Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border Collie

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Border Collie

Ongelezen bericht door Rocky1 »

:denken: Zijn er nog mensen met een Border Collie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zijn naam is Rocky en een reu van 10 jaar met stamboom.[/url]
fabienne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door fabienne »

nee helaas heb er geen een,maar vindt ze wel erg leuk.dit omdat ik van werkhonden hou.ben alleen wel van mening dat je een border na genoeg niet als huishond kan houden,deze hond heeft zoveel werkdrift dat hij volgens mij diep ongelukkig(en uiteindelijk de baas ook)wodt als je er niks mee gaat doen. sport jij ook met je hond of heb je dat gedaan?
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb er eentje. Hij is geen raszuivere maar ik weet niet wat er verder nog door heen zit :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Ik zelf heb er geen, maar ik vind het prachtige honden. Mijn tante heeft er 2 en als je ziet hoe vlug ze zijn, geweldig!
Je moet ze wel echt geestelijk blijven bezig houden.
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Wij hebben Rocky nu 6 jaar,wij hebben hem van mensen die het te druk hadden met hun eigen.Wij wonen op een flat 8 hoog,wij kijken op het park met een beek door heel roosendaal.Mijn man zit in de vut en is de hele dag buiten met rocky.Hij gaat graag vissen en rocky ook.
Afbeelding
Het is een lust om te zien,die foto komt uit de krant.Hij rent en speelt de hele dag dus geen sport.En s avonds heb je er geen kind aan.Groetjes Trudie :wink:
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:Ik heb er eentje. Hij is geen raszuivere maar ik weet niet wat er verder nog door heen zit :denken:
Maak toch niet uit ,als ie maar lief is,toch.Bij ons was het toeval dat rocky een stamboom had met papieren.
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Een beetje. M'n moeder heeft er een en die is regelmatig hier.
Erg mooie honden...
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wij hebben er momenteel 3 en er zullen er nog meer volgen :wink:
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef:Wij hebben er momenteel 3 en er zullen er nog meer volgen :wink:
Afbeeldingwat is de jouwe mooi hoe oud zijn ze?Pootje van Rocky
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik wist niet dat er blonde of sable borders bestonden, of hoe noem je het.
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Daika (Anja) »

tot nu toe slechts 2 stuks :mrgreen:
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
jumpin'jack
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jumpin'jack »

Ik heb ook 2 borders. Jack, een zwartwitte van 6 jaar. En Scott, een bleumerle van 5 jaar :mrgreen: Beide reuen.
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

wij hebben een border collie, samen met de kelpie trainen wij op de schapen. Leuke sportieve honden, het grappige is dat ik vind dat ze wel degelijk in een sportief gezin passen. Ik ken namelijk heel veel niet werkhonden rassen die in huis enzo stukken drukker zijn... Maar goed ze moeten wel heel goed bij je passen want het is wel een specifiek ras!
AfbeeldingAfbeelding
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

:ok: Daar heb je gelijk in,Rocky is al 10 maar hij blijft actief en mijn man is de hele dag buiten met hem.Nu ook met dat weer,voor mijn man en rocky maakt het niet uit wat voor weer het is,als ze maar buiten zijn.
Afbeelding
Tarquin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tarquin »

Wij hebben een kruising border collie. Hij is gekruist met de grote Munsterlander. Kwa uiterlijk heeft hij meer weg van die musterlander dan van de border collie
Tamara/Bayko

foutje
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 19 feb 2005 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara/Bayko

Rocky1 schreef:
Tamara/Bayko schreef:Wij hebben er momenteel 3 en er zullen er nog meer volgen :wink:
wat is de jouwe mooi hoe oud zijn ze?Pootje van Rocky
De foto in mijn avatar is de vader van onze reu. Ik moet nog even een nieuwe foto maken van ons drietal, zodat ik ze in mijn onderschrift kan zetten :wink: Bayko (onze reu) is net 3 geworden, onze oudste teef Cyntha wordt in april 2 en onze pup Choice is nu bijna 5 maanden. Allemaal nog vrij jong dus.
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

:denken: Nou ik ben benieuwt hoe ze eruit zien :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hoi,ik heb 3 border collies.
1 van 8,5
1 van 8
1 van 3.
Afbeelding
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

:ok: Ik ben pas nog op jou site geweest :ok: leuk gedaan hoor en je hebt mooie honden
Afbeelding
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Rocky1 schreef::ok: Ik ben pas nog op jou site geweest :ok: leuk gedaan hoor en je hebt mooie honden
Afbeelding
Dank je :ok:
Afbeelding
Marion
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marion »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en aangezien ik vooral op het Border Collieforum te zien zal zijn, wil ik me graag eerst voorstellen.

Ik heet dus Marion en ik ben 45 jaar, ik woon samen met Mathieu van bijna 50. Ik heb nog een thuiswonende dochter van nét 19 die in september gaat beginnen aan de opleiding van radiologisch laborante en een dochter van 21 die al op zichzelf woont en in het onderwijs werkzaam is, ze "heeft" een kleuterklas.

Mathieu heeft een zoon van 19 en ja, die heeft verkering gekregen met mijn dochter van 19 en komt volgende maand ook bij ons wonen, maar meer voor mijn dochter dan voor zijn vader :wink: . Verder heeft hij nog een dochter van 14 die bij haar moeder in Eindhoven woont. Alle kinderen kunnen het erg goed met elkaar vinden en dat is natuurlijk heerlijk :cheer:

Ik heb de ziekte Multiple Sclerose(MS) en ben daardoor grotendeels rolstoelafhankelijk en buiten verplaats ik me vooral met mijn scootmobiel. Binnenshuis kan ik toe met de rollator of stok, ik probeer nog zo veel mogelijk alles zelf te doen, maar dat wordt steeds moeilijker. Een half jaar geleden zag ik op een beurs in Utrecht het fenomeen "hulphond" en ik was meteen enthousiast, maar ik dacht dat ik daar toch niet voor in aanmerking zou komen, daar ik mezelf nog niet "slecht" genoeg vind, maar MS kent pieken en dalen en toen ik het toch maar aan ging vragen, was het zeer snel geregeld!

Ik kwam dus met ster door de keuring heen en ik kreeg een positief advies, ook later bij de Stichting "De hond kan de was doen", voor informatie kan je kijken bij www.de-hond-kan-de-was-doen.nl

De stichting ging in een uitgebreid gesprek bekijken en horen wat voor type ik ben en hoe mijn karakter was, ik had versterking van mijn vriend en mijn oudste dochter, dus zij werden ook gehoord. Na afloop werd mij gevraagd of ik een voorkeur had voor een bepaald ras en dat was en ís al jaren de Border Collie, maar ik had nooit verwacht dat zij daar ook het eerste aan dachten bij mij :E:!!!
Ik ben namelijk het type van "even dit en even dat" en een Border schijnt ook een hond te zijn die van aanpakken houdt!

Toen werd de aanvraag gedaan begin januari en goedgekeurd en nu hebben ze een hond voor me, een mannetje en hij is al heel goed door de gedragskeuring gekomen, dus geschikt bevonden als hulphond! Nu moet hij nog wat medische tests ondergaan en gecastreerd :cry: worden, maar dat moet, want anders zou hij te snel afgeleid worden door andere vrouwtjes en ik zal nu zijn enige vrouwtje zijn :engel: ! Ook worden er nog foto's gemaakt van zijn heupen en een ogentest, nou ja, dat zal jullie allemaal wel bekend voorkomen, hé?
De hond heet nu nog Beethoven, maar die naam mogen we nog wijzigen en wij vinden de naam Scotty wel leuk voor hem, zit ook iets Schots in en dat vind ik hem toch meer eer aandoen.

Oké, nu is het wachten op het verlossende telefoontje dat hij bij ons komt! Eerst mogen we dan aan elkaar wennen en ook meteen rustig beginnen met wat simpele commando's. Ik ben me momenteel op advies van de Stichting aan het inlezen in wat aangeraadde boeken: "Denken als een hond" van John Fisher en "Nog beter omgaan met je hond" van Martin Gaus en natuurlijk ook wat boeken over de Border Collie en ik word eigenlijk met de dag nóg enthousiaster!!! Dan gaan we heel snel beginnen met de persoonlijke training, dus ik ga samen met Mathieu intern een week in Schoorl voor de dringendste training, vervolgens krijg ik iedere week een paar uur een trainer aan huis om met de hond te leren hoe hij de huisdingen onder de knie kan krijgen, zoals deur opdoen, telefoon pakken als ik te ver sta van de plek en natuurlijk dingen oprapen die ik heel veel uit mijn handen laat vallen :boos: ! Daarnaast moeten Scotty en ik maandelijks een dagdeel naar de "school" in Zwanenburg om ook daar trainingen te krijgen en ook leuk om dan met andere mensen met hulphond in aanraking te komen!
De opleiding duurt ruim een half jaar en daarna moeten we sámen een examen afleggen en ben ik een hele goede "Hondentrainer", hoop ik, want ik moet in staat zijn om Scotty zelfstandig dingen bij te leren als ik onverhoopt meer achteruit zou gaan :O: !

We wonen wel in een flat op 2 hoog met een lift en binnen is alles gelijkvloers, maar dat was volgens de Stichting geen probleem, zeker niet als ik heel veel naar buiten kan en dat doen we nú al heel veel. Ik ben een buitenmens en Mathieu gelukkig ook! We wonen ook heel gunstig, in Amsterdam Noord, maar we zitten zó in de polder! en er is heel veel groen en ruimte rond onze flat.

Ook hebben we een kat van bijna 15 en een konijn van bijna 4 jaar, maar daar zou de hond ook al aan gewend zijn in zijn gastgezin? Nu gaat mijn medeleven uit naar dat gastgezin dat een hele periode voor de hond heeft gezorgd en hem nu moet afstaan, lijkt me vreselijk :cry:!

Oké, dit was een heel verhaal en ik zal in de toekomst nog heel veel raad van jullie nodig hebben, maar voor nu was dit wel genoeg tekst :eek: !

Groetjes van Mathieu en Marion
Laatst gewijzigd door Marion op 21 feb 2005 16:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marion

Afbeelding

Neem jezelf nooit te serieus en lachen is gezond!
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

:cheer: Hoi marion en mathieu,goeie keus gedaan met de border collie :ok: die van ons is nu 10 jaar en leert nog steeds bij.Wij wonen ook in een flat maar 8 hoog.Als wij de flat uitlopen staan we in het park.Heel veel sucses :wink: met jullie nieuwe hond en ben benieuwt naar de eerste foto s :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
Marion
Vaste gebruiker

Hoi allemaal,

Als het goed is, zullen we deze week of uiterlijk vóór 8 maart a.s. de hulphond in huis hebben! Bij mij beginnen nu de zenuwen toe te nemen, ik ben zó nieuwsgierig naar Scotty en ik kan me vast niet bedwingen om deze week tóch de Stichting te bellen met een smoes :blah: , bijvoorbeeld wat voor voer ik moet halen voor de hond en dan terloops vragen of ze weten wanneer hij bij me komt :wink:

Duimen jullie voor e dat hij nu echt snel komen zal :idea: ???

Groetjes van een ongeduldige Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

:ok: :ok: :ok: Dat doen we zeker hoor, :denken: ben wel erg nieuwsgierig naar de foto s :cheer:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Even voor je weet maar nooit :wink: Bij ons in het asiel (noord holland omg. schagen) zit een border collie teefje van ong. 1 jaar oud, erg lief moet alleen nog veel leren, vrolijke hond. Is zwervend gevonden (gedumpt dus) en er is niemand om gekomen. Mooie driekleur. Voor info graag pb'tje. Nogmaals, je weet maar nooit :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marion
Vaste gebruiker

Helaas, Scotty gaat niet door, hij is afgekeurd op zijn heupen :cry: .

Dus ik ben nu weer terug naar af, maar ik heb Sunnybunny ondertussen wel een mailtje gestuurd, want dit is precies wat ik zoek en dan wordt het geen Scotty, maar een Lexie??? Dat was mijn favoriete naam voor een teefje!

Ik hoop dat dit wel gaat lukken, weet ik in elk geval al een beetje hoe ze er uitziet en waar ze vandaan komt, gewoon uit mijn eigen provincie en niet al te ver uit de buurt!

Weer duimen???

Groetjes, Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Marion en Mathieu schreef:Helaas, Scotty gaat niet door, hij is afgekeurd op zijn heupen :cry: .

Dus ik ben nu weer terug naar af, maar ik heb Sunnybunny ondertussen wel een mailtje gestuurd, want dit is precies wat ik zoek en dan wordt het geen Scotty, maar een Lexie??? Dat was mijn favoriete naam voor een teefje!

Ik hoop dat dit wel gaat lukken, weet ik in elk geval al een beetje hoe ze er uitziet en waar ze vandaan komt, gewoon uit mijn eigen provincie en niet al te ver uit de buurt!

Weer duimen???

Groetjes, Marion
He verdorie wat balen Marion..... :jank:
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

:jank: ahhh wat sneu nou :wink: ik hoop dat je gauw een ander vind :ok:
Afbeelding
Afbeelding
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Wat ontzettend balen zeg!!!
Die hond van m'n moeder wilde we ook wat schots om z'n naam meegeven, maar m'n vader wilde hem naar een vriend vernoemen die Toby heette. Toen hebben we hem McToby genoemd :smile:
Toch nog een beetje Schots.
Die collie in Schagen had m'n moeder ook al een oogje op, maar ze wil toch nog geen tweede hond. Ik hoop dat het wat wordt!!!!
Succes :ok:

P.s. ik ben zelf ook radiodiagnostisch laborante in Alkmaar. Wens je dochter veel plezier en succes met de opleiding.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”