Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labradoodle

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Labradoodle

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Voor een kennis ben ik op zoek naar een goede fokker van Labradoodles. Dat zijn kruisingen labradors x poedels die voornamelijk gefokt worden om als hulphond gebruikt te worden.
Weet iemand wat?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik "ken"er maar 1 in Nederland, misschien ondertussen al meer hoor...

http://www.harja.nl/page/Introduction/introduction.htm[/code]
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Probeer het met een zoekmachine zoals msn of zo, er is best info over te vinden.
www.harja.nl
nederlandse fokker
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik ken een labradoodle daar mankeerde heel wat aan qua gezondheid. Het beestje had allergie en was al jong aan de pootjes geopereerd. Verder weet ik niks van dit ras
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Megannetje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Megannetje »

Toen wij op puppycursus waren met Megan, was daar ook iemand met een labradoodle pup. Echt zo'n schattig beestje!
Afbeelding
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

little-wolf schreef:http://www.labradoodle.nl/
Hier heeft iemand die ik ken een Labradoodle gekocht en het beestje verliest ook haren hoor.
Volgens mij is de naakthond de enige hond die geen haren verliest :W:

Het teefje wat ze daar kochten was gesteriliseerd toen ze hem ophaalde en het pupje was net 8 of 9 weken jong!!!!
Ze willen niet dat andere mensen er ook mee gaan fokken geloof ik. En op deze manier blijf je de enige ja, maar of dat het goed is voor de honden, denk het niet.
De groeischijven sluiten veel later zodat ze langer doorgroeien en het blijkt ook zo te zijn dat de pups nooit geestelijk volwassen zullen worden.

En ik heb toendertijd eens op hun website gekeken en nu net weer even nagezocht. Als je namelijk goed kijkt, dan zie je dat Loxy 2 x per jaar een nestje kreeg.

Ieder moet het voor zichzelf beslissen, maar ik weet dat ze enkele jaren terug € 1200 vroegen voor een pup (ja de STERLISATIE zal er bij gerekend zijn :piew: )
En dat voor een kruising. Hiermee bedoel ik niet dat kruisingen of Labradoodles niet leuk zijn hoor. Maar de prijs vind ik schandalig.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nanc schreef:[Hier heeft iemand die ik ken een Labradoodle gekocht en het beestje verliest ook haren hoor.
Volgens mij is de naakthond de enige hond die geen haren verliest :W:
Hoi Nance,

Poedels staan er om bekend dat ze niet verharen. Een Labradoodle is natuurlijk gekruist, dus ik kan me voorstellen dat die wel haren zou kunnen verliezen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nanc schreef:De groeischijven sluiten veel later zodat ze langer doorgroeien en het blijkt ook zo te zijn dat de pups nooit geestelijk volwassen zullen worden.
Hoi Nance,

Dit schijnt dus niet waar te zijn. In Amerika wordt er al jaren zo jong gestereliseerd en gecastereerd.
Nanc
Zeer actief

Jij denkt dat wat er in Amerika plaats vindt goed is. Nou in dit geval dus niet hoor!!! Dat is allang achterhaald.
Vraag maar even na op het forum bij gezondheid of zo, als ik je niet kan overtuigen, kan een ander het misschien!!!
En anders ga je iets op zoeken bij universiteiten of zo. Misschien kun je er op internet iets over vinden.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Hoe dan ook vind ik het ook op z'n minst opmerkelijk dat de teefjes standaard gesteriliseerd worden afgeleverd uit angst dat ermee gefokt gaat worden... niet iedereen is voor een zeer vroege sterilisatie en ik vind wel dat je die beslissing zelf moet kunnen nemen.

ik begrijp het ook niet goed want waarom zou je met een labradoodle gaan fokken als elke willekeurige persoon voor een 'raszuivere' kruising poedel/labrador kan zorgen?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nanc schreef:Jij denkt dat wat er in Amerika plaats vindt goed is.
Hoi Nanc,

Dat zeg ik toch helemaal niet?! :roll:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

:smile: Labradoodle...sorry...nog nooit van gehoord. De naam klinkt erg grappig. :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Rossi schreef::smile: Labradoodle...sorry...nog nooit van gehoord. De naam klinkt erg grappig. :mrgreen:
Zo zijn er ook Goldendoodles, toevallig heb ik er afgelopen vakantie eentje ontmoet :wink:

http://www.dogbreedinfo.com/goldendoodle.htm

En in Amerika doen de Cockapoos het ook heel goed,
kruisingen tussen Cocker Spaniel (de Amerikaanse) en de Poedel.

http://www.dogbreedinfo.com/cockerpoo.htm

En ter vergelijking; hier nog een linkje naar een Labradoodle:

http://www.dogbreedinfo.com/labradoodle.htm
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Frederique schreef:
Rossi schreef::smile: Labradoodle...sorry...nog nooit van gehoord. De naam klinkt erg grappig. :mrgreen:
Zo zijn er ook Goldendoodles, toevallig heb ik er afgelopen vakantie eentje ontmoet :wink:

http://www.dogbreedinfo.com/goldendoodle.htm

En in Amerika doen de Cockapoos het ook heel goed,
kruisingen tussen Cocker Spaniel (de Amerikaanse) en de Poedel.

http://www.dogbreedinfo.com/cockerpoo.htm

En ter vergelijking; hier nog een linkje naar een Labradoodle:

http://www.dogbreedinfo.com/labradoodle.htm
Och hemel. :roll:
Ik had hier echt nog nooit van gehoord. :19:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

Nog 4 weken en dan word er bij ons weer een nest zogenaamde labradoodles geboren.
Zoals sommige van jullie wel weten zijn wij gastgezin van Hulphond Nederland, wij hebben een fokteefje van de stichting.
1,5 jaar geleden hebben we ook een nest doodles gehad.
Als pup verhaarde ze gewoon gewoon hoor, de vachten hebben zich ontwikkeld tot plukvacht, als ze op tijd naar de trimmer gaan heb je weinig last van haren maar dat is met veel rassen zo.
groetjes biba
Nanc
Zeer actief

Die ene die ik ken ziet er echt heel leuk uit hoor!!!
Alleen raar van dat steriliseren, maar verder is het een grappig hondje.
Een poedel zeg maar met groffere krullen.
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

biba schreef:Nog 4 weken en dan word er bij ons weer een nest zogenaamde labradoodles geboren.
Zoals sommige van jullie wel weten zijn wij gastgezin van Hulphond Nederland, wij hebben een fokteefje van de stichting.
1,5 jaar geleden hebben we ook een nest doodles gehad.
Als pup verhaarde ze gewoon gewoon hoor, de vachten hebben zich ontwikkeld tot plukvacht, als ze op tijd naar de trimmer gaan heb je weinig last van haren maar dat is met veel rassen zo.
Wat ik me dan afvraag is hoe fok je Labradoodles?
Euh....... het euh...."technische gedeelte dat weet ik wel". :mrgreen:
Maar je fokt met 2 Labradoodles of neem je dan een Labrador en een Poedel?
Ik meen begrepen te hebben van die mevrouw met die Goldendoodle dat er veelal het laatste in de praktijk voorkwam :19:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Kennissen van mij hebben er een uit engeland gehaald Saar ik heb laatst wat foto's van haar hier geplaatst.
Zij hoefde haar overigens niet te laten steriliseren van de fokker als standaard regel.
Nanc
Zeer actief

[quote

Wat ik me dan afvraag is hoe fok je Labradoodles?
Euh....... het euh...."technische gedeelte dat weet ik wel". :mrgreen:
Maar je fokt met 2 Labradoodles of neem je dan een Labrador en een Poedel?
Ik meen begrepen te hebben van die mevrouw met die Goldendoodle dat er veelal het laatste in de praktijk voorkwam :19:[/quote]

Wat mij verteld is door die Lapdoe eigenaar verteld is, is dat ze fokken met 2 labradoodles en als er dan pups bij zitten die weer te veel verharen(ivm allergie) dan wordt er weer een poedel door heen gegooid.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Wat mij verteld is door die Lapdoe eigenaar verteld is, is dat ze fokken met 2 labradoodles en als er dan pups bij zitten die weer te veel verharen(ivm allergie) dan wordt er weer een poedel door heen gegooid.
Jeetje, maar gezien het feit dat mensen deze honden vanwege hun vacht kiezen, zou je toch denken dat het risico van verharen uitgesloten zou moeten zijn. Stel je neemt een labradoodle ivm allergie om erachter te komen dat ie toch wel veel verhaart. Dat geef je door zodat er weer een poedel kan worden gebruikt, maar zelf zit je met de gebakken peren...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Anna Penta schreef:Jeetje, maar gezien het feit dat mensen deze honden vanwege hun vacht kiezen, zou je toch denken dat het risico van verharen uitgesloten zou moeten zijn. Stel je neemt een labradoodle ivm allergie om erachter te komen dat ie toch wel veel verhaart. Dat geef je door zodat er weer een poedel kan worden gebruikt, maar zelf zit je met de gebakken peren...
Hoi Anna,

Volgens mij wordt de Labradoodle voornamelijk gefokt om in te zetten als hulphond.
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Anna Penta schreef:Jeetje, maar gezien het feit dat mensen deze honden vanwege hun vacht kiezen, zou je toch denken dat het risico van verharen uitgesloten zou moeten zijn. Stel je neemt een labradoodle ivm allergie om erachter te komen dat ie toch wel veel verhaart. Dat geef je door zodat er weer een poedel kan worden gebruikt, maar zelf zit je met de gebakken peren...
Hoi Anna,

Volgens mij wordt de Labradoodle voornamelijk gefokt om in te zetten als hulphond.
Klopt maar ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat ze er ooit de Poedel doorheen hadden gefokt juist om mensen met een allergie voor hondenharen tegemoet te kunnen komen :19:
En dan snap ik Anna's reaktie wel...
biba
Vaste gebruiker

Scooby schreef:
Hoi Anna,

Hier is het dus inderdaad om de pups in te zetten als hulphond, het zijn ook geen echte labradoodles maar een kruising van een lab en een poedel.
Wel krijgen we veel reakties van mensen die er graag een pup van willen kopen omdat het een anti-allergie hond zou zijn.
Terwijl dat nou zeker niet altijd het geval is.
Bij de "echte" labradoodle zoals die gefokt word in Amerika, Australië en Nederland zit er wel meer poedel in.
Hoe die zijn qua verharen weet ik niet.
groetjes biba
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Frederique schreef:Klopt maar ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat ze er ooit de Poedel doorheen hadden gefokt juist om mensen met een allergie voor hondenharen tegemoet te kunnen komen :19:
Hoi Frederique,

Ik dacht dat ze de poedel juist gebruikt hadden, omdat er in dat ras vrij weinig gezondheidsproblemen voorkomen.
biba
Vaste gebruiker

Scooby schreef:
Frederique schreef:Klopt maar ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat ze er ooit de Poedel doorheen hadden gefokt juist om mensen met een allergie voor hondenharen tegemoet te kunnen komen :19:
Hoi Frederique,

Ik dacht dat ze de poedel juist gebruikt hadden, omdat er in dat ras vrij weinig gezondheidsproblemen voorkomen.
Bij de poedels komt ook vrij veel HD en epilepsie voor.
groetjes biba
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Scooby schreef:
Hoi Frederique,

Nou ja weinig :wink:
Epilepsie blijft bij poedels wat meer voor te komen.
Ik heb trouwens al foto's van labradoodles gezien en die lijken
erg op Luka.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Hoi Frederique,

Hmm :denken: dat klinkt ook wel vrij aannemelijk en logisch.
:idea: Misschien wel om beide redenen :ok:
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

De fokker van labradoodles woont hier dichtbij.. Hij schijnt inderdaad de pups vroeg te laten steriliseren om het ras zuiver te houden.. :roll:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Martijn schreef:
Anna Penta schreef:Hoe dan ook vind ik het ook op z'n minst opmerkelijk dat de teefjes standaard gesteriliseerd worden afgeleverd uit angst dat ermee gefokt gaat worden... niet iedereen is voor een zeer vroege sterilisatie en ik vind wel dat je die beslissing zelf moet kunnen nemen.

ik begrijp het ook niet goed want waarom zou je met een labradoodle gaan fokken als elke willekeurige persoon voor een 'raszuivere' kruising poedel/labrador kan zorgen?
Iedere willekeurige persoon heeft de juiste ouderdieren niet in huis. Daarnaast zijn de postieve eigenschappen alleen van kracht in de eerste generatie. Daarna worden de pups heel variabel.

Ik vind het trouwens nogal duf om te gaan praten over wat goed voor de hond is als je ze specifiek fokt om een zo goed mogelijk sloofje te zijn.
Dat is een waarheid als een koe, de eerste generatie draagt 50% van de vader en 50% van de moeder dan is het soms te berekenen of ondervinding wat er uitkomt in iedergeval half poedel en half labrador, maar als je twee mixen op elkaar zet is het inderdaad zo variabel als wat.

Kan 10% poedel of 90% zijn ?

Gr Bertus.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”