Als ze ooit weer zouden mogen komt er hier een rednose bij ons wonen....
Moderator: moderatorteam
Van pat patrick?Uit die lijn kende ik vroeger ook wat pitjes en die sprongen er echt uit.Martin schreef:Mooi ik heb ze 14 jaar gehad(patrick) 4 stuks en ook altijd mee getraindMastho schreef:Dankje voor de reacties en idd smaken verschillen, laten we het daarbij houden, ja ga hem trainen, maar moet nog een school vinden waar ie toegelaten wordt, is niet zo voordehand liggend blijkbaar... discriminatie grrr
maar ik train em nu zelf en luister echt geweldig al
Die vraag maalde ook door mijn hoofd. Een fatsoenlijke fokker doet dit niet, want die weet dat het verboden is.johan1969 schreef:Ik vind het echt een mooie leuke hond.
Maar waar heb je die oren laten couperen ? In Belgie mag het niet meer, en in Frankrijk ook niet meer.
Ja dat vroeg ik me ook afEline* schreef:Die vraag maalde ook door mijn hoofd. Een fatsoenlijke fokker doet dit niet, want die weet dat het verboden is.johan1969 schreef:Ik vind het echt een mooie leuke hond.
Maar waar heb je die oren laten couperen ? In Belgie mag het niet meer, en in Frankrijk ook niet meer.
Dankje voor de tips!MARC_S schreef:Ook voor mij de mooiste hond die je kan hebben, prachtig!![]()
Aangezien je niet wist dat de oortjes niet geknipt mogen worden wil ik je ook even tippen wat betreft hem in conditie brengen. Stel je wil hem mooi droog trainen, wacht daar dan nog een hele poos mee. Je moet hem eerst mooi laten uitgroeien en dan pas met hem gaan fietsen en rennen, heel belangrijk voor zulke hondjes.
Veel mensen willen ze te snel mooi strak maken, maar een uitgegroeide hond langzaam opbouwen wordt een veel mooiere hond uiteindelijk.
Nu gewoon korte wandelingen maar wel vaak, vanaf 7 maanden mag het al wat meer zijn en pas vanaf 1 - 1,5 jaar het fietsen langzaam opbouwen. Een hond van 2 kan uiteindelijk mooi getraind worden.
Gehoorzaamheid zou ik toch wel op een vereniging gaan doen als dit je eerste hond is. Pitbulls kunnen enorm goed leren luisteren als je het goed en positief aanpakt, iets dat ik wel belangrijk vind bij dit ras.
Als in België dezelfde regels gelden m.b.t. couperen als in Nederland is het heel rechtlijnig: bij alle officiële gelegenheden is het verboden om een gecoupeerde hond in te schrijven. In Nederland geldt dat dus ook voor de G&G examens.Mastho schreef:Dankje voor de tips!MARC_S schreef:Ook voor mij de mooiste hond die je kan hebben, prachtig!![]()
Aangezien je niet wist dat de oortjes niet geknipt mogen worden wil ik je ook even tippen wat betreft hem in conditie brengen. Stel je wil hem mooi droog trainen, wacht daar dan nog een hele poos mee. Je moet hem eerst mooi laten uitgroeien en dan pas met hem gaan fietsen en rennen, heel belangrijk voor zulke hondjes.
Veel mensen willen ze te snel mooi strak maken, maar een uitgegroeide hond langzaam opbouwen wordt een veel mooiere hond uiteindelijk.
Nu gewoon korte wandelingen maar wel vaak, vanaf 7 maanden mag het al wat meer zijn en pas vanaf 1 - 1,5 jaar het fietsen langzaam opbouwen. Een hond van 2 kan uiteindelijk mooi getraind worden.
Gehoorzaamheid zou ik toch wel op een vereniging gaan doen als dit je eerste hond is. Pitbulls kunnen enorm goed leren luisteren als je het goed en positief aanpakt, iets dat ik wel belangrijk vind bij dit ras.
Wat betreft dat couperen, blijkt dat ik me beetje onduidelijk uitgesproken heb want dat het niet meer mocht wist ik dus wél!
Ik had gezegd dat ik niet wist dat je op een wedstrijd gediskwalifieerd werd omwille daarvan.... (gehoorzaamheidswedstrjid)
Het mag dus niet meer, maar wat speurwerk doet wonderen...
M'n vorige hond was een duitse herder, ook volledig scholing mee gedaan hoorGehoorzaamheid zou ik toch wel op een vereniging gaan doen als dit je eerste hond is. Pitbulls kunnen enorm goed leren luisteren als je het goed en positief aanpakt, iets dat ik wel belangrijk vind bij dit ras.
En als ze die laser niet hadden gehad had jij je beste vriend op de "gewone" manier laten couperen.Mastho schreef:;die lasertechnologie die ik eerder in deze post beschreef had ik nog nooit van gehoord!
Zoals ik reeds eerder zei in deze topic, messen en snijden en bloed, vergeet die beelden... of beter, bij vintho is het zo niet gegaan...
Waarom heb je Rochelle dan niet laten couperen als je dat zo mooi vindt?little-wolf schreef:pracht hond met pracht oren!!![]()
Yep, pat patrick, dat vond ik de beste lijn die er was, super pitten!!greatdane schreef:Van pat patrick?Uit die lijn kende ik vroeger ook wat pitjes en die sprongen er echt uit.Martin schreef:Mooi ik heb ze 14 jaar gehad(patrick) 4 stuks en ook altijd mee getraindMastho schreef:Dankje voor de reacties en idd smaken verschillen, laten we het daarbij houden, ja ga hem trainen, maar moet nog een school vinden waar ie toegelaten wordt, is niet zo voordehand liggend blijkbaar... discriminatie grrr
maar ik train em nu zelf en luister echt geweldig al
Lekker arrogante versie van je opmerking, maar daar kan ik je geen concreet antwoord op geven, m'n twijfel om het uiteindelijk toch is allesziens verdwenen bij die lasertechniek, moest het nog de oldskool manier gebeuren had ik misschien wél 2x nagedacht, maar dat neemt mijn mening niet weg dat ik 'em gecoupeerd mooier vindt!En als ze die laser niet hadden gehad had jij je beste vriend op de "gewone" manier laten couperen.
Héhé, dankje, zo denk ik er ook over...cloris schreef:Ik geloof dat het "coupeerpraatje" nu wel over is gekomenPrachthond heb je!!