Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rasstandaard

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

mulan schreef:grappig grappig grappig dat mol dit allemaal zo ziet vanaf deze foto's :E:
en mensen als mol gesproken heeft dat jullie ineens allemaal er verstand van hebben :ok:
maargoed beste mol ik nodig je uit om eens op de eerst volgende ab show te komen en eens de ab's te komen bekijken.
aangezien je blijkbaar zo'n geweldige kerumeester bent.
vind grappig dat jij over deze honden spreekt dat ze o benen hebben erg grappig maar goed ik zou zeggen kom eens langs bij een show vergeet niet een trui aan te trekken met een mol erop dan weten we allemaal tegen wie we spreken :blah:
en verder beste mensen als jullie nog nooit een amerikaan hebben gezien en niet weten hoe of wat dit ras is en hoe dit ras eruit moet zien en alleen maar met goeroe mol mee kunnen lullen zijn jullie in mijn ogen behoorlijk zwakzinnig.
ik accepteer de mening van mol enorm en vind dat hij het zeer goed uit kan leggen maar dat wil niet zeggen dat iedereen zijn mening deelt.
in mijn ogen zijn deze ab's en bij meerdere mensen en ook bij zeer veel keurmeesters die deze honden gekeurt hebben zijn dit tophonden.
maar goed meningen verschillen maar ik vind het zeer frapant dat jullie je bek open gaan trekken als jullie goeroe meester mol heeft gesproken wel grappig.
blijkbaar is de hondenwereld overal het zelfde.
:wc:
ik ben van mening dat jullie pas over dit ras wat kunt zeggen als je zelf er volledig in verdiept hebt.
voor mij zijn dit top honden en voor meerdere mensen in de ab wereld.
dus beste mensen ga nu gewoon lekker verder in je eigen ras verdiepen dan in plaats van je eigen goeroe te volgen die misschien ook wel eens ongelijk kan hebben.
dus mol als het goed is is er in september in almere weer een ab show ik zou zeggen kom eens kijken ben je ook weer een keer een dagje uit.
de groeten en mensen wat mij betreft :offt: :ok:
doei doei :cheer: :cheer: :cheer:
Ik heb mijn mond gehouden, maar ook ik zag dat de poten niet onder maar naast het lichaam staan bij de meest van die honden. Daardoor staan bij veel honden de ellebogen naar buiten.
Verder geef je aan dat iedereen die kritiek heeft op jouw keuze blijkbaar nog nooit Am.Bulls in het echt hebben gezien, maar er zit minimaal 1 persoon tussen waarvan ik weet dat die Am.Bulls bezit.
Verder vraag ik mij af hoeveel honden jij werkelijk eens goed hebt bekeken buiten het voor jou o zo geliefde ras, de American Bulldog?
Want als je dit vergelijkt met andere honden dan zal je zien dat de voorbeelden die jij geeft, en blijkbaar zo prachtig vindt, bijzonder extreem in hun bouw zijn. En m.i. kan dat onmogelijk gezond zijn en het een goed gangwerk ook niet ten goede komen.
En ik heb Mol echt niet nodig om dat in te zien.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ursula schreef:
cloris schreef:
Ursula schreef:Nope, nog nooit een AB gezien :19: :19: :19:
Ze moeten hier maar even kijken denk ik :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67921
Ohhhhh.... zijn dat nou AB's :denken: :mrgreen:
Blijkbaar, dus kijk er nog maar eens goed naar :mrgreen:
Afbeelding
mulan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mulan »

Mol schreef:
mulan schreef:grappig grappig grappig dat mol dit allemaal zo ziet vanaf deze foto's :E:
en mensen als mol gesproken heeft dat jullie ineens allemaal er verstand van hebben :ok:
maargoed beste mol ik nodig je uit om eens op de eerst volgende ab show te komen en eens de ab's te komen bekijken.
vind grappig dat jij over deze honden spreekt dat ze o benen hebben erg grappig maar goed ik zou zeggen kom eens langs bij een show vergeet niet een trui aan te trekken met een mol erop dan weten we allemaal tegen wie we spreken :blah:
en verder beste mensen als jullie nog nooit een amerikaan hebben gezien en niet weten hoe of wat dit ras is en hoe dit ras eruit moet zien en alleen maar met goeroe mol mee kunnen lullen zijn jullie in mijn ogen behoorlijk zwakzinnig.
ik accepteer de mening van mol enorm en vind dat hij het zeer goed uit kan leggen maar dat wil niet zeggen dat iedereen zijn mening deelt.
in mijn ogen zijn deze ab's en bij meerdere mensen en ook bij zeer veel keurmeesters die deze honden gekeurt hebben zijn dit tophonden.
maar goed meningen verschillen maar ik vind het zeer frapant dat jullie je bek open gaan trekken als jullie goeroe meester mol heeft gesproken wel grappig.
ik ben van mening dat jullie pas over dit ras wat kunt zeggen als je zelf er volledig in verdiept hebt.
dus beste mensen ga nu gewoon lekker verder in je eigen ras verdiepen dan in plaats van je eigen goeroe te volgen die misschien ook wel eens ongelijk kan hebben.
dus mol als het goed is is er in september in almere weer een ab show ik zou zeggen kom eens kijken ben je ook weer een keer een dagje uit.
sorry hoor maar wat ben je een onsetent zielig persoon, ik geef andwoord op jou vraag, en wil hier een leuke informatieve discussie met je voeren, en komt dan ook met vragen richting jou toe om je standaard er bij te pakken, en krijg je dit gezwans kom op ze, jij bevestigt maar weer dat ook jij dus totaal niet weet waar je over praat als je het over je eigen ras heb, jammer hoor

mol :8):
beste mol als volgende zeik ik jou niet af maar de andere omdat wat dat betreft een discussie aangaan waarvan ze niks van af weten.
daarom nodig ik jou ook uit bij de eerste volgende show zodat je eens een aantal van deze honden in het echt kan aan schouwen voordat je je daadwerkelijk oordeel velt.
wat betreft ursula neem ik al helemaal niet serieus omdat die al geen verschil zit tussen een oeb en een ab ja sorry hoor.
ik val jou ook niet aan beste mol jij kan er ook niets aan doen dat mensen gelijk met je meegaan :zwaai
ik weet drommels goed waar ik over praat en dat is grappig mijn visie is dan ook anders als jou visie.
maargoed zoals ik al eerder aan gaf is kom eens gezellig langs en oordeel pas echt over een aantal van deze honden.
mijn teksten wel even goed doorlezen molleke.
:ok:
ik kan behoorlijk sarkastisch zijn dat weet ik maar ik vind het wel top van je dat je dit allemaal zo kan zien vanuit een paar foto's
en idd een aantal van deze honden zijn vaak geplaatst en als deze honden dan niet volgens het standaard zouden kloppen waarom zijn ze dan wel geplaatst.
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm vreemd he
maargoed nogmaals mol ik nodig je van harte uit om eens een gezellige dag mee te maken op een ab show.
en je niet gelijk op je teentjes getrapt voelen hoor beste man ik heb alleen een hekel aan mensen die pas iets durven te zeggen als jij wat hebt gezegt. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door mulan op 14 jul 2005 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Ilse
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

hey how how rustig aan graag, dat de AMbull mensen mij een pluim in me reet steken hoeven jullie die niet met de zelfde nood gang uit te trekken hoor, dat is er pijnlijk namelijk.

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ursula schreef:
cloris schreef:
Ursula schreef:Nope, nog nooit een AB gezien :19: :19: :19:
Ze moeten hier maar even kijken denk ik :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67921
Ohhhhh.... zijn dat nou AB's :denken: :mrgreen:
Yep, dit zijn AB's en er zijn er hier nog wel een aantal die ik mooi vind, maar die gedrochten die gewoon bijna instorten omdat hun voorpoten zo naast hun lijf staan... nee dat kan ik geen mooie honden vinden, ik houd niet van dit soort extreme gevallen :pffff:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

mulan schreef: wat betreft ursula neem ik al helemaal niet serieus omdat die al geen verschil zit tussen een oeb en een ab ja sorry hoor.
Bweeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! :jank:
Hier wordt ik ook niet serieus genomen.............. :jank:

Thuis ook al niet..... zijn daar ook nog fora voor??? :19:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Mol
Zeer actief

mulan schreef:
Mol schreef:
sorry hoor maar wat ben je een onsetent zielig persoon, ik geef andwoord op jou vraag, en wil hier een leuke informatieve discussie met je voeren, en komt dan ook met vragen richting jou toe om je standaard er bij te pakken, en krijg je dit gezwans kom op ze, jij bevestigt maar weer dat ook jij dus totaal niet weet waar je over praat als je het over je eigen ras heb, jammer hoor

beste mol als volgende zeik ik jou niet af maar de andere omdat wat dat betreft een discussie aangaan waarvan ze niks van af weten.
daarom nodig ik jou ook uit bij de eerste volgende show zodat je eens een aantal van deze honden in het echt kan aan schouwen voordat je je daadwerkelijk oordeel velt.
wat betreft ursula neem ik al helemaal niet serieus omdat die al geen verschil zit tussen een oeb en een ab ja sorry hoor.
ik val jou ook niet aan beste mol jij kan er ook niets aan doen dat mensen gelijk met je meegaan :zwaai
ik weet drommels goed waar ik over praat en dat is grappig mijn visie is dan ook anders als jou visie.
maargoed zoals ik al eerder aan gaf is kom eens gezellig langs en oordeel pas echt over een aantal van deze honden.
ik kan behoorlijk sarkastisch zijn dat weet ik maar ik vind het wel top van je dat je dit allemaal zo kan zien vanuit een paar foto's
en idd deze honden zijn allemaal vaak geplaatst en als deze honden dan niet volgens het standaard zouden kloppen waarom zijn ze dan wel geplaatst.
maargoed nogmaals mol ik nodig je van harte uit om eens een gezellige dag mee te maken op een ab show.
en je niet gelijk op je teentjes getrapt voelen hoor beste man ik heb alleen een hekel aan mensen die pas iets durven te zeggen als jij wat hebt gezegt. :mrgreen:
hahahaha nou ik ben ook zo al eens op een boxer dag geweest, en weetje wat het lullige was, dat de oude generatie fokkers me gelijk geven en de jongere generaties me wel kunnen kielhalen zoals nu het geval is bij jullie Ambull mensen, en meschien kom ik inderdaad wel eens kijken waarom ook niet, ik heb daar geen problemen mee hoor.
denk alleen dat de show een stuk minder gezellig wordt omdat ik mijn mening dus niet onder stoelen of banken steekt.

maar goed, jij heb dus na mij mening geen in zicht in je ras je komt nog steeds niet terug op mijn vraag aan jou waar of dat het staat in de standaard dat de AMbull er zo moet uit zien als quasimoto?

en waarom is het moeilijk van een foto te zien dat de poten niet corect staan en de ellebogen naar buiten geplaatst worden??
kom nou gewoon eens op in deze discussie zonder opervlakkig te blijven, en alles en iedereen voor dom uit temaken, laat dan maar eens zien hoe veel jij nu daadwerkelijk weet over je ras op foktechnise gedelte en wat jij van je ras weet kwa bewegingsleer en skelet op bouw.

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Mol schreef:hey how how rustig aan graag, dat de AMbull mensen mij een pluim in me reet steken hoeven jullie die niet met de zelfde nood gang uit te trekken hoor, dat is er pijnlijk namelijk.

:smile: :smile: :smile:
En ik ben geen Ambull mens. :pffff:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

leuk dat je iedereen beschuldigd van napraten van mol....

ik doe dat namelijk niet.. ik zei als eerste dat ik teef 1 en een reu zou kiezen.. en de reuen zijn naar mijn mening allemaal eng, maar als ik moest diezen is reu 2 dacht ik het minst eng..

het gaat mij dus ook om de voorpoten.. als ik een rondje wil koop ik een hoepel...

de stand zo in een rondje is gewoon niet gezond!

en schei uit met iedereen te betichten van vanalles.. zoals marianne al zegt: gezond verstand is alles wat je nodig hebt vin deze
Afbeelding
mulan
Vaste gebruiker

deze honden staan wka bouw in echt met hun poten keurig onder hun lijf hun ellebogen komen niet buiten hun bouw uit en als hun poten onder hun lijf worden geplaatst staan deze poten niet o benig.
kwa gangwerk lopen de meeste honden die ik geplaatst heb perfect.
dit allemaal kunnen jullie niet zien aangezien jullie deze honden niet in het echt aanschouwt hebben.
de poten van deze honden staan kaarrecht onder hun lijf.
en het mooiste is beste mol dat juist de honden op staan van de oude generatie ab fokkers.
hmmmmmmmm grappig he.
de voorhand van deze honden is juist allemaal perfect bij sommige is alleen de achterhand wat minder maar dat is iets wat hellaas bij de bully type wat meer voorkomt dan bij de standaard.
daar ben ik heel eerlijk in.
gangwerk van deze honden die ik goed bekeken heb zijn perfect vooral die van teef 2 en reu2.
als je het over deze honden hun gangwerk hebt dan verliezen de meeste ab's er wel van.
maargoed ik zou zeggen kom langs en staar je niet blind op een foto.
Laatst gewijzigd door mulan op 14 jul 2005 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Ilse
mulan
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
mulan schreef:deze honden staan wka bouw in echt met hun poten keurig onder hun lijf hun ellebogen komen niet buiten hun bouw uit en als hun poten onder hun lijf worden geplaatst staan deze poten niet o benig.
kwa gangwerk lopen de meeste honden die ik geplaatst heb perfect.
Gelul. Kan niet.
heb jij deze honden in het echt gezien
NEEE.
dus denk niet dat je dat zelf kunt oordelen.
en had het niet tegen jou maar tegen mol.
groetjes Ilse
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

mulan schreef:
Mol schreef:

en idd een aantal van deze honden zijn vaak geplaatst en als deze honden dan niet volgens het standaard zouden kloppen waarom zijn ze dan wel geplaatst.
Wil je nu ophouden met je "jullie lullen met mol mee" :devil: Ik lul NIET met mol mee. Ik ben volwassen en heb godzijdank hersencellen genoeg om daarmee een eigen mening te kunnen vormen, helaas voor jou ben ik dus verre van zwakzinnig. Je kunt draaien en zwetsen tot je een ons weegt, de bullen op jouw foto's zijn gewoon mismaakte honden. Schande. En ook schande aan jou omdat je dit nog verdedigt ook. Over dom gesproken :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Martijn schreef:Het kan me niet schelen wat ik wel en niet in het echt gezien heb.
Honden die de poten recht onder hun lijf hebben staan KUN je niet zo neerzetten.

Je weet gewoon niet waar je over lult. Zo veel is duidelijk.
Weet je wat? Ik ga dit gewoon even proberen met Sunny. Ter info: Sunny staat kaarsrecht. Foto komt er zo aan dus :mrgreen:
Laatst gewijzigd door *Linda* op 14 jul 2005 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

het verschil wat ik zie is het volgende.. breed is mooi, maar kromme poten om breed te worden niet...

mijn teef (1 jaar, geen ambull) begint een breed front(je :mrgreen: ) te krijgen, staat in verhouding breed, maar niet krom:

alles loopt in 1 lijn, geen kromme poten en toch "breed" (nog geen tiende van een ambull natuurlijk, maar in verhouding he!! dit dametje is maar 38 cm hoog!)

Afbeelding
Afbeelding
mulan
Vaste gebruiker

:blah: :smile2: :blah: :smile2:

beste mol tot september :ok:
en rest als jullie zin hebben mogen jullie ook wel komen hoor altijd gezellig.
dus beste mensen de groeten en ik voel me niet aangesproken hoor :smile2:
ik lach me alleen maar rot om jullie :smile2:

maar mol was intersant om met je gesproken te hebben alleen jammer dat :blah: ertussen maakt het weer zo niet intersant en niet leuk om er eigenlijk wat dieper op in te gaan.
heb niet zo'n zin in dat kleuterschool gedoe misschien kan je me wat meer uitleggen wat jou visie betreft in pb want ik vind de meeste mensen hier toch wel een beetje lichtelikj irritant.
groetjes Ilse
mulan
Vaste gebruiker

Martijn schreef:Joh ga lekker voetballen. Je honden kunnen wel als doel staan.
hahahahaahah ja oranje shirtjes hebben ze al.
:smile2:

:cheer: :cheer: :cheer:
groetjes Ilse
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

mulan schreef::blah: :smile2: :blah: :smile2:

beste mol tot september :ok:
en rest als jullie zin hebben mogen jullie ook wel komen hoor altijd gezellig.
dus beste mensen de groeten en ik voel me niet aangesproken hoor :smile2:
ik lach me alleen maar rot om jullie :smile2:

maar mol was intersant om met je gesproken te hebben alleen jammer dat :blah: ertussen maakt het weer zo niet intersant en niet leuk om er eigenlijk wat dieper op in te gaan.
heb niet zo'n zin in dat kleuterschool gedoe misschien kan je me wat meer uitleggen wat jou visie betreft in pb want ik vind de meeste mensen hier toch wel een beetje lichtelikj irritant.
:smile: Je zet jezelf enorm voor paal :smile: heerlijk kinderachtig :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Irritant he geen gelijk krijgen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Oke plaatjes kijken voor de kleuter, het is me niet gelukt mijn hond zijn schouders uit de voegen te trekken:

Afbeelding

Afbeelding

Hierna weigerde hij (terecht) alle verdere medewerking :pffff:
Afbeelding

Een hond die recht op de poten staat, kun je dus niet "krom" op een foto krijgen.
Conclusie: de honden líjken niet krom, maar zíjn gewoon krom. Helaas.
M@scha
Zeer actief

idd!

ik vind dat je hond wel zielig erbij staat hoor!!

gemenerik! gelukkig ging ie erbij liggen! :mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Afbeelding
1en 2 de schouder zakken al licht over de hals rug aanhechting
dit omdat de poten te ver onder het lichaam uit staan.

3 en 9 de shouder liggen niet meer op de romp
een hond heeft geen sleutel been om dit bij 1 te houden de spier
krijgen hier door over matige bellasting waar door
8 en 7 in werking treden de ellebogen staan naar buiten toe gedraai in die maten dat
het onnatuurlijk oogt en is, en elleboog displasie een groot gevaar wordt.
4 en 5 de ellepijp zijn krom dit door dat er over mattige belasting is geweest in de groei
6 de borst komt vrij en licht te ver naar achter
10 de voor borst is totaal verdwenen hoe breed deze hond ook toont hij is het niet

Afbeelding
heb getracht te tekenen wat er gebeurt als de hond zijn poten onder zijn lichaam plaatst en de zwarte cirkel geeft aan O benig.

Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Heel duidelijk! M'n complimenten! :ok:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
mulan
Vaste gebruiker

voor mij heeft deze hond nog steeds geen o benen.
voor mij zijn o benen krom getrokken poten en ook al zou je zijn poten recht onder willen zetten zal dat geen kromme poten vertonen.
de borst is diep en breed nou hij is zeker diep en zeker breed.
zijn ellebogen steken niet naar buiten en ook niet naar binnen.
maargoed vanaf een foto kan je dit nooit goed beoordelen daarom zou je hem eerder in het echt moeten zien.
op deze foto is hij erg breed uitgezet.
hij is vrij breed deze hond maar zijn poten staan ten alle tijden recht onder zijn borst.
bij mensen zijn o benen nu ook eenmaal krom getrokken poten zijn poten kunnen dus nooit o benen zijn.
dus de poten zouden zelf eerder ( ) zo moeten staan.
waar je eerder op zou doelen is dat zijn schouder te ver uit elkaar zouden staan.
wat bij deze hond nog niet geval is maar dat zou je alleen beter kunnen zien als je deze hond in het echt zou hebben gezien.
groetjes Ilse
M@scha
Zeer actief

laat maar zitten joh...

:19:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

mulan schreef:voor mij heeft deze hond nog steeds geen o benen.
voor mij zijn o benen krom getrokken poten en ook al zou je zijn poten recht onder willen zetten zal dat geen kromme poten vertonen.
de borst is diep en breed nou hij is zeker diep en zeker breed.
zijn ellebogen steken niet naar buiten en ook niet naar binnen.
maargoed vanaf een foto kan je dit nooit goed beoordelen daarom zou je hem eerder in het echt moeten zien.
op deze foto is hij erg breed uitgezet.
hij is vrij breed deze hond maar zijn poten staan ten alle tijden recht onder zijn borst.
bij mensen zijn o benen nu ook eenmaal krom getrokken poten zijn poten kunnen dus nooit o benen zijn.
dus de poten zouden zelf eerder ( ) zo moeten staan.
waar je eerder op zou doelen is dat zijn schouder te ver uit elkaar zouden staan.
wat bij deze hond nog niet geval is maar dat zou je alleen beter kunnen zien als je deze hond in het echt zou hebben gezien.
hahahahahahahahah, je heb duidelijk nooit geen bewegingsleer en anatomie geleerd.
weet je wat breed is met rechte poten dit.
Afbeelding
en dit is nog geen 2 jaar

mulan
Vaste gebruiker

http://www.oldwhiteamericanbulldogs.nl/ ... ndaard.htm

kijk hier even op staat een mooi voorbeeldje op kan helaas het plaatje hier niet zo goed opzetten.
met drie voorbeelden van de front die de ab zou kunnen hebben.
waarvan 1 de juiste en 2 de verkeerde.
de fout waarop mol zou kunnen vallen is de derde de tweede spreek je in mijn ogen meer op o benen dan de derde.
dan nog als je deze hond in het echt aanschouwt heb zal je zien dat hij deze fout niet vertoont.
groetjes Ilse
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

hier het plaatje:

Afbeelding

Ik sluit me bij Mol aan :ok:
mulan
Vaste gebruiker

dan nog hebben we over amerikaanse bulldoggen en niet over mastif beste vriend.
:ok: maar ik geloof toch wel dat je begrijpt wat ik bedoel en dan hoef ik nog geen bewegingsleer te hebben gedaan hoor.
groetjes Ilse
M@scha
Zeer actief

lees dit en kijk naar je foto's:

links : goed .Poten recht , parallel en onder de borstkas .Correcte breedte van de borstkas.Zwaar gespierd.Voeten wijzen recht vooruit.

Midden : fout.gebogen poten, te weinig gespierd, te kleine borstkas.poten wijzen naar buiten.

Rechts : fout. te ver uitstaande schouders,poten niet onder de hond,borstkas niet diep genoeg,grote kans op elleboog dysplasie

Afbeelding

de honden die jij plaatste zijn bijna allemaal zoals het rechtse plaatje

lees ook even wat er in dat zinnetje staat..

die stomme mol had het toch maar goed he!

oh nee, jij zegt natuurlijk dat ie dat gelezen had daar :ok:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

mulan schreef:dan nog hebben we over amerikaanse bulldoggen en niet over mastif beste vriend.
:ok: maar ik geloof toch wel dat je begrijpt wat ik bedoel en dan hoef ik nog geen bewegingsleer te hebben gedaan hoor.
Het gaat over kynologische kennis. Ongeacht het ras. Betreft de constructie van de hond o.a. Door de constructie maakt een hond bepaalde bewegingen wel of niet en ontstaan er bepaalde afwijkingen wel of niet. Het is dus uitermate belangrijk dat de constructie van een hond goed is.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”