Balen zeg dat het weer open is. Hopelijk geneest het nu voor eens en altijd
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wond weer open (update pag. 5)
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Vervelend zeg!! Duurt ook altijd lang voordat het helemaal dicht is en vooral niet meer jeukt. Dit ziet er behoorlijk heftig uit id.
Zit ze er niet aan? Mijn teef zou direct het verband eraf bijten en direct aan de wond gaan likken, op een onbewaakt moment zoals 's nachts.
Heb dit een paar keer gehad en de laatste keer dat ze een beginnende hotspot had ben ik niet meer naar de da gegaan en heb haar direct 's nachts en als wij weggingen de 'lampekap' omgedaan, vind het zelf altijd heel zielig, maar als je het goed volhoud en aan je hond laat merken dat ze best zielig is, (werkt tenminste bij mijn teef) kon ik haar elke avond voor het slapen moeiteloos de kap omdoen.
Maar goed, niet elke hond zit aan z'n wond (dat rijmt) hoop dat die van jou het verband mooi laat zitten!
Zit ze er niet aan? Mijn teef zou direct het verband eraf bijten en direct aan de wond gaan likken, op een onbewaakt moment zoals 's nachts.
Heb dit een paar keer gehad en de laatste keer dat ze een beginnende hotspot had ben ik niet meer naar de da gegaan en heb haar direct 's nachts en als wij weggingen de 'lampekap' omgedaan, vind het zelf altijd heel zielig, maar als je het goed volhoud en aan je hond laat merken dat ze best zielig is, (werkt tenminste bij mijn teef) kon ik haar elke avond voor het slapen moeiteloos de kap omdoen.
Maar goed, niet elke hond zit aan z'n wond (dat rijmt) hoop dat die van jou het verband mooi laat zitten!
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ach gossie arme Kaya, niet mogen zwemmen, dat wordt een hele toer Caroline, je zult haar niet los kunnen laten lopen, want ze plonst meteen het water in. Zou het kunnen zijn dat er toch nog iets in die wond heeft gezeten, en dat het er nu uit gezworen is. Beterschap hoor voor die mooie meid, en een dikke knuffel van mij voor Kaya. 

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Reini
- Zeer actief
-
estelle
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vanmorgen op controle geweest: op zich ziet het er goed uit, de hechtingen houden tot nu toe goed gelukkig (want dat was waar de ellende vorige keer mee begon). Wel is het aan 1 hoekje ietsjes ontstoken, dus een antibioticakuur voor 10 dagen.
Maandag weer terugkomen voor controle.
En zeker minimaal 1 maand niet het water in
(ps: trouwens wel treurig wat een mens inmiddels kwijt is voor een wondje: vorige keer euro 130,00 en tot nu toe nog euro 144,00, en dan komt maandag er nog bij, dus reken maar op euro 300,00 voor een wondje
)
Maandag weer terugkomen voor controle.
En zeker minimaal 1 maand niet het water in
(ps: trouwens wel treurig wat een mens inmiddels kwijt is voor een wondje: vorige keer euro 130,00 en tot nu toe nog euro 144,00, en dan komt maandag er nog bij, dus reken maar op euro 300,00 voor een wondje
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- *tweety*
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanmorgen weer teruggeweest voor controle en het is dus weer foute boel: de hechtingen hebben het weer niet gehouden en de boel is weer ontstoken
Nu moet de wond dus net als vorige keer, weer van binnenuit genezen.
Ik liep te mopperen, want vorige keer duurde dat bijna 3 maanden en is dus na die 3 maanden weer opengegaan
Maar ze gaan het nu beter in de gaten houden en dit keer heeft ze ook antibiotica: ze vermoeden dat er een gemene bacterie inzit en dat het daarom ook niet geneest.
Nu iedere dag de wond uitspoelen, onder de zonnebank en naast de antibiotica ook nog antibiotica-creme, en verband verschonen.
Als uit de wond vrijdag nog pus komt, dan krijgt ze een andere antibiotica en anders de huidige antibiotica nog verlengen met 5 dagen (in totaal dan dus 15 dagen).
Ze mag nu bijna niks meer, ook niet meer rennen, want het 'flapje' zit nu heel lichtjes vast doordat de hechtingen toch een paar dagen gehouden hebben en door haar heel rustig te houden ( :N: ) hopen ze dat het toch een beetje blijft zitten.
Afwachten dus en duimen
Nu moet de wond dus net als vorige keer, weer van binnenuit genezen.
Ik liep te mopperen, want vorige keer duurde dat bijna 3 maanden en is dus na die 3 maanden weer opengegaan
Maar ze gaan het nu beter in de gaten houden en dit keer heeft ze ook antibiotica: ze vermoeden dat er een gemene bacterie inzit en dat het daarom ook niet geneest.
Nu iedere dag de wond uitspoelen, onder de zonnebank en naast de antibiotica ook nog antibiotica-creme, en verband verschonen.
Als uit de wond vrijdag nog pus komt, dan krijgt ze een andere antibiotica en anders de huidige antibiotica nog verlengen met 5 dagen (in totaal dan dus 15 dagen).
Ze mag nu bijna niks meer, ook niet meer rennen, want het 'flapje' zit nu heel lichtjes vast doordat de hechtingen toch een paar dagen gehouden hebben en door haar heel rustig te houden ( :N: ) hopen ze dat het toch een beetje blijft zitten.
Afwachten dus en duimen
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik lees het nu pas. Het is knap waardeloos dat het zo slecht geneest.
Is het misschien een idee om over een tijdje (als dat mag van de DA) naar zee te gaan met haar? Zeewater doet altijd wonderen vind ik persoonlijk.
In ieder geval zal daar voorlopig wel geen sprake van zijn vrees ik.
Heel veel knuffies en beterschap voor Kaya!
Is het misschien een idee om over een tijdje (als dat mag van de DA) naar zee te gaan met haar? Zeewater doet altijd wonderen vind ik persoonlijk.
In ieder geval zal daar voorlopig wel geen sprake van zijn vrees ik.
Heel veel knuffies en beterschap voor Kaya!

-
estelle
-
Sjiel
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wist niet eens dat dit konSjiel schreef:In een ontstoken(geinfecteerde wond) houden de hechtingen niet omdat de trekkracht met de tijd afneemt en geinfecteerd weefsel niet aan elkaar zal groeien zoals een schone verse wond.
Is er een monster opgestuurd om te kijken welke bacterie het is?
Ze krijgt als antibiotica 'Amoxoral 500 mg' (ik neem aan dat dit een breedspectrum ab is).
Achteraf vermoed ik dus ook dat de wond alleen van de buitenkant er genezen uitzag, maar van binnen dus nog open lag en helemaal niet genezen was door die bacterie. En dat het daarom weer open is gebarsten.
Lijkt mij geen onlogische gedachtengang toch?
Als er vrijdag nog pus uitkomt, moet ik dus terugkomen voor een andere ab, maar dan zal ik vragen of ze niet kunnen onderzoeken welke bacterie het is.
Misschien hebben we nog wel vreselijk geluk gehad dat het bot niet is aangetast
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- mercedes2803
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
He wat vervelend zeg
balen dat ze niks mag met die mooie weer.
Ik heb inderdaad wel eens meegemaakt dat ze een wondkweek kunnen maken en dat kunnen opsturen om te kijken wat voor bacterie dit is.
Dit hebben ze bij Yvar met zijn oog gedaan omdat die maar ontstoken bleef. (is welliswaar van een oog maar ze wisten wat voor bacterie het was en kon ook de juiste antibiotica oogzalf ervoor krijgen en binnen notime was het oog genezen).
Nu maar hopen dan dat de antibiotica aanslaat en dat die wondzalf ook gaat helpen. Sterkte ermee
Geef dr maar een dikke
Ik heb inderdaad wel eens meegemaakt dat ze een wondkweek kunnen maken en dat kunnen opsturen om te kijken wat voor bacterie dit is.
Dit hebben ze bij Yvar met zijn oog gedaan omdat die maar ontstoken bleef. (is welliswaar van een oog maar ze wisten wat voor bacterie het was en kon ook de juiste antibiotica oogzalf ervoor krijgen en binnen notime was het oog genezen).
Nu maar hopen dan dat de antibiotica aanslaat en dat die wondzalf ook gaat helpen. Sterkte ermee
Geef dr maar een dikke
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- rianneke
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
Als het bot is aangetast heb je een ernstig kreupele hond.Stang schreef:Ik wist niet eens dat dit konSjiel schreef:In een ontstoken(geinfecteerde wond) houden de hechtingen niet omdat de trekkracht met de tijd afneemt en geinfecteerd weefsel niet aan elkaar zal groeien zoals een schone verse wond.
Is er een monster opgestuurd om te kijken welke bacterie het is?![]()
Ze krijgt als antibiotica 'Amoxoral 500 mg' (ik neem aan dat dit een breedspectrum ab is).amoxoral bevat alleen amoxycilline (bevat een beta-lactamring, sommige bacterieen maken een enzym dat deze ring kapot maakt en de werkzaamheid daarmee ook), niet zo breedspectrum als zou kunnen
Achteraf vermoed ik dus ook dat de wond alleen van de buitenkant er genezen uitzag, maar van binnen dus nog open lag en helemaal niet genezen was door die bacterie. En dat het daarom weer open is gebarsten.
Lijkt mij geen onlogische gedachtengang toch? dat kan
Als er vrijdag nog pus uitkomt, moet ik dus terugkomen voor een andere ab, maar dan zal ik vragen of ze niet kunnen onderzoeken welke bacterie het is.
Misschien hebben we nog wel vreselijk geluk gehad dat het bot niet is aangetast(want dat zou ik toch merken neem ik aan? dat ze koortsig is enzo)
weg gehaald zit een virus in
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo ver mijn lekenoog ziet, lijkt het er toch redelijk rustig uit te zien nu.Sjiel schreef:Als het bot is aangetast heb je een ernstig kreupele hond.Stang schreef:Ik wist niet eens dat dit konSjiel schreef:In een ontstoken(geinfecteerde wond) houden de hechtingen niet omdat de trekkracht met de tijd afneemt en geinfecteerd weefsel niet aan elkaar zal groeien zoals een schone verse wond.
Is er een monster opgestuurd om te kijken welke bacterie het is?![]()
Ze krijgt als antibiotica 'Amoxoral 500 mg' (ik neem aan dat dit een breedspectrum ab is).amoxoral bevat alleen amoxycilline (bevat een beta-lactamring, sommige bacterieen maken een enzym dat deze ring kapot maakt en de werkzaamheid daarmee ook), niet zo breedspectrum als zou kunnen
Lijkt mij geen onlogische gedachtengang toch? dat kan
Misschien hebben we nog wel vreselijk geluk gehad dat het bot niet is aangetast(want dat zou ik toch merken neem ik aan? dat ze koortsig is enzo)
Maandag of dinsdag weer terug voor controle en hopelijk vindt de dierenarts het er ook goed uitzien.
Vanavond weer even goed bekijken (1 keer per dag gaat het verband eraf en wordt de boel gedesinfecteerd, zonnenbankje, en ingesmeerd met ab.zalf)
Ze loopt niet kreupel, maar heeft wel iets moeite met de lange wandelingen in het bos bijvoorbeeld. Ook is ze wat slomer dan anders, maar dat kan denk ik ook door de antibiotica komen of het feit dat ze niet kan afkoelen in het water met dit warme weer.
Als ze rustig is vanavond, zal ik wel weer een foto maken (ter eigen geruststelling (hopelijk)
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Goh, zit jullie echt niet mee zeg!
Ik duim dat het nu eindelijk wel een keertje gaat genezen!
Veel succes met het rustig houden van Kaya, (niet simpel weet ik uit ondervinding hier met mijn eigen duracellkonijn
).
Sterkte en beterschap voor Kaya, geef 'r maar een dikke knuffel!
Ik duim dat het nu eindelijk wel een keertje gaat genezen!
Veel succes met het rustig houden van Kaya, (niet simpel weet ik uit ondervinding hier met mijn eigen duracellkonijn
Sterkte en beterschap voor Kaya, geef 'r maar een dikke knuffel!

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- mercedes2803
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjamercedes2803 schreef:En hoe zag het eruit?
beter? en merk je echt dat het nu beter gaat met zonnebankje en desinfecteren en zo?
Dus of het nu toch weer opentrekt??
In ieder geval komt er nagenoeg geen etter meer uit, wel nog wat bloed, dus het gaasje is nog niet helemaal schoon.
Ik heb wel foto's gemaakt gisteravond, maar die zijn totaal mislukt
Maandag of dinsdagochtend moet ik weer met haar terug en ik ben benieuwd wat hun ervan zeggen. Ik geloof iig niet dat het nog zwaar ontstoken is, maar of het nu echt aan het genezen is??
- britta
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
Nou, ik ben idd benieuwd wat ze maandag of dinsdag zeggen..laten we hopen dat het nu echt aan het genezen is....het heeft nu lang genoeg geduurd hoor...Stang schreef:Tjamercedes2803 schreef:En hoe zag het eruit?
beter? en merk je echt dat het nu beter gaat met zonnebankje en desinfecteren en zo?voor mijn lekenoog wel redelijk goed. Alleen zaten er eerste '2 gaatjes' waar de pus uit kon en nu zit er een soort '+' -vorm
![]()
Dus of het nu toch weer opentrekt??
In ieder geval komt er nagenoeg geen etter meer uit, wel nog wat bloed, dus het gaasje is nog niet helemaal schoon.
Ik heb wel foto's gemaakt gisteravond, maar die zijn totaal mislukt(de flits zat in de wond zeg maar)
Maandag of dinsdagochtend moet ik weer met haar terug en ik ben benieuwd wat hun ervan zeggen. Ik geloof iig niet dat het nog zwaar ontstoken is, maar of het nu echt aan het genezen is??
Ja...dat mislukken van foto's ken ik ja...
Gebeurt hier ook als ik er te dicht op zit...