Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat halen jullie eruit?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

BeëlzeBubble
Zeer actief

Wat halen jullie eruit?

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Dit is mijn hond Casper. In zijn paspoort staat dat het een mixje is en ik ben zelf niet bekend genoeg met de verschillende hondenrassen om af te leiden uit welke rassen hij is ontstaan. Het leek me wel leuk om eens te kijken wat kenners erover te zeggen hebben en of ze iets bekends in hem zien.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie wat met deze foto's kunnen :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Hoe groot is hij ? Vanwaar komt hij ? Het lijkt echt zo'n Middellandse zeegebied zwerfhond.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Hij is ongeveer 60 cm hoog en komt uit Griekenland. Een zwerver inderdaad :)

Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Dat is echt zo'n hond waar je de ouders niet kan achterhalen, en die ouders waren waarschijnlijk ook geen rashonden. Wel een mooie hond !

Is hij chocoladekleur ?

Als hij van hier zou zijn, zou ik zeggen rottweiler of herder x pointer of zo.
BeëlzeBubble
Zeer actief

johan1969 schreef:Dat is echt zo'n hond waar je de ouders niet kan achterhalen, en die ouders waren waarschijnlijk ook geen rashonden.
Nee zijn ouders zullen geen rashonden zijn maar misschien dat er bepaalde rassen veel voorkomen daar zodat je toch enigzins zou kunnen afleiden waarmee De Griekse Zwervende Grootneuzige Flapoorhond ooit is begonnen.

Het overkomt ons wel heel vaak dat mensen oversteken als ze ons zien of niet heel dichtbij durven komen omdat ze denken dat het een enge herder is :mrgreen:

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

BeëlzeBubble schreef:
johan1969 schreef:Dat is echt zo'n hond waar je de ouders niet kan achterhalen, en die ouders waren waarschijnlijk ook geen rashonden.
Nee zijn ouders zullen geen rashonden zijn maar misschien dat er bepaalde rassen veel voorkomen daar zodat je toch enigzins zou kunnen afleiden waarmee De Griekse Zwervende Grootneuzige Flapoorhond ooit is begonnen.

Het overkomt ons wel heel vaak dat mensen oversteken als ze ons zien of niet heel dichtbij durven komen omdat ze denken dat het een enge herder is :mrgreen:
Er zo wel anatolische herder dan in kunnen zitten....... tja tis moeilijk hoor... in eerste instantie zou ik ook zeggen, herder x rotweiler....
Maar een iets van Switerse sennenhond zou er ook in kunnen zitten ofzo...... :19:
Afbeelding
barbara+pepe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door barbara+pepe »

Ik heb een ras kunnen vinden waar hij enigszins qua uitdrukking op lijkt: de Hellenikos Ichnilatis. De site is http://www.dogbreedinfo.com/hellenikosichnilatis.htm. Er is een foto van een hoofd waar je diezelfde uitdrukking terugziet.

Griekse soorten herders en Turkse herders hebben een heel ander soort vacht, veel dikker. De griekse herders zijn vaak nog hariger dan de Turkse. Hier een link naar de griekse herder http://www.moloss.com/breeds/ghi/h001/

Verder kan het echt van alles zijn. Het lijkt me wel een jachthond achtige, niet zozeer een herder. Daartoe worden ook nog steeds allerlei rassen gekruist om een zo goed mogelijke jachthond te krijgen. Hij heeft wel stevige kaken, weet niet waar dat vandaan kan komen.

Tsja zoals al eerder gezegd is, er kan vanalles in zitten!
Groetjes, Barbara, Pepe en Mika
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

barbara+pepe schreef:Ik heb een ras kunnen vinden waar hij enigszins qua uitdrukking op lijkt: de Hellenikos Ichnilatis. De site is http://www.dogbreedinfo.com/hellenikosichnilatis.htm. Er is een foto van een hoofd waar je diezelfde uitdrukking terugziet.
Dat lijkt inderdaad echt sprekend op elkaar qua kop!

Afbeelding
serviesje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door serviesje »

ik haal er meer een dobbermann en een duitse herder in...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”