martine schreef:heb inderdaad TYP problemen.
Is echt makkelijk af te bouwen., de hond dan he
Zou zeggen waar woon je , of kan je even langs komen , of langs de club of bel even
is echt geen probleem , kan het inderdaad niet echt duidelijk maken.
Maar je ,probleem moet dadelijk opgelost zijn . je hebt gewoon je hond visueel ingesteld , niks mis mee doe ik ook , en nadien mogen we zelfs
geen schouder of hoodknikje meer maken. maar de overgang moet je
zelf goed begrijpen. Weet zeker dat je bij je andere commando s .
Die de hond nu ook verbaal doet , toch je lichaamstaal gebruikt.
Je mag altijd even pers mailen geef ik je mijn tel nr
Martine
Ik woon niet echt in de buurt van Belgie

(ik woon in de buurt van Amsterdam).
Werkelijk, ik snap niet waarom het niet lukt........ Kaya is zeker niet dom, ik heb al heel lang honden en dit is al de VZH-training (dus we hebben al wat doorlopen).
Ik mis hier iets wat ik gewoonweg niet zie
Ja, afgaan, zitten, volgen en al dat soort dingen kan Kaya op gebaren, maar ook gewoon bij een los commando zonder gebaren.
Het is wel zo dat ik op zich veel met gebaren werk, maar zoals ik al zei kan ze in principe alles zonder die gebaren behalve 'voet' dan.
Nou ja, anders is het pech: ik ga gewoon oefenen en kan ze het alleen met gebaar dan gebruik ik dat op het examen en dan maar puntenaftrek (kan mij het schelen

).
Het is dus geen giga probleem hoor, alleen ik vraag me dus gewoon af wat ik hier mis
Ik ga het anders eerst even dinsdagavond op de training bespreken, die zien het en kunnen misschien meteen herkennen wat het probleem is.
Bedankt voor je aanbod Martine! Als ik er dinsdagavond niet uitkom, dan hou ik je eraan