Met toestemming heb ik het hier geplaatst, ben wel benieuwd naar de reacties van de mensen die rauw voeren. Zelf voer ik ook regelmatig rauw hoor, maar dat terzijde

Moderator: moderatorteam

Dat is natuurlijk gewoon kul, je kan er altijd eens over nadenken en er wat over gaan zoeken en lezen, alleen zo kom je er echt achter wat er wel en niet van waar is, ten slotte is er ooit zo ook iemand gekomen met het vers voeren van je hond, door gewoon achter de feiten aan te gaan, meer niet.lupa schreef:ach heel het is een hele goeie zet om versvoeren weer in de verdomde hoek te stoppen
Ja tuurlijk maar het is heus niet om gelijk alles af te kraken op versvlees gebied.Het is gewoon weer iets waar over nagedacht kan worden.Marion. schreef:Dat van die antibiotica en wormenkuren in vlees is ook kul. Want ik mag hopen dat dat vlees ook in de brok zit.Angel-eyes schreef:Dat is natuurlijk gewoon kullupa schreef:ach heel het is een hele goeie zet om versvoeren weer in de verdomde hoek te stoppen
Jawel. Alleen daar heb ik allang over nagedacht. Vandaar dat ik mijn eigen vlees, en zo mogelijk die van de hondjes ook, zo veel mogelijk biologisch koop. Net zoals de groenten trouwensAngel-eyes schreef:Ja tuurlijk maar het is heus niet om gelijk alles af te kraken op versvlees gebied.Het is gewoon weer iets waar over nagedacht kan worden.
Marion. schreef:Jawel. Alleen daar heb ik allang over nagedacht. Vandaar dat ik mijn eigen vlees, en zo mogelijk die van de hondjes ook, zo veel mogelijk biologisch koop. Net zoals de groenten trouwensAngel-eyes schreef:Ja tuurlijk maar het is heus niet om gelijk alles af te kraken op versvlees gebied.Het is gewoon weer iets waar over nagedacht kan worden.
Daar zit wel wat in wat je zegt. Zo ben ik ook begonnen. Veel, heeeeel veel lezen en info inwinnen bij mensen die al zelf samenstellen.Angel-eyes schreef:Dat is natuurlijk gewoon kul, je kan er altijd eens over nadenken en er wat over gaan zoeken en lezen, alleen zo kom je er echt achter wat er wel en niet van waar is, ten slotte is er ooit zo ook iemand gekomen met het vers voeren van je hond, door gewoon achter de feiten aan te gaan, meer niet.lupa schreef:ach heel het is een hele goeie zet om versvoeren weer in de verdomde hoek te stoppen
Marion. schreef:Ik ook hoor, want ze krijgen echt niet altijd leverkoekjes. Frolic en andere snoepjes zijn altijd voorradigAngel-eyes schreef:ik geef ze een beetje van 2 werelden zeg maar
Liesbeth schreef:Voor mij een artikel waar ik niks mee wil/kan.
Het is geschreven door een Engelsman, vanuit zijn engelse achtergrond. Ook is het niet duidelijk wanneer dat (oorspronkelijke) artikel geschreven is, maar dat alles besides the point. Engeland is Nederland niet!!!!!
Naar wat ik weet mogen dieren die binnen een zekere tijd vóór de voorgenomen slacht behandeld worden met bepaalde medicamenten, helemaal niet geslacht worden.
Ik blijf lekker rauw voeren ...................... en ook zelf nog lekker filet american eten.
Marion. schreef:Ik doe niet aan tabletjes. Ook niet aan vitaminepillen ofzo. Niet voor mezelf, ook niet voor mijn hondjesAngel-eyes schreef:dus vanaf die tijd krijgen ze altijd levertabletjes.
JawelAngel-eyes schreef:Marion. schreef:Ik doe niet aan tabletjes. Ook niet aan vitaminepillen ofzo. Niet voor mezelf, ook niet voor mijn hondjesAngel-eyes schreef:dus vanaf die tijd krijgen ze altijd levertabletjes.
Het is gewoon gedroogde lever, is puur natuur zonder ellende, het is een suplement wat alle suplementen nog steeds heeft overtroffen, er is niks beters en puur natuur dan dit
Marion. schreef:Waarom droog je het niet zelf dan? Dan weet je zeker dat het alleen lever is.Angel-eyes schreef:Het is gewoon gedroogde lever, is puur natuur zonder ellende, het is een suplement wat alle suplementen nog steeds heeft overtroffen, er is niks beters en puur natuur dan dit
Nou, voor de goedkopigheid ga ik het niet doen. Ik kan overigens van een pondje lever ook aardig wat gedroogde stukjes maken.Angel-eyes schreef:Zucht.......dit is gewoon allang bewezen, het is zo oud dit supplement, daar twijfelt geen kip meer over, in de rauwe lever zit teveel cholesterol waardoor veel sporters dit een probleem vonden, toen zijn ze dit gaan maken en na 30 jaar is er nog nooit een onderzoek geweest wat kon uitwijzen dat het geen echte lever was.Voor een hond maakt het niet uit of er geen cholesterol in zit, maar ik weet wel dat het een stuk goedkoper is dan rauwe lever
Marion. schreef:Nou, voor de goedkopigheid ga ik het niet doen. Ik kan overigens van een pondje lever ook aardig wat gedroogde stukjes maken.Angel-eyes schreef:Zucht.......dit is gewoon allang bewezen, het is zo oud dit supplement, daar twijfelt geen kip meer over, in de rauwe lever zit teveel cholesterol waardoor veel sporters dit een probleem vonden, toen zijn ze dit gaan maken en na 30 jaar is er nog nooit een onderzoek geweest wat kon uitwijzen dat het geen echte lever was.Voor een hond maakt het niet uit of er geen cholesterol in zit, maar ik weet wel dat het een stuk goedkoper is dan rauwe lever
Je zegt het zelf al. In rauwe lever zit teveel cholestorol. Dat zit in deze pillen blijkbaar niet. Dan hebben ze er dus iets mee gedaan. En is het dus niet puur natuur meer
Je kunt wel zuchten, maar wat is dan het verschil als ik zelf mijn lever droog? Mijn gedroogde lever is overigens niet grijs.Angel-eyes schreef:Zucht, dat is heel simpel, door het drogen is dat veel en veel minder, hoef je niks mee te doen verder, het valt ook zo uit elkaar omdat er geen rotzooi inzit om het bij elkaar te houden en het te laten glimmen, het zijn grijze saaie dingen om te zien, maar hebben zich keer op keer bewezen, maar jammer dat je daar het verstand niet voor hebt om dit te beseffen.
Ja als je zulke dingen in twijfel neemt die door Twinlab zijn gemaakt, het enige merk wat FDA-proof is en door elke test komt, FDA proof wil zeggen dat elke stof erop elke mg in moet zitten, zoniet wordt het afgekeurt, dus staat er 1000 mg op van vit.C dan moet dat zo zijn, zit er 999 in dan wordt het niet FDA goedgekeurt, dus gedroogde lever is gewoon 100% goed.Marion. schreef:Je kunt wel zuchten, maar wat is dan het verschil als ik zelf mijn lever droog? Mijn gedroogde lever is overigens niet grijs.Angel-eyes schreef:Zucht, dat is heel simpel, door het drogen is dat veel en veel minder, hoef je niks mee te doen verder, het valt ook zo uit elkaar omdat er geen rotzooi inzit om het bij elkaar te houden en het te laten glimmen, het zijn grijze saaie dingen om te zien, maar hebben zich keer op keer bewezen, maar jammer dat je daar het verstand niet voor hebt om dit te beseffen.
Jammer dat je mijn verstand er weer bij moet halen Rob. Ik vind dat zulke dooddoeners.
Lieverd, ik trek bij voorbaat niets in twijfel. Maar ik vraag me af waarom pilletjes? Als ik het zelf droog weet ik zeker dat het alleen lever is.Angel-eyes schreef:Ja als je zulke dingen in twijfel neemt die door Twinlab zijn gemaakt, het enige merk wat FDA-proof is en door elke test komt, FDA proof wil zeggen dat elke stof erop elke mg in moet zitten, zoniet wordt het afgekeurt, dus staat er 1000 mg op van vit.C dan moet dat zo zijn, zit er 999 in dan wordt het niet FDA goedgekeurt, dus gedroogde lever is gewoon 100% goed.
Marion. schreef:Lieverd, ik trek bij voorbaat niets in twijfel. Maar ik vraag me af waarom pilletjes? Als ik het zelf droog weet ik zeker dat het alleen lever is.Angel-eyes schreef:Ja als je zulke dingen in twijfel neemt die door Twinlab zijn gemaakt, het enige merk wat FDA-proof is en door elke test komt, FDA proof wil zeggen dat elke stof erop elke mg in moet zitten, zoniet wordt het afgekeurt, dus staat er 1000 mg op van vit.C dan moet dat zo zijn, zit er 999 in dan wordt het niet FDA goedgekeurt, dus gedroogde lever is gewoon 100% goed.