten dus nog regelmatig op de WC voor time-out, paar minuten
:denken:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

gedragstherapeut lijkt mij toepasselijker als een martin gaus cursus!!
Hobbes
Vaste gebruiker

time out op wc

even afzonderen op de WC is ons aangeraden op de cursus, omdat straffen nauwelijks indruk op hem maakt. We doen het pas een paar dagen, maar het lijkt te gaan werken.
Hobbes
Vaste gebruiker

Daar zijn we weer!

Hobbes is inmiddels wat wilde haren kwijt geraakt. Over het broekenbijten uiteindelijk Marrtin Gaus zelf nog gesproken: die stond op de Huishoudbeurs. Hij vertelde dat die time-out op de WC echt geen zin meer had als je er al weken mee bezig bent. Hij adviseerde trainen: met zijn 2-en, een met de hond aan de lijn, en de clicker, de ander uitdagend met de broekspijpen. Nou, die trainingen gingen geweldig, maar daarbuiten hing hij toch nog vaak in de broek. Trainen daarna gecombineerd met de plantenspuit en negeren (op een hoge barkruk gaan zitten dus). Nu is het soms weken helemaal over, en dan komt het weer even terug.

Het zijn wel steeds dezelfde momenten: bij stress (als de baasjes na de vakantie weer gaan werken bv.), of als uiterste middel om bij een wandeling nog niet terug naar huis te moeten (als we richting huis gaan lopen). Er is nu wel goed mee te leven - en ik bedenk me dat we ook nog eens kunnen proberen onaangelijnd te trainen: dat verhoogt de moeilijkheidgraad!

Als Hobbes en ik aangenomen worden bij de sollicitatie, gaan we misschien 'ZorgDier-team' worden: http://www.zorgdier.nl/

Ons cursusgenootje Lisa (windhondje) stond vorige week in de Nijmeegse Zondagskrant, over afgedankte windhonden die gered worden door Nederlandse stichting.

Groetjes, Jacqueline

Afbeelding
Hobbes
Vaste gebruiker

PS

En de herkansingscursus ging trouwens stukken beter. Volgende week beginnen we aan de vervolgcursus.

Jacqueline
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”