Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over vakantie Engeland

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

de drentjes
Actief

Vraag over vakantie Engeland

Ongelezen bericht door de drentjes »

Hoi,

Wij gaan nu echt met vakantie naar Engeland. (In juni pas hoor)
Huisje is geboekt , boot ook. Hondjes zijn getiterd en goedgekeurd en de paspoorten ingevuld maar nu wil ik graag weten of er iemand ervaring heeft wat betreft de teken- en lintworm behandeling.
Als ik het goed begrijp kun je Drontal gebruiken tegen lintworm maar hoe wordt dat dan geregistreerd? Krijg je dat gewoon mee van de Da? en vult die dat van te voren in? En hoe doe je dat dan wat betreft die termijn van minimaal 24- en maximaal 48 uur. Wij gaan vrijdagsmorgens weg met de vroege boot.

Over de tekenbehandeling wil ik ook graag weten wat jullie daarvoor hebben gebruikt. (Op de site van Defra staat; must be licenced for use against ticks and have a marketing authorisation in the country of use. Not a collar with acaricide :denken: )

Ik kan het wel aan de Da vragen maar ik wil het voor de zekerheid liever ook horen van iemand die dit allemaal al een keer gedaan heeft. Mijn Da moet ook alles eerst opzoeken. Wat betreft de invoer heb ik ook eerst nog een andere Da gebeld.

En dan nog het gezondheidscertificaat. Dat moet blijkbaar in het engels. Zijn daar standaard formulieren voor of hoe zit dat??

Al met al best aardig wat vragen maar ik speel graag op safe.

Wil
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Als ik het goed begrijp kun je Drontal gebruiken tegen lintworm maar hoe wordt dat dan geregistreerd? Krijg je dat gewoon mee van de Da?
Ik heb mijn hond vorig jaar mee naar Noorwegen genomen, en ook al een paar keer naar Frankrijk. Voor de lintwormbehandeling moesten we gewoon het pilletje geven waar de DA bij was en die schreef dat op de formulieren dat het gebeurd was waar ze bij was (en de laatste keer in het paspoort geloof ik). Ik geloof dat het voor de tekenbehandeling hetzelfde is.

Wij willen naar Schotland of Noord-Engeland begin September. Laat iets weten hoe het geweest is. Hoe steken jullie het kanaal over? Boot of trein?
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

En dan nog het gezondheidscertificaat. Dat moet blijkbaar in het engels. Zijn daar standaard formulieren voor of hoe zit dat??
Vorig jaar (voor de paspoorten ingevoerd werden) kreeg je daar een standaard formulier voor van de DA (die zouden dat toch moeten hebben). Ik weet niet of je er nu nog een apart formulier voor moet hebben. Heb er even het paspoort bijgehaald en er is blijkbaar plaats voorzien voor de gezondheidsverklaring (in 4 talen). Misschien is dat voldoende nu.
Heb je ook bloedtest voor hondsdolheid laten doen? De uitslag daarvan wordt ook in het Engels opgesteld dus dat zou OK moeten zijn.
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

ja, de bloedtest is gedaan in februari 2003 en het resultaat was hoger dan 10 IU/ml dus dat is OK. De vaccinaties zijn ieder jaar binnen de tijd herhaald dus dat moet goed zijn.

Ik heb eens goed in het nieuwe paspoort gekeken en er staat idd op blz 24 "klinisch onderzoek"" een verklaring (in ned. en eng.) die getekend moet worden dat het dier in goede gezondheid verkeert en is opgewassen tegen het vervoer naar de plaats van bestemming. Misschien is dat dan voldoende maar er staat ook een blz. voor de legaliserende instantie maar ik had begrepen dat je niet meer naar het RVV hoeft met het nieuwe paspoort :denken: dus al met al heb ik nog snel een hoop uit te zoeken :eek:

Wij gaan dit jaar met de Stena Line Hoek van Holland / Harwich. Is de kortste route voor ons omdat we een nachtje bij Steve's ouders in Felixtowe blijven slapen alvorens naar Wales te rijden, en wij in Vlaardingen wonen. Ook voor de honden fijner (lijkt mij) ze hoeven dan niet zo lang hun plas op te houden want ik heb geen idee hoe ze dat op lange overtochten regelen.

Wil
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”