Marion. schreef:Die van mij zijn er een hele morgen. Maar niet omdat zij er zo lang over doet, maar omdat ze niet de hele dag aanloop wil (Toch? Trimster van mijn hondjes??)
Maar goed, 4 uur later haal ik ze op. Zijn ze allebei gewassen en gestreken. En zijn ze doodop. Geen spierpijn hoor, maar willen wel alleen maar slapen

Meldt zich
In mijn salon is het inderdaad gebruikelijk dat alle honden, groot of klein, een halve dag bij mij blijven. Zo heb ik 3 druktepunten op een dag ('s morgens, tussen de middag en om 5 uur) en de rest van de tijd word ik alleen door de telefoon 'gestoord'. Voor de honden en voor mij werkt dat heel relaxt.
Ik werk aan meerdere honden tegelijk zodat ik ze ook kan wisselen. Als hond Saar zit te drogen kan ik bv hond Miep van haar dode wol ontdoen en vice versa. Zo hebben alle honden wat 'rustpunten' (tussen aanhalingstekens want de honden die dan écht rusten zijn er weinig maar 't is wel ff een andere omstandigheid)
Die 6 uur kán dus betekenen dat deze wannabe-trimster eenzelfde werkwijze heeft maar gezien de prijs (de helft van de vorige trimster, dan moet er toch al een belletje gaan rinkelen??) denk ik eerder dat deze mevrouw Stapper bv in haar eigen badkamer heeft moeten wassen en hem slechts met een handföhntje kon drogen...... Dan gaat het lang duren.........
Langdurig stilstaan kan honden inderdaad behoorlijke stijfheid opleveren (toevallig zat ik van de week weer bij de ABHB-EHBO-cursus en kwam dit ter sprake) omdat de gewrichtweefsels meer doorbloeden en die stoffen niet goed afgevoerd kunnen worden door het stil staan. Dit gaat met name op voor dikkere honden (is Stapper wat te zwaar?) en het is ook de reden waarom deze honden ook altijd heen en weer lopen te stappen óp de trimtafel. Iets waar ze een trimster behoorlijk mee kunnen bezighouden...
Het advies om voor een ABHB-trimmer [/url]http://www.abhb.nl[url] te kiezen is zeker een goede maar niet zaligmakend. Van de ABHB kunnen alleen trimmers lid worden die bij de KvK ingeschreven zijn (en dus belastingaangifte doen) en een erkend diploma hebben. Helaas kan de vereniging geen enkele garantie geven op het geleverde werk van de aangesloten salons maar het zijn in ieder geval trimmers die de aansluiting zelf ook belangrijk vinden.
Ook in dit geval was goedkoop duurkoop
Hopelijk loopt Stapper alweer rond te stappen en de volgende keer bij je eigen trimster maar even wat lekkers meenemen voor bij de koffie als excuus voor het wegblijven deze keer?