Vandaag weer gespeurd met Shita. Ik had een redelijk groot spoor uitgelopen en ongeveer 20 minuutjes laten liggen. Voor de aanzet en bij de aanzet wat worst neer gelegt. Eerste strek ging netjes, even afgeleid door de kraaien die op het spoor zaten, maar na een boos commando "zoek" ging ze toch verder. Eerste hoek was een ramp. Draaien naar links, bij mij aan de voet gaan zitten etc. Ik heb haar niet geholpen ze moest het zelf maar uitzoeken. Verder blijven draaien en in een keer had ze hem. Die strek ging ook super! Het voorwerp pakte ze op, even een hulpcommandootje "af" en toen liet ze ook het voorwerp los. Opnieuw aangezet, 2 hoek pakte ze goed. Op de strek iets afgeleid maar daar lag een tracktor spoor met nauwelijks gras. 3e hoek iets overlopen, maar daarna toch goed gepakt. Zelfstandig bij het 2e voorwerp gaan liggen zonder oppakken. Uitbundig beloond en weer aangezet. Schuine hoek pakte ze perfect, en liep zo het spoor netjes uit. Op het laatst lag haar rolletje, die pakte ze even op maar ging zelf liggen.

Daarna gingen we nog even vooruitsturen. Ik had een bakje met worst neergelegt en ben 20 pas er van af gaan staan. Een paar pas gevolgt en toen commando "vooruit" gegeven. Ze ging als een speer, wilde alleen niet direkt gaan liggen op het commando "af". Nog een keertje geprobeerd, nu had ik het in een heel klein bakje gedaan en achter een graspolletje neergelegt. Opnieuw vooruitgestuurd, en weer ging ze supersnel. Heel zachtjes "af" was voldoende om haar te laten liggen. Hierna nog 1 keer vooruitgestuurd, nu zonder bakje, maar wat worst in een gaatje in de grond gelegt. Ze ging nu iets minder snel, maar ze was ook al erg moe (fietsen naar speurvelden, groot spoor etc.) Toch ging ze netjes liggen op een zacht commando. Het gaat super zo!