malinois schreef:
ik weet niet precies hoe het met boxers zit, maar ik mag toch hopen dat een pup uit pure herderwerklijnen niet in een gezinnetje komt die er alleen een rondje om huis mee wil lopen

Je wilt niet weten hoeveel mechelaars/ duitseherders uit pure werklijnen er bij huisgezinnetjes tereccht komen.
Veel fokkers kan het geen ene reet schelen waaar hun knpv puppy's terecht komen, ze willen dan graag een pup van hun teef hebben en tsja wat er met de rest gebeurd....
Wij hadden een oud vrouwtje bij onze uitlaatservice, had een knpv mechelaar reu in huis, zat op een flatje (nou hoeft dat niks te zeggen) en kon dat beest absoluut niet de baas. Beest zat regelmatig in de kelder opgesloten...
Mijn buuf kreeg zonder problemen een knpv mechelaar teefje mee naar huis.
Nu een klant bij de dagopvang met een knpv mechel puppy, beestje is 9 weken oud, gromt en valt al uit naar de baas die nu al constant met vragen komt hoe hij dit aan moet pakken....wordt nog wat dus.
Een man op onze oude herderclub haalde regelmatig verknipte mechelaars op bij huisgezinnetjes, beesten terroriseerden de hele boel bij elkaar. Hij kocht die honden en binnen 2 weken niks meer aan het handje.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mensen weten totaal niet wat ze in huis halen als ze een knpv mechelpup aanschaffen of een duitseherder uit pure werklijnen. Tsja mensen die graag een grote stoere hond willen kopen lekker goedkoop zo'n mechelpup....voor 100 euro heb je ze al, marktplaats staat er vol mee.