precies, het is vaak moeilijker een hond het bijten 'af te leren' dan het aan te leren!qyan schreef: Bij ons op de club wordt niet voor niets gezegd tegen nieuwe mensen....bezint eer ge begint en bedenk goed waar je aan begint

Moderator: moderatorteam
precies, het is vaak moeilijker een hond het bijten 'af te leren' dan het aan te leren!qyan schreef: Bij ons op de club wordt niet voor niets gezegd tegen nieuwe mensen....bezint eer ge begint en bedenk goed waar je aan begint
qyan schreef::N: :N: :N:malinois schreef::sst:qyan schreef:**proest**malinois schreef: en jij wil nog wel je hond bij mij in de auto doen?!dierenbeul!
![]()
Ja![]()
misschien dat we maar gewoon thuis blijven dan
Nou....Ik heb er dus één die ik het heb moeten afleren..en die andere moet ik het aanleren...En ook dat gaat een hels karwei worden vrees ikmalinois schreef:precies, het is vaak moeilijker een hond het bijten 'af te leren' dan het aan te leren!qyan schreef: Bij ons op de club wordt niet voor niets gezegd tegen nieuwe mensen....bezint eer ge begint en bedenk goed waar je aan begint
:sst:malinois schreef:qyan schreef::N: :N: :N:malinois schreef::sst:qyan schreef: **proest**![]()
Ja![]()
misschien dat we maar gewoon thuis blijven danangst.. alleen maar angst
In het andere forum ging ihet erom dat jij eigenlijk op een andere manier wilde trainen, maar dat dat zo lastig was in africhting. Ik vroeg me toen af waarom je dan niet op een andere manier met je hond ging werken.qyan schreef: Als dit jou enige bron van informatie is en waarom je de africhtingssport eigenlijk niets vind (meen ik me te herinneren van een ander forum) dan raad ik je toch eens aan, om bij een goede vereniging te gaan kijken en dan pas een mening te vormen.
En terecht..luisteren, zoniet..inspitten dat krengmandy90 schreef:malinois schreef:ik zie nergens dat Slakkie de zieligheid zelve uitstraalt eigenlijkzepenko schreef:Hij kijkt zelfs alsof hij wil zeggen: wat baal ik er toch van dat ik bij dit stelletje, niet gehinderd door enige kennis, terecht ben gekomen.
![]()
kijk en dit gebeurd er als je hond niet luisterd
Ja, heb het net al terug zitten lezen voor de zekerheid.starfleet schreef:In het andere forum ging ihet erom dat jij eigenlijk op een andere manier wilde trainen, maar dat dat zo lastig was in africhting. Ik vroeg me toen af waarom je dan niet op een andere manier met je hond ging werken.qyan schreef: Als dit jou enige bron van informatie is en waarom je de africhtingssport eigenlijk niets vind (meen ik me te herinneren van een ander forum) dan raad ik je toch eens aan, om bij een goede vereniging te gaan kijken en dan pas een mening te vormen.
Dat is wat anders dan tegen africhting zijn, hoewel ik daar als "sport" wel mijn bedenkingen tegen heb gezien de trainingsmethoden.
Anne
Als jij je oordeel velt over de hondensport louter en alleen op de informatie die jij van forums afhaalt…dan weet ik het welstarfleet schreef:In het andere forum ging ihet erom dat jij eigenlijk op een andere manier wilde trainen, maar dat dat zo lastig was in africhting. Ik vroeg me toen af waarom je dan niet op een andere manier met je hond ging werken.qyan schreef: Als dit jou enige bron van informatie is en waarom je de africhtingssport eigenlijk niets vind (meen ik me te herinneren van een ander forum) dan raad ik je toch eens aan, om bij een goede vereniging te gaan kijken en dan pas een mening te vormen.
Dat is wat anders dan tegen africhting zijn, hoewel ik daar als "sport" wel mijn bedenkingen tegen heb gezien de trainingsmethoden.
Anne
een kreng nee en ik dacht dat jij tegen dit soort geintjes wasvisaton schreef:En terecht..luisteren, zoniet..inspitten dat krengmandy90 schreef:malinois schreef:ik zie nergens dat Slakkie de zieligheid zelve uitstraalt eigenlijkzepenko schreef:Hij kijkt zelfs alsof hij wil zeggen: wat baal ik er toch van dat ik bij dit stelletje, niet gehinderd door enige kennis, terecht ben gekomen.
![]()
Nope, da was ik nie, da was iemand anders.mandy90 schreef:een kreng nee en ik dacht dat jij tegen dit soort geintjes wasvisaton schreef:En terecht..luisteren, zoniet..inspitten dat krengmandy90 schreef:malinois schreef: ik zie nergens dat Slakkie de zieligheid zelve uitstraalt eigenlijk
![]()
zepenko schreef: Dan ben je pas echt ziek in je hoofd.....
En daarom heb ik dus nog steeds medelijden met Jacky/Slakkie.
visaton schreef:Nope, da was ik nie, da was iemand anders.mandy90 schreef:een kreng nee en ik dacht dat jij tegen dit soort geintjes wasvisaton schreef:En terecht..luisteren, zoniet..inspitten dat krengmandy90 schreef:
![]()
zepenko schreef: Dan ben je pas echt ziek in je hoofd.....
En daarom heb ik dus nog steeds medelijden met Jacky/Slakkie.
Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??mandy90 schreef:en zepenko ik ben niet ziek in mn hoofd maar ja ik ben geen kc kutje en vind dat sommige honden het nodig hebben en je weet dus blijkbaar niet wat een geintje inhoud
kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doetvisaton schreef:Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??mandy90 schreef:en zepenko ik ben niet ziek in mn hoofd maar ja ik ben geen kc kutje en vind dat sommige honden het nodig hebben en je weet dus blijkbaar niet wat een geintje inhoud
Edit: <a href="http://home.concepts.nl/~kynetho/6_COMM ... m">Hier</a> is het één en ander te vinden over het gebruik van de TT
mandy90 schreef:kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doetvisaton schreef:Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??mandy90 schreef:en zepenko ik ben niet ziek in mn hoofd maar ja ik ben geen kc kutje en vind dat sommige honden het nodig hebben en je weet dus blijkbaar niet wat een geintje inhoud
Edit: <a href="http://home.concepts.nl/~kynetho/6_COMM ... m">Hier</a> is het één en ander te vinden over het gebruik van de TT
en die niks van africhting wetenen ik zal ff op je link kijken
visaton schreef:mandy90 schreef:kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doetvisaton schreef:Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??mandy90 schreef:en zepenko ik ben niet ziek in mn hoofd maar ja ik ben geen kc kutje en vind dat sommige honden het nodig hebben en je weet dus blijkbaar niet wat een geintje inhoud
Owww
Jawel..je bent vrij direct zullen we maar zeggenmandy90 schreef:visaton schreef:mandy90 schreef:kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doetvisaton schreef: Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??
Owww
snapje het nu wel
Mensen, kom op, laat iedereen in zijn waarde zeg!mandy90 schreef:kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doetvisaton schreef:Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??mandy90 schreef:en zepenko ik ben niet ziek in mn hoofd maar ja ik ben geen kc kutje en vind dat sommige honden het nodig hebben en je weet dus blijkbaar niet wat een geintje inhoud
KC = kynologenclubvisaton schreef:Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??mandy90 schreef:en zepenko ik ben niet ziek in mn hoofd maar ja ik ben geen kc kutje en vind dat sommige honden het nodig hebben en je weet dus blijkbaar niet wat een geintje inhoud
weet je wel waar dit over gaat kijk het is zo ik word uitgescholden voor slechte eigenaar nou dan zal die gene er van langs krijgen ookqyan schreef:mandy90 schreef:kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doetvisaton schreef:Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??mandy90 schreef:en zepenko ik ben niet ziek in mn hoofd maar ja ik ben geen kc kutje en vind dat sommige honden het nodig hebben en je weet dus blijkbaar niet wat een geintje inhoud
Mensen, kom op, laat iedereen in zijn waarde zeg!
We lopen allemaal te zeiken dat bepaalde mensen de africhting afzeiken, maar sommige africhters zijn niet anders dus.
Wij zijn gek op africhting, weer een ander op behendigheid, weer een ander doet GG op een KC, weer een ander doet doggy dance.
Allemaal andere takken van sport, maar wel takken van sport waarin er iets met de hond ondernomen wordt.
Lekker boeiend wat dat is, baas en hond doen iig iets samen
Als je je dan tot hetzelfde niveau verlaagt, klaag dan ook niet over het feit dat de africhting wordt afgezeken.
En niet iedereen heeft nu eenmaal interesse in africhting, net zoals wij dat misschien niet in doggy dance hebben
Maak jij maar eerst eens je school af.mandy90 schreef: weet je wel waar dit over gaat kijk het is zo ik word uitgescholden voor slechte eigenaar nou dan zal die gene er van langs krijgen ook
Ahha..duidelijk...qyan schreef:KC = kynologenclubvisaton schreef:Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??mandy90 schreef:en zepenko ik ben niet ziek in mn hoofd maar ja ik ben geen kc kutje en vind dat sommige honden het nodig hebben en je weet dus blijkbaar niet wat een geintje inhoud
Edit: <a href="http://home.concepts.nl/~kynetho/6_COMM ... m">Hier</a> is het één en ander te vinden over het gebruik van de TT(puppy/ EF/ GG1, 2 en 3/ behendigheid/ doggy dance/ fly ball)
En dat heeft niets met clickermethodes te maken, de meeste KC's trainen zelfs gewoon met een slip (althans, die ik ken)
Ja vreemd he Mandy, een beetje provoceren zonder een inhoudelijke post te maken... behalve dan om iemand af te zeikenmandy90 schreef:weet je wel waar dit over gaat kijk het is zo ik word uitgescholden voor slechte eigenaar nou dan zal die gene er van langs krijgen ookqyan schreef:mandy90 schreef:kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doetvisaton schreef: Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??
We lopen allemaal te zeiken dat bepaalde mensen de africhting afzeiken, maar sommige africhters zijn niet anders dus.
Wij zijn gek op africhting, weer een ander op behendigheid, weer een ander doet GG op een KC, weer een ander doet doggy dance.
Allemaal andere takken van sport, maar wel takken van sport waarin er iets met de hond ondernomen wordt.
Als je je dan tot hetzelfde niveau verlaagt, klaag dan ook niet over het feit dat de africhting wordt afgezeken.
En niet iedereen heeft nu eenmaal interesse in africhting, net zoals wij dat misschien niet in doggy dance hebben
Mandy, ik weet heel goed waar dit over gaat.mandy90 schreef:weet je wel waar dit over gaat kijk het is zo ik word uitgescholden voor slechte eigenaar nou dan zal die gene er van langs krijgen ookqyan schreef:mandy90 schreef:kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doetvisaton schreef: Excuses voor mijn domheid, maar wat is een kc kutje (KliCker) ??
ik zeik niks bijzonders nee lekker nu ben ik hetSelena schreef:Ja vreemd he Mandy, een beetje provoceren zonder een inhoudelijke post te maken... behalve dan om iemand af te zeikenmandy90 schreef:weet je wel waar dit over gaat kijk het is zo ik word uitgescholden voor slechte eigenaar nou dan zal die gene er van langs krijgen ookqyan schreef:mandy90 schreef: kc kutje zijn mannen en vrouwen die behendigheid enzovoort doet
En niet iedereen heeft nu eenmaal interesse in africhting, net zoals wij dat misschien niet in doggy dance hebbenDit is geen manier om in een discussie mee te doen.
Ben het Quan eens, zelf heb ik weinig met flyball o.i.d, maar andere mensen vinden dit een hele leuke bezigheid met hun hond.
Topniveau G&G en Behendigheid (flyball ook?) zitten ook heel wat trainingsuurtjes in. Mensen en mensen wensen en meningen kunnen heel verschillend zijn, maar met respect naar een ander is niets mis mee!!!!!!!!!!!!!!!!
qyan schreef:Jawel, hartstikke gezellig hierbeppie schreef:Gezellig hier,ik had hier eigenlijk nog nooit gekeken,maar hier steekt je echt wat van op,vriendelijke mensen hier.![]()
De gemoederen lopen hier soms wat hoog op, maar daar moet je ff doorheen lezen
Angel-eyes schreef:qyan schreef:Jawel, hartstikke gezellig hierbeppie schreef:Gezellig hier,ik had hier eigenlijk nog nooit gekeken,maar hier steekt je echt wat van op,vriendelijke mensen hier.![]()
De gemoederen lopen hier soms wat hoog op, maar daar moet je ff doorheen lezen
Zou dit nog een theeleut kunnen worden??Zo ja....moeten wij dan ook niet weer mee gaan doen lieverd?