Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stroom toedienen op hond... normaal?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

malinois schreef:
Ca Cajuina schreef: Nee hoor. Ik heb ook geen monster in huis. Heel sociaal. Maar ik moet zeggen dat ik blij was dat ik een stafford in huis had lopen toen hera 6 weken was. Want ze was best een monstertje :mrgreen:
engerd :N: :mrgreen:
:mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Unique
nieuw lid

Ongelezen bericht door Unique »

hallo

wij hebben hier thuis ook ongeveer zoiets. mijn hond (bearded collie) moet dan een halsband aandoen als hij buitenloopt. aan die halsband zitten 2 ijzeren uitsteeksels die in zijn hals beetje duwen.
de draad ligt ondergronds en als hij te dicht komt piept er eerst een signaal. loopt hij dan nog verder krijgt hij een shok.

hij heeft maar 1 schok gehad en is daarna in maanden niet meer uitgebroken :wink:

nu intussen heeft onze andere hond (hovawart) de draad vanonder de grond gegraven en stukgebeten... :devil:

jammer want de bearded begint terug uit te breken. we gaan het dus repareren en terug een weekje aandoen.
charlesk9
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door charlesk9 »

Dingo schreef:
scooby doo schreef:
jacq1970 schreef:
malinois schreef: precies, maar ik denk ook niet dat ze het zal overwegen :wink:

Vergissen is menselijk :ok:

Groetjes Jacqueline
wat is dat voor een onzinpost .
een hond uit een africhtingslijn wordt geboren en na 6weken bijten ze je al het bloed uit je poten . zelfs als je het hem afleerdt , het zit in het karakter en het zal erin blijven zitten . na een tijdje raakt de hond zo gefrustreerd dat hij iedereen gaat bijten in zijn omgeving .
:ok:
Sorry hoor, maar nu ga ik me er toch even mee bemoeien :wink:

Wat je hierboven schrijft, slaat helemaal nergens op. Op deze manier krijgen dus mensen een compleet verkeerd beeld van honden uit een africhtingslijn.
Alsof het bloeddorstige monsters zijn....kom op zeg :roll:

Honden uit africhtingslijnen kunnen prima huis-tuin en keuken honden zijn, mits ze hun energie maar kwijt kunnen. Dagelijks voor de kachel liggen is geen optie, maar zoals jij het omschrijft..... :neenee:

Iedere pup bijt, iedere pup zal zijn grenzen proberen te verleggen. Maar iedereen gaan bijten in zijn omgeving :roll: óf je vind het heel stoer, of je hebt teveel films gekeken vriend, maar zoals jij hier een beeld schetst..schaam ik me om te moeten zeggen dat ik een hond uit africhtingslijnen heb...
Ook ik ben het hier totaal niet mee eens.
Ik heb zelf twee stamboomduitse herders uit 100% africhtings lijnen die heel hoog in hun driften zitten de reu heeft zelfs meerdere malen een teletac omgehad en is ook daadwerkelijk gebruikt.
De reu is ondanks de teletac en dat hij uit africhtings lijnen komt super sociaal naar mens en dier en ligt zelfs bij mijn dochter op schoot.de teletac is alleen gebruikt om de hond sneller te laten lossen (diensthond training) dit om de schade aan de verdachte/dader te beperken want als de hond alleen maar door blijft kluiven hebben we er niets aan!!
Ik weet dat er nu mensen zullen denken van kijk zie je wel weer zo africhter die t makkelijk wil oplossen nou FOUT!!!!! dus.
Devolgende diensthond een dh teef ook stamboom en pure africhtingslijnen uit knpv heeft zelfs nog nooit een slipketting omgehad alleen een leren band.
deze hond had gewoon niets zwaars nodig tijdens de africhting de hond was een hele makelijke hond qua africhting en draait dus ook gewoon in de praktijk mee zoals voetbal housparty en surveillance diensten.
Ook deze hond is super sociaal .
Ook heb ik nu een hollander teef van 6 maanden deze hond was 5 maanden en heeft toen mijn vrouw al geprobeerd op te knappen deze komt dus uit 100% dienshonden lijn politie en luchtmacht deze hond groeit buite4nhuis op op een manege lekker vrij tussen de kinderen als ze niet mee gaat naar de club of het werk dus gewoon heel vrij toch?dus conclussie van mij is dat als een africhter naar een tt grijpt dit ook voor hem/haar de laatste middel is wat gebruikt kan worden en het is niet zo dat in de africhting waar ik zo'n 20 jaar aktief in ben dit regelmatig zo maar zal gebeuren in de 20 jaar dat ik hier aktief ibn ben is dit in de vdh ipo knpv en de bond voor de diensthond dus ik weet waar ik over praat
maar ook ik blijf van mening blijf van een tt af zeker als je hond dit geestelijk en lichamelijk niet aan kan en doe dit zeker nooit alleen maar onder een zeer deskundige begleiding
The k9 dog is the partner for life
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

nee wederzijds vertrouwen is toch de basis van een goede relatie tussen baas en hond en dat word daarmee helemaal kapot gemaakt een hond zal zich tegen de baas keren of zeer angstig of juist agressief gaan reageren.al zou ik best zo een stroomstoot ding willen hebben maar dan voor op mensen te gebruiken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

irstas schreef:een hond zal zich tegen de baas keren of zeer angstig of juist agressief gaan reageren.
beide reacties ben ik nog niet vaak tegengekomen. Vaak weet een hond juist NIET waar het vandaan komt dus legt de hele link met de baas niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

malinois schreef:
irstas schreef:een hond zal zich tegen de baas keren of zeer angstig of juist agressief gaan reageren.
beide reacties ben ik nog niet vaak tegengekomen. Vaak weet een hond juist NIET waar het vandaan komt dus legt de hele link met de baas niet.
zoals hierboven beschreven staat kan ik me dat voorstellen deskundig en wetend waar je mee bezig bent, maar ik vind het zorgwekkend dat het door iedere idioot gebruikt kan worden, een hond zal een goede sociale opvoeding nodig hebben eer dat men stroom als hulpmiddel gaat gebruiken.

als de relatie niet goed is zal zo een stroomding nooit positief resultaat opleveren.
zoiezo raad ik het af.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

irstas schreef:zoals hierboven beschreven staat kan ik me dat voorstellen deskundig en wetend waar je mee bezig bent, maar ik vind het zorgwekkend dat het door iedere idioot gebruikt kan worden, een hond zal een goede sociale opvoeding nodig hebben eer dat men stroom als hulpmiddel gaat gebruiken.
het zou inderdaad niet zo moeten zijn dat je bij elke dierenwinkel om de hoek een TT zou kunnen kopen. Nou zijn die ook vrij prijzig dus zo snel zal de buurvrouw met de jack russel deze niet aanschaffen maar goed, sommige winkels hebben ze dus wel. Iedereen heeft tegenwoordig internet dus iedereen kan ze ook zo bestellen indien nodig of ergens 2e hands kopen.
Dus ik ben het zeker met je eens dat de aanschaf moeilijk zou moeten worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

deze discussie hebben we al zo vaak gehad ik wil er alleen over zeggen.

Mits hij goed gebruikt word en niet misbruikt dan is het goed.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”