Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labradoodle
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Labradoodle
Hoi allemaal,
Voor een kennis ben ik op zoek naar een goede fokker van Labradoodles. Dat zijn kruisingen labradors x poedels die voornamelijk gefokt worden om als hulphond gebruikt te worden.
Weet iemand wat?
Voor een kennis ben ik op zoek naar een goede fokker van Labradoodles. Dat zijn kruisingen labradors x poedels die voornamelijk gefokt worden om als hulphond gebruikt te worden.
Weet iemand wat?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik "ken"er maar 1 in Nederland, misschien ondertussen al meer hoor...
http://www.harja.nl/page/Introduction/introduction.htm[/code]
http://www.harja.nl/page/Introduction/introduction.htm[/code]
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Probeer het met een zoekmachine zoals msn of zo, er is best info over te vinden.
www.harja.nl
nederlandse fokker
www.harja.nl
nederlandse fokker
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik ken een labradoodle daar mankeerde heel wat aan qua gezondheid. Het beestje had allergie en was al jong aan de pootjes geopereerd. Verder weet ik niks van dit ras
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- little-wolf
- Zeer actief
- Megannetje
- Vaste gebruiker
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Hier heeft iemand die ik ken een Labradoodle gekocht en het beestje verliest ook haren hoor.little-wolf schreef:http://www.labradoodle.nl/
Volgens mij is de naakthond de enige hond die geen haren verliest

Het teefje wat ze daar kochten was gesteriliseerd toen ze hem ophaalde en het pupje was net 8 of 9 weken jong!!!!
Ze willen niet dat andere mensen er ook mee gaan fokken geloof ik. En op deze manier blijf je de enige ja, maar of dat het goed is voor de honden, denk het niet.
De groeischijven sluiten veel later zodat ze langer doorgroeien en het blijkt ook zo te zijn dat de pups nooit geestelijk volwassen zullen worden.
En ik heb toendertijd eens op hun website gekeken en nu net weer even nagezocht. Als je namelijk goed kijkt, dan zie je dat Loxy 2 x per jaar een nestje kreeg.
Ieder moet het voor zichzelf beslissen, maar ik weet dat ze enkele jaren terug € 1200 vroegen voor een pup (ja de STERLISATIE zal er bij gerekend zijn

En dat voor een kruising. Hiermee bedoel ik niet dat kruisingen of Labradoodles niet leuk zijn hoor. Maar de prijs vind ik schandalig.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Nance,Nanc schreef:[Hier heeft iemand die ik ken een Labradoodle gekocht en het beestje verliest ook haren hoor.
Volgens mij is de naakthond de enige hond die geen haren verliest![]()
Poedels staan er om bekend dat ze niet verharen. Een Labradoodle is natuurlijk gekruist, dus ik kan me voorstellen dat die wel haren zou kunnen verliezen.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Nance,Nanc schreef:De groeischijven sluiten veel later zodat ze langer doorgroeien en het blijkt ook zo te zijn dat de pups nooit geestelijk volwassen zullen worden.
Dit schijnt dus niet waar te zijn. In Amerika wordt er al jaren zo jong gestereliseerd en gecastereerd.
Groetjes, Karen
- Nanc
- Zeer actief
Jij denkt dat wat er in Amerika plaats vindt goed is. Nou in dit geval dus niet hoor!!! Dat is allang achterhaald.
Vraag maar even na op het forum bij gezondheid of zo, als ik je niet kan overtuigen, kan een ander het misschien!!!
En anders ga je iets op zoeken bij universiteiten of zo. Misschien kun je er op internet iets over vinden.
Vraag maar even na op het forum bij gezondheid of zo, als ik je niet kan overtuigen, kan een ander het misschien!!!
En anders ga je iets op zoeken bij universiteiten of zo. Misschien kun je er op internet iets over vinden.
Hoe dan ook vind ik het ook op z'n minst opmerkelijk dat de teefjes standaard gesteriliseerd worden afgeleverd uit angst dat ermee gefokt gaat worden... niet iedereen is voor een zeer vroege sterilisatie en ik vind wel dat je die beslissing zelf moet kunnen nemen.
ik begrijp het ook niet goed want waarom zou je met een labradoodle gaan fokken als elke willekeurige persoon voor een 'raszuivere' kruising poedel/labrador kan zorgen?
ik begrijp het ook niet goed want waarom zou je met een labradoodle gaan fokken als elke willekeurige persoon voor een 'raszuivere' kruising poedel/labrador kan zorgen?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Nanc,Nanc schreef:Jij denkt dat wat er in Amerika plaats vindt goed is.
Dat zeg ik toch helemaal niet?!

Groetjes, Karen
- Rossi
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Zo zijn er ook Goldendoodles, toevallig heb ik er afgelopen vakantie eentje ontmoetRossi schreef:Labradoodle...sorry...nog nooit van gehoord. De naam klinkt erg grappig.

http://www.dogbreedinfo.com/goldendoodle.htm
En in Amerika doen de Cockapoos het ook heel goed,
kruisingen tussen Cocker Spaniel (de Amerikaanse) en de Poedel.
http://www.dogbreedinfo.com/cockerpoo.htm
En ter vergelijking; hier nog een linkje naar een Labradoodle:
http://www.dogbreedinfo.com/labradoodle.htm
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- Rossi
- Zeer actief
Och hemel.Frederique schreef:Zo zijn er ook Goldendoodles, toevallig heb ik er afgelopen vakantie eentje ontmoetRossi schreef:Labradoodle...sorry...nog nooit van gehoord. De naam klinkt erg grappig.
![]()
http://www.dogbreedinfo.com/goldendoodle.htm
En in Amerika doen de Cockapoos het ook heel goed,
kruisingen tussen Cocker Spaniel (de Amerikaanse) en de Poedel.
http://www.dogbreedinfo.com/cockerpoo.htm
En ter vergelijking; hier nog een linkje naar een Labradoodle:
http://www.dogbreedinfo.com/labradoodle.htm

Ik had hier echt nog nooit van gehoord.

Groeten van Angel en Rossi.

- biba
- Vaste gebruiker
Nog 4 weken en dan word er bij ons weer een nest zogenaamde labradoodles geboren.
Zoals sommige van jullie wel weten zijn wij gastgezin van Hulphond Nederland, wij hebben een fokteefje van de stichting.
1,5 jaar geleden hebben we ook een nest doodles gehad.
Als pup verhaarde ze gewoon gewoon hoor, de vachten hebben zich ontwikkeld tot plukvacht, als ze op tijd naar de trimmer gaan heb je weinig last van haren maar dat is met veel rassen zo.
Zoals sommige van jullie wel weten zijn wij gastgezin van Hulphond Nederland, wij hebben een fokteefje van de stichting.
Als pup verhaarde ze gewoon gewoon hoor, de vachten hebben zich ontwikkeld tot plukvacht, als ze op tijd naar de trimmer gaan heb je weinig last van haren maar dat is met veel rassen zo.
groetjes biba
- Nanc
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik me dan afvraag is hoe fok je Labradoodles?biba schreef:Nog 4 weken en dan word er bij ons weer een nest zogenaamde labradoodles geboren.
Euh....... het euh...."technische gedeelte dat weet ik wel".

Maar je fokt met 2 Labradoodles of neem je dan een Labrador en een Poedel?
Ik meen begrepen te hebben van die mevrouw met die Goldendoodle dat er veelal het laatste in de praktijk voorkwam

- Nanc
- Zeer actief
[quote
Wat ik me dan afvraag is hoe fok je Labradoodles?
Ik meen begrepen te hebben van die mevrouw met die Goldendoodle dat er veelal het laatste in de praktijk voorkwam
[/quote]
Wat mij verteld is door die Lapdoe eigenaar verteld is, is dat ze fokken met 2 labradoodles en als er dan pups bij zitten die weer te veel verharen(ivm allergie) dan wordt er weer een poedel door heen gegooid.
Wat ik me dan afvraag is hoe fok je Labradoodles?

Wat mij verteld is door die Lapdoe eigenaar verteld is, is dat ze fokken met 2 labradoodles en als er dan pups bij zitten die weer te veel verharen(ivm allergie) dan wordt er weer een poedel door heen gegooid.
Jeetje, maar gezien het feit dat mensen deze honden vanwege hun vacht kiezen, zou je toch denken dat het risico van verharen uitgesloten zou moeten zijn. Stel je neemt een labradoodle ivm allergie om erachter te komen dat ie toch wel veel verhaart. Dat geef je door zodat er weer een poedel kan worden gebruikt, maar zelf zit je met de gebakken peren...Wat mij verteld is door die Lapdoe eigenaar verteld is, is dat ze fokken met 2 labradoodles en als er dan pups bij zitten die weer te veel verharen(ivm allergie) dan wordt er weer een poedel door heen gegooid.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Anna,Anna Penta schreef:Jeetje, maar gezien het feit dat mensen deze honden vanwege hun vacht kiezen, zou je toch denken dat het risico van verharen uitgesloten zou moeten zijn. Stel je neemt een labradoodle ivm allergie om erachter te komen dat ie toch wel veel verhaart. Dat geef je door zodat er weer een poedel kan worden gebruikt, maar zelf zit je met de gebakken peren...
Volgens mij wordt de Labradoodle voornamelijk gefokt om in te zetten als hulphond.
Groetjes, Karen
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt maar ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat ze er ooit de Poedel doorheen hadden gefokt juist om mensen met een allergie voor hondenharen tegemoet te kunnen komenScooby schreef:Hoi Anna,Anna Penta schreef:Jeetje, maar gezien het feit dat mensen deze honden vanwege hun vacht kiezen, zou je toch denken dat het risico van verharen uitgesloten zou moeten zijn. Stel je neemt een labradoodle ivm allergie om erachter te komen dat ie toch wel veel verhaart. Dat geef je door zodat er weer een poedel kan worden gebruikt, maar zelf zit je met de gebakken peren...
Volgens mij wordt de Labradoodle voornamelijk gefokt om in te zetten als hulphond.

En dan snap ik Anna's reaktie wel...

- biba
- Vaste gebruiker
Hier is het dus inderdaad om de pups in te zetten als hulphond, het zijn ook geen echte labradoodles maar een kruising van een lab en een poedel.Scooby schreef:Hoi Anna,Anna Penta schreef:Jeetje, maar gezien het feit dat mensen deze honden vanwege hun vacht kiezen, zou je toch denken dat het risico van verharen uitgesloten zou moeten zijn. Stel je neemt een labradoodle ivm allergie om erachter te komen dat ie toch wel veel verhaart. Dat geef je door zodat er weer een poedel kan worden gebruikt, maar zelf zit je met de gebakken peren...
Wel krijgen we veel reakties van mensen die er graag een pup van willen kopen omdat het een anti-allergie hond zou zijn.
Terwijl dat nou zeker niet altijd het geval is.
Bij de "echte" labradoodle zoals die gefokt word in Amerika, Australië en Nederland zit er wel meer poedel in.
Hoe die zijn qua verharen weet ik niet.
groetjes biba
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Frederique,Frederique schreef:Klopt maar ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat ze er ooit de Poedel doorheen hadden gefokt juist om mensen met een allergie voor hondenharen tegemoet te kunnen komen![]()
Ik dacht dat ze de poedel juist gebruikt hadden, omdat er in dat ras vrij weinig gezondheidsproblemen voorkomen.
Groetjes, Karen
- biba
- Vaste gebruiker
Bij de poedels komt ook vrij veel HD en epilepsie voor.Scooby schreef:Hoi Frederique,Frederique schreef:Klopt maar ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat ze er ooit de Poedel doorheen hadden gefokt juist om mensen met een allergie voor hondenharen tegemoet te kunnen komen![]()
Ik dacht dat ze de poedel juist gebruikt hadden, omdat er in dat ras vrij weinig gezondheidsproblemen voorkomen.
groetjes biba
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Nou ja weinigScooby schreef:Hoi Frederique,Frederique schreef:Klopt maar ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat ze er ooit de Poedel doorheen hadden gefokt juist om mensen met een allergie voor hondenharen tegemoet te kunnen komen![]()

Epilepsie blijft bij poedels wat meer voor te komen.
Ik heb trouwens al foto's van labradoodles gezien en die lijken
erg op Luka.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Frederique
- Zeer actief
- Contacteer:
HmmScooby schreef:Hoi Frederique,Frederique schreef:Klopt maar ik dacht eerlijk gezegd zelf ook dat ze er ooit de Poedel doorheen hadden gefokt juist om mensen met een allergie voor hondenharen tegemoet te kunnen komen![]()

- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Dat is een waarheid als een koe, de eerste generatie draagt 50% van de vader en 50% van de moeder dan is het soms te berekenen of ondervinding wat er uitkomt in iedergeval half poedel en half labrador, maar als je twee mixen op elkaar zet is het inderdaad zo variabel als wat.Martijn schreef:Iedere willekeurige persoon heeft de juiste ouderdieren niet in huis. Daarnaast zijn de postieve eigenschappen alleen van kracht in de eerste generatie. Daarna worden de pups heel variabel.Anna Penta schreef:Hoe dan ook vind ik het ook op z'n minst opmerkelijk dat de teefjes standaard gesteriliseerd worden afgeleverd uit angst dat ermee gefokt gaat worden... niet iedereen is voor een zeer vroege sterilisatie en ik vind wel dat je die beslissing zelf moet kunnen nemen.
Ik vind het trouwens nogal duf om te gaan praten over wat goed voor de hond is als je ze specifiek fokt om een zo goed mogelijk sloofje te zijn.
Kan 10% poedel of 90% zijn ?
Gr Bertus.