ons jongste heeft wat last van groeipijn. gelukkig niet zo heel erg hoor.
nu hoorde ik dat het helpt als je de hond een vit c pilletje geeft.
Moderator: moderatorteam

Onze Jody had er ook last van en onze da adviseerde exact hetzelfde. Paar dagen op half voer en lijnrust.. en voorlopig iets schraler voeren. Na ca. 1 week was de pijn weg en ook nooit meer teruggekomen.LongFields schreef:Dat zou ik niet durven zeggen, iemand anders vast wel.![]()
Ik was zondag bij een lezing van een holistisch dierenarts, die zei dat je als je hond groeipijn had, je de hond eerst 2 dagen moet laten vasten. Groeipijn ontstaat (als ik het goed heb onthouden) doordat de hond de maximale groei bereikt en het bot sneller groeit dan het weefsel e.d. er omheen, waardoor er tussen het beenvlies en het bot pijn ontstaat. Je kunt dit vergelijken (volgens haar) met het gevoel wat je krijgt als je je scheen stoot tegen een tafel o.i.d., alleen dan heeft de hond het niet op 1 klein plekje, maar over een veel groter oppervlak. De hond moet ook schraler gevoerd gaan worden bij groeipijn. En geef je hond voldoende rust en eventueel pijnstilling (dat zou ik alleen in overleg met je DA doen).