Natuurlijk is er begripBaily schreef:Ik roep altijd mijn honden terug als het niet op prijs gesteld wordt. Dan denk ik vaak zelf dat ik nog niet zou ingrijpen maar ik hou altijd rekening met de andere partij.
Maar ik vind wel dat een beetje begrip ook niet verkeerd is. kijk een andere hond opjagen is een ander verhaal, dat keur ik erg af maar zoals bijvoorbeeld Buck die nu een jaar is, die is erg aangetrokken op het moment door teefjes die of net loops zijn geweest of het zouden kunnen worden.
Hij is helemaal enthousiast. Ik kan hem dan wel terugroepen maar het is toch meestal inderdaad wel eventjes snuffelen. Ik wil hem dus absoluut niet laten castreren dus ik moet daar gewoon goed mee om leren gaan. Maar dat heeft ook eventjes tijd en oefening nodig. het lukt wel, maar soms is hij helemaal "in luf"met een teefje.![]()
Maar dan moet ik wel eventjes de gelegenheid krijgen om dit met hem onder de knie te krijgen. Want ik weet gewoon zeker dat over een tijdje dit probleem opgelost is en dat ik hem ook door oefenen in zo'n situatie onder controle heb. Geen een hond is luisterend geboren toch?

De topic is wat 'negatief' omdat het om die ervaringen gaat.
Ik krijg Moritz ook niet altijd terug, maar ik probeer het wel (en dat scheelt al) plus dat als hij eens op zijn kop krijgt het dan zijn eigen schuld is en ik niet die baas boos ga aankijken.
Maar als die vrouw waar ik het over had, tot 2 keer toe ziet dat ik mijn hond weg wil houden van haar hond en ze fietst op haar dooie gemakkie door, dan moet ze me dus niet achteraf van alles naar mijn kop slingeren.