Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is trimster een beschermt beroep??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Is trimster een beschermt beroep??

Ongelezen bericht door Marja »

Ik ben gister eens naar een andere trimster geweest dan waar ik normaal kom.
Omdat ze de helft goedkoper was.
stom stom stom.

Stapper is totaal verknipt, terwijl je een Landseer helemaal niet mag knippen.
Hij zat nog steeds vol klitten en er was zelf een stuk weg geschoren :boos:

Nu hoorde ik van iemand dat hondentrimster geen beschermt beroep is en dat iedere huisvrouw die zich verveeld zo'n bordje op de deur mag hangen, is dat nou echt zo????

Ik vind eigenlijk dat ik hier iets aan moet doen, t is toch te gek voor woorden dit!!
Maar wat zou je kunnen doen.
Wie weet hoeveel honden ze nog gaat verknippen :eek:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Das flink balen zeg. Volgens mij klopt het wel wat je zegt en is het idd een vrij beroep. Hoop dat hij er weer snel wat toonbaar uitziet en dat er geen vachtproblemen ontstaan door het scheren...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik weet dat eigenlijk niet, maar waarom blijf je er de eerste keer niet bij. :denken:
Groetjes Els
Afbeelding
Marja
Zeer actief

billy schreef:Ik weet dat eigenlijk niet, maar waarom blijf je er de eerste keer niet bij. :denken:
Groetjes Els
Mag niet! daar wordt de hond onrustig van, en het is net als met kinderen he! vreemde ogen dwingen.
Woorden van de trimster he!
Trouwens in de trimsalon waar ik normaal kom hebben ze dat liever ook niet hoor.
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Dat klopt! Iedere huisvrouw mag zich trimster noemen. Het is een vrij beroep. Daar kun je niets tegen doen. Het enige is dat ik in ieder geval wel mijn geld van deze mevrouw terug zou willen hebben. Je hond totaal verknippen, klitten laten zitten en er vervolgens nog geld voor vragen ook. Hoop dat z'n vacht snel weer aangroeid en volgende keer gewoon weer naar eigen trimster gaan.
billy
Erelid

Ja dat kan wel, maar had je niet zoiets van weet ze wel waar ze het over heeft. :mrgreen:
Ik heb mn trimdiploma maar wat er kwam aan cursisten tijdens mn stage, :eek: waarvan sommige ook nog geslaagd zijn. :roll:
Groetjes Els
Afbeelding
Marja
Zeer actief

billy schreef:Ja dat kan wel, maar had je niet zoiets van weet ze wel waar ze het over heeft. :mrgreen:
Ik heb mn trimdiploma maar wat er kwam aan cursisten tijdens mn stage, :eek: waarvan sommige ook nog geslaagd zijn. :roll:
Groetjes Els
Misschien heeft ze wel een diploma hoor, dat weet ik dus niet.
Maar zoals je al zegt een diploma zegt ook niet alles.
Ik ben te goed van vertrouwen geweest, als zij zegt dat ze weet hoe ze een Landseer moet doen, dat ga ik er vanuit dat dat zo is.
Zo ging ik er ook vanuit dat als je jezelf trimster noemt je dan ook de papieren er voor hebt.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Oh Els nog een vraagje aan jou :mrgreen:

Stapper heeft behoorlijke spierpijn(denk ik) hij kon vandaag bijna niet lopen.
Komt dat van lange tijd in dezelfde houding staan tijdens het trimmen.
Merk jij dat wel eens??
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marja schreef:Misschien heeft ze wel een diploma hoor, dat weet ik dus niet.
Maar zoals je al zegt een diploma zegt ook niet alles.
Ik ben te goed van vertrouwen geweest, als zij zegt dat ze weet hoe ze een Landseer moet doen, dat ga ik er vanuit dat dat zo is.
Zo ging ik er ook vanuit dat als je jezelf trimster noemt je dan ook de papieren er voor hebt.
Tja, heel erg zonde. Maar gelukkig groeit het haar weer snel aan. En jij bent weer een ervaring rijker :wink:
billy
Erelid

Marja schreef:Oh Els nog een vraagje aan jou :mrgreen:

Merk jij dat wel eens??
Ik heb het nog nooit gehoord, gezonde honden kunnen best een tijdje staan en oudere honden hielden we altijd rekening mee met niet te lang staan.
Groetjes Els
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Hmmm, maar even in de gaten houden dan.
Bedankt!
Afbeelding
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shane »

Marja schreef:Oh Els nog een vraagje aan jou :mrgreen:

Merk jij dat wel eens??
Hoi Marja, hier nog een trimster. Ik zou als ik jou was voortaan alleen naar een trimsalon gaan die lid zijn van ABHB, die hebben het embleem wel ergens op een vlag of sticker op een ruit. Deze trimster hebben allemaal een opleiding gevolgd en zijn in het bezit van een diploma. Natuurlijk is de 1 beter dan de ander maar dat houd je toch.
Afbeelding

Om te voorkomen dat je hond volgende keer weer wordt verknipt zou ik van te voren zeggen wat je wilt dat ermee gebeurd en niet gebeurd. Ik neem dat altijd met de mensen door van te voren, zo voorkom ik verrassingen. Ook zeg ik dat iets bijvoorbeeld echt niet gaat lukken. Bijv. als mensen een maltezer brengen die tot op de huid vervilt is en dan willen dat de vacht lang blijft :denken: Dat kan dus niet, dat moet geschoren en dan zeg ik dat liever van te voren.

Bij mij mogen de mensen er ook niet bij blijven. De honden voelen zich gesterkt door de aanwezigheid van de baas en zijn vaak een stuk lastiger of willen de hele tijd naar de baas toe.

Spierpijn klopt hoor! Vooral oudere honden hebben hier last van. Ze staan soms toch een aantal uur en 3 uur staan in dezelfde houding op zo'n tafel is zwaarder dan een boswandeling van 3 uur!!!!
To bark or not to bark that is the question!
Hondentrimsalon Zorro!
Marja
Zeer actief

Hoi Tascha
Ik ben heel blij met je antwoord en je tips!
En helemaal dat je zegt dat die spierpijn normaal is, daar maakte ik me echt zorgen over want ik maakte me al zorgen over het lopen van Stapper.
Ging vandaag weer een stuk beter gelukkig.
Afbeelding
billy
Erelid

Zo oud is Stapper toch nog niet.
Ik heb nooit meegemaakt bij mn eigen honden of achteraf gehoord dat de honden heel veel spierpijn hadden.
Groetjes Els
Afbeelding
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het gaat niet zozeer om de leeftijd als wel dat de hond verplicht een aantal uur stil moet staan. De 1 kan daar beter tegen dan de ander. Daarna zijn ze meestal zo moe dat ze gaan slapen thuis en als ze dan wakker worden of de volgende dag zijn ze wat stram.. Komt wel vaker voor hoor, maar gaat vanzelf weer over :mrgreen:
Hondentrimsalon Zorro!
Marja
Zeer actief

tascha schreef:Het gaat niet zozeer om de leeftijd als wel dat de hond verplicht een aantal uur stil moet staan. De 1 kan daar beter tegen dan de ander. Daarna zijn ze meestal zo moe dat ze gaan slapen thuis en als ze dan wakker worden of de volgende dag zijn ze wat stram.. Komt wel vaker voor hoor, maar gaat vanzelf weer over :mrgreen:
Ja klopt, hij viel als een blok in slaap, was helemaal kapot.
Hij heeft er dan ook 6 uur!!! gestaan hoor.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

billy schreef:Zo oud is Stapper toch nog niet.
Ik heb nooit meegemaakt bij mn eigen honden of achteraf gehoord dat de honden heel veel spierpijn hadden.
Groetjes Els
Stapper is bijna 4, ik vond dat ook gewoon nog een jonge hond:)
Maar nu zei mijn da vanmiddag dat Stapper eigenlijk al een senior is :smile:
Een hond die 14 jaar wordt of ouder is nog hartstikke jong op zijn vierde maar een hond die gem. 8 of 9 wordt schijnt op zijn vierde al een senior te zijn.
Of moeten jullie hier heel hard om lachen :smile2:
Afbeelding
Marion.

Marja schreef:
tascha schreef:Het gaat niet zozeer om de leeftijd als wel dat de hond verplicht een aantal uur stil moet staan. De 1 kan daar beter tegen dan de ander. Daarna zijn ze meestal zo moe dat ze gaan slapen thuis en als ze dan wakker worden of de volgende dag zijn ze wat stram.. Komt wel vaker voor hoor, maar gaat vanzelf weer over :mrgreen:
Die van ons zijn ook kapot na een trimbeurt hoor. Ik kan ze vier uur later ophalen, en ze hebben echt niet 4 uur op de tafel gestaan, maar ze zijn wel doodop. Wat dacht je van de indrukken, en van het anders zijn dan anders?
billy
Erelid

Marja schreef:
6 uur :wall: Pffff das niet normaal he zelfs Freek doe ik in 3 uur. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Marion.

billy schreef:6 uur :wall: Pffff das niet normaal he zelfs Freek doe ik in 3 uur. :mrgreen:
Die van mij zijn er een hele morgen. Maar niet omdat zij er zo lang over doet, maar omdat ze niet de hele dag aanloop wil (Toch? Trimster van mijn hondjes??)
Maar goed, 4 uur later haal ik ze op. Zijn ze allebei gewassen en gestreken. En zijn ze doodop. Geen spierpijn hoor, maar willen wel alleen maar slapen :wink:
Marja
Zeer actief

billy schreef:
Marja schreef:
6 uur :wall: Pffff das niet normaal he zelfs Freek doe ik in 3 uur. :mrgreen:
Groetjes Els
Hoelang denk je dat ze over een newfoundlander doen :mrgreen:
Afbeelding
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

6 uur is wel extreem hoor! Zelfs mensen die stage lopen doen er max 4/5 uur over :denken: Waarschijnlijk is het er inderdaad 1 zonder diploma en heeft ze eerst 3 uur moeten nadenken hoe de hond eigenlijk zou moeten :smile:
Hondentrimsalon Zorro!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Marja schreef:
billy schreef:Ik weet dat eigenlijk niet, maar waarom blijf je er de eerste keer niet bij. :denken:
Groetjes Els
Mag niet! daar wordt de hond onrustig van, en het is net als met kinderen he! vreemde ogen dwingen.
Trouwens in de trimsalon waar ik normaal kom hebben ze dat liever ook niet hoor.
Bij mij hebben ze dat ook liever niet, enkel de eerste keer ben ik erbij gebleven omdat ik het wel es wou zien.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Marja schreef:
Als Luka om twee uur binnengaat is hij om vijf uur klaar.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marja
Zeer actief

tascha schreef:6 uur is wel extreem hoor! Zelfs mensen die stage lopen doen er max 4/5 uur over :denken: Waarschijnlijk is het er inderdaad 1 zonder diploma en heeft ze eerst 3 uur moeten nadenken hoe de hond eigenlijk zou moeten :smile:
:smile: :smile: :smile:
Geweldig!
Afbeelding
Marion.

Marja schreef:
tascha schreef:6 uur is wel extreem hoor! Zelfs mensen die stage lopen doen er max 4/5 uur over :denken: Waarschijnlijk is het er inderdaad 1 zonder diploma en heeft ze eerst 3 uur moeten nadenken hoe de hond eigenlijk zou moeten :smile:
:smile: :smile: :smile:
Geweldig!
Kan het niet gewoon zijn dat ze er meerdere per dag deed, en niet ieder uur aanloop wilde?
Marja
Zeer actief

:idea:

Heeeel slim gedacht van jou!
Afbeelding
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Marja schreef::idea:

Heeeel slim gedacht van jou!
Hihihi
Hondentrimsalon Zorro!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Marion. schreef:Die van mij zijn er een hele morgen. Maar niet omdat zij er zo lang over doet, maar omdat ze niet de hele dag aanloop wil (Toch? Trimster van mijn hondjes??)
Maar goed, 4 uur later haal ik ze op. Zijn ze allebei gewassen en gestreken. En zijn ze doodop. Geen spierpijn hoor, maar willen wel alleen maar slapen :wink:
Meldt zich :wink:
In mijn salon is het inderdaad gebruikelijk dat alle honden, groot of klein, een halve dag bij mij blijven. Zo heb ik 3 druktepunten op een dag ('s morgens, tussen de middag en om 5 uur) en de rest van de tijd word ik alleen door de telefoon 'gestoord'. Voor de honden en voor mij werkt dat heel relaxt.

Ik werk aan meerdere honden tegelijk zodat ik ze ook kan wisselen. Als hond Saar zit te drogen kan ik bv hond Miep van haar dode wol ontdoen en vice versa. Zo hebben alle honden wat 'rustpunten' (tussen aanhalingstekens want de honden die dan écht rusten zijn er weinig maar 't is wel ff een andere omstandigheid)

Die 6 uur kán dus betekenen dat deze wannabe-trimster eenzelfde werkwijze heeft maar gezien de prijs (de helft van de vorige trimster, dan moet er toch al een belletje gaan rinkelen??) denk ik eerder dat deze mevrouw Stapper bv in haar eigen badkamer heeft moeten wassen en hem slechts met een handföhntje kon drogen...... Dan gaat het lang duren......... :denken:

Langdurig stilstaan kan honden inderdaad behoorlijke stijfheid opleveren (toevallig zat ik van de week weer bij de ABHB-EHBO-cursus en kwam dit ter sprake) omdat de gewrichtweefsels meer doorbloeden en die stoffen niet goed afgevoerd kunnen worden door het stil staan. Dit gaat met name op voor dikkere honden (is Stapper wat te zwaar?) en het is ook de reden waarom deze honden ook altijd heen en weer lopen te stappen óp de trimtafel. Iets waar ze een trimster behoorlijk mee kunnen bezighouden...

Het advies om voor een ABHB-trimmer [/url]http://www.abhb.nl[url] te kiezen is zeker een goede maar niet zaligmakend. Van de ABHB kunnen alleen trimmers lid worden die bij de KvK ingeschreven zijn (en dus belastingaangifte doen) en een erkend diploma hebben. Helaas kan de vereniging geen enkele garantie geven op het geleverde werk van de aangesloten salons maar het zijn in ieder geval trimmers die de aansluiting zelf ook belangrijk vinden.

Ook in dit geval was goedkoop duurkoop :oohja:
Hopelijk loopt Stapper alweer rond te stappen en de volgende keer bij je eigen trimster maar even wat lekkers meenemen voor bij de koffie als excuus voor het wegblijven deze keer? :mrgreen:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Mama Sanneke schreef:
Marja schreef:
Groetjes Els
Bij mij hebben ze dat ook liever niet, enkel de eerste keer ben ik erbij gebleven omdat ik het wel es wou zien.
Beer wordt woensdag ook getrimt, maar ik mag er wel bij blijven. De vorige keer had ik hem gebracht en toen mocht het niet. Hij zat bij de trimster op schoot toen ik hem kwam halen terwijl ze een andere hond aan het droog fohnen was. Hij had de hele boel bij elkaar gejankt. Dus nu mag ik erbij blijven............ :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”