Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tt in nek of op keel plaatsen ?
Moderator: moderatorteam
- zepenko
- Zeer actief
[quote="visaton"][quote="zepenko"][quote="visaton"]
Ja….we komen allemaal wel eens met onze honden in het bos als we er niet mee gaan trainen.Bovendien worden de honden goed uitgelaten voor het trainen..Dus een ½ uurtje of 3 kwartier goed ravotten en dan een paar uur trainen.En dat trainen doen ze echt liever dan dat ravotten.Ik denk dat menig “huishondâ€
Ja….we komen allemaal wel eens met onze honden in het bos als we er niet mee gaan trainen.Bovendien worden de honden goed uitgelaten voor het trainen..Dus een ½ uurtje of 3 kwartier goed ravotten en dan een paar uur trainen.En dat trainen doen ze echt liever dan dat ravotten.Ik denk dat menig “huishondâ€
-
- Vaste gebruiker
volgens mij moest de tt in de nek maar er is bij ons op de club een man die er verstand van hebt dus als hij terug is van vakantie zal ik het vragen voor jescooby doo schreef:maar nog een vraajge dan . ik had op een site gelezen dat ze soms ook een tt gebruiken in de nek. is dit dan om de houdingen op afstand aan te leren ? bv liggen . want dan wordt de hond toch naar onder gedrukt
-
- Vaste gebruiker
[quote="zepenko"][quote="visaton"][quote="zepenko"][quote="visaton"]
- zepenko
- Zeer actief
[quote="mandy90"][quote="zepenko"][quote="visaton"][quote="zepenko"][quote="visaton"]
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- Aantal honden: 2
[quote="zepenko"][quote="visaton"][quote="zepenko"][quote="visaton"]
Nee er zijn er ook maar weinig, ik heb ook erg veel mazzel gehad.visaton schreef:Mmm...hier in deze buurt vind je er geen, maar ik weet wel dat ze er zijn..goed Duitse Herders...Heb er laats nog ééntje gezien op een oefendag in Limburg..Ik kraak een hond niet zomaar af omdat het geen mechel zou zijn..Ik kies mijn honden op het uiterlijk (wel uit een werklijn), en het moeten Hollanders zijn
Voor mij had ze eigenlijk wat minder mogen zijn. Ze heeft bijv. met apporeren zulke hoge driften dat ze soms totaal onbereikbaar wordt.
Manwerk hetzelfde liedje.
OP mijn oude club wisten ze ook totaal niet hoe ze ermee om moesten gaan, nu op mijn huidge club gaat het super.
-
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
[quote="zepenko"][quote="visaton"]

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad maar soms vertikken ze het omdat ze er geen zin in hebben en ze hebben op dat moment maar te doen wat er gezegd wordt. In mijn geval zijn dat 3 oefeningen waar ik wil dat ze altijd doen wat ik zeg omdat ik die ook op straat gebruik voor hun eigen veiligheid. En dat is af (op afstand), hier, en los.zepenko schreef:Een hond kent een oefening in mijn ogen pas als deze in elke situatie met een 100% goed resultaat wordt uitgevoerd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als 1 van mijn (werk)honden om wat voor reden ook weg zou moeten zou hij NOOIT weggaan als huishond. Alleen naar mensen die er mee gaan sporten of werken!zepenko schreef:Wat wil je hiermee zeggen? Dat de gemiddelde werkhond het beter heeft, ondanks de martelwerktuigen, dan de gemiddelde huishond?
En ja ik vind dat de GEMIDDELDE huishond een erg zielig hondje is ja, 90% te dik, rondje van 10 minuutjes, of uitlaatveld waar baasje een uur lang staat te tetteren maar hondje geen stap vooruit komt en er maar een beetje bij zit.

-
- Vaste gebruiker
[quote="zepenko"][quote="mandy90"][quote="zepenko"][quote="visaton"][quote="zepenko"][quote="visaton"]
- zepenko
- Zeer actief
[quote="mandy90"][quote="zepenko"][quote="mandy90"][quote="zepenko"][quote="visaton"][quote="zepenko"][quote="visaton"]
- zepenko
- Zeer actief
Da's net zo generaliserend als zeggen dat alle africhters dierenbeulen zijn, die geen verstand van honden hebben. Heb je onlangs nog het topic gelezen over hoe lang je met je honden gaat lopen. En misschien zijn de mensen die hier komen dan wel niet de gemiddelde hondeneigenaar, maar zij zorgen wel voor een beter gemiddelde.malinois schreef:Als 1 van mijn (werk)honden om wat voor reden ook weg zou moeten zou hij NOOIT weggaan als huishond. Alleen naar mensen die er mee gaan sporten of werken!zepenko schreef:Wat wil je hiermee zeggen? Dat de gemiddelde werkhond het beter heeft, ondanks de martelwerktuigen, dan de gemiddelde huishond?
En ja ik vind dat de GEMIDDELDE huishond een erg zielig hondje is ja, 90% te dik, rondje van 10 minuutjes, of uitlaatveld waar baasje een uur lang staat te tetteren maar hondje geen stap vooruit komt en er maar een beetje bij zit.
Ik denk dat de gemiddelde werkhond het (in ieder geval in mijn regio) slechter heeft dan de gemiddelde huishond (in mijn regio). Hier wonen allemaal van die mensen die een werkhond nemen om iets te compenseren en daarom hun hond(en) verkl*ten.
- zepenko
- Zeer actief
Wat een onzin. Een hond vertikt niet zo maar iets. Daar is altijd een reden voor. Aan jou om uit te zoeken wat die reden is en daarop te sturen. Draai het eens om. Niet van `hij heeft het maar te doen', maar kijken eens naar wat hij wel doet en waarom hij iets niet doet. Volgens mij kom je daar veel verder mee dan alleen maar te kijken naar wat hij niet doet en daar dan op te corrigeren. En dat is dan dus altijd met een bepaalde mate van frustratie van jou uit. Want jij had verwacht dat hij het zou doen en dat gebeurt niet. Gevolg: (lichte) stress bij jou. Probeer het dus eens andersom.malinois schreef:inderdaad maar soms vertikken ze het omdat ze er geen zin in hebben en ze hebben op dat moment maar te doen wat er gezegd wordt. In mijn geval zijn dat 3 oefeningen waar ik wil dat ze altijd doen wat ik zeg omdat ik die ook op straat gebruik voor hun eigen veiligheid. En dat is af (op afstand), hier, en los.zepenko schreef:Een hond kent een oefening in mijn ogen pas als deze in elke situatie met een 100% goed resultaat wordt uitgevoerd.
- zepenko
- Zeer actief
Hij kijkt zelfs alsof hij wil zeggen: wat baal ik er toch van dat ik bij dit stelletje, niet gehinderd door enige kennis, terecht ben gekomen.Raymond schreef:
MET TROTS PRESENTEER IK U:
SLAKKIE MET EEN TELETAKKIE
Daar helpt zelfs een eigen africhtingsforum niet meer tegen! Wat heb ik een medelijden met Slakkie.

- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de GEMIDDELDE eigenaar komt hier niet, daarom staat het ook met hoofdletters en ja ik heb dat topic gelezen en ook hierop gereageerd. Ook op dit gedeelte, want die gemiddelde mensen die nemen de moeite niet om op een forum te komen om wat bij te leren.zepenko schreef:Da's net zo generaliserend als zeggen dat alle africhters dierenbeulen zijn, die geen verstand van honden hebben. Heb je onlangs nog het topic gelezen over hoe lang je met je honden gaat lopen. En misschien zijn de mensen die hier komen dan wel niet de gemiddelde hondeneigenaar, maar zij zorgen wel voor een beter gemiddelde.
Ik denk dat de gemiddelde werkhond het (in ieder geval in mijn regio) slechter heeft dan de gemiddelde huishond (in mijn regio). Hier wonen allemaal van die mensen die een werkhond nemen om iets te compenseren en daarom hun hond(en) verkl*ten.
Dat bedoel ik met gemiddelde dus.

Ik wordt een beetje ziek van dat compenseren wat ik steeds lees, wat een onzin zeg. Wat moet je compenseren dan? Ik zou niet weten wat ik moet compenseren omdat ik africhting train.
De gemiddelde werkhond die ik ken en dat zijn er zeker meer dan jij er kent hebben een prima leven en heeft het stukken beter dan de gemiddelde huishond die ik hierboven bedoel.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou mijn honden vertikken toch regelmatig iets omdat ze geen zin hebben, net zoals een hond oostindisch doof kan zijn.zepenko schreef:Wat een onzin. Een hond vertikt niet zo maar iets. Daar is altijd een reden voor. Aan jou om uit te zoeken wat die reden is en daarop te sturen. Draai het eens om. Niet van `hij heeft het maar te doen', maar kijken eens naar wat hij wel doet en waarom hij iets niet doet. Volgens mij kom je daar veel verder mee dan alleen maar te kijken naar wat hij niet doet en daar dan op te corrigeren. En dat is dan dus altijd met een bepaalde mate van frustratie van jou uit. Want jij had verwacht dat hij het zou doen en dat gebeurt niet. Gevolg: (lichte) stress bij jou. Probeer het dus eens andersom.
Ja hij heeft het maar te doen inderdaad omdat het voor z'n eigen veiligheid kan zijn. Dat zijn ook de enige oefeningen die hij echt moet doen en daar hoef ik hem ook praktisch niet op te corrigeren omdat ze weten dat dat moet.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zie nergens dat Slakkie de zieligheid zelve uitstraalt eigenlijkzepenko schreef:Hij kijkt zelfs alsof hij wil zeggen: wat baal ik er toch van dat ik bij dit stelletje, niet gehinderd door enige kennis, terecht ben gekomen.

- zepenko
- Zeer actief
Ook weer onzin. En hond zit echt niet te denken van:"zo nu zal ik haar eens even pesten en het commando niet opvolgen". Honden doen iets wel of niet omdat ze er beter van worden. Het zijn opportunisten. En als je in de visie blijft dat ze expres iets wel of niet doen, zul je ook altijd corrigerend bezig blijven. Daarom schreef ik al: Kijk eens andersom.malinois schreef:Nou mijn honden vertikken toch regelmatig iets omdat ze geen zin hebben, net zoals een hond oostindisch doof kan zijn.zepenko schreef:Wat een onzin. Een hond vertikt niet zo maar iets. Daar is altijd een reden voor. Aan jou om uit te zoeken wat die reden is en daarop te sturen. Draai het eens om. Niet van `hij heeft het maar te doen', maar kijken eens naar wat hij wel doet en waarom hij iets niet doet. Volgens mij kom je daar veel verder mee dan alleen maar te kijken naar wat hij niet doet en daar dan op te corrigeren. En dat is dan dus altijd met een bepaalde mate van frustratie van jou uit. Want jij had verwacht dat hij het zou doen en dat gebeurt niet. Gevolg: (lichte) stress bij jou. Probeer het dus eens andersom.
Ja hij heeft het maar te doen inderdaad omdat het voor z'n eigen veiligheid kan zijn. Dat zijn ook de enige oefeningen die hij echt moet doen en daar hoef ik hem ook praktisch niet op te corrigeren omdat ze weten dat dat moet.
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook weer onzin. En hond zit echt niet te denken van:"zo nu zal ik haar eens even pesten en het commando niet opvolgen". Honden doen iets wel of niet omdat ze er beter van worden. Het zijn opportunisten. En als je in de visie blijft dat ze expres iets wel of niet doen, zul je ook altijd corrigerend bezig blijven. Daarom schreef ik al: Kijk eens andersom.[/quote]zepenko schreef:Nou mijn honden vertikken toch regelmatig iets omdat ze geen zin hebben, net zoals een hond oostindisch doof kan zijn.
klopt, honden kunnen niet 'pesten' dat snap ik. Maar ze vertikken het rustig omdat een blaadje op dat moment veel interessanter is, of een vogel of wat dan ook. Ik weet niet hoe je denkt dat ik train maar ze krijgen hier ALTIJD een beloning. Ik sluit nooit een oefening met een correctie af dan doe ik hem net zolang overnieuw tot hij goed is!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
vast wel, even rondslingeren aan de prikker en je hebt een flying Jack!Jose schreef:Kan zo'n jack russel dan ook vliegenmalinois schreef:ik zie nergens dat Slakkie de zieligheid zelve uitstraalt eigenlijkzepenko schreef:Hij kijkt zelfs alsof hij wil zeggen: wat baal ik er toch van dat ik bij dit stelletje, niet gehinderd door enige kennis, terecht ben gekomen.

-
- Vaste gebruiker
dus jij wil zeggen dat ik slecht ben voor mijn honden hahaha leuk ik krijg van menigt te horen dat ze een goed leven bij MIJ hebben hahaha ik ga dr ook een blafband omdoenzepenko schreef:Hij kijkt zelfs alsof hij wil zeggen: wat baal ik er toch van dat ik bij dit stelletje, niet gehinderd door enige kennis, terecht ben gekomen.Raymond schreef:
MET TROTS PRESENTEER IK U:
SLAKKIE MET EEN TELETAKKIE
Daar helpt zelfs een eigen africhtingsforum niet meer tegen! Wat heb ik een medelijden met Slakkie.![]()
-
- Vaste gebruiker
malinois schreef:vast wel, even rondslingeren aan de prikker en je hebt een flying Jack!Jose schreef:Kan zo'n jack russel dan ook vliegenmalinois schreef:ik zie nergens dat Slakkie de zieligheid zelve uitstraalt eigenlijkzepenko schreef:Hij kijkt zelfs alsof hij wil zeggen: wat baal ik er toch van dat ik bij dit stelletje, niet gehinderd door enige kennis, terecht ben gekomen.
-
- Actief

Shita schreef:En de tt zit ook nog op z'n keel ook
Hihi, leuke foto Mandy en ray.
Je gaat steeds meer kakelen als een kip zonder kop..Van heine en ver komen buitenlanders in September naar Den Bosch naar de kampioenschappen van de KNPV…Daar worden forse bedragen weggelegd voor deze in Nederland afgerichte honden..Dat zegt inderdaad genoeg over het niveau van de werkhondensport in NL….Daar is namelijk niets mis mee.Het word steeds duidelijker dat je niet weet waar je over praatzepenko schreef:Inderdaad. Dat zegt genoeg over het huidige niveau van de werkhondensport in NL.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Je lult in ieder geval al net zo dom.mandy90 schreef:ja goed he leer het van mn paps en dat zegt al genoeg over mn antwoordenvisaton schreef:Hey..weten jou papa en mama wel dat je aan de pc zit ??mandy90 schreef:en wat jan zegt is de waarheid en dat je iemand aanvalt om wat hij/zij zegt over de hond slaat volkomen nergens op

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zie je helemaal verkeerdvisaton schreef: Je gaat steeds meer kakelen als een kip zonder kop..Van heine en ver komen buitenlanders in September naar Den Bosch naar de kampioenschappen van de KNPV…Daar worden forse bedragen weggelegd voor deze in Nederland afgerichte honden..Dat zegt inderdaad genoeg over het niveau van de werkhondensport in NL….Daar is namelijk niets mis mee.Het word steeds duidelijker dat je niet weet waar je over praat