Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kruisbandoperatie *UPDATE* zie pagina 3

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tatiana
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tatiana »

Hoi Rianneke,

Succes met je hondje :ok:

Groetjes van ons

Tatiana ne Topaas
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Tatiana schreef:Hoi Rianneke,

Succes met je hondje :ok:

Groetjes van ons

Tatiana ne Topaas
dankjwel, hoe is het nu met topaas?

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
rianneke
Zeer actief

Ik dacht ik laat na al mijn vragen weer eens wat van mij en layka weten.

Layka is zoals jullie weten 3 maanden geleden geopereerd aan haar kruisband. Wij dachten dat het mislukt was omdat ze veel bleef hinken. Hier werd verteld dat dat normaal was. Nou dat blijkt, nu 3 maanden later hinkt ze al beduidend minder en kan ze alweer ruim een half uur tot 3 kwartier meelopen aan de lijn.(dan hinkt ze ongeveer 2 keer) We zien echt vooruitgang.. maar het is nog niet helemaal over... we zijn wel op de goede weg. We wandelen al steeds meer.. helaas is ze wel wat slomer geworden door de 2 operaties(ook nog gesteriliseerd) en dus moeten we haar conditie een beetje opkrikken. We hebben ze nog niet losgelaten, in de tuin rent ze wel al af en toe op het gras ... maar dan wel rondjes.. ziet er eng uit.. maar we vinden wel dat het moet kunnen, die poot moet nu toch al een stuk sterker zijn. We zijn in ieder geval toch weer positief en het is al stukken beter dan voor de operatie.

Groetjes

Rianne en Layka
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
tomaj
Vaste gebruiker
Locatie: Goirle *************** Voornaam: Karin Geb.Datum: 24-08-'69 Aantal honden: *2* Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Ongelezen bericht door tomaj »

Hoi Rianne,

Mag ik vragen wat ze precies gedaan hebben.
Jarga van mij is 2 maal geholpen 1 maal in Okt. 2003 en 1 maal vorig jaar Mei.

Na de laatste operatie zagen we een grote vooruit gang maar ergens is het toch niet goed gegaan, Jarga gaat wel gewoon mee op de wandelingen maar tijdens de wandeling gaat het lopen steeds moeizamer en zie je dat ze pijn heeft. Ze blijft overigens wel doorgaan. Als we duin uiteindelijk thuis zijn gaat ze een tijdje liggen slapen en als ze dan opstaan loopt ze op 3 poten voor de rest van de dag.
Karin en de Laiki dames

Laiki and rats are a way of Life
rianneke
Zeer actief

tomaj schreef:Hoi Rianne,

Na de laatste operatie zagen we een grote vooruit gang maar ergens is het toch niet goed gegaan, Jarga gaat wel gewoon mee op de wandelingen maar tijdens de wandeling gaat het lopen steeds moeizamer en zie je dat ze pijn heeft. Ze blijft overigens wel doorgaan. Als we duin uiteindelijk thuis zijn gaat ze een tijdje liggen slapen en als ze dan opstaan loopt ze op 3 poten voor de rest van de dag.
Hoi,

Mag ik allereerst vragen hoe je kan zien als de hond pijn heeft? Layka loopt soms wel eens langzaam, omdat ze iets sneller moe is, hoewel het steeds beter gaat. Layka hupt nog wel 2 a 3 keer per wandeling van ee half uur(soms ook helemaal niet). Layka haar kruisband was niet afgescheurd maar gerafeld en zwaar opgerekt. Ze hebben stakke kapselhechtingen gezet. De operatie is 3 maanden geleden. Misschien scheelt het dat layka pas 1,5 jaar is. Wat hebben ze bij jouw hond gedaan en hoe zie je dat die pijn heeft. Als layka thuis komt gaat ze wel vaak even liggen uitrusten maar na 5 minuten staat ze weer op en loopt gewoon verder. Loslaten hebben we pas 1 keer gedaan, maar dat is denk ik nog iets te vroeg.

Ik hoor het wel,

Groetjes
rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
tomaj
Vaste gebruiker
Locatie: Goirle *************** Voornaam: Karin Geb.Datum: 24-08-'69 Aantal honden: *2* Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Ongelezen bericht door tomaj »

rianneke schreef:
tomaj schreef:Hoi Rianne,

Hoi,

Mag ik allereerst vragen hoe je kan zien als de hond pijn heeft? Layka loopt soms wel eens langzaam, omdat ze iets sneller moe is, hoewel het steeds beter gaat. Layka hupt nog wel 2 a 3 keer per wandeling van ee half uur(soms ook helemaal niet). Layka haar kruisband was niet afgescheurd maar gerafeld en zwaar opgerekt. Ze hebben stakke kapselhechtingen gezet. De operatie is 3 maanden geleden. Misschien scheelt het dat layka pas 1,5 jaar is. Wat hebben ze bij jouw hond gedaan en hoe zie je dat die pijn heeft. Als layka thuis komt gaat ze wel vaak even liggen uitrusten maar na 5 minuten staat ze weer op en loopt gewoon verder. Loslaten hebben we pas 1 keer gedaan, maar dat is denk ik nog iets te vroeg.

Ik hoor het wel,

Groetjes
rianne

Jarga heeft een hele goede mimiek op haar kop en laat dus ook duidelijk zien daarin dat ze pijn heeft, maar ook tijdens de wandeling zie je dat ze steeds meer moet gaan aanpassen met lopen om geen pijn te hebben, de dip wordt steeds groter en zo, en als ze stil staat trekt ze haar poot steeds wat op, heeft overigens nooit een volledige belasting op haar poot sinds de operatie.

Bij Jarga was de band wel geheel afgescheurd.
Ze hebben bij Jarga een pees uit haar bovenbene gebruikt die nu als kruisband dienst doet en daarbij hebben ze alle banden rond het gewricht ingekort en zo gehecht.

Jarga mocht ook pas na meer dan een half jaar los van de lijn, maar dan wel eerst waar ze een vlakte harde ondergrond had, een schoolplein. Pas na 9 mnden mocht ze los het bos in.
De stabiliteit is goed er zit geen speling op het gewricht, ze heeft lichte artrose waar ze eigenlijk niet deze pijn van moet hebben, inmiddels is er zoveel onderzoek gedaan dat men eigenlijk niet weet waaraan het licht.

Als je op m`n site kijkt en dan de op de index-pagina waar een foto van jarga staat waar ze in ene maisveld staat zie je dat ze rechtsachter de poot ietswat omhooghoud.
Ze zal nooit een vierkante stand hebben omdat haar rechterpoot nooit volledig meer belast wordt.
Karin en de Laiki dames

Laiki and rats are a way of Life
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

een hond die kreupel loopt heeft pijn. Tenzij er sprake is van een mechanische belemmering.
weg gehaald zit een virus in
rianneke
Zeer actief

Sjiel schreef:een hond die kreupel loopt heeft pijn. Tenzij er sprake is van een mechanische belemmering.

Wat is een mechanische belemmering?

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

rianneke schreef:
Sjiel schreef:een hond die kreupel loopt heeft pijn. Tenzij er sprake is van een mechanische belemmering.

Wat is een mechanische belemmering?

groetjes

rianne
Beperkte beweging door bv littekenweefsel. Ik heb zelf een enkelfractuur gehad en door het littekenweefsl in het gewrichtskapsel kan ik die enkel niet zover buigen en strekken als mijn goede enkel. Hierdoor zie je bij mij soms een lichte kreupelheid.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”