Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tanden wisselen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Tanden wisselen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Afbeelding

Tussen de speelfoto's zat ook deze foto van Bram met een bloedend gebit. Hij is nog volop aan het wisselen. Is het normaal dat het dan echt gaat bloeden? Ik heb het al vaker gezien bij hem, als hij bijv. zit te kluiven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos zat regelmatig onder bloedvlekken van Saars wisselgebit. Nu wisselt Saars Westie-puppenvriend, en komt Saar regelmatig thuis met rode vlekken op haar kop.

En bij de hond van kenissen zag ik dat ze aan het wisselen was doordat ze met een bebloede knuffel in haar bek liep...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Moos zat regelmatig onder bloedvlekken van Saars wisselgebit. Nu wisselt Saars Westie-puppenvriend, en komt Saar regelmatig thuis met rode vlekken op haar kop.

En bij de hond van kenissen zag ik dat ze aan het wisselen was doordat ze met een bebloede knuffel in haar bek liep...
Gelukkig, hoef ik me daar niet druk over te maken. Bloederige toestand, dat gewissel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Moos zat regelmatig onder bloedvlekken van Saars wisselgebit. Nu wisselt Saars Westie-puppenvriend, en komt Saar regelmatig thuis met rode vlekken op haar kop.

Gelukkig, hoef ik me daar niet druk over te maken. Bloederige toestand, dat gewissel!
Ja, haha. Bij Moos viel het trouwens reuze mee, die bloedde echt amper, maar hij was er dan wel weer echt ziekjes van.
Maar van Saar viel het natuurlijk ook zo lekker op, op die witte vacht van Moos :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:

Ja, haha. Bij Moos viel het trouwens reuze mee, die bloedde echt amper, maar hij was er dan wel weer echt ziekjes van.
Maar van Saar viel het natuurlijk ook zo lekker op, op die witte vacht van Moos :mrgreen:
Bram is er niet echt slecht van. Hij is wel twee dagen een duiveltje geweest, maar dat kan ook komen doordat ik ziek was. Af en toe kijk ik in z'n bek en heb ik het idee dat ik naar een slagveld zit te kijken. Wel interessant om te volgen trouwens.

Heb nog geen tand of kies gevonden! :boos:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:

Bram is er niet echt slecht van. Hij is wel twee dagen een duiveltje geweest, maar dat kan ook komen doordat ik ziek was. Af en toe kijk ik in z'n bek en heb ik het idee dat ik naar een slagveld zit te kijken. Wel interessant om te volgen trouwens.

Heb nog geen tand of kies gevonden! :boos:
Ik heb van Saar 1 hoektand gevonden, van Moos niks...
Die dingen zijn ook zo verdraaid klein, en volgens mij slikken ze ze meestal in ook nog.

Zeg trouwens, gaat Bram nou vrijdag Saars hagelwitte vacht besmeuren :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Yep! Ik zal van tevoren wat extra aan de kiezen trekken :wink: Hoop wel dat het weer een beetje meezit. Wat een *%*$ weer was het vandaag! En we gaan naar die dierenwinkel, want ik wil een mandje op pootjes!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Yep! Ik zal van tevoren wat extra aan de kiezen trekken :wink: Hoop wel dat het weer een beetje meezit. Wat een *%*$ weer was het vandaag! En we gaan naar die dierenwinkel, want ik wil een mandje op pootjes!
Ja, dat het weer wat beter is hoop ik ook ja! Ik dacht vanochtend na een week weggeweest te zijn weer lekker het bos in te gaan zodat Moos en Saar hun vriendjes weer konden zien. Nou, ik liep helemaal alleen, en na 30 min. begreep ik ook waarom. Plensbui op onze kop, niet normaal meer. Saar maar in mijn regenjas gestopt want die veranderde al in een trillend hoopje ellende...
Stomme regen! :boos:

En we gaan zeker naar die dierenwinkel, want ik wil voor Moos en Saar een mooi fleece-gevoerd tuig kopen, wat ze alleen maar daar hebben (tenminste, van alle dierenwinkels hier in de buurt dan). Moos heeft er al 1, maar die blijkt alleen maar te passen als hij nodig getrimt moet worden, anders valt hij van zijn schouders, dus hij moet ook maar een nieuwe...
En ik hoop voor jou dat ze die houten mand die ik heb nog steeds hebben, en dan ook nog wat anderen zodat je kan kiezen :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
En we gaan zeker naar die dierenwinkel, want ik wil voor Moos en Saar een mooi fleece-gevoerd tuig kopen, wat ze alleen maar daar hebben (tenminste, van alle dierenwinkels hier in de buurt dan). Moos heeft er al 1, maar die blijkt alleen maar te passen als hij nodig getrimt moet worden, anders valt hij van zijn schouders, dus hij moet ook maar een nieuwe...
En ik hoop voor jou dat ze die houten mand die ik heb nog steeds hebben, en dan ook nog wat anderen zodat je kan kiezen :wink:
Fleece gevoerd, toe maar!

Ik zie die zucht van m'n vriend alweer voor me als ik met een tas van de dierenwinkel thuis kom. :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Fleece gevoerd, toe maar!

Ik zie die zucht van m'n vriend alweer voor me als ik met een tas van de dierenwinkel thuis kom. :smile:
Ja, hehe, fleece gevoerd houdt de vacht mooi :mrgreen:

En het scheelt dan weer dat ik geen vriend heb. Alleen nieuwe tuigjes moet ik altijd heeeeeel langzaam bij mijn ouders introduceren, anders barst mijn moeder weer uit: "Hebben die honden nou weer wat nieuws om hun nek????????????????"
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Moos schreef:En ik hoop voor jou dat ze die houten mand die ik heb nog steeds hebben, en dan ook nog wat anderen zodat je kan kiezen :wink:
Heb je misschien een foto van die houten mand?
Wij willen voor Djinny zelf iets maken en ik heb al wel een idee, maar foto's zijn natuurlijk altijd welkom. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

:wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

is normaal hoor. Zie het bij Tuana ook. Ook heeft (of had, ze is deze week op vakantie, heb der al die tijd niet gezien) dubbele tanden :smile: ziet er niet uit
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Moos schreef:Afbeelding

Afbeelding

:wink:
Dat is snel. :wink:
Ziet er heel leuk uit hoor!!

Ik heb deze gevonden ergens op het internet en die vind ik zelf heel mooi.
Maar of dat gaat lukken om die na te maken, dat weet ik nog niet.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”