Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ElleboogDysplasie en het herstel na een operatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Scooby schreef:
Stang schreef:Wat geef jij aan Lana voor voedingssupplement?
En stap jij nu over op de Glucobest? Ik ben benieuwd of het werkt; kan het nu heel goed uittesten omdat Kaya moeilijk opstaat de laatste week. Loopt ze eenmaal een minuutje dan loopt ze prima. Hopelijk krijg ik het een dezer dagen binnen.
Hoi Caroline,

Lana krijgt Artholuxyl C. Daar durf ik eigenlijk niet meer vanaf te stappen, eerlijk gezegd. Ik heb inmiddels de afgelopen zeven jaar verschillende voedingssupplementen geprobeerd (Glucobest, Canoflex, Fortiflex, enz.), maar toch ging ze dan altijd achteruit, naar mijn idee omdat ik de Arthroluxyl gestopt had. Nu krijgt ze inmiddels weer bijna twee jaar achter elkaar Arthroluxyl en het gaat heel goed met haar. Ik durf er daarom (op haar leeftijd) ook niet meer vanaf te stappen, ondanks dat ik er van overtuigd ben dat de Glucubest erg goed is.
Wil je me laten weten hoe Kaya het op de Glucobest gaat doen?
Hoi Karen
Wat is de samenstelling van Artholux C en waar haal je dit?Ik heb Donna nu 5 maand op de Stride staan maar heb niet het idee dat het echt iets doet(weet je natuurlijk nooit zeker misschien was het zonder nog erger geweest).
Groetjes Hilda
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

gerda en senna schreef:als een hond uitleeft naar de volgende wandelingen, hoe leeft een hond dan op bijv. een boederij-erf???
Prettig, denk ik, als de hond de hele dag vrij kan rondlopen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

donna schreef:Hoi Karen
Wat is de samenstelling van Artholux C en waar haal je dit?Ik heb Donna nu 5 maand op de Stride staan maar heb niet het idee dat het echt iets doet(weet je natuurlijk nooit zeker misschien was het zonder nog erger geweest).
Groetjes Hilda
Hoi Hilda,

In Atrholuxyl C zit ´per smakelijke tablet´ (zo staat het op de verpakking. :mrgreen: ): Salix, Glucosamine, Rutine, Taraxacum, Harpagophytum, Equisetum, Hepatropine, mineralen en sporenelementen.

Ik bestel het altijd gewoon bij mijn dierenarts.
dusk
Actief

Ongelezen bericht door dusk »

Scooby schreef:
dusk schreef:Ja maar met de pijnstilling kan hij wel extra genieten zonder de pijn erbij... En daarnaast loopt rocky niet meer mank omdat hij pijn heeft denk ik maar omdat er een stukje uit zijn spaakbeen is gezaagd waardoor zijn pootje iets korter is geworden.
Hoi,

Iedere hond die mank loopt, heeft pijn.
Daarom vermeldde ik er ook bij dat rocky niet echt mankt maar wel anders loopt omdat zijn ene pootje nu korter is dan de andere :mrgreen: (scheelt niet veel hoor misschien 3 mm)

Sypke: --------------------------
Als mijn hond pijn heeft zie ik dat wel in zijn manier van opstaan, lopen en aan zijn kop tijdens het opstaan. Echter zo'n 8 weken na de operatie is zeker nog te kort om conclusies te trekken die betrekking hebben op de rest van zijn leven. Mijn hond heeft elke dag nog zin in het leven en zijn motor draait niet op wandelingen maar op liefde en aandacht. Zolang hij deze 2 elementen voldoende krijgt heb ik een tevreden hond. Als ik bij wijze van spreken de hele dag niet zou wandelen en dat zou compenseren met aandacht dan zou hij het best vinden.

Van mij mag hij zelf bepalen wanneer hij niet meer verder wilt leven... want dat merk je echt wel aan je hond! En ik vind de vergelijking tussen menselijk lijden en (HUIS!)dierlijk lijden toch zeker met elkaar te vergelijken. Ik heb affentoe heel erg veel last van mijn heup/boven been... Van de irriterende pijn word ik chagerijnig en narrig... Neem ik een ibuprofen dan is alles weer goed en kan ik vrolijk werken! Voor die hond betekent dat dus lekker lang kunnen wandelen zonder de nadelen.
Ik vind verder wel dat de mens de natuur zijn gang moet laten gaan maar zodra je een hond als huisdier neemt is er geen sprake meer van natuur en moet je er ook medisch kunnen zijn en de verantwoordelijkheden kunnen nemen voor je maatje(/hond)!

En daarbij: ED is iets waar bij mijn weten meer aan gedaan kan worden dan aan HD.
Afbeelding
Gast

Ik hoop dat Rocky goed herstelt van de operatie.
dusk schreef:Mijn hond heeft elke dag nog zin in het leven en zijn motor draait niet op wandelingen maar op liefde en aandacht. Zolang hij deze 2 elementen voldoende krijgt heb ik een tevreden hond. Als ik bij wijze van spreken de hele dag niet zou wandelen en dat zou compenseren met aandacht dan zou hij het best vinden.
Dat is een menselijke redenering. Natuurlijk vinden honden aandacht van de baas leuk maar dat is niet het hoofddoel in hun leven. Al denken sommige mensen van wel.
dusk schreef:Van mij mag hij zelf bepalen wanneer hij niet meer verder wilt leven... want dat merk je echt wel aan je hond!
Ook dat vind ik een romantisch idee. Je hebt als baas de verantwoordelijkheid om je hond pijn en lijden te besparen.
gerda en senna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gerda en senna »

Alle baasjes nemen toch de verantwoordelijkheid, door pijnstillers aan hun hond te geven zodat ze zonder pijn een leuk leven kunnen leiden??? :denken:
Afbeelding

groetjes gerda en een poot van senna
dusk
Actief

sypke schreef:Ik hoop dat Rocky goed herstelt van de operatie.
Thnx!
dusk schreef:Mijn hond heeft elke dag nog zin in het leven en zijn motor draait niet op wandelingen maar op liefde en aandacht. Zolang hij deze 2 elementen voldoende krijgt heb ik een tevreden hond. Als ik bij wijze van spreken de hele dag niet zou wandelen en dat zou compenseren met aandacht dan zou hij het best vinden.
Dat is een menselijke redenering. Natuurlijk vinden honden aandacht van de baas leuk maar dat is niet het hoofddoel in hun leven. Al denken sommige mensen van wel.

Ik begin je antwoorden een beetje hypocriet te vinden Sypke... Ik hoop dat ik dat mag zeggen zonder dat je je aangevallen gaat voelen... hier mijn uitleg waarom:
Als je het hebt over een hoofddoel van honden is is het wel in een roedel (over)leven in de wilde natuur... dus als je daar vanuit gaat moet ook jij niet de keuze maken om een hond in huis te nemen. Ik zo'n roedel zorgt moeder natuur dat alleen de sterkste honden overleven. Kies je er als mens voor om toch een hond te nemen dan moet je uiteraard je hond onnodig lijden besparen. Dat heb ik gedaan door hem te laten helpen aan zijn euvel... Hij leeft weer prima nu! Als ik hem had laten in slapen dan zou ik zwaar het gevoel krijgen dat hij een zinloos leven zou hebben geleden. Hij was nog maar een pup en hij moet wel lekker kunnen genieten van het pup zijn vind ik. Daarnaast kun jij niet alle honden over 1 kam scheren. Windhonden bijv... die zullen zeker minimaal elke dag 1,5 uur moeten rennen willen ze aan hun trekken komen. Ik heb gelukkig een hele makke hond die soms zelfs liever binnen blijft... Dat ligt niet aan zijn pootje ofzo want binnen wilt hij ook graag spelen.

dusk schreef:Van mij mag hij zelf bepalen wanneer hij niet meer verder wilt leven... want dat merk je echt wel aan je hond!
Ook dat vind ik een romantisch idee. Je hebt als baas de verantwoordelijkheid om je hond pijn en lijden te besparen.
Dan hoop ik maar dat jij een helder beeld hebt over het feit wanneer je vind dat je hond echt niet meer verder kan leven met de "pijn". Want geloof me... als jij bij ED al vind dat je hond ingeslapen moet worden? dan denk ik eerlijk gezegd dat je er goedkoop tussenuit wilt knijpen. Het heeft mijn hond misschien 4 weken herstel gekost maar door die 4 weken kan hij misschien wel gewoon 8 of 10 jaartjes oud worden! Ik zou simpelweg niet met het idee kunnen rondlopen dat ik hem zou hebben laten inslapen terwijl hij een zorgeloos leven zou kunnen leiden zonder pijn enz. Hij is mijn maatje... mijn beste vriend! en uiteraard als hij het lijden te erg zou vinden dan mag hij besluiten wanneer het lijden moet stoppen. Wie zijn wij om daar zomaar over te oordelen??? Een kind met een geboren/genetisch overdraagbaare afwijking laten we ook niet in slapen... Mensen met een geestelijke handicap ook niet! Weet je waarom niet? Omdat er prima mee valt te leven. Met mensen zijn we heel voorzichtig als het gaat om iemand "Doden"... Waarom dan ook niet met je Hond?
gerda en senna schreef:Alle baasjes nemen toch de verantwoordelijkheid, door pijnstillers aan hun hond te geven zodat ze zonder pijn een leuk leven kunnen leiden???
Precies... ik denk dat Sypke niet echt op dezelfde golflengte zit als de rest. Sypke: Als mijn hond echt lijdt dan denk ik er nog eens over na ok? :wink:

Gelukkig heb ik tussen al dat :smile2: "laat je hond inslapen zodra je denkt dat hij misschien lijdt" :denken: het antwoord eruit kunnen vissen op mijn vraag... Stang: Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.. Zolang mijn hond niet een beetje pijn lijdt dan zal ik hem ook geen rymadyl geven... maar tot die tijd ook zeker niet laten in slapen :mrgreen:
Afbeelding
dusk
Actief

Ik begrijp ook uit de discussie dat als ik vragen heb over voedings suppelementen dat ik het beste advies kan vragen aan mijn DA? Of is de orthopeed nog beter? Want ik hoor allemaal namen waar ik nog nooit van heb gehoord... zoals glucobest bijv.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

dusk schreef:Ik begrijp ook uit de discussie dat als ik vragen heb over voedings suppelementen dat ik het beste advies kan vragen aan mijn DA? Of is de orthopeed nog beter? Want ik hoor allemaal namen waar ik nog nooit van heb gehoord... zoals glucobest bijv.
Dat zal per dierenarts en/of orthopeed verschillen. De 1 zal het je aanraden en de ander zegt dat de voedingssupplementen complete onzin zijn.

Wat nu de echte waarheid is, daar ben ik nog steeds niet achter :wink: Wel hoor ik hier op het forum hele positieve verhalen over het gebruik van voedingssupplementen, dus helemaal zinloos lijkt het me niet.

Ik heb Kaya na de operatie ongeveer een maand of 8 'Primeval' gegeven (ook een voedingssupplement) en zag bij haar geen verschil, maar ze liep toen ook gewoon goed. Toen ik ben gestopt ermee, liep ze nog steeds goed.
Nu staat ze sinds een week moeilijker op en heb ik 'Glucobest' besteld en omdat ze nu wel klachten heeft, ben ik heel benieuwd of ik verschil bemerk als ik de 'Glucobest' ga geven.

Een voedingssupplement voor artrose moet iig bestaan uit de ingredienten 'Glucosamine en Chondroitine'. Artrose gaat nooit over, maar gezegt wordt dat deze stoffen het kraakbeen in de gewrichten soepel houdt (smeert zeg maar) zodat de pijnklachten aanzienlijk minder zullen worden.

Ik ben geen voorstander ervan om bij voorbaat een hond op pijnstilling (Rimadyl of iets dergelijks) te zetten. Het zijn toch medicijnen en elk medicijn wat langdurig gegeven wordt zal op nieren en lever gaan werken. Mijn hond is nog jong, nu 3 jaar en ze was 1.5 jaar toen de ED en artrose werd vastgesteld. Dat zou een te lange periode pijnstilling betekenen.
Ik wil het zo lang mogelijk uitstellen (mits mijn hond natuurlijk niet veel pijn heeft, anders heb je geen keuze) vandaar dat ik toch weer een voedingssupplement ga proberen.

Misschien kunnen we hier bijhouden met welk voedingssupplement goede ervaringen zijn?
Van Scooby is dus bekend dat zij haar hond Arthroluxyl geeft en hier goede ervaringen mee heeft.
Verder geven, wat ik weet, 2 mensen van dit forum hun hond het voedingssupplement van De Groene Os en hebben hier ook goede ervaringen mee.
Ik ga nu Glucobest geven en zal hier aangeven of ik resultaat zie of niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dusk
Actief

Yes... dat vind ik een goed idee Stang!

Bestel je deze produkten via het internet of via je DA? en kun je mij misschien een indicatie geven aan welk kostenplaatje ik moet denken als ik mijn hond van 40kg dagelijks deze suppelementen wil geven?
Afbeelding
Gast

Er zijn ook mensen op het forum die goede ervaringen hebben met Sacha's Blend. 250 gram Sacha's Blend kost 55 euro. Ik denk dat je een pot van 250 gram per maand nodig hebt voor een hond van 40 kilo.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:Yes... dat vind ik een goed idee Stang!

Bestel je deze produkten via het internet of via je DA? en kun je mij misschien een indicatie geven aan welk kostenplaatje ik moet denken als ik mijn hond van 40kg dagelijks deze suppelementen wil geven?
De Primeval bestelde ik via de dierenwinkel hier en de Glucobest heb ik via internet besteld (ik zal straks even de pagina opzoeken).
De Glucobest kost rond de Euro 33,00 voor 250 gram en daar doe je circa 2 a 2,5 maand mee volgens hun aanwijzingen.

Al die voedingssupplement zijn behoorlijk aan de prijs :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

dusk
Actief

Ja maar dat is voor mensen ook zo! (bijna) Alles wat gezond is is duur :mrgreen: Helaas..... Maar je hebt het toch over voor je maatjes! Ik ga er toch serieus over na denken om Rocky ook voedings suppelementen te geven.
Afbeelding
Gast

dusk schreef:Ik ga er toch serieus over na denken om Rocky ook voedings suppelementen te geven.
Ik zou het doen. Er geldt in ieder geval voor die supplementen: baat het niet dan schaadt het niet. En er zijn echt heel veel mensen die er goede ervaringen mee hebben. Je moet er alleen rekening meehouden dat niet alle honden op alle supplementen reageren. Het kan dus best dat als je Rocky Sacha's Blend geeft je geen verbetering ziet en met bv. het middel van de Groene Os of Glucobest wel.
dusk
Actief

Ja inderdaad... Net als bij mensen :mrgreen: De een reageert weer beter op ibuprofen dan bij paracetamol als het gaat om verhoging bijv.
Afbeelding
Gast

dusk schreef:Daarnaast kun jij niet alle honden over 1 kam scheren. Windhonden bijv... die zullen zeker minimaal elke dag 1,5 uur moeten rennen willen ze aan hun trekken komen. Ik heb gelukkig een hele makke hond die soms zelfs liever binnen blijft... Dat ligt niet aan zijn pootje ofzo want binnen wilt hij ook graag spelen.
Een hond van de rassen die jij hebt die niet wil bewegen vind ik een enorme degeneratie. Zowel de Duitse herder als de Berner sennenhond zijn van oorsprong werkhonden. Ze zijn gefokt om een hele dag te kunnen werken.

Ik denk dat jij een vertekend beeld hebt van honden. Niet alleen windhonden hebben 1,5 uur beweging per dag nodig.
dusk schreef:Dan hoop ik maar dat jij een helder beeld hebt over het feit wanneer je vind dat je hond echt niet meer verder kan leven met de "pijn". Want geloof me... als jij bij ED al vind dat je hond ingeslapen moet worden? dan denk ik eerlijk gezegd dat je er goedkoop tussenuit wilt knijpen.
Het gaat mij echt niet om het geld. Het gaat mij om het welzijn van de hond. Ik ben van mening dat dure operaties vaak niet goed zijn voor het welzijn van de hond. Jij hebt daar een andere mening over.
dusk schreef:Een kind met een geboren/genetisch overdraagbaare afwijking laten we ook niet in slapen... Mensen met een geestelijke handicap ook niet!
Nogmaals, mensen zijn iets heel anders dan honden.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:
dusk schreef:Daarnaast kun jij niet alle honden over 1 kam scheren. Windhonden bijv... die zullen zeker minimaal elke dag 1,5 uur moeten rennen willen ze aan hun trekken komen. Ik heb gelukkig een hele makke hond die soms zelfs liever binnen blijft... Dat ligt niet aan zijn pootje ofzo want binnen wilt hij ook graag spelen.
Een hond van de rassen die jij hebt die niet wil bewegen vind ik een enorme degeneratie. Zowel de Duitse herder als de Berner sennenhond zijn van oorsprong werkhonden. Ze zijn gefokt om een hele dag te kunnen werken.

Ik denk dat jij een vertekend beeld hebt van honden. Niet alleen windhonden hebben 1,5 uur beweging per dag nodig.
dusk schreef:Dan hoop ik maar dat jij een helder beeld hebt over het feit wanneer je vind dat je hond echt niet meer verder kan leven met de "pijn". Want geloof me... als jij bij ED al vind dat je hond ingeslapen moet worden? dan denk ik eerlijk gezegd dat je er goedkoop tussenuit wilt knijpen.
Het gaat mij echt niet om het geld. Het gaat mij om het welzijn van de hond. Ik ben van mening dat dure operaties vaak niet goed zijn voor het welzijn van de hond. Jij hebt daar een andere mening over.
dusk schreef:Een kind met een geboren/genetisch overdraagbaare afwijking laten we ook niet in slapen... Mensen met een geestelijke handicap ook niet!
Nogmaals, mensen zijn iets heel anders dan honden.
Ik ben het wel voor een deel met je eens hoor Sypke, alleen vermoed ik dat we een beetje langs elkaar heen zitten te praten:

Een hond die constant pijn heeft en niet meer normaal kan wandelen zonder pijn, dat is geen hondwaardig bestaan en mijn mening is ook dat het dan afgelopen is.

Echter, ED hoe dit absoluut niet te betekenen! Zeker de vorm LPC niet: dat is een loszittend stukje bot wat hevig irriteert in het ellebooggewricht. Je kan het vergelijken met een kiezeltje wat in jouw schoen zit.
Haal je dit stukje bot weg (is een botje van een paar mm) dan is er in principe niks meer aan de hand en is de hond genezen.

Wat helaas wel vaak zo is, dat de LPC te laat wordt ontdekt en hierdoor al artrose is ontstaan. Ook door een operatie ontstaat meestal artrose.
Dit is een vrij langzaam proces. Het is dus niet zo dat de hond hier direct last van heeft en nauwelijks kan lopen. Meestal kom dit pas zo ver op wat latere leeftijd en dan is het dus vaak heel goed leefbaar op pijnstilling.

Een hond met LPC, die geopereerd is hieraan, kan een heel gewoon leven hebben waarin hij werkelijk alles kan. De operatie slaagt ook bijna altijd.
Alleen de artrose kan dus (meestal pas na jaren) problemen op gaan leveren, maar dan heeft de hond dus al jaren heel normaal geleefd.

Een dure operatie waarbij de kwaliteit van het leven sterk achteruit gaat, dat kan ik me voorstellen dat je hier problemen mee hebt. Dat heb ik ook (nog afhankelijk van het karakter van de hond: zo'n wildebras als Kaya dat zou een ramp zijn).
Maar een operatie met een hele goede kans van slagen en daarna dus heel vaak een volkomen normaal leven, dat vind ik dus wel een andere zaak.
Afbeelding
A good dog never dies...

dusk
Actief

Wauw stang! als je dat voor de operatie tegen me had gezegd was ik al zeker binnen 1 minuut vastbesloten om hem te laten opereren!!! hahaha Bijna een verkooppraatje zoals jij het uitlegt hahahaha!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:Ook dat vind ik een romantisch idee. Je hebt als baas de verantwoordelijkheid om je hond pijn en lijden te besparen.
Hoi,

Dat bespaar je je hond toch ook al je hem pijnstilling geeft?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:Ik begrijp ook uit de discussie dat als ik vragen heb over voedings suppelementen dat ik het beste advies kan vragen aan mijn DA? Of is de orthopeed nog beter? Want ik hoor allemaal namen waar ik nog nooit van heb gehoord... zoals glucobest bijv.
Hoi,

Mijn ervaring is dat dierenartsen weinig weten van voedingssupplementen. Orthopeden weten er vaak wat meer van, maar via Internet wordt je ook al heel veel wijzer. Typ maar eens Glucosamine en artrose in bij Google en je vindt een schat aan informatie.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

dusk schreef:Bestel je deze produkten via het internet of via je DA?
Hoi,

Dat kan beiden. Ga gewoon eens op Internet op zoek naar Glucosamine, Glucobest, Arthroluxyl, Fortiflex, Canoflex, enz. Dit zijn allemaal voedingssupplementen die bijdragen aan een gezonder bewegingsgestel.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:Het gaat mij echt niet om het geld. Het gaat mij om het welzijn van de hond. Ik ben van mening dat dure operaties vaak niet goed zijn voor het welzijn van de hond.
Hoi,

Waarop heb je dit gebaseerd?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Ook door een operatie ontstaat meestal artrose.
Hoi Caroline,

Een elleboogoperatie laat altijd arthrose achter, maar een hond (en ook een mens trouwens) hoeft helemaal geen last te hebben van de arthrose.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Een hond met LPC, die geopereerd is hieraan, kan een heel gewoon leven hebben waarin hij werkelijk alles kan. De operatie slaagt ook bijna altijd.
Hoi Caroline,

Dat klopt. Levi is geopereerd aan l.p.c. en met haar loop ik zelfs lange afstandswandelingen van 25-30 km. per dag. Ook fietst ze met gemak een uur achter elkaar. Ze wordt donderdag vijf jaar en heeft na haar revalidatie geen dag meer last gehad van haar elleboog. Als ik nu zie wat ik allemaal nog met Levi doe en met gemak kan doen (zij was degene met wie ik de Hondenhike van 50 km. in een weekend heb gelopen!), dan is het toch absurd om te denken dat ze met 11 maanden afgemaakt had moeten worden om dat ze l.p.c. had in een elleboog?!?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Stang schreef:Een hond met LPC, die geopereerd is hieraan, kan een heel gewoon leven hebben waarin hij werkelijk alles kan. De operatie slaagt ook bijna altijd.
Hoi Caroline,

Dat klopt. Levi is geopereerd aan l.p.c. en met haar loop ik zelfs lange afstandswandelingen van 25-30 km. per dag. Ook fietst ze met gemak een uur achter elkaar. Ze wordt donderdag vijf jaar en heeft na haar revalidatie geen dag meer last gehad van haar elleboog. Als ik nu zie wat ik allemaal nog met Levi doe en met gemak kan doen (zij was degene met wie ik de Hondenhike van 50 km. in een weekend heb gelopen!), dan is het toch absurd om te denken dat ze met 11 maanden afgemaakt had moeten worden om dat ze l.p.c. had in een elleboog?!?
Ja natuurlijk is dat absurd!! Een hond afmaken omdat hij ED heeft is echt een belachelijke reden (sorry Sypke, maar het is gewoon zo :wink: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

dusk
Actief

Scooby schreef:
dusk schreef:Bestel je deze produkten via het internet of via je DA?
Hoi,

Dat kan beiden. Ga gewoon eens op Internet op zoek naar Glucosamine, Glucobest, Arthroluxyl, Fortiflex, Canoflex, enz. Dit zijn allemaal voedingssupplementen die bijdragen aan een gezonder bewegingsgestel.

Heeey Dankje Scoob!
Zal vanavond eens even googlen!
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Pfoeh ... ik vind het wel allemaal reuze lastig. Goed jullie ervaringen te lezen. Met Barousse kom ik net van de dierenarts vandaan, na fysiotherapie en acupunctuur waar ze best van opknapte (maar m.n. haar rug en achterhandspieren) vond ik toch dat het niet goed gaat met haar zoals ze nu is.
Zondag hebben we 6 uur gelopen en ze was echt erg pijnlijk aan haar elleboog na verloop van tijd, ook met pijnstilling.

De d'arts heeft me dan nu ook met klem, en terecht, aangeraden foto's te laten maken om in ieder geval te kunnen beoordelen of ze geopereerd kan worden. Ik zie er al tijden tegenop omdat ik vrees dat er niets aan gedaan kan worden en ik moet beslissen over inslapen... en daar ben ik helemaal niet aan toe. Ik steek liever mijn kop in het zand en houdt met pijnstilling de pijn onder controle.

Ik kan een heel eind met Sypke mee gaan in haar overwegingen maar als het dan je eigen hond is merk ik dat ik helemaal geen held ben en als de dood voor het -vroegtijdige- einde.

Jullie verhalen hier stemmen me in die zin wel positief omdat er verhalen bij zitten van honden die echt weer pijnvrij kunnen bewegen.
Mij is aangeraden naar Roelof Maarschalkerweerd te gaan met haar.
Ik moet mezelf echt over die drempel heenslepen, ben erg bang voor wat ik te horen krijg.
marcindy
Actief

Ongelezen bericht door marcindy »

Hier nog een lpc klantje en een hd klantje .
Zaira is geopereed met 9 mnd met zeer goed resultaat,heeft nooit meer last gehad(toekomst is altijd afwachten)
Ze is nu net 3 geworden en heeft 3 mnd geleden een nieuwe kruisband gehad,ook nu gaat het weer uitstekend en zijn we net gestopt bij aquadog.
(na haar lpc operatie ook daar gerevalideerd)
Mijn Happy word deze maand 7 en heeft hd(+met 16 mnd) aan beide kanten,hoe slecht het nu is weet ik niet maar heeft ook geen meerwaarde,ze doet het nog steeds prima komt alleen slecht de winter door met bespiering.Ik merk dat aan haar tijden met de flyball wat ze nog steeds met hart en ziel doet :ok: .
Ze krijgen nu al jaren supplementen en ben sins kort over gestapt op de glucobest met grote tevredenhied moet ik zeggen.
Happy is net met mij een week op trainingsweek geweest in zwitserland,en haar heupen hebben zich buiten verwachting heel goed gehouden,ze kon echt goed mee.Zelfs ploeteren door de sneeuw :wink:
Zaira mocht helaas niet mee omdat de operatie nog te kort geleden is.

groetjes Cindy

ps ik heb ook primeval etc gegeven maar ben dus zeer te spreken over glucobest.
samX
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door samX »

Scooby schreef: Lana krijgt Artholuxyl C.
Karen, ik kom net bij mijn da vandaan en de assistente vertelde dat dat niet meer verkocht wordt. Zij heeft me nu ISO Joint meegegeven, maar dat krijg ik er bij Sam moeilijk in.
Kun jij nog wel Artholuxyl krijgen? En waar?

Sam krijgt het trouwens tegen/voor artrose door operatie aan beide achterpoten (patella luxatie). Toen het op was hebben we het een tijdje zonder geprobeerd, maar hij doet het stukken beter met.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Scooby schreef:
sypke schreef:Het gaat mij echt niet om het geld. Het gaat mij om het welzijn van de hond. Ik ben van mening dat dure operaties vaak niet goed zijn voor het welzijn van de hond.
Hoi,

Waarop heb je dit gebaseerd?
dat vraag ik me ook af :denken: lance had wel geen l.p.c of o.c.d (maar een zware hernia' en mijn eigen DA zag er niets meer in , voor hem was er nog maar 1 ding , en dat was laten inslapen :roll: Maar wat zijn we blij dat we hem bij een ander hebben laten opereren , heeft een vermogen gekost , maar we hebben weer een pijnloze gelukkige lancelot terug .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”