Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tt in nek of op keel plaatsen ?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

Inge schreef:
mandy90 schreef:
visaton schreef:
mandy90 schreef:en wat jan zegt is de waarheid en dat je iemand aanvalt om wat hij/zij zegt over de hond slaat volkomen nergens op
Hey..weten jou papa en mama wel dat je aan de pc zit ??
ja goed he leer het van mn paps en dat zegt al genoeg over mn antwoorden
Je lult in ieder geval al net zo dom. :roll: :roll: :roll:
mischien wel dom
maar wel een hele knappe meid :pffff:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Jose schreef:
mischien wel dom
Gezellig de hele familie op het forum.

Anne
mandy90
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandy90 »

starfleet schreef:
Jose schreef:
mischien wel dom
Gezellig de hele familie op het forum.

Anne
wij zijn zo gezellig joh :mrgreen:
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

mensen kijk nou eens naar de foto
tis een grapje
:smile:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Jose schreef:mensen kijk nou eens naar de foto
tis een grapje
:smile:
Dat zie ik, maar van die blafband klonk niet echt als een grapje.

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Raymond schreef:SLAKKIE MET EEN TELETAKKIE

Afbeelding
Hij zit echt zo te kijken van: Baassie, druk eens op ut knoppie want Slakkie wil nog een schokkie.
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Wil de hond schreef:

Afbeelding
Hij zit echt zo te kijken van: Baassie, druk eens op ut knoppie want Slakkie wil nog een schokkie.
Kijk eens goed naar de foto.....
Haha het is fake, ze hebben met een bewerkingsprogramma die teletac erbij gemaakt, maar in het echt loopt Jacky (Slakkie) echt niet met zo'n ding om hoor. :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Wil de hond schreef:

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ......shocktherapie voor drukke Jackies :mrgreen:
mandy90
Vaste gebruiker

Wil de hond schreef:

Afbeelding

hahahaha idd ja je ziet het ook echt aan de ogen
mandy90
Vaste gebruiker

scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
correctie naar beneden gedrukt.
2) Bij de "zit oefening" de ontvanger bij de adamsappel plaatsen, de hond word door
de correctie omhoog gedrukt.
3) Bij de "volg oefening de ontvanger plaatsen aan de linkerkant van de hals, op deze
wijze corrigeer je de hond naar je toe.
4) Bij het "apporteren" de ontvanger plaatsen in de nek, de hond word gecorrigeerd
naar het blok toe.

bron : henri Ravesteijn
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

Raymond schreef:Ja mandy je hebt helemaal gelijk.

Jouw jack russel heeft alls bijnaam slakkie, nou dan denk je dat is toch geen gevaarlijke hond he !!!

MET TROTS PRESENTEER IK U:

SLAKKIE MET EEN TELETAKKIE

Afbeelding

whahaha waar is zijn prikband natuurlijk extra bijgeslepen

dan krijg je : rikkie met rond zijn nek een auw* auw¨prikkie :mrgreen:

ik kom niet meer bij van dit topic

lof voor degene die dit gestart heeft
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

scooby doo schreef:
Haha, en toevallig ben jij dat :mrgreen:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

Shita schreef:
scooby doo schreef:
Haha, en toevallig ben jij dat :mrgreen:
:roll: ik post alleen goede topics de discussie laat ik aan de volharders over .

het is soms zinloos :wink:
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Shita schreef:
Wil de hond schreef:

Afbeelding
Kijk eens goed naar de foto.....
Haha het is fake, ze hebben met een bewerkingsprogramma die teletac erbij gemaakt, maar in het echt loopt Jacky (Slakkie) echt niet met zo'n ding om hoor. :wink:
Dan ben je pas echt ziek in je hoofd.....
En daarom heb ik dus nog steeds medelijden met Jacky/Slakkie.
zepenko
Zeer actief

visaton schreef::smile2:
Shita schreef:En de tt zit ook nog op z'n keel ook :Q:
Hihi, leuke foto Mandy en ray. :wink:
zepenko schreef:Inderdaad. Dat zegt genoeg over het huidige niveau van de werkhondensport in NL.
Je gaat steeds meer kakelen als een kip zonder kop..Van heine en ver komen buitenlanders in September naar Den Bosch naar de kampioenschappen van de KNPV…Daar worden forse bedragen weggelegd voor deze in Nederland afgerichte honden..Dat zegt inderdaad genoeg over het niveau van de werkhondensport in NL….Daar is namelijk niets mis mee.Het word steeds duidelijker dat je niet weet waar je over praat
Ik heb het niet over het niveau van de honden, maar over het niveau van de manier van trainen. Ik ken huishonden die op een (in mijn ogen) betere manier getraind worden dan jullie werkhonden (op basis van wat ik hier lees), terwijl die maar `gewoon' huishond hoeven zijn. Daarom begrijp ik ook niet dat jullie niet bezig zijn met het verder doorontwikkelen van de methoden in jullie sport gebruikt. Corrigerend trainen is niet meer nodig, zelfs niet i.c.m. beloningen. Dat is toch wel bewezen lijkt me. Als je een keer een gedragscursus zou doen, leer jij hoe jouw hond leert en kun je daarmee het leerproces van je hond gigantisch versnellen en verbeteren. Met als gevolg dat je niet meer hoeft te corrigeren en geweldige honden kunt afleveren. Of is dat te veel moeite?
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

zepenko schreef: Corrigerend trainen is niet meer nodig, zelfs niet i.c.m. beloningen. Dat is toch wel bewezen lijkt me.
Nou...om die bewijzen is meerdere keren gevraagd, maar je komt er niet mee...Omdat die er niet zijn, misschien zegt dat wel iets over het niveau van jou manier van denken??
Dat het niveau redelijk hoog ligt (ga maar kijken in Den Bosch, De Nederlandse kampioenschappen 2005 zijn dit jaar op 2,3 en 4 september in het Ecco stadion in Den Bosch
) zegt wel degelijk iets over het niveau van de manier van trainen.Als je manier (niveau) van trainen niet goed is, kom je niet op de Nederlandse kampioenschappen.
zepenko schreef:. Met als gevolg dat je niet meer hoeft te corrigeren en geweldige honden kunt afleveren. Of is dat te veel moeite?
Heeft nix met te veel moeite te maken, jou manier werkt niet, dat is ondertussen al wel bewezen…gezien het mislukte experiment ( de resultaten waren erg mager, dus draai je de geldkraan dicht) met de klicker.Maar ja, die hadden jou kennis niet natuurlijk
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
starfleet
Erelid

visaton schreef:Heeft nix met te veel moeite te maken, jou manier werkt niet, dat is ondertussen al wel bewezen…gezien het mislukte experiment ( de resultaten waren erg mager, dus draai je de geldkraan dicht) met de klicker.Maar ja, die hadden jou kennis niet natuurlijk
Die manier werkt heus wel, maar past niet bij het image en de "sport". Vrolijk belonen met een hoge stem, dat is al te lastig en voor watjes.

Anne
zepenko
Zeer actief

visaton schreef:
zepenko schreef: Corrigerend trainen is niet meer nodig, zelfs niet i.c.m. beloningen. Dat is toch wel bewezen lijkt me.
Nou...om die bewijzen is meerdere keren gevraagd, maar je komt er niet mee...Omdat die er niet zijn, misschien zegt dat wel iets over het niveau van jou manier van denken??
Dat het niveau redelijk hoog ligt (ga maar kijken in Den Bosch, De Nederlandse kampioenschappen 2005 zijn dit jaar op 2,3 en 4 september in het Ecco stadion in Den Bosch
) zegt wel degelijk iets over het niveau van de manier van trainen.Als je manier (niveau) van trainen niet goed is, kom je niet op de Nederlandse kampioenschappen.
zepenko schreef:. Met als gevolg dat je niet meer hoeft te corrigeren en geweldige honden kunt afleveren. Of is dat te veel moeite?
Heeft nix met te veel moeite te maken, jou manier werkt niet, dat is ondertussen al wel bewezen…gezien het mislukte experiment ( de resultaten waren erg mager, dus draai je de geldkraan dicht) met de klicker.Maar ja, die hadden jou kennis niet natuurlijk
Ik ben idd van mening dat het mislukte experiment is mislukt vanwege een gebrek aan kennis. Wat niet wil zeggen dat ik geen fouten maak, maar dat ik geloof dat het anders kan en dat ook nog een keer wil bewijzen. Ik zou bv. ook al niet voor een clikker kiezen. Te veel frustratie naar mijn mening.
visaton
Actief

starfleet schreef:
visaton schreef:Heeft nix met te veel moeite te maken, jou manier werkt niet, dat is ondertussen al wel bewezen…gezien het mislukte experiment ( de resultaten waren erg mager, dus draai je de geldkraan dicht) met de klicker.Maar ja, die hadden jou kennis niet natuurlijk
Die manier werkt heus wel, maar past niet bij het image en de "sport". Vrolijk belonen met een hoge stem, dat is al te lastig en voor watjes.

Anne
Doe het dan...bewijs het..Beetje blèren dat het wel kan maar geen enkele trainer kunnen noemen die op die manier ook inderdaad resultaat behaalt.En het “imageâ€
Afbeelding

mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

nog eens
africhtingshonden zijn honden die aangemoedigd worden om initiatief te nemen. Ze moeten leren initiatief nemen, en ze moeten kunnen initiatief nemen. deze honden zijn heel zelfzeker en proberen altijd te groeien, boven de baas uit te komen.
de negatieve impulsen worden niet gebruikt om de hond iets aan te leren, maar wel wanneer de hond een gekende oefening niet of slecht uitvoert. vb inbijten tijdens het transport.
Vanaf dat de hond nabeten geeft (dus niet onmiddellijk los) heeft dit te maken met 'en ik blijf toch bijten'. Als je dan niet ingrijpt, dan verergeren die problemen, elke week is er iets meer waarop de hond minder goed luistert, en als je dan gaat ingrijpen krijg je een diep angstaanjagend gegrom. dan mag je daar staan zwaaien met je brokje rodi worst, of met je bijtrolletje...
visaton
Actief

mechelaar_fan schreef:nog eens
africhtingshonden zijn honden die aangemoedigd worden om initiatief te nemen. Ze moeten leren initiatief nemen, en ze moeten kunnen initiatief nemen. deze honden zijn heel zelfzeker en proberen altijd te groeien, boven de baas uit te komen.
de negatieve impulsen worden niet gebruikt om de hond iets aan te leren, maar wel wanneer de hond een gekende oefening niet of slecht uitvoert. vb inbijten tijdens het transport.
Vanaf dat de hond nabeten geeft (dus niet onmiddellijk los) heeft dit te maken met 'en ik blijf toch bijten'. Als je dan niet ingrijpt, dan verergeren die problemen, elke week is er iets meer waarop de hond minder goed luistert, en als je dan gaat ingrijpen krijg je een diep angstaanjagend gegrom. dan mag je daar staan zwaaien met je brokje rodi worst, of met je bijtrolletje...
Ach...het is toch allemaal niet waar joh... wat je daar nu weer beweerd. :blah: Hij heeft al zoveel honden afgericht met een stukje worst...Hij is dan ook ieder jaar van de partij op de Nederlandse kampioenschappen met zijn positief afgerichte honden...... :lekkerpuh:
Afbeelding

Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

starfleet schreef:

Anne
denk dat je je hier toch in vergist.... aanleren van een oefening doe ik altijd op deze manier in combinatie met bal/voer/bijtrol beloning (hangt van de hond af) op een leren band op een maand of 6-7. Voor die tijd is het enige wat een pup leert is het commando hier, denk dat veel africhtingshonden langer pup mogen blijven dan andere honden, zo worden ze nl. veel zelfstandiger wat je nodig hebt bij een goede diensthond. Aanleren doen we heus niet heel anders hoor... het verschil is dat wij het later eisen, maar dat komt pas nadat de oefening gekend wordt.

Visaton bewonder je geduld :ok: enneh Mandy je bijdrages zijn niet echt constructief, dan kun je beter niet reageren....
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
visaton
Actief

Ik heb een leuke <a href="http://www.skepsis.nl/goereren.html">cursus</a> gevonden voor onze vriend zepenko
Afbeelding

starfleet
Erelid

mechelaar_fan schreef: Als je dan niet ingrijpt, dan verergeren die problemen, elke week is er iets meer waarop de hond minder goed luistert, en als je dan gaat ingrijpen krijg je een diep angstaanjagend gegrom. dan mag je daar staan zwaaien met je brokje rodi worst, of met je bijtrolletje...
Als ik een grom zou krijgen van mijn hond zou ik echt niet gaan zwaaien met een stukje worst. Allemachtig het idee. Ik vind de manier en het tijdstip van het leren lossen in de africhting bedenkelijk en ik vraag me af of dat niet anders/beter kan.

Ik denk dat er van beide kanten heel wat vooroordelen zijn wat dat betreft, laten we het daar dan maar op houden. East is east etc.

Anne
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

estelle schreef:
Angel-eyes schreef:
estelle schreef:
visaton schreef:Tja…als ik ooit een nestje zou fokken met mijn één van mijn honden zou ik toch niets liever hebben dan dat de pups allemaal de sport in gaan….
nou als ik ooit zou fokken met Hera dan hoeven heus niet alle pups de sport in maar ik wil wel dat ze bij mensne terehct komen die weten wat ze in huis halen en die er niet 3x per dag een blokje mee lopen.

Dan vind ik dat ze geen werklijn-herder moeten nemen, dat heeft geen nut, die honden zijj gefokt voor een bepaald doel, dan ga je ze niet bij een gezin rotten die er niks meedoen, behalve een rondje door het park.
Waarom zou iemand die niet de sport in gaat geen werklijnherder mogen hebben?? :denken: Het gaat mij er om dat iemand genoeg met zo'n hond onderneemt, de bossen ingaat, zwemmen, fietsen, apporteren, wat speuren e.d.
Laten we trouwens ook niet net doen alsof menig africhter iets doet met zijn hond naast de trainingen! De meeste honden liggen thuis te verotten in de kennel, wachtend tot ze weer een keer mee mogen trainen....nou dat wil ik mijn pups dus besparen.

Tuurlijk wil ik resultaat zien van mn pups, daarvoor hou ik zelf ook een pup aan.
Waar slaat dat nou weer op :denken:
Ik ken bijna geen enkele africhter die naast de trainingen niets met zijn hond doet...en dan heb ik het over zowel geleiders binnen de IPO en de KNPV.
Lekker generaliseren dit zeg.............
Daarnaast, ik heb wel geen herder, maar wel een dober met een enorme werkdrift.
2x per dag gaat hij naar het bos, we fietsen, ik doe van alles en nog wat met hem.....maar er is niets, maar dan ook niets wat hem meer voldoening geeft dan een dagje trainen en ik heb het geweten toen ik niet meer trainde, ondanks alle dingen die ik met hem deed thuis!
Dus laten we nu alsjeblieft niet doen of KNPV mechelaars bijvoorbeeld, echt genoeg hebben aan een beetje ravotten in het bos
Waarom worden er dan in godsnaam zoveel herplaatst die in een huisgezin terecht komen maar waar niet met de hond gewerkt wordt?
zepenko
Zeer actief

mechelaar_fan schreef:nog eens
Het africhten van je hond heeft echt niks te maken met het wel of niet dominant zijn van jou over je hond. Ik ken mensen die IPO lopen, waarvan de hond keurig alle kunstjes uitvoert. Maar thuis hebben ze geen zak te vertellen over hun hond. Als ze als eerste door de deur willen, missen ze spontaan een stuk broek en evt. een stuk been. Ze hebben zelfs zo'n aanhangertje nodig om hun hond naar huis te krijgen, want als hij in de auto mee zou rijden, zou hij het afdwingen om zelf achter het stuur te kruipen. E.e.a. trouwens idem met GG.
Het africhten van je hond heeft alleen maar te maken met het aanleren van kunstjes (heb ik dit niet al eens eerder getikt...?). En daar heb je dus echt geen correcties voor nodig.
zepenko
Zeer actief

visaton schreef:Ik heb een leuke <a href="http://www.skepsis.nl/goereren.html">cursus</a> gevonden voor onze vriend zepenko
Goed ga ik die doen. Maar ik heb ook nog een leuke cursus voor jou. Aangezien je over honden toch niks wilt leren.
visaton
Actief

zepenko schreef:
visaton schreef:Ik heb een leuke <a href="http://www.skepsis.nl/goereren.html">cursus</a> gevonden voor onze vriend zepenko
Goed ga ik die doen. Maar ik heb ook nog een leuke cursus voor jou. Aangezien je over honden toch niks wilt leren.
Jawel...ik wil zeer zeker wel iets leren, maar dan moet je toch echt niet bij jou zijn.Ik heb het al eerder gezegt, je kakelt als een kip zonder kop.Je bent nog niet met één punt gekomen wat bruikbaar is in de africhting.
zepenko schreef: Ze hebben zelfs zo'n aanhangertje nodig om hun hond naar huis te krijgen, want als hij in de auto mee zou rijden, zou hij het afdwingen om zelf achter het stuur te kruipen
Dingen uit hun verband trekken en er dan zelf een verhaaltje van maken, daar ben je goed in.Ten eerste: Je moet eens een paar uur met je hond trainen en hem dan in de auto op de achterbank mee naar huis nemen..Ik heb dat een jaartje of wat gedaan en ik garandeer je dat je auto er dan niet meer uitziet.Alles kwijl, slijm, modder enz enz…Daarom heb ik nu een Caddy en een ander een aanhanger

Ten tweede: Als ik mijn 2 reuen op de achterbank zet, vraag ik om problemen.

Maarja, je ken beter verongelukken dan je hond in een karretje te stoppen..Da’s namelijk heel erg zielig.
Afbeelding

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

qyan schreef:Ik ken bijna geen enkele africhter die naast de trainingen niets met zijn hond doet...en dan heb ik het over zowel geleiders binnen de IPO en de KNPV.
Lekker generaliseren dit zeg.............
En ik ken dus heel veel africhters die geen ene reet uitvoeren met hun hond behalve het trainen....zelfs tijdens het trainen zijn ze te beroerd om hun hond fatsoenlijk uit te laten.
Maar ik had al weleens eerder begrepen dat dit soort dingen alleen maar in het Noorden voorkomt.....schijnbaar.... :roll:

En waarom die honden die in huisgezinnen terecht vaak herplaatst wordne heb ik daarnet al uitgelegd dus misschien moet je dat even lezen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik zou haast denken dat deze kursus al inbegrepen zat in het kursuspakketje dat hij onlangs met een diplomaatje heeft afgesloten.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”