Ik ben tot nu toe enkel info tegengekomen over hoe dit zich uit en bij welke rassen het regelmatig voorkomt of voorkwam, verder enkel wat vage dingen betreft erfelijkheid en oorzaken
wie o wie?
Moderator: moderatorteam
kan je mij hier ook meer over vertellen? dit intresseert mij namelijk buitengewoonWil de hond schreef:Ik kan je alleen maar zeggen dat er steeds meer aanwijzingen zijn dat er een direkt verband bestaat tussen een traag werkende schildklier en agressie. In het algemeen en niet alleen bij Cockers.
Het spijt me, maar dit is alles wat ik je kan zeggen.Podenji schreef:kan je mij hier ook meer over vertellen? dit intresseert mij namelijk buitengewoonWil de hond schreef:Ik kan je alleen maar zeggen dat er steeds meer aanwijzingen zijn dat er een direkt verband bestaat tussen een traag werkende schildklier en agressie. In het algemeen en niet alleen bij Cockers.

Nope..hypo is te laag en naar wat ik ervan weet krijg je daar hele trage slome dikke honden van.Wil de hond schreef:Ik bedoel een traag werkende schildklier, omdat dit is wat ik van de DA begreep.
Of is hypothiroidisme juist een te snel werkende schildklier?

.Sjiel schreef:Schilder (etholoog UKG) heeft dit ook verteld tijdens het consult van Neo, hij zegt dat zelfs als de T4 (schildklierhormoon) laag normaal is (dus boven de ondergrens) het zin kan hebben om T4 bij te geven. Als je info wilt kan je Schilder proberen te mailen. Hij is misscjien ook geinterresseerd in de basenji's met SRS en aanverwant agressief gedrag.
kan je de rest niet ook ff vertalen voor meWil de hond schreef:Als je je kursus Spaans afhebt kun je wel het een en ander vinden. In het engels vind ik zo gauw niks, maar in Español wel.
Ik las bvb. dit: Esta forma de agresividad se ha descrito en el perro, y parece ser que una disminución en la concentración de hormonas tiroideas se asocia a una disminución en el turnover de serotonina en el sistema nervioso central.
Vertaald: Deze (agressie door hipothyroidisme) vorm van agressie is beschreven bij de hond, en het schijnt zo te zijn dat een afname van de concentratie van schildklier-hormonen gessociëerd is aan een vermindering van de turnover van serotonine in het centraal zenuwstelsel.
Ik kan het ff niet vinden maar er wordt aan gewerkt!Podenji schreef:.Sjiel schreef:Schilder (etholoog UKG) heeft dit ook verteld tijdens het consult van Neo, hij zegt dat zelfs als de T4 (schildklierhormoon) laag normaal is (dus boven de ondergrens) het zin kan hebben om T4 bij te geven. Als je info wilt kan je Schilder proberen te mailen. Hij is misscjien ook geinterresseerd in de basenji's met SRS en aanverwant agressief gedrag.
misschien kan hij me inderdaad ook verder helpen. Heb jij zijn email voor mij wellciht ? mag je pb-en hoor als je wilt
Ik ben er inmiddels ook achter dat een verhoogde schildkleirfunctie NIET van toepassing is bij de basenji. Van alle onderzochte honden is of de schildklierfunctie normaal of t elaag, er is er geen met verhoogde functie gevonden.
Welke rest bedoel je?Podenji schreef:kan je de rest niet ook ff vertalen voor me![]()
espanol, no lo sehehe
Het schijnt (Eline* schreef:Bij mensen kan een verhoogde schildklierwerking ieder leiden tot geagiteerd gedrag en dus ook soms tot agressie of woedeaanvallen.
Het zou me toch verbazen als dat bij honden andersom is. Ik ben dus wel benieuwd naar wat meer info, want kan het zelf ieder geval niet vinden.
bedankt vast voor al je moeiteSjiel schreef:Podenji schreef:.Sjiel schreef:Schilder (etholoog UKG) heeft dit ook verteld tijdens het consult van Neo, hij zegt dat zelfs als de T4 (schildklierhormoon) laag normaal is (dus boven de ondergrens) het zin kan hebben om T4 bij te geven. Als je info wilt kan je Schilder proberen te mailen. Hij is misscjien ook geinterresseerd in de basenji's met SRS en aanverwant agressief gedrag.
misschien kan hij me inderdaad ook verder helpen. Heb jij zijn email voor mij wellciht ? mag je pb-en hoor als je wilt
Ik ben er inmiddels ook achter dat een verhoogde schildkleirfunctie NIET van toepassing is bij de basenji. Van alle onderzochte honden is of de schildklierfunctie normaal of t elaag, er is er geen met verhoogde functie gevonden.
Ik kan het ff niet vinden maar er wordt aan gewerkt!
Podenji schreef:bedankt vast voor al je moeiteSjiel schreef:Kan ff duren, degene die het weet is nu zoon beetje een kind aan het barenPodenji schreef:.Sjiel schreef:Schilder (etholoog UKG) heeft dit ook verteld tijdens het consult van Neo, hij zegt dat zelfs als de T4 (schildklierhormoon) laag normaal is (dus boven de ondergrens) het zin kan hebben om T4 bij te geven. Als je info wilt kan je Schilder proberen te mailen. Hij is misscjien ook geinterresseerd in de basenji's met SRS en aanverwant agressief gedrag.
Ik ben er inmiddels ook achter dat een verhoogde schildkleirfunctie NIET van toepassing is bij de basenji. Van alle onderzochte honden is of de schildklierfunctie normaal of t elaag, er is er geen met verhoogde functie gevonden.![]()
Ik kan het ff niet vinden maar er wordt aan gewerkt!
bedankt voor de tip, ik ga er van het weekedn even mee aan de slag, nou ja laat dat even maar wegWil de hond schreef:Via Google, zoekend op *Schilder UKG*, kwam ik deze link tegen.
Het is een vragenlijst in PDF-bestand voor eigenaren van Goldens die mee willen doen aan een onderzoek van de UKG naar gedragsproblemen (agressie) bij Goldens. Dit projekt staat blijkbaar onder leiding van Dhr. Schilder.
Op de eerste pagina van de vragenlijst staat het email-adres van één van de medewerksters aan het projekt, plus een postadres en een telefoonnr.
Misschien kun je via één van deze drie dingen in kontakt komen met Schilder zelf?