estelle schreef:Angel-eyes schreef:estelle schreef:visaton schreef:Tja…als ik ooit een nestje zou fokken met mijn één van mijn honden zou ik toch niets liever hebben dan dat de pups allemaal de sport in gaan….
nou als ik ooit zou fokken met Hera dan hoeven heus niet alle pups de sport in maar ik wil wel dat ze bij mensne terehct komen die weten wat ze in huis halen en die er niet 3x per dag een blokje mee lopen.
Dan vind ik dat ze geen werklijn-herder moeten nemen, dat heeft geen nut, die honden zijj gefokt voor een bepaald doel, dan ga je ze niet bij een gezin rotten die er niks meedoen, behalve een rondje door het park.
Waarom zou iemand die niet de sport in gaat geen werklijnherder mogen hebben??

Het gaat mij er om dat iemand genoeg met zo'n hond onderneemt, de bossen ingaat, zwemmen, fietsen, apporteren, wat speuren e.d.
Laten we trouwens ook niet net doen alsof menig africhter iets doet met zijn hond naast de trainingen! De meeste honden liggen thuis te verotten in de kennel, wachtend tot ze weer een keer mee mogen trainen....nou dat wil ik mijn pups dus besparen.
Tuurlijk wil ik resultaat zien van mn pups, daarvoor hou ik zelf ook een pup aan.
Waar slaat dat nou weer op
Ik ken bijna geen enkele africhter die naast de trainingen niets met zijn hond doet...en dan heb ik het over zowel geleiders binnen de IPO en de KNPV.
Lekker generaliseren dit zeg.............
Daarnaast, ik heb wel geen herder, maar wel een dober met een enorme werkdrift.
2x per dag gaat hij naar het bos, we fietsen, ik doe van alles en nog wat met hem.....maar er is niets, maar dan ook niets wat hem meer voldoening geeft dan een dagje trainen en ik heb het geweten toen ik niet meer trainde, ondanks alle dingen die ik met hem deed thuis!
Dus laten we nu alsjeblieft niet doen of KNPV mechelaars bijvoorbeeld, echt genoeg hebben aan een beetje ravotten in het bos
Waarom worden er dan in godsnaam zoveel herplaatst die in een huisgezin terecht komen maar waar niet met de hond gewerkt wordt?