Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cursus voor hond zonder rust in zijn gat........

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Baily

cursus voor hond zonder rust in zijn gat........

Ongelezen bericht door Baily »

:mrgreen:

Wat zou ik daarmee kunnen doen. Het gaat om Dino. Hij is de laatste tijd een beetje blafferig. En ik heb het idee dat hij bij gebrek aan uitdagingen zijn eigen uitdagingen aan het invullen is.

Dus ik wil graag op een cursus met hem. Eerst een gehoorzaamheidscurus, hoewel hij daar waarschijnlijk niet dol op zal zijn, maar dat moet altijd eerst geloof ik voordat je wat anders kunt gaan doen.

Ik ben zelf niet zo van de cursussen, veel te veel stress voor mezelf....... :mrgreen: maar ja, je moet wat voor je hond over hebben.......... :denken: :wink:

Nou dacht ik voor Dino wel aan clicker cursus in ieder geval want het probleem bij hem is dus dat hij geen rust heeft. Als je zegt dat hij moet zitten, dan zit hij wel, maar vraag niet hoe. Eigenlijk heeft hij helemaal geen tijd, zo'n indruk maakt hij dan. Hij zit maar ondertussen beweegt hij druk zijn hoofd heen en weer om niks te missen en beweegt hij om de beurt zijn voorpoten. Zelfde met""af". Hij kan gewoon niet stil liggen.

Niet nerveus ofzo, maar gewoon beweeglijk. Maar je kunt er zelf wel eens moe van worden......... :mrgreen: Dus om precies het juiste moment te kunnen belonen lijkt me een clicker makkelijk, want anders is hij al 5 keer weer gaan zitten en gaan staan als ik de beloning geef.

Maar daarna, wat zou dan leuk zijn voor zo'n type,.....behendigheid wordt voor mezelf wel heel lastig om hem bij te houden, want hij is echt vreselijk snel. :eek: :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij hebben ook eerst zo'n hondje op de cursus gehad. Dat was zit en het liefst meteen weer opveren :mrgreen: Maar met heel langzaam uitbouwen kon hij steeds langer zitten en zelfs een beetje blijven :ok: Zodra hij vrij mocht stond hij wel meteen te springen maar die rust tijdens de oefeningen was er wel :ok:
En is flyball niet iets dan? Dan kun je zelf gewoon blijven staan (als ie het eenmaal weet dan he :wink: ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Lysette schreef:Wij hebben ook eerst zo'n hondje op de cursus gehad. Dat was zit en het liefst meteen weer opveren :mrgreen: Maar met heel langzaam uitbouwen kon hij steeds langer zitten en zelfs een beetje blijven :ok: Zodra hij vrij mocht stond hij wel meteen te springen maar die rust tijdens de oefeningen was er wel :ok:
En is flyball niet iets dan? Dan kun je zelf gewoon blijven staan (als ie het eenmaal weet dan he :wink: ).
Ja, dat is het precies, gelijk weer opveren, zijn kont raakt de grond maar heel even als hij de kans krijgt en als hij van mij langer moet blijven zitten dan zit hij wel maar verder beweegt alles aan hem........ :mrgreen:

Flyball is inderdaad wel een leuk idee, maar hij is alleen niet zo erg gek op een tennisbal. Wel op andere dingen die ik weggooi zoals een pluchen ding of flostouw. Die brengt hij dan ook direct weer terug. Ik ga eens proberen denk ik met een kleinere tennisbal, die heb ik wel eens gezien.

Maar hij is ook erg gestresst door ond konijn wat buiten zit, er zit ook wel een behoorlijk jachtinstinct in. Misschien zou ik daar ook nog iets mee kunnen doen, zoals speuren ofzo. Ik denk dat zoiets wel bij zijn behoeftes aansluit. Maar ik heb geen idee wat dat allemaal inhoud en of hij daar verder geschikt voor zou zijn met zijn ongedurigheid.
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Als je hond kan blijven, zodat je genoeg kans krijgt om hem bij de behendigheid af te roepen (jij gaat bij derde of vierde toestel staan, roept de hond en hij komt over die eerste paar toestellen naar je toe) is snelheid geen probleem. Je moet zelf als baas leren zo te lopen dat je zo min mogelijk aflegt en de hond wel kunt aanwijzen wat hij moet nemen. Ik heb op wedstrijd een gemiddelde parcourssnelheid van 4.80m per seconde! Dat is een pré, hoewel het voor mij niet erg gemakkelijk is. flyball heb ik ook gedaan, erg leuk. Je kunt je hond helemaal gek maken van een balletje, ook als hij dit nu nog niet zo heel erg leuk vind. Met speuren ed heb ik geen ervaring, maar veel mensen vinden dit erg leuk (en honden ook).

Ga gewoon eens kijken wat je leuk vind, draai proeflessen en beslis dan.

Een ding is zeker, als een hond zijn ei kwijt kan, wordt hij rustiger (luistert beter).
Sophia
Vaste gebruiker

Re: cursus voor hond zonder rust in zijn gat........

Ongelezen bericht door Sophia »

Dus om precies het juiste moment te kunnen belonen lijkt me een clicker makkelijk, want anders is hij al 5 keer weer gaan zitten en gaan staan als ik de beloning geef.

Beloning is ook een lief woordje, zodat ze weten dat ze het goed doen.
Zelf ben ik niet zo van de snoepjes, ik heb namelijk een Bordeaux Dog, met het gevolg dat ze al kwijlend haar oefeningen aan het doen is.

Het is wel anders, je bent wel langer bezig omdat ze sneller allert zijn met snoepje dan zonder...
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Tja, kwijlen is niet lekker, maar bij de behendigheid beloon ik ook vaker met een speeltje. Dat is afwisselend een even grote bloning als iets lekkers en maakt de hond alert. Je moet wel oppassen dat je er geen jagtspel van maakt (achter de bal aanrennen), maar dat je de hond alert krijgt dus bijvoorbeeld een bijtworst, even eraan laten trekken, dan comando los. Gelukkig kan ik ook met voer belonen (herders kwijlen gelukkig niet zo snel).
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”