Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend !

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ik vind hem supergeweldig en ja ook met gecoupeerde oren vind ik hem supermooi, :ok:
Als ze ooit weer zouden mogen komt er hier een rednose bij ons wonen....
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

T'is ne wree schone hoor !!
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Het is inderdaad een mooie hond, maar als echo nr. zoveel moet ik zeggen dat ik mij dus ook verbaas dat je niet wist dat honden niet aan de oren gecoupeerd mogen worden. Ik heb het even opgezocht en in België is dat al weer een paar jaar verboden, sinds 1 oktober 2001.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mooi koppie heeft ie zeg! een echte amigo!!!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ook voor mij de mooiste hond die je kan hebben, prachtig! :ok:
Aangezien je niet wist dat de oortjes niet geknipt mogen worden wil ik je ook even tippen wat betreft hem in conditie brengen. Stel je wil hem mooi droog trainen, wacht daar dan nog een hele poos mee. Je moet hem eerst mooi laten uitgroeien en dan pas met hem gaan fietsen en rennen, heel belangrijk voor zulke hondjes.

Veel mensen willen ze te snel mooi strak maken, maar een uitgegroeide hond langzaam opbouwen wordt een veel mooiere hond uiteindelijk.
Nu gewoon korte wandelingen maar wel vaak, vanaf 7 maanden mag het al wat meer zijn en pas vanaf 1 - 1,5 jaar het fietsen langzaam opbouwen. Een hond van 2 kan uiteindelijk mooi getraind worden.

Gehoorzaamheid zou ik toch wel op een vereniging gaan doen als dit je eerste hond is. Pitbulls kunnen enorm goed leren luisteren als je het goed en positief aanpakt, iets dat ik wel belangrijk vind bij dit ras. :wink:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik vind het echt een mooie leuke hond.

Maar waar heb je die oren laten couperen ? In Belgie mag het niet meer, en in Frankrijk ook niet meer.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Martin schreef:
Mastho schreef:Dankje voor de reacties en idd smaken verschillen, laten we het daarbij houden, ja ga hem trainen, maar moet nog een school vinden waar ie toegelaten wordt, is niet zo voordehand liggend blijkbaar... discriminatie grrr

maar ik train em nu zelf en luister echt geweldig al
Mooi ik heb ze 14 jaar gehad(patrick) 4 stuks en ook altijd mee getraind :ok:
Van pat patrick?Uit die lijn kende ik vroeger ook wat pitjes en die sprongen er echt uit.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

johan1969 schreef:Ik vind het echt een mooie leuke hond.

Maar waar heb je die oren laten couperen ? In Belgie mag het niet meer, en in Frankrijk ook niet meer.
Die vraag maalde ook door mijn hoofd. Een fatsoenlijke fokker doet dit niet, want die weet dat het verboden is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier was laatst op staffordforum een discussie over.. het blijkt dat er rare dierenartsen zijn in belgie die dit gewoon doen, als je maar betaald..
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
johan1969 schreef:Ik vind het echt een mooie leuke hond.

Die vraag maalde ook door mijn hoofd. Een fatsoenlijke fokker doet dit niet, want die weet dat het verboden is.
Ja dat vroeg ik me ook af :denken:

Verder een prachtige hond!!! :ok: :I:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mastho
Actief

Ongelezen bericht door Mastho »

MARC_S schreef:Ook voor mij de mooiste hond die je kan hebben, prachtig! :ok:
Aangezien je niet wist dat de oortjes niet geknipt mogen worden wil ik je ook even tippen wat betreft hem in conditie brengen. Stel je wil hem mooi droog trainen, wacht daar dan nog een hele poos mee. Je moet hem eerst mooi laten uitgroeien en dan pas met hem gaan fietsen en rennen, heel belangrijk voor zulke hondjes.

Veel mensen willen ze te snel mooi strak maken, maar een uitgegroeide hond langzaam opbouwen wordt een veel mooiere hond uiteindelijk.
Nu gewoon korte wandelingen maar wel vaak, vanaf 7 maanden mag het al wat meer zijn en pas vanaf 1 - 1,5 jaar het fietsen langzaam opbouwen. Een hond van 2 kan uiteindelijk mooi getraind worden.

Gehoorzaamheid zou ik toch wel op een vereniging gaan doen als dit je eerste hond is. Pitbulls kunnen enorm goed leren luisteren als je het goed en positief aanpakt, iets dat ik wel belangrijk vind bij dit ras. :wink:
Dankje voor de tips!

Wat betreft dat couperen, blijkt dat ik me beetje onduidelijk uitgesproken heb want dat het niet meer mocht wist ik dus wél!

Ik had gezegd dat ik niet wist dat je op een wedstrijd gediskwalifieerd werd omwille daarvan.... (gehoorzaamheidswedstrjid)

Het mag dus niet meer, maar wat speurwerk doet wonderen... (zoals alles wat niet meer mag deze tijd zeker?...)

Ik heb m'n hond particulier gekocht, dus niet bij een fokker en je mag pas couperen rond ongeveer 10 weken, en ik had m'n hond al van iets meer als 8 weken.

Nu, ik lees daar ergens 'rare' dierenartsen, ze zullen dan wel misschien raar ineen zitten mentaal, de praktijk was hypermodern, sterker nog dit;die lasertechnologie die ik eerder in deze post beschreef had ik nog nooit van gehoord! Couperen is verboden, maar deze regel gaat -slechts- zover op dat dierenartsen hun vergunning tijdelijk kunnen kwijtspelen hierdoor, boetes gaan hier niet mee gepaard, en deze artsen leken me niets anders te doen hoor, gewoon fulltime couperen (wat langs de ene kant ziekelijk overkomt misschien, maar langs de andere kant weet ik zo dat m'n hond mooi gecoupeerd zou geweest zijn en dat het pro gedaan zou worden én hij er niet van zou gaan afzien). Zoals ik reeds eerder zei in deze topic, messen en snijden en bloed, vergeet die beelden... of beter, bij vintho is het zo niet gegaan...
Laatst gewijzigd door Mastho op 29 apr 2005 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Ben »

Schitterend mooi :ok:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mastho schreef:
MARC_S schreef:Ook voor mij de mooiste hond die je kan hebben, prachtig! :ok:

Dankje voor de tips!

Wat betreft dat couperen, blijkt dat ik me beetje onduidelijk uitgesproken heb want dat het niet meer mocht wist ik dus wél!

Ik had gezegd dat ik niet wist dat je op een wedstrijd gediskwalifieerd werd omwille daarvan.... (gehoorzaamheidswedstrjid)

Het mag dus niet meer, maar wat speurwerk doet wonderen...
Als in België dezelfde regels gelden m.b.t. couperen als in Nederland is het heel rechtlijnig: bij alle officiële gelegenheden is het verboden om een gecoupeerde hond in te schrijven. In Nederland geldt dat dus ook voor de G&G examens.
Afbeelding
Mastho
Actief

M'n vorige hond was een duitse herder, ook volledig scholing mee gedaan hoor :wink:
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

pracht hond met pracht oren!! :ok:

:I:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Mastho schreef:;die lasertechnologie die ik eerder in deze post beschreef had ik nog nooit van gehoord!

Zoals ik reeds eerder zei in deze topic, messen en snijden en bloed, vergeet die beelden... of beter, bij vintho is het zo niet gegaan...
En als ze die laser niet hadden gehad had jij je beste vriend op de "gewone" manier laten couperen.
weg gehaald zit een virus in
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik geloof dat het "coupeerpraatje" nu wel over is gekomen :roll:

Prachthond heb je!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief

little-wolf schreef:pracht hond met pracht oren!! :ok:

:I:
Waarom heb je Rochelle dan niet laten couperen als je dat zo mooi vindt?
Ivm shows of omdat je dat haar niet aan wilde doen?

Ik begrijp nooit zo goed dat mensen omwille van het uiterlijk stukken van hun hond laten verwijderen. Ik vind het ook mooi, maar niemand komt met z'n tengels aan mijn pup om de oren eraf te halen. :19:

Wuilus was ook gecoupeerd en ze heeft haar hele leven fantoompijn gehad. Wee degene die met zijn vinger aan het puntje van het stompje kwam. Dat zegt toch wel iets, niet? Ze heeft daar waarschijnlijk als pup heel veel pijn van gehad.
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

greatdane schreef:
Martin schreef:
Mastho schreef:Dankje voor de reacties en idd smaken verschillen, laten we het daarbij houden, ja ga hem trainen, maar moet nog een school vinden waar ie toegelaten wordt, is niet zo voordehand liggend blijkbaar... discriminatie grrr

maar ik train em nu zelf en luister echt geweldig al
Mooi ik heb ze 14 jaar gehad(patrick) 4 stuks en ook altijd mee getraind :ok:
Van pat patrick?Uit die lijn kende ik vroeger ook wat pitjes en die sprongen er echt uit.
Yep, pat patrick, dat vond ik de beste lijn die er was, super pitten!! :ok:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

heel mooi :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Pracht hondje!!! :I:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Mastho
Actief

En als ze die laser niet hadden gehad had jij je beste vriend op de "gewone" manier laten couperen.
Lekker arrogante versie van je opmerking, maar daar kan ik je geen concreet antwoord op geven, m'n twijfel om het uiteindelijk toch is allesziens verdwenen bij die lasertechniek, moest het nog de oldskool manier gebeuren had ik misschien wél 2x nagedacht, maar dat neemt mijn mening niet weg dat ik 'em gecoupeerd mooier vindt!
cloris schreef:Ik geloof dat het "coupeerpraatje" nu wel over is gekomen :roll: Prachthond heb je!!
Héhé, dankje, zo denk ik er ook over... :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Jammer van die met "high-tech" mismaakte oortjes. Het past niet bij zo´n mooie hond, die afgehakte stukken oor. Zeker niet omdat de originele oren juist zo prachtig zijn, ze wippen zo guitig op en neer tijdens het lopen.

Maar desondanks, veel plezier met je kanjer.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mooi hondje hoor!!! :ok:
corinne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Wat een scheetje!!!! :I:
maarre die oren, helaas.... ik vind het verminking/lelijk, ook al is het pijnloos gedaan, net als het tatoueren van een hond (net als bij mensen, plaatjes erop), verschrikkelijk. Maar goed, het is je eigen hond, en het is toch een schatje! En innerlijk telt...
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Sassy77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sassy77 »

Plaatje hoor :ok:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Wat een prachtige hond! Ik vind 'em echt geweldig! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

mooi hondje :ok:

mol :8):
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tsja. Dit is wel de reden waarom ik vraagtekens heb bij mensen die een pitbull nemen. Je kunt het vooroordelen noemen, maar mensen die een labrador nemen, zie ik de oren nog niet couperen. Je kunt ongetwijfeld ook pijnloos een ander stuk van hem afsnijden, maar het blijft verminking.

Ik zal wel allerlei gezeik krijgen over bovenstaande, maar ik blijf een eindje om lopen als ik zo'n hond zie aankomen. Een baas die de oren af laat snijden, kan niet okay zijn. En als de baas niet okay is, is de hond ook niet okay. Maar da's mijn mening.

Ik zal binnenkort even een foto van m'n konijn zonder oren maken. Helemaal pijnloos en veel mooier dan voorheen!

Succes ermee.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Ik kan me wel in je stukje vinden hoor, vind het persoonlijk ook heel raar dat het bruter overkomen van een hond zo zwaar weegt dat je er een bak geld en de oren van je net gekochte pup voor over hebt. :wink:

Waarom? Imago? Het imago is inderdaad wel naar de knoppen zonder oren, nu loopt het gros inderdaad een blokje om. Ik loop overigens ook een blokje om als ik een gecoupeerde pit zie lopen. Puur omdat ik op afstand niet kan zien of we te maken hebben met iemand die weet wat hij heeft of iemand die een assecoire heeft gekocht voor op straat. Couperen maakt het net een tikje meer richting een imagehond dan een hond van de liefhebber.

Maargoed, iemand kan zijn hond couperen en een prima baas zijn verder, een oordeel heb ik dus niet in deze. :wink:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”