Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond wordt doof

Moderator: moderatorteam

Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Gebaren leren en in onoverzichtelijk terrein aanlijnen als je haar niet in de gaten kan houden.

Ik ging met beide armen boven het hoofd zwaaien tot ik gespot was en dan kwamen ze wel (al mijn ouwetjes zijn doof geworden op hun ouwe dag). Ook ging ik een uitrollijn gebruiken.
weg gehaald zit een virus in
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Hoi , ik heb zelf een dove hond van 1 jaar , en één van 13 die al aardig doof begint te worden .

Ik denk dat je je hondje aan moet lijnen of er goed op moet letten als ze staat te snuffelen ( dat doen oudere honden veel ).

Kijk ook eens op het dovehonden forum , de eerste in Nederland , daar staan ook site's op voor gebaren.

http://www.dovehond.tk/
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Chiva is niet alleen een beetje dovig, maar ook een beetje "de weg kwijt" af en toe. Ze blijft soms gewoon midden op het pad staan en als ik dan roep gaat ze zitten. Ik laat haar niet zo vaak meer los, maar heb een flexilijn gekocht. Ze mag alleen nog los op overzichtelijk terrein.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mijn dove en blinde hond kan inmiddels niet meer zo ver lopen maar die loopt nu ook aan de flaxlijn sinds kort. Hij vindt dat prettig, dat geeft hem houvast. Zonder blijft hij steeds staan om te ruiken waar we zijn.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hutsje schreef: Hij vindt dat prettig, dat geeft hem houvast.
Precies, dat had Sheila ook.
weg gehaald zit een virus in
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Mijn oudje begint ook behoorlijk doof te worden, ik maak nu wat hogere tonen met mijn stem en dat helpt, op dit moment nog.
Groetjes Jolanda
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Mijn hond is ook doof en daarbij heeft ie nog staar ook gekregen...Hij mag niet meer los en loopt aan een flexilijn...Hij peert em als hij ons "kwijt" is....
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Mijn oudste tervuur van dertien en een half , is stokdoof en ziet niet meer zo veel , Haar laat ik alleen los als ik overzicht heb , anders gaat ze aan de lijn , want ze loopt gewoon de andere kant uit en dan moet ik erachter aanrennen , want ze heeft er flink de vaart in dan. We lwil zij nog wel met de bal spelen en is nog heel alert op eten en op de omgeving , wordt ook heel graag aangehaald , dus krijgt ze wat dat betreft veel aandacht en lopen we alleen nog op bekend terrein.IK heb in totaal vier honden en ik laat ze nu meestal twee aan twee uit, eerst de twee oudste en dan de twee jongste. groetjes annemieke
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Misschien reageert nog wel op trillingen,het tikken op de grond als je roept maar dan moet de ondergrond wel hard zijn.Gezien de leeftijd lijkt dat me nog moeilijk om aan te leren.(voor korte afstanden).
Als het om veiligheid gaat denk ik eerder aan een lange lijn
Groetjes Saskia en Zep
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”