Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shita: speuren 06-04-2005

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Shita: speuren 06-04-2005

Ongelezen bericht door Shita »

Afbeelding

Vandaag weer gespeurd met Shita. Ik had een redelijk groot spoor uitgelopen en ongeveer 20 minuutjes laten liggen. Voor de aanzet en bij de aanzet wat worst neer gelegt. Eerste strek ging netjes, even afgeleid door de kraaien die op het spoor zaten, maar na een boos commando "zoek" ging ze toch verder. Eerste hoek was een ramp. Draaien naar links, bij mij aan de voet gaan zitten etc. Ik heb haar niet geholpen ze moest het zelf maar uitzoeken. Verder blijven draaien en in een keer had ze hem. Die strek ging ook super! Het voorwerp pakte ze op, even een hulpcommandootje "af" en toen liet ze ook het voorwerp los. Opnieuw aangezet, 2 hoek pakte ze goed. Op de strek iets afgeleid maar daar lag een tracktor spoor met nauwelijks gras. 3e hoek iets overlopen, maar daarna toch goed gepakt. Zelfstandig bij het 2e voorwerp gaan liggen zonder oppakken. Uitbundig beloond en weer aangezet. Schuine hoek pakte ze perfect, en liep zo het spoor netjes uit. Op het laatst lag haar rolletje, die pakte ze even op maar ging zelf liggen. :cheer:

Daarna gingen we nog even vooruitsturen. Ik had een bakje met worst neergelegt en ben 20 pas er van af gaan staan. Een paar pas gevolgt en toen commando "vooruit" gegeven. Ze ging als een speer, wilde alleen niet direkt gaan liggen op het commando "af". Nog een keertje geprobeerd, nu had ik het in een heel klein bakje gedaan en achter een graspolletje neergelegt. Opnieuw vooruitgestuurd, en weer ging ze supersnel. Heel zachtjes "af" was voldoende om haar te laten liggen. Hierna nog 1 keer vooruitgestuurd, nu zonder bakje, maar wat worst in een gaatje in de grond gelegt. Ze ging nu iets minder snel, maar ze was ook al erg moe (fietsen naar speurvelden, groot spoor etc.) Toch ging ze netjes liggen op een zacht commando. Het gaat super zo! :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
herderfan

Ongelezen bericht door herderfan »

vindt t geweldig voor zo'n jonge hond!!! (en ook nog zo kort in de ipo! :ok: )
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

goed hoor Sandra :ok:
charlesk9
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door charlesk9 »

:ok: toppie een heel mooi gelopen spoor :wink: ga zo door :ok: ,mischien dat je op het spoor ook wat voer kan leggen ter consentratie voor de hond dit doe ik namelijk ook ik loop ook altijd hele lange sporen met veel hoeken en grond wissels harde zachte verharde grond en bij mijn hond werkt t prima :ok:
The k9 dog is the partner for life
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

charlesk9 schreef::ok: toppie een heel mooi gelopen spoor :wink: ga zo door :ok: ,mischien dat je op het spoor ook wat voer kan leggen ter consentratie voor de hond dit doe ik namelijk ook ik loop ook altijd hele lange sporen met veel hoeken en grond wissels harde zachte verharde grond en bij mijn hond werkt t prima :ok:
Heel vaak overloopt ze het voer omdat ze dat niet interressant vind, maar soms is ze er al 2 meter over het voer heen en dan gaat ze terug om het te pakken, staat er uren bij te treuzelen, dus dat doe ik niet meer.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
speurneus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door speurneus »

Op naar sph 2 :ok:
groetjes Ina en de doggies
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Knap werk :ok:
Plaats reactie