Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag voor herderliefhebbers....

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

in grote lijnen klopt het ook wel,maar zoals die bij veel meer rassen zou kunnen kloppen,maar ik vind de herder niet een makkelijk opvoedbare hond,met veel eigenschappen moet je rekening houden dat je die in goede banen leid,zoals het vocale herders blaffen en piepen graag,ze zijn erg vocaal ingesteld,ze zijn erg buitgericht,bijna alle herders zijn dol op hun bal of stok,maar dit slaat ook makkelijk om in buitagressie,het baasgericht zijn,opletten dat ze geen alleenrecht gaan eisen en met agressie gaan reageren als andere honden in de buurt komen of je willen begroeten,wat je ook regelmatig bij herders ziet is het najagen van ander honden,het blaffend op honden afrennen,en uitvallen aan de lijn is ook iets wat ik bij heel veel herders zie,ik vind herders met name de reuen toch echt vaak behoorlijk dominant tegen andere reuen!
En een echte gezinshond,mmwwa ik vind de herder vaak behoorlijk gericht op een persoon,waardoor de rest toch een beetje het omkijken heeft!
dus ik vind dat makklijk opvoedbare wel meevallen,tuurlijk heeft het alles met de opvoeding te maken,maar ik vind als je een ras promoot als makkelijk opvoedbaar zou het niet zo snel problemen moeten opleveren als je een foutje maakt of wat minder consequent bent!
en wat er niet in zit komt er ook niet uit toch?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:
Stang schreef:Ik kan ze in ieder geval vaak moeilijk 'peilen', zeker de Duitse Herder. Op de Duitse Herder val ik ook niet qua uiterlijk, maar de Mechelaar en de Hollander vind ik wel weer erg mooi en zeker de Beauceron vind ik prachtig! Over de laatste zit ik zelfs te denken om die ooit te nemen, maar toch weerhoud 'iets' me hiervan.
Dit vind ik op zich erg grappig, aangezien de rotweiler DE hond is die moeilijk te peilen is :mrgreen:
Rotweilers kunnen grommen van plezier en genot, iets waar jij ook een hele poos niet van wist wat het voor moest stellen. Rotweilers staan ook bekend om een uitdrukkingloos dominant doen, dus ze geven geen kick maar zijn ondertussen heel erg op hun strepen aan het staan, iets dat dan wel degelijk tot ontploffen kan leiden.

Vroeger zonder staart was het helemaal een crime te lezen wat die rotweiler die als een standbeeld op straat stond van je wilde. Aardig? Dominant? Waaks? Ik ben meestal als de dood voor een rottie terwijl een herder in 1 blik duidelijk is met die staart, oren en kam met haren op de rug.
Een herder is wel explosief en kan ineens erg agressief worden als ze getriggerd zijn door bv een andere hond oid. Maargoed, je leert van je hond of dat erin zit of niet en binnen no time weet je met welke honden je dat risico loopt en welke mensen minder in de smaak vallen :wink:
Met het grommen/brommen heb je helemaal gelijk en er zijn ook veel Rottweilereigenaren die hun hond hier zelfs voor straffen omdat ze het niet begrijpen. Kaya heeft ook een bepaalde grom/brom die moeilijk te begrijpen is en waardoor je toch net even gaat twijfelen. Voor alle zekerheid verricht ik dan altijd een wat dominantere handeling.
Nu ze een staart hebben is het zeker weer een plus voor het lezen; ik zie direct als het hommeles kan worden met een andere hond, staart recht omhoog zonder enig kwispel. Dan is Kaya zeer argwanend en is er zeer weinig voor nodig of het is ellende (op dat moment grijp ik natuurlijk al in).

Toch vind ik persoonlijk een Rottweiler makkelijker te 'lezen' dan een Herder en dit zit 'm voornamelijk in de ogen. Daar heb ik dus heel veel moeite mee bij een Herder omdat het lijkt (voor een vreemde waarschijnlijk) of de ogen altijd gelijk staan.

Maar het zal ongetwijfeld ook net zijn wat je gewend bent. Ik ben een Rottweiler gewend en kan ze daarom makkelijker inschatten.
Datzelfde geldt ongetwijfeld ook voor iemand die een Herder gewend is en totaal niet snapt waar ik het over heb met de ogen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
janine77
Vaste gebruiker

jaaa ik dnek dat je dit bedoeld met die ogen

Afbeelding

moeilijk leesbaar whahahahahahahhahaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

janine77 schreef:jaaa ik dnek dat je dit bedoeld met die ogen

Afbeelding

moeilijk leesbaar whahahahahahahhahaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

janine77
Vaste gebruiker

ik kan dat me best voor stellen hoor,sven heeft dat ook al zou het toch dan met herders te maken hebben :denken:

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Stang schreef:Toch vind ik persoonlijk een Rottweiler makkelijker te 'lezen' dan een Herder en dit zit 'm voornamelijk in de ogen. Daar heb ik dus heel veel moeite mee bij een Herder omdat het lijkt (voor een vreemde waarschijnlijk) of de ogen altijd gelijk staan.

Maar het zal ongetwijfeld ook net zijn wat je gewend bent. Ik ben een Rottweiler gewend en kan ze daarom makkelijker inschatten.
Datzelfde geldt ongetwijfeld ook voor iemand die een Herder gewend is en totaal niet snapt waar ik het over heb met de ogen :mrgreen:
Yep, dat is maar wat je gewend bent. Een herder heeft ene vrij doordringende uitdrukkingsloze oogopslag naar vreemden. Dat klopt, ze hebben er domweg niks mee en kijken dan de kat uit de boom.
De eigenaar krijgt echter wel het hele scala aan ooguitdrukkingen en kan dus lezen en schrijven met de hond.
Wuilus keek ook altijd vrij doordringend en loos naar iedereen, veel mensen vonden haar ook erg eng, iets dat ik wel eens vergat.
Ik kan het me als ik erover nadenk ook wel voorstellen. Martijn moest ook erg wennen en vond het maar niks om bij Wuilus te zijn in het begin.

Hij wilde haar bv paaien en dan liep ze gezellig mee naar de keuken met hem, hij dacht leuk, ik ga haar wat geven. Wuilus dacht, hehehe, hij is bang en zo uit het zicht van de baas ga ik hem wat aftroggelen :mrgreen:
Martijn moest een behoorlijk aantal extra pensstaafjes geven om haar af te kopen want ze gromde tegen hem als hij weg wilde en de pensstaafjes op wilde bergen. MEER! was haar bevel naar hem en ze kreeg uiteraard haar zin, wat ook maar beter is HAHAHA :smile: :smile: :smile:

Die kant van haar zag ik nooit want dat deed ze alleen uit het zicht van mij omdat dat dus niet mocht natuurlijk. Mijn moeder was ook wel bang voor haar.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Met Herders EN Rottweilers :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
A good dog never dies...

janine77
Vaste gebruiker

Stang schreef:Met Herders EN Rottweilers :mrgreen:

Afbeelding
aha kijk zie je jouw rottie is net zo moeilijk te lezen,ik zie ook echt niks in zijn ogen moet ik zeggen :19: nee heb echt goed gekeken maar nee hoor echt niks :denken:
whahahahahaa
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

De ogen van Wuil waren ook al zo nikszeggend :denken:
:mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Stang schreef:Toch vind ik persoonlijk een Rottweiler makkelijker te 'lezen' dan een Herder en dit zit 'm voornamelijk in de ogen. Daar heb ik dus heel veel moeite mee bij een Herder omdat het lijkt (voor een vreemde waarschijnlijk) of de ogen altijd gelijk staan.

Yep, dat is maar wat je gewend bent. Een herder heeft ene vrij doordringende uitdrukkingsloze oogopslag naar vreemden. Dat klopt, ze hebben er domweg niks mee en kijken dan de kat uit de boom.
De eigenaar krijgt echter wel het hele scala aan ooguitdrukkingen en kan dus lezen en schrijven met de hond.
Wuilus keek ook altijd vrij doordringend en loos naar iedereen, veel mensen vonden haar ook erg eng, iets dat ik wel eens vergat.
Ik kan het me als ik erover nadenk ook wel voorstellen. Martijn moest ook erg wennen en vond het maar niks om bij Wuilus te zijn in het begin.

Hij wilde haar bv paaien en dan liep ze gezellig mee naar de keuken met hem, hij dacht leuk, ik ga haar wat geven. Wuilus dacht, hehehe, hij is bang en zo uit het zicht van de baas ga ik hem wat aftroggelen :mrgreen:
Martijn moest een behoorlijk aantal extra pensstaafjes geven om haar af te kopen want ze gromde tegen hem als hij weg wilde en de pensstaafjes op wilde bergen. MEER! was haar bevel naar hem en ze kreeg uiteraard haar zin, wat ook maar beter is HAHAHA :smile: :smile: :smile:

Die kant van haar zag ik nooit want dat deed ze alleen uit het zicht van mij omdat dat dus niet mocht natuurlijk. Mijn moeder was ook wel bang voor haar.
Hahahahahaha, o dat zou ook typisch iets voor mij zijn :mrgreen:
Serieus, bij een Herder zou ik gaan paaien en bij een Rottweiler dus zeggen 'ja doeiii, genoeg, rot nu maar op'. Dat lef heb ik bij een (vreemde) Herder dus niet. Zou het zo zijn dat een vreemde op een Herder ook weinig indruk maakt met de stem?
Helaas heb ik ook geen goede kennissen met Herders, dus ik heb er ook nooit eentje van echt dichtbij meegemaakt. Er lopen er hier wel een aantal in de buurt, varierend van Duitse tot Mechelse en Hollander. Stuk voor stuk echt enorm lieve honden en bijna allemaal goed luisterend en opgevoed.
Wat me opvalt, door opvoeding of Herder-eigen (?) is dat ze nooit zomaar naar me toekomen. Veel honden doen dit om wat te bietsen omdat ik altijd wel wat bij me heb, maar de Herders doen dit eigenlijk nooit.
Afbeelding
A good dog never dies...

janine77
Vaste gebruiker

maar ik ben erachter hoe dat komt,hondne stammen natuurlijk af van de wolven en die hebben precies hetzelfde :wink:

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maar dit lijkt mij nu weer reuze duidelijk........

Afbeelding

Zelfs de beroerdste Rottweilerlezer moet dit toch begrijpen? :mrgreen:
Maar ik moet wel zeggen dat Kaya een behoorlijk open blik/bekkie heeft voor een Rottweiler.
Afbeelding
A good dog never dies...

janine77
Vaste gebruiker

Stang schreef:Maar dit lijkt mij nu weer reuze duidelijk........

Afbeelding

Maar ik moet wel zeggen dat Kaya een behoorlijk open blik/bekkie heeft voor een Rottweiler.
dat is wel een heel verleidelijk koppie zeg,jeetje jij zal vast moeite hebben om al je lekekrs niet te delen met zulke ogen voor je :mrgreen: mooi hoor,echt een guitig koppie :ok:
janine77
Vaste gebruiker

maarja dit lijkt mij toch ook zeer duidelijk :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

of niet???
janine77
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:De ogen van Wuil waren ook al zo nikszeggend :denken:
:mrgreen:
Afbeelding
zie je nou,ze hebben het allemaal :eek: wat een lekker grijs bekkie :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

janine77 schreef:maarja dit lijkt mij toch ook zeer duidelijk :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

of niet???
Ehhhhhhh..... ja :N: :mrgreen:
Ik geloof niet dat ik deze ga paaien op dat moment met koekjes :roll: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, als ik dit allemaal lees, dan heb ik toch geen herder hoor. :denken:
Tis vast ook een foxje in vermomming. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Stang schreef:Maar dit lijkt mij nu weer reuze duidelijk........

Afbeelding

Prachtig bekkie :ok:

Maar om even terug te komen op dat onpeilbare .... als er 1 ras is waar ik geen wijs uit wordt dan is het wel de Rottweiler, alhoewel ook herders iets enorm stoicijns over zich kunnen hebben als het vreemden betreft.
Maar bij herders kun je wel lezen n.m.m. wanneer het ze teveel wordt, in elk opzicht. Ze zijn daarin wel heel goed te lezen terwijl ik dat juist van de Rottweiler niet vind.
Dat grommen van Rottweilers, daar kan ik bijvoorbeeld niks mee moet ik zeggen. Ik negeer grommende Rottweilers altijd. Ik weet niet wat ik ermee moet.

Toch zijn er natuurlijk herders en herders. Mijn beauceron is kalm en heeft niets met anderen, vrienden zijn heel fijn maar ze heeft maling aan vreemden. Alhoewel ze ze ook niet onvriendelijk tegemoet treedt, iedereen kan haar ook aaien. Verwacht echter geen kwispel o.i.d. van haar terug. Als ze bekenden tegenkomt is het wel een hele enthousiaste blije hond, die soms blijft steken in haar vreugdegejoel :mrgreen: Ze is heel leuk, ik vind het ideaal, een hond die altijd los mee kan en die nooit vreemden zal lastigvallen door naar ze toe te lopen of op een camping te gaan lopen buurten.
De harzer fuchs is veel meer outgoing en wil best contact met vreemden, alhoewel geen haar op zijn hoofd een nanoseconde zal twijfelen niet met mij mee te gaan als ik doorloop.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:
Prachtig bekkie :ok:

Maar om even terug te komen op dat onpeilbare .... als er 1 ras is waar ik geen wijs uit wordt dan is het wel de Rottweiler, alhoewel ook herders iets enorm stoicijns over zich kunnen hebben als het vreemden betreft.
Maar bij herders kun je wel lezen n.m.m. wanneer het ze teveel wordt, in elk opzicht. Ze zijn daarin wel heel goed te lezen terwijl ik dat juist van de Rottweiler niet vind.
Dat grommen van Rottweilers, daar kan ik bijvoorbeeld niks mee moet ik zeggen. Ik negeer grommende Rottweilers altijd. Ik weet niet wat ik ermee moet.

Toch zijn er natuurlijk herders en herders. Mijn beauceron is kalm en heeft niets met anderen, vrienden zijn heel fijn maar ze heeft maling aan vreemden. Alhoewel ze ze ook niet onvriendelijk tegemoet treedt, iedereen kan haar ook aaien. Verwacht echter geen kwispel o.i.d. van haar terug. Als ze bekenden tegenkomt is het wel een hele enthousiaste blije hond, die soms blijft steken in haar vreugdegejoel :mrgreen: Ze is heel leuk, ik vind het ideaal, een hond die altijd los mee kan en die nooit vreemden zal lastigvallen door naar ze toe te lopen of op een camping te gaan lopen buurten.
De harzer fuchs is veel meer outgoing en wil best contact met vreemden, alhoewel geen haar op zijn hoofd een nanoseconde zal twijfelen niet met mij mee te gaan als ik doorloop.
Maar exact zo is Kaya ook :wink:
Bekenden zijn prachtig en leuk, maar onbekenden interesseren haar geen bal. Ze loopt nooit naar vreemden toe op straat. Als een vreemde haar aanhaalt dan moet ze er weinig van weten; bijten zal ze niet, maar ze trekt zich terug.
Ze loopt ook altijd gewoon los mee en ik hoef haar bijna nooit te roepen, want ze houdt mij wel in de gaten. Nooit moeilijk gedoe om haar ergens vandaan mee te krijgen.

Alleen is idd het grommen wel een groot verschil :mrgreen: Ik kende een Rottweiler, inmiddels overleden, en die begon meteen te grommen (brommen) als je hem aaide. Was een hele flinke reu, pakweg zo'n 55 kg, dus ook behoorlijk imposant. Daar moest ik ook wel even aan wennen: 'hij doet toch echt niks he?' :mrgreen: aan de eigenaar vragend.

Ook geborstelde nek/rugharen heb ik nog nooit gezien bij Kaya. Bij haar is het vnl de staart (in buitensituaties dan, dus wat op afstand) waarin je ziet dat het foute boel is. En tja, hebben ze maar een stompie dan wordt dat inderdaad al een heel stuk moeilijker.
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Stang schreef: Wat me opvalt, door opvoeding of Herder-eigen (?) is dat ze nooit zomaar naar me toekomen. Veel honden doen dit om wat te bietsen omdat ik altijd wel wat bij me heb, maar de Herders doen dit eigenlijk nooit.
Hahaha....je hebt duidelijk nog niet kennis gemaakt met Marouck :mrgreen: :mrgreen:

Gewoon je bij ieder groepje ertussen posteren :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker zoenen met een "onbekende" voor Rouck
Afbeelding

Yes....nog een slachtoffer gevonden :smile:
Afbeelding

En zo zijn er vele voorbeelden te vinden :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janine77
Vaste gebruiker

sven onze witje/mechel heeft dat grommen ook heel erg trouwens,mensen schrikken zich soms het lazerus,komt tie eerst naar je toe voor een aai,en dan aaien ze ,en dan geeft tie toch een brom en grom concert weg,de meeste trekken gauw hun handen weg,en sven draait zich gelijk nog een keer tegen ze aan,zo van ga nou door hetw as lekker :mrgreen:
Hij gromt ook bij alles maar zit een groot verschil tussen een ik ben het zat grom en een oeiiii lekker zeg grom,maar kan me voorstellen van mensne die hem niet goed kennen dat ze schrikken!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Stang schreef: Wat me opvalt, door opvoeding of Herder-eigen (?) is dat ze nooit zomaar naar me toekomen. Veel honden doen dit om wat te bietsen omdat ik altijd wel wat bij me heb, maar de Herders doen dit eigenlijk nooit.
Hahaha....je hebt duidelijk nog niet kennis gemaakt met Marouck :mrgreen: :mrgreen:

Gewoon je bij ieder groepje ertussen posteren :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker zoenen met een "onbekende" voor Rouck
Afbeelding

Yes....nog een slachtoffer gevonden :smile:
Afbeelding

En zo zijn er vele voorbeelden te vinden :mrgreen:

Ahhhhhhhhhhhhh :I: :I: :I:
:mrgreen: Volgens mij ligt het gewoon helemaal aan hun karakter en opvoeding en is gewoon iedere hond anders :19:

Waarom is er eigenlijk een rasbeschrijving? klopt geen moer van :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Herders vind ik ook iets heel anders dan 'honden'. Net als boxers ook anders zijn dan honden zijn herders dat ook. Mijn boxer is speels, lomp, gek, crazy en neemt nooit iemand serieus. De herder van mijn vrienden is droog, ontzettend serieus, begrijpt alles, speelt als je het wil en loopt aan de dijk gewoon door zonder onder elke parasool en achter elk windscherm te moeten kijken (boxers moeten dat altijd even bekijken :N: :mrgreen: )
De DH is naar alle mensen hetzelfde en mijn boxer is tegen kinderen ontzettend lief en aanhankelijk en kinderen kunnen er alles mee doen. Grote mensen niet en die mogen aaien en stoeien, maar hebben een hele wilde hond tegenover hun, terwijl hij bij kinderen lief en rustig is.

Dat vind ik zo geweldig aan beide rassen, ze zijn ontzettend apart en zijn voor mijn gevoel heel anders dan andere honden en moeten ook anders behandeld worden.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Stang schreef: Volgens mij ligt het gewoon helemaal aan hun karakter en opvoeding
Jaaaaa....volgens mij ligt het ook aan het karakter! :roll: Hahahaha.
Nou hoor, niet mijn hele intelligente tekst uit zijn verband rukken :boos: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

oke hier ben ik het dan een keer mee eens na verschillende rassen te hebben gehad en mee gemaakt
was de herder toch wel heel anders het was echt mijn maadje het is gewoon heel moelijk uit te leggen wat het verschil was behalfe dan de grote
mischien komt het ook gewoon dat ik er mee ben op gegroeit het was gewoon speciaal
ik ben harstikke gek op ook de honden die ik nu heb maar toch het is anders dan toen met de herder
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik vind herders ook anders dan andere honden.
Nina is ook een herder. Ze oogt voor een leek meer als een Border Collie maar qua karakter is ze dat echt niet.
Ik merk gewoon dat zij anders reageert op dingen dan een ander soort hond.
Ze begrijpt veel meer en ze voelt mensen ook beter aan dan andere honden. Ik heb vier eigen honden gehad en daarnaast ervaring met andere honden en ik zelf zie wel het verschil.
Bij Nina heb ik bijna geen woorden nodig. Ook niet bij het trainen.
Met een jaar was zij op een niveau waar een andere hond 2,5 jaar over deed. De meeste mensen moeten een hond een commando aanleren door vaak de handeling te doen.
Nina deed je het 1 á 2 keer voor en ze snapte het gewoon.
Wel vind ik herders wat gevoeliger dan andere honden, maar juist daardoor zijn ze makkelijker te trainen.
Groetjes Rob
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ben met herders en bouviers grootgebracht. Met herders heb ik altijd dat " bijzondere" gevoel. Vandaar dat mijn eerste hond ook natuurlijk een herder zou zijn, en de laatste zal ook een herder zijn. Als ik kijk naar Dingo, weet ik meteen waarom. Mijn moeder zegt altijd" hij kan nog net niet praten, maar verder...".Dingo is zowel een allemansvriend(zelfs het turkse buurjongetje schept op school op, want hij heeft "de dingo" als vriend, en is er niet bang voor) als mijn beschermengel.Waar ik ga, gaat Dingo ook, en omgekeerd. Als ik hem in zijn reebruine kijkers kijk, dan heb ik het gevoel iets heel bijzonders met hem te hebben. Wat nou dat speciale is, wat herders wel hebben en andere honden niet, kan ik niet goed omschrijven, want het is een gevoel, maar voor mij altijd een herder
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik ben opgegroeid met een HerderXbouvier. En dan nog de Bouvier zols hij behoort te zijn. Inmiddels heb ik een presa en 2 x een staff gehad. En hoewel ik altijd een staff als huishond zal hebben. Zie ik ,sinds mijn vriend een mechelaar heeft, waarom ik (toen ik klein was) zo'n loyale vriend had.

Nu zie ik wat mij trekt in een stafford! Het baasgericht. de duidelijke communicatie, het ER zijn voor. Herders zijn mijn maatjes, geen twijfel aan!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Carolien, wil je de kleine pup een keer lenen? Ze huppelt achter iedereen aan, ze vindt ze allemaal superleuk :mrgreen:

Owja, Nanni kan ook bietsen :19:

Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Dog-out schreef:. De herder is echt mijn maatje, hij gaat overal mee naartoe. De doggen zijn heerlijke knuffelbeesten om lekker op de bank tegenaan te hangen. Dus ik denk dat het maar net is wat je van een hond verwacht. Van de doggen verwacht ik geen 100% gehoorzaamheid en trouw, het zijn echte allemansvrienden en lopen net zo makkelijk met een ander mee zolang ze maar brokken krijgen en geknuffeld worden. Van de herder weet ik dat hij voor mij door het vuur gaat en onomkoopbaar is. Daarentegen moet je in een herder 2x zoveel energie en tijd steken als een dog. Zou ik met mijn herder niet 2x per week trainen en elke dag een lange wandeling maken, zou het een hele vervelende hond worden. De doggen zijn wat dat betreft makkelijker. Als ze hun natje en hun droogje krijgen en weer kwijt kunnen, een lekkere slaapplek hebben en regelmatig geknuffeld worden, zijn ze al heel tevreden.
Dan lijken jou doggen geen haar qua gedrag op mijn dog. :wink: En herders waren leuke honden,vroeger.De duitse herder van mijn opa zo,n 20 jaar geleden dat was een heerlijk beest zo 1 zou ik willen hebben.Maar helaas de herders zoals ik ze tegenwoordig zie zijn erg nerveus(neurotisch) wantrouwig-bang en ik vind ze vaak onvoorspelbaar.Wil ik het niet hebben over de achterhand van de DH.Vroeger zei ik altijd dat er een groenendaeler komt,maar sinds ik die van mijn oom heb gezien die er 2 heeft,waarvan ook 1 uit een werklijn denk ik er niet meer over.Het enige verschil wat ik overigens zie is dat de bouw iets zwaarder is.En natuurlijk zullen er best "goede" herders zijn,maar ik kom ze helaas niet meer tegen.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”