Succes met je hondje
Groetjes van ons
Tatiana ne Topaas
Moderator: moderatorteam
Hoi,tomaj schreef:Hoi Rianne,
Mag ik vragen wat ze precies gedaan hebben.
Jarga van mij is 2 maal geholpen 1 maal in Okt. 2003 en 1 maal vorig jaar Mei.
Na de laatste operatie zagen we een grote vooruit gang maar ergens is het toch niet goed gegaan, Jarga gaat wel gewoon mee op de wandelingen maar tijdens de wandeling gaat het lopen steeds moeizamer en zie je dat ze pijn heeft. Ze blijft overigens wel doorgaan. Als we duin uiteindelijk thuis zijn gaat ze een tijdje liggen slapen en als ze dan opstaan loopt ze op 3 poten voor de rest van de dag.
rianneke schreef:Hoi,tomaj schreef:Hoi Rianne,
Mag ik vragen wat ze precies gedaan hebben.
Jarga van mij is 2 maal geholpen 1 maal in Okt. 2003 en 1 maal vorig jaar Mei.
Na de laatste operatie zagen we een grote vooruit gang maar ergens is het toch niet goed gegaan, Jarga gaat wel gewoon mee op de wandelingen maar tijdens de wandeling gaat het lopen steeds moeizamer en zie je dat ze pijn heeft. Ze blijft overigens wel doorgaan. Als we duin uiteindelijk thuis zijn gaat ze een tijdje liggen slapen en als ze dan opstaan loopt ze op 3 poten voor de rest van de dag.
Mag ik allereerst vragen hoe je kan zien als de hond pijn heeft? Layka loopt soms wel eens langzaam, omdat ze iets sneller moe is, hoewel het steeds beter gaat. Layka hupt nog wel 2 a 3 keer per wandeling van ee half uur(soms ook helemaal niet). Layka haar kruisband was niet afgescheurd maar gerafeld en zwaar opgerekt. Ze hebben stakke kapselhechtingen gezet. De operatie is 3 maanden geleden. Misschien scheelt het dat layka pas 1,5 jaar is. Wat hebben ze bij jouw hond gedaan en hoe zie je dat die pijn heeft. Als layka thuis komt gaat ze wel vaak even liggen uitrusten maar na 5 minuten staat ze weer op en loopt gewoon verder. Loslaten hebben we pas 1 keer gedaan, maar dat is denk ik nog iets te vroeg.
Ik hoor het wel,
Groetjes
rianne
Beperkte beweging door bv littekenweefsel. Ik heb zelf een enkelfractuur gehad en door het littekenweefsl in het gewrichtskapsel kan ik die enkel niet zover buigen en strekken als mijn goede enkel. Hierdoor zie je bij mij soms een lichte kreupelheid.rianneke schreef:Sjiel schreef:een hond die kreupel loopt heeft pijn. Tenzij er sprake is van een mechanische belemmering.
Wat is een mechanische belemmering?
groetjes
rianne