Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Artikel tegen rauwe voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Artikel tegen rauwe voeding

Ongelezen bericht door Inge »

Op het Hollandse Herder forum werd dit artikel geplaatst.
Met toestemming heb ik het hier geplaatst, ben wel benieuwd naar de reacties van de mensen die rauw voeren. Zelf voer ik ook regelmatig rauw hoor, maar dat terzijde :wink:

Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Als het allemaal onderbouwt is wat er verteld wordt dan is het wel iets om over na te denken, met alle middelen die tegenwoordig dieren krijgen en ontworming en anti-biotica kun je er wel serieus over na gaan denken lijkt me.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

varkens vlees oke. Dat voor ik ook niet. Maar de rest :denken: Denkt die da soms dat honden vroeger op zoek gingen naar brokken?? Ik heb ze nog nooit ergens zien groeien :19:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nou van die antibiotica en die wormmiddelen..... Wat denkt de schrijver dat er in brok zit? Alleen maar granen misschien :roll:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ze lullen maar een eind weg :wink: ik zie dat mijn honden het beter doen op rauwvlees dan op brokken en dat vindt ik iets belangrijker je hebt zoveel + kanten aan een verhaal als - kanten kies daaruit wat je zelf wil geloven of niet je weet toch altijd zelf wat het beste is voor je hond daarom heeft gelukkig iedereen een eigen mening ik vindt alleen als je zo'n negatief verhaaltje op schrijft dat je ook onderzoek moet doen naar wat de positieve kant van een verhaal kan zijn en dat wordt meestal niet gedaan
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ach heel het is een hele goeie zet om versvoeren weer in de verdomde hoek te stoppen
Rob*
Zeer actief

bianca83 schreef:varkens vlees oke. Dat voor ik ook niet. Maar de rest :denken: Denkt die da soms dat honden vroeger op zoek gingen naar brokken?? Ik heb ze nog nooit ergens zien groeien :19:

Denk niet dat je vroeger met nu moet vergelijken.
Rob*
Zeer actief

lupa schreef:ach heel het is een hele goeie zet om versvoeren weer in de verdomde hoek te stoppen
Dat is natuurlijk gewoon kul, je kan er altijd eens over nadenken en er wat over gaan zoeken en lezen, alleen zo kom je er echt achter wat er wel en niet van waar is, ten slotte is er ooit zo ook iemand gekomen met het vers voeren van je hond, door gewoon achter de feiten aan te gaan, meer niet.
Marion.

Angel-eyes schreef:
lupa schreef:ach heel het is een hele goeie zet om versvoeren weer in de verdomde hoek te stoppen
Dat is natuurlijk gewoon kul
Dat van die antibiotica en wormenkuren in vlees is ook kul. Want ik mag hopen dat dat vlees ook in de brok zit.
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
Angel-eyes schreef:
Dat is natuurlijk gewoon kul
Dat van die antibiotica en wormenkuren in vlees is ook kul. Want ik mag hopen dat dat vlees ook in de brok zit.
Ja tuurlijk maar het is heus niet om gelijk alles af te kraken op versvlees gebied.Het is gewoon weer iets waar over nagedacht kan worden.
Marion.

Angel-eyes schreef:Ja tuurlijk maar het is heus niet om gelijk alles af te kraken op versvlees gebied.Het is gewoon weer iets waar over nagedacht kan worden.
Jawel. Alleen daar heb ik allang over nagedacht. Vandaar dat ik mijn eigen vlees, en zo mogelijk die van de hondjes ook, zo veel mogelijk biologisch koop. Net zoals de groenten trouwens :wink:
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
Angel-eyes schreef:Ja tuurlijk maar het is heus niet om gelijk alles af te kraken op versvlees gebied.Het is gewoon weer iets waar over nagedacht kan worden.
Jawel. Alleen daar heb ik allang over nagedacht. Vandaar dat ik mijn eigen vlees, en zo mogelijk die van de hondjes ook, zo veel mogelijk biologisch koop. Net zoals de groenten trouwens :wink:

Groenten heb ik gratis :pffff:
En vlees ook, alleen is dat maar af en toe, binnenkort krijg ik weer genoeg lamsvlees wat helemaal rein is en weer een haasje, ik geef ze ook gewoon brokken hoor, ik geef ze een beetje van 2 werelden zeg maar :mrgreen:
Marion.

Angel-eyes schreef:ik geef ze een beetje van 2 werelden zeg maar :mrgreen:
Ik ook hoor, want ze krijgen echt niet altijd leverkoekjes. Frolic en andere snoepjes zijn altijd voorradig :wink:
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

wat betreft het ontwormingsmiddel, ik denk dat geen enkele boer een dier dat de volgende dag geslacht gaat worden, zal ontwormen. Dat is toch weg gegooid geld ?
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Angel-eyes schreef:
Dat is natuurlijk gewoon kul, je kan er altijd eens over nadenken en er wat over gaan zoeken en lezen, alleen zo kom je er echt achter wat er wel en niet van waar is, ten slotte is er ooit zo ook iemand gekomen met het vers voeren van je hond, door gewoon achter de feiten aan te gaan, meer niet.
Daar zit wel wat in wat je zegt. Zo ben ik ook begonnen. Veel, heeeeel veel lezen en info inwinnen bij mensen die al zelf samenstellen.
Voorlopig ben ik ervan overtuigd dat je niet vrolijk wordt van wat er in een brok wordt geperst.
http://www.api4animals.org/79.htm

http://www.hondenartikelen.nl/veelgesteldevragen

Die geweldige brok met toegevoegde anti-oxidanten en chemische conserveringsmiddelen is DE boosdoener van ziektes als epilepsie etc. .... maar wordt vaak wel geadviseerd door een DA.
http://www.canine-epilepsy.com/healthyd ... troduction

Zo gezond is die gemiddelde brok dus........ nee geef mij maar zelf samenstellen. Sindsdien is Stanley van zijn darmproblemen af en hebben beide honden een goed immuunsysteem opgebouwd. Daar ben ik van overtuigd.

Als je je gaat verdiepen in alle waardes eiwit/calcium/fosfor/sporenelementen/vit./mineralen etc. dan kom ik tot de conclusie dat dat alleen in zelf samenstellen te vinden is.
http://www.rawdogranch.com/benefits.htm

Genoemd artikel past weer precies in het straatje van de brokkenfabrikanten die op dit moment behoorlijk aan het hakken zijn op de zelf samenstellers/barfers.
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
Angel-eyes schreef:ik geef ze een beetje van 2 werelden zeg maar :mrgreen:
Ik ook hoor, want ze krijgen echt niet altijd leverkoekjes. Frolic en andere snoepjes zijn altijd voorradig :wink:

Hier krijgen ze levertabletten als snoepjes :mrgreen: ...das gedroogde lever en zit barstensvol vitamines en mineralen en aminozuren, lever is de meest waardevolle natuurlijke bron van vit.min en aminozuren, of ze moeten al iets anders hebben gevonden, maar ik zweer erbij, mijn pekingeesje was vroeger verlamd en de DA had er zijn hoop al aan Maarten meegegeven, maar we gaven hem levertabletjes en hij knapte helemaal op ervan, dus vanaf die tijd krijgen ze altijd levertabletjes.
En als ze lekker gespeelt hebben en we flink hebben gewandelt of gefiets dan een papje van rauwe lever, beetje druivensuiker en een stukje appel, maar brokken krijgen ze dus ook en opzich eten ze meestal goed, Blis is wel een beetje een probleem, die moet licht blijven vanwege zijn knietjes dus die moet je steeds het eten lekker maken anders valt ie teveel af.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Voor mij een artikel waar ik niks mee wil/kan.
Het is geschreven door een Engelsman, vanuit zijn engelse achtergrond. Ook is het niet duidelijk wanneer dat (oorspronkelijke) artikel geschreven is, maar dat alles besides the point. Engeland is Nederland niet!!!!!

Naar wat ik weet mogen dieren die binnen een zekere tijd vóór de voorgenomen slacht behandeld worden met bepaalde medicamenten, helemaal niet geslacht worden.

Ik blijf lekker rauw voeren ...................... en ook zelf nog lekker filet american eten :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Rob*
Zeer actief

Liesbeth schreef:Voor mij een artikel waar ik niks mee wil/kan.
Het is geschreven door een Engelsman, vanuit zijn engelse achtergrond. Ook is het niet duidelijk wanneer dat (oorspronkelijke) artikel geschreven is, maar dat alles besides the point. Engeland is Nederland niet!!!!!

Naar wat ik weet mogen dieren die binnen een zekere tijd vóór de voorgenomen slacht behandeld worden met bepaalde medicamenten, helemaal niet geslacht worden.

Ik blijf lekker rauw voeren ...................... en ook zelf nog lekker filet american eten :pffff: .

Met uitjes??????????lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr :mrgreen:
Marion.

Angel-eyes schreef:dus vanaf die tijd krijgen ze altijd levertabletjes.
Ik doe niet aan tabletjes. Ook niet aan vitaminepillen ofzo. Niet voor mezelf, ook niet voor mijn hondjes :wink:
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
Ik doe niet aan tabletjes. Ook niet aan vitaminepillen ofzo. Niet voor mezelf, ook niet voor mijn hondjes :wink:

Het is gewoon gedroogde lever, is puur natuur zonder ellende, het is een suplement wat alle suplementen nog steeds heeft overtroffen, er is niks beters en puur natuur dan dit :wink:
Marion.

Angel-eyes schreef:Het is gewoon gedroogde lever, is puur natuur zonder ellende, het is een suplement wat alle suplementen nog steeds heeft overtroffen, er is niks beters en puur natuur dan dit :wink:
Waarom droog je het niet zelf dan? Dan weet je zeker dat het alleen lever is.
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door MarijeJoanne »

Angel-eyes schreef:
Marion. schreef:

Het is gewoon gedroogde lever, is puur natuur zonder ellende, het is een suplement wat alle suplementen nog steeds heeft overtroffen, er is niks beters en puur natuur dan dit :wink:
Jawel :mrgreen: , verse en rauwe lever.
Eventueel zelf gedroogd zoals Marion al zei.

Ik geloof er nl maar weinig van als het in pilvorm te verkrijgen is, dat het puur en alleen lever is.
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
Angel-eyes schreef:Het is gewoon gedroogde lever, is puur natuur zonder ellende, het is een suplement wat alle suplementen nog steeds heeft overtroffen, er is niks beters en puur natuur dan dit :wink:
Waarom droog je het niet zelf dan? Dan weet je zeker dat het alleen lever is.

Zucht.......dit is gewoon allang bewezen, het is zo oud dit supplement, daar twijfelt geen kip meer over, in de rauwe lever zit teveel cholesterol waardoor veel sporters dit een probleem vonden, toen zijn ze dit gaan maken en na 30 jaar is er nog nooit een onderzoek geweest wat kon uitwijzen dat het geen echte lever was.Voor een hond maakt het niet uit of er geen cholesterol in zit, maar ik weet wel dat het een stuk goedkoper is dan rauwe lever
:wink:
Marion.

Angel-eyes schreef:Zucht.......dit is gewoon allang bewezen, het is zo oud dit supplement, daar twijfelt geen kip meer over, in de rauwe lever zit teveel cholesterol waardoor veel sporters dit een probleem vonden, toen zijn ze dit gaan maken en na 30 jaar is er nog nooit een onderzoek geweest wat kon uitwijzen dat het geen echte lever was.Voor een hond maakt het niet uit of er geen cholesterol in zit, maar ik weet wel dat het een stuk goedkoper is dan rauwe lever
Nou, voor de goedkopigheid ga ik het niet doen. Ik kan overigens van een pondje lever ook aardig wat gedroogde stukjes maken.
Je zegt het zelf al. In rauwe lever zit teveel cholestorol. Dat zit in deze pillen blijkbaar niet. Dan hebben ze er dus iets mee gedaan. En is het dus niet puur natuur meer :wink:
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
Angel-eyes schreef:Zucht.......dit is gewoon allang bewezen, het is zo oud dit supplement, daar twijfelt geen kip meer over, in de rauwe lever zit teveel cholesterol waardoor veel sporters dit een probleem vonden, toen zijn ze dit gaan maken en na 30 jaar is er nog nooit een onderzoek geweest wat kon uitwijzen dat het geen echte lever was.Voor een hond maakt het niet uit of er geen cholesterol in zit, maar ik weet wel dat het een stuk goedkoper is dan rauwe lever
Nou, voor de goedkopigheid ga ik het niet doen. Ik kan overigens van een pondje lever ook aardig wat gedroogde stukjes maken.
Je zegt het zelf al. In rauwe lever zit teveel cholestorol. Dat zit in deze pillen blijkbaar niet. Dan hebben ze er dus iets mee gedaan. En is het dus niet puur natuur meer :wink:

Zucht, dat is heel simpel, door het drogen is dat veel en veel minder, hoef je niks mee te doen verder, het valt ook zo uit elkaar omdat er geen rotzooi inzit om het bij elkaar te houden en het te laten glimmen, het zijn grijze saaie dingen om te zien, maar hebben zich keer op keer bewezen, maar jammer dat je daar het verstand niet voor hebt om dit te beseffen.
Marion.

Angel-eyes schreef:Zucht, dat is heel simpel, door het drogen is dat veel en veel minder, hoef je niks mee te doen verder, het valt ook zo uit elkaar omdat er geen rotzooi inzit om het bij elkaar te houden en het te laten glimmen, het zijn grijze saaie dingen om te zien, maar hebben zich keer op keer bewezen, maar jammer dat je daar het verstand niet voor hebt om dit te beseffen.
Je kunt wel zuchten, maar wat is dan het verschil als ik zelf mijn lever droog? Mijn gedroogde lever is overigens niet grijs.
Jammer dat je mijn verstand er weer bij moet halen Rob. Ik vind dat zulke dooddoeners.
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
Angel-eyes schreef:Zucht, dat is heel simpel, door het drogen is dat veel en veel minder, hoef je niks mee te doen verder, het valt ook zo uit elkaar omdat er geen rotzooi inzit om het bij elkaar te houden en het te laten glimmen, het zijn grijze saaie dingen om te zien, maar hebben zich keer op keer bewezen, maar jammer dat je daar het verstand niet voor hebt om dit te beseffen.
Je kunt wel zuchten, maar wat is dan het verschil als ik zelf mijn lever droog? Mijn gedroogde lever is overigens niet grijs.
Jammer dat je mijn verstand er weer bij moet halen Rob. Ik vind dat zulke dooddoeners.
Ja als je zulke dingen in twijfel neemt die door Twinlab zijn gemaakt, het enige merk wat FDA-proof is en door elke test komt, FDA proof wil zeggen dat elke stof erop elke mg in moet zitten, zoniet wordt het afgekeurt, dus staat er 1000 mg op van vit.C dan moet dat zo zijn, zit er 999 in dan wordt het niet FDA goedgekeurt, dus gedroogde lever is gewoon 100% goed.
Marion.

Angel-eyes schreef:Ja als je zulke dingen in twijfel neemt die door Twinlab zijn gemaakt, het enige merk wat FDA-proof is en door elke test komt, FDA proof wil zeggen dat elke stof erop elke mg in moet zitten, zoniet wordt het afgekeurt, dus staat er 1000 mg op van vit.C dan moet dat zo zijn, zit er 999 in dan wordt het niet FDA goedgekeurt, dus gedroogde lever is gewoon 100% goed.
Lieverd, ik trek bij voorbaat niets in twijfel. Maar ik vraag me af waarom pilletjes? Als ik het zelf droog weet ik zeker dat het alleen lever is.
Rob*
Zeer actief

Marion. schreef:
Angel-eyes schreef:Ja als je zulke dingen in twijfel neemt die door Twinlab zijn gemaakt, het enige merk wat FDA-proof is en door elke test komt, FDA proof wil zeggen dat elke stof erop elke mg in moet zitten, zoniet wordt het afgekeurt, dus staat er 1000 mg op van vit.C dan moet dat zo zijn, zit er 999 in dan wordt het niet FDA goedgekeurt, dus gedroogde lever is gewoon 100% goed.
Lieverd, ik trek bij voorbaat niets in twijfel. Maar ik vraag me af waarom pilletjes? Als ik het zelf droog weet ik zeker dat het alleen lever is.

Omdat ik niet zoveel geld heb om elke dag rauwe lever te geven geef ik dit :wink:
Marion.

Angel-eyes schreef:Omdat ik niet zoveel geld heb om elke dag rauwe lever te geven geef ik dit :wink:
Wat kost lever? 1,50 per kilo? Hoeveel duizenden pilletjes zou je daar uit kunnen halen :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”