Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

groeipijn

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

djoy
Vaste gebruiker

groeipijn

Ongelezen bericht door djoy »

ik wou even vragen of er iemand is ervaring heeft met vitamine c bij jongen honden met groeipijn.

ons jongste heeft wat last van groeipijn. gelukkig niet zo heel erg hoor.
nu hoorde ik dat het helpt als je de hond een vit c pilletje geeft. :denken:
Afbeelding

mijn kanjer
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat zou ik niet durven zeggen, iemand anders vast wel. :wink:
Ik was zondag bij een lezing van een holistisch dierenarts, die zei dat je als je hond groeipijn had, je de hond eerst 2 dagen moet laten vasten. Groeipijn ontstaat (als ik het goed heb onthouden) doordat de hond de maximale groei bereikt en het bot sneller groeit dan het weefsel e.d. er omheen, waardoor er tussen het beenvlies en het bot pijn ontstaat. Je kunt dit vergelijken (volgens haar) met het gevoel wat je krijgt als je je scheen stoot tegen een tafel o.i.d., alleen dan heeft de hond het niet op 1 klein plekje, maar over een veel groter oppervlak. De hond moet ook schraler gevoerd gaan worden bij groeipijn. En geef je hond voldoende rust en eventueel pijnstilling (dat zou ik alleen in overleg met je DA doen).
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Volgens de orthopeed is groeipijn het gevolg dat op een plek in de lange botten kalk niet weg gaat, daardoor komen de slagaders in de knel te zitten. Een pup heeft kalk nodig voor de botten, maar als ze last van groeipijnen krijgen zou je voer moeten geven waar minder kalk in zit.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

ook wij hadden een hond met ernstige groeipijnen
hij heeft pijnstilling gehad
maar dat hielp niet echt veel
er werd mij geadviseerd om de carocroc 23/12 te voeren
en geen vlees te geven
veel te laten zwemmen(in plaats van achter een bal aan te laten rennen in goede dagen)
en verdomd na alle potten en pillen(we hebben wat geprobeerd) het hielp
de hond is nu al 2 jaar pijnvrij
maar ik geef hem nooit ander voer als dat
en Heeeeeeeeeeeeeeellllllllllllll af en toe krijgt ie wat vlees
terwijl de andere het dagelijks krijgen
wens je heel veel sterkte
Afbeelding
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

LongFields schreef:Dat zou ik niet durven zeggen, iemand anders vast wel. :wink:
Ik was zondag bij een lezing van een holistisch dierenarts, die zei dat je als je hond groeipijn had, je de hond eerst 2 dagen moet laten vasten. Groeipijn ontstaat (als ik het goed heb onthouden) doordat de hond de maximale groei bereikt en het bot sneller groeit dan het weefsel e.d. er omheen, waardoor er tussen het beenvlies en het bot pijn ontstaat. Je kunt dit vergelijken (volgens haar) met het gevoel wat je krijgt als je je scheen stoot tegen een tafel o.i.d., alleen dan heeft de hond het niet op 1 klein plekje, maar over een veel groter oppervlak. De hond moet ook schraler gevoerd gaan worden bij groeipijn. En geef je hond voldoende rust en eventueel pijnstilling (dat zou ik alleen in overleg met je DA doen).
Onze Jody had er ook last van en onze da adviseerde exact hetzelfde. Paar dagen op half voer en lijnrust.. en voorlopig iets schraler voeren. Na ca. 1 week was de pijn weg en ook nooit meer teruggekomen.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”