Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wond weer open (update pag. 5)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Kan het ook eens normaal gaan :wink:

Balen zeg dat het weer open is. Hopelijk geneest het nu voor eens en altijd :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Vervelend zeg!! Duurt ook altijd lang voordat het helemaal dicht is en vooral niet meer jeukt. Dit ziet er behoorlijk heftig uit id.
Zit ze er niet aan? Mijn teef zou direct het verband eraf bijten en direct aan de wond gaan likken, op een onbewaakt moment zoals 's nachts.
Heb dit een paar keer gehad en de laatste keer dat ze een beginnende hotspot had ben ik niet meer naar de da gegaan en heb haar direct 's nachts en als wij weggingen de 'lampekap' omgedaan, vind het zelf altijd heel zielig, maar als je het goed volhoud en aan je hond laat merken dat ze best zielig is, (werkt tenminste bij mijn teef) kon ik haar elke avond voor het slapen moeiteloos de kap omdoen.
Maar goed, niet elke hond zit aan z'n wond (dat rijmt) hoop dat die van jou het verband mooi laat zitten! :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ach gossie arme Kaya, niet mogen zwemmen, dat wordt een hele toer Caroline, je zult haar niet los kunnen laten lopen, want ze plonst meteen het water in. Zou het kunnen zijn dat er toch nog iets in die wond heeft gezeten, en dat het er nu uit gezworen is. Beterschap hoor voor die mooie meid, en een dikke knuffel van mij voor Kaya. :knuffel:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Beterschap met Kaya, ik hoop voor haar dat het snel geneest, en dat ze weer snel kan zwemmen :ok:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Beterschap voor Kaya, ik hoop dat het snel geneest en dat ze dan weer kan zwemmen :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

agossie dat is echt sneu om een hond die zo gek is op zwemmen met dit weer uit het water te houden, maar wat moet dat moet he!
Succes ermee, hopenlijk geneest het nu snel.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vanmorgen op controle geweest: op zich ziet het er goed uit, de hechtingen houden tot nu toe goed gelukkig (want dat was waar de ellende vorige keer mee begon). Wel is het aan 1 hoekje ietsjes ontstoken, dus een antibioticakuur voor 10 dagen.

Maandag weer terugkomen voor controle.

En zeker minimaal 1 maand niet het water in :jank: :19:

(ps: trouwens wel treurig wat een mens inmiddels kwijt is voor een wondje: vorige keer euro 130,00 en tot nu toe nog euro 144,00, en dan komt maandag er nog bij, dus reken maar op euro 300,00 voor een wondje :eek: :eek: :eek: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tjezus wat een bedrag. :eek: Nou als het dan maar gaat helpen he.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

als het nou ook maar helpt he?!
Anders is het wel heel veel geld...maar geen verzekering?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:als het nou ook maar helpt he?!
Anders is het wel heel veel geld...maar geen verzekering?
Ja, gelukkig wel een verzekering hoor :wink:
Maar het blijft een belachelijk bedrag voor een wondje.
Afbeelding
A good dog never dies...

*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat sneu zeg dat ze niet mag zwemmen, en tjonge zeg wat een geld :eek: nu maar hopen dat het wondje dan ook goed geneest :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Vanmorgen weer teruggeweest voor controle en het is dus weer foute boel: de hechtingen hebben het weer niet gehouden en de boel is weer ontstoken :jank: :jank:

Nu moet de wond dus net als vorige keer, weer van binnenuit genezen.
Ik liep te mopperen, want vorige keer duurde dat bijna 3 maanden en is dus na die 3 maanden weer opengegaan :boos:

Maar ze gaan het nu beter in de gaten houden en dit keer heeft ze ook antibiotica: ze vermoeden dat er een gemene bacterie inzit en dat het daarom ook niet geneest.

Nu iedere dag de wond uitspoelen, onder de zonnebank en naast de antibiotica ook nog antibiotica-creme, en verband verschonen.
Als uit de wond vrijdag nog pus komt, dan krijgt ze een andere antibiotica en anders de huidige antibiotica nog verlengen met 5 dagen (in totaal dan dus 15 dagen).

Ze mag nu bijna niks meer, ook niet meer rennen, want het 'flapje' zit nu heel lichtjes vast doordat de hechtingen toch een paar dagen gehouden hebben en door haar heel rustig te houden ( :N: ) hopen ze dat het toch een beetje blijft zitten.

Afwachten dus en duimen :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik lees het nu pas. Het is knap waardeloos dat het zo slecht geneest.
Is het misschien een idee om over een tijdje (als dat mag van de DA) naar zee te gaan met haar? Zeewater doet altijd wonderen vind ik persoonlijk.
In ieder geval zal daar voorlopig wel geen sprake van zijn vrees ik.
Heel veel knuffies en beterschap voor Kaya!
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nou dat schiet dus nog niet echt op! Wat een gedoe allemaal joh en zo sneu dat ze nu ook niet meer mag rennen e.d.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

In een ontstoken(geinfecteerde wond) houden de hechtingen niet omdat de trekkracht met de tijd afneemt en geinfecteerd weefsel niet aan elkaar zal groeien zoals een schone verse wond.
Is er een monster opgestuurd om te kijken welke bacterie het is?
weg gehaald zit een virus in
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:In een ontstoken(geinfecteerde wond) houden de hechtingen niet omdat de trekkracht met de tijd afneemt en geinfecteerd weefsel niet aan elkaar zal groeien zoals een schone verse wond.
Ik wist niet eens dat dit kon :eek:
Ze krijgt als antibiotica 'Amoxoral 500 mg' (ik neem aan dat dit een breedspectrum ab is).

Achteraf vermoed ik dus ook dat de wond alleen van de buitenkant er genezen uitzag, maar van binnen dus nog open lag en helemaal niet genezen was door die bacterie. En dat het daarom weer open is gebarsten.
Lijkt mij geen onlogische gedachtengang toch?

Als er vrijdag nog pus uitkomt, moet ik dus terugkomen voor een andere ab, maar dan zal ik vragen of ze niet kunnen onderzoeken welke bacterie het is.

Misschien hebben we nog wel vreselijk geluk gehad dat het bot niet is aangetast :eek: (want dat zou ik toch merken neem ik aan? dat ze koortsig is enzo)
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gunst Caroline, dat zit echt niet mee.

Zoiets wat jij schrijft dacht ik gelijk al. Het zal waarschijnlijk nooit echt genezen zijn geweest vanbinnen.

Heel veel sterkte en een dikke knuf voor Kaya.

Arme meid met al haar energie.... :jank:
mercedes2803
Zeer actief

het gatver wat een rotnieuws zeg...het wil maar niet lukken he?!
En niet mogen rennen, zwemmen...wat super sneu!
De duimen draaien hier hoor
succes met al het werk...natuurlijk doe je het met liefde maar leuk is anders...zeker voor Kaya..
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

He wat vervelend zeg :jank: balen dat ze niks mag met die mooie weer.
Ik heb inderdaad wel eens meegemaakt dat ze een wondkweek kunnen maken en dat kunnen opsturen om te kijken wat voor bacterie dit is.
Dit hebben ze bij Yvar met zijn oog gedaan omdat die maar ontstoken bleef. (is welliswaar van een oog maar ze wisten wat voor bacterie het was en kon ook de juiste antibiotica oogzalf ervoor krijgen en binnen notime was het oog genezen).

Nu maar hopen dan dat de antibiotica aanslaat en dat die wondzalf ook gaat helpen. Sterkte ermee :ok:
Geef dr maar een dikke :knuffel:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

balen zeg, het ziet niet echt mee he! Hopen dat de wond nu wel dicht gaat.

Sterkte met het rustig houden.

Beterschap voor Kaya :ok:
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Stang schreef:
Sjiel schreef:In een ontstoken(geinfecteerde wond) houden de hechtingen niet omdat de trekkracht met de tijd afneemt en geinfecteerd weefsel niet aan elkaar zal groeien zoals een schone verse wond.
Ze krijgt als antibiotica 'Amoxoral 500 mg' (ik neem aan dat dit een breedspectrum ab is).amoxoral bevat alleen amoxycilline (bevat een beta-lactamring, sommige bacterieen maken een enzym dat deze ring kapot maakt en de werkzaamheid daarmee ook), niet zo breedspectrum als zou kunnen

Achteraf vermoed ik dus ook dat de wond alleen van de buitenkant er genezen uitzag, maar van binnen dus nog open lag en helemaal niet genezen was door die bacterie. En dat het daarom weer open is gebarsten.
Lijkt mij geen onlogische gedachtengang toch? dat kan

Als er vrijdag nog pus uitkomt, moet ik dus terugkomen voor een andere ab, maar dan zal ik vragen of ze niet kunnen onderzoeken welke bacterie het is.

Misschien hebben we nog wel vreselijk geluk gehad dat het bot niet is aangetast :eek: (want dat zou ik toch merken neem ik aan? dat ze koortsig is enzo)
Als het bot is aangetast heb je een ernstig kreupele hond.
weg gehaald zit een virus in
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
Stang schreef:
Ze krijgt als antibiotica 'Amoxoral 500 mg' (ik neem aan dat dit een breedspectrum ab is).amoxoral bevat alleen amoxycilline (bevat een beta-lactamring, sommige bacterieen maken een enzym dat deze ring kapot maakt en de werkzaamheid daarmee ook), niet zo breedspectrum als zou kunnen

Lijkt mij geen onlogische gedachtengang toch? dat kan

Als het bot is aangetast heb je een ernstig kreupele hond.
Zo ver mijn lekenoog ziet, lijkt het er toch redelijk rustig uit te zien nu.
Maandag of dinsdag weer terug voor controle en hopelijk vindt de dierenarts het er ook goed uitzien.

Vanavond weer even goed bekijken (1 keer per dag gaat het verband eraf en wordt de boel gedesinfecteerd, zonnenbankje, en ingesmeerd met ab.zalf)

Ze loopt niet kreupel, maar heeft wel iets moeite met de lange wandelingen in het bos bijvoorbeeld. Ook is ze wat slomer dan anders, maar dat kan denk ik ook door de antibiotica komen of het feit dat ze niet kan afkoelen in het water met dit warme weer.

Als ze rustig is vanavond, zal ik wel weer een foto maken (ter eigen geruststelling (hopelijk) :mrgreen: )
Afbeelding
A good dog never dies...

binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Goh, zit jullie echt niet mee zeg! :(:
Ik duim dat het nu eindelijk wel een keertje gaat genezen!
Veel succes met het rustig houden van Kaya, (niet simpel weet ik uit ondervinding hier met mijn eigen duracellkonijn :roll: ).
Sterkte en beterschap voor Kaya, geef 'r maar een dikke knuffel! :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
mercedes2803
Zeer actief

En hoe zag het eruit?
beter? en merk je echt dat het nu beter gaat met zonnebankje en desinfecteren en zo?
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Wat een toestand zeg, arme Kaya, en vreselijk dat ze niet mag zwemmen :jank:
Heel veel beterschap, ik hoop dat het nu goed gaat komen!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:En hoe zag het eruit?
beter? en merk je echt dat het nu beter gaat met zonnebankje en desinfecteren en zo?
Tja :denken: voor mijn lekenoog wel redelijk goed. Alleen zaten er eerste '2 gaatjes' waar de pus uit kon en nu zit er een soort '+' -vorm :19:
Dus of het nu toch weer opentrekt??
In ieder geval komt er nagenoeg geen etter meer uit, wel nog wat bloed, dus het gaasje is nog niet helemaal schoon.
Ik heb wel foto's gemaakt gisteravond, maar die zijn totaal mislukt :mrgreen: (de flits zat in de wond zeg maar)

Maandag of dinsdagochtend moet ik weer met haar terug en ik ben benieuwd wat hun ervan zeggen. Ik geloof iig niet dat het nog zwaar ontstoken is, maar of het nu echt aan het genezen is??
Afbeelding
A good dog never dies...

britta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door britta »

mijn vorige hond heeft op precies dezelfde plek een fistel gehad, ook vreselijk lang mee getobt, ze is er drie keer aan geopereerd, heb een paar maanden mee getobt, toen bleef het eindelijk dicht
groetjes v anneke en een lik v britta en suraya

Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Zie het nu pas, maar is het nu weer open gesprongen??? Arme Kaya....
En een maand niet zwemmen, das gewoon een ramp volgens mij voor haar!
Sterkte met je meisje :J:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
mercedes2803
Zeer actief

Stang schreef:
mercedes2803 schreef:En hoe zag het eruit?
Tja :denken: voor mijn lekenoog wel redelijk goed. Alleen zaten er eerste '2 gaatjes' waar de pus uit kon en nu zit er een soort '+' -vorm :19:
Dus of het nu toch weer opentrekt??
In ieder geval komt er nagenoeg geen etter meer uit, wel nog wat bloed, dus het gaasje is nog niet helemaal schoon.
Ik heb wel foto's gemaakt gisteravond, maar die zijn totaal mislukt :mrgreen: (de flits zat in de wond zeg maar)

Maandag of dinsdagochtend moet ik weer met haar terug en ik ben benieuwd wat hun ervan zeggen. Ik geloof iig niet dat het nog zwaar ontstoken is, maar of het nu echt aan het genezen is??
Nou, ik ben idd benieuwd wat ze maandag of dinsdag zeggen..laten we hopen dat het nu echt aan het genezen is....het heeft nu lang genoeg geduurd hoor...

Ja...dat mislukken van foto's ken ik ja...
Gebeurt hier ook als ik er te dicht op zit...
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Lees het ook nu pas......wat een ellende zeg, en dat allemaal door zo'n snee :denken: Nou, sterkte hoor!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”