Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare bulten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Rare bulten

Ongelezen bericht door MANIAC »

Ongeveer 7 maanden geleden heb ik een amerikaanse bulldog gekocht, nu ging alles perfect tot ongeveer 2 maanden geleden. De hond zit nu bijna elke dag compleet onder de bulten dikke grote en kleine harde bulten.

Het jeukt niet erg want krabben doet hij bijna niet zo af en toe heeft wel 1x 2 bulten kapot gekrabd en is nog herstellende van 2 wondjes. Hij krijgt al 7 maanden hetzelfde voedsel heeft een kunstof mand en een goed kussen, er is eigenlijk totaal niks veranderd mijn andere hond heeft hier geen last van en het springt ook niet over op hem.

We zijn nu aan het proberen en aan het kijken waar het van kan komen we hebben al diverse dingen geprobeerd en we zijn ook al bij de dokter geweest die zegt dat het lijkt op een allergiese reactie hij heeft 1 spuit gehad die moest werken wat de dokter zei 3/4 weken dit klopte ook. De spuit is nu uitgewerkt en hij zit weer onder de bulten.

We hebben wel geconstasteerd dat als we snachts een lampje aanlaten dat hij veel minder bulten heeft nog steeds wel een stuk of 6 op zn kop en een stuk of wat langs zn lichaam maar het is wel minder dan zonder licht.

Als ik hier achter de pc zit tot smorgens vroeg heeft hij er geen last van ga ik naar bed en 3 uur later heeft hij het.

Het is alleen snachts , als hij bulten heeft dan zijn ze smiddags bijna weg of helemaal weg maar de volgende morgen zijn ze er weer.

Niettemin blijven de bulten aanhouden.

Nu wil ik graag weten of meer mensen dit probleem kennen en zo ja wat kan kan ik hier dus aan doen.

Hier een paar fotos hoe het eruit zag eind vorig jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Hoi heb je misschien een plant op de grond staan ,waar ie tegenaankomt als ie er langs loopt ,in het donker ziet ie die niet en als jij achter de pc zit ,ligt ie dan naast je.
Afbeelding
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wij hebben geen planten, ja 1 in een bakje zon kleinte op eet tafel. wij zijn allergies voor planten of ook maar enige raar ding. dus alles is allergie vrij zeg maar.

Nu zit ik achter de pc en de honden liggen achter me in de manden naadt elkaar, straks gaat bullit in de keuken achter een hekje. Omdat je de 2 niet bij elkaar kunt laten want of ze gaan ouwehoeren en breken de boel af of bullit rebbelt op max hhahahah.

Dus hij ligt snachts in de keuken ook daar kan hij nergens bij komen alles is afgesloten en er is niks bijzonders daaro. we hebben hem ook al in de woonkamer gehad maar ook dit mocht niet baten.

ook al zonder mand geslapen alleen op het laminaat of een slaapzak
indiera
Zeer actief

nou wat een raar iets dan he ,krijgt ie mischien voor dat jij naar bed gaat ,nog iets lekkers, of dweil je nog de vloer of zo ,ja denk gewoon maar wat hoor ,het feit dat ie het snachts krijgt als je naar bed gaat is ,toch wel erg vreemd
Afbeelding
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dat is het probleem , hij krijgt niks voordat hij naar bed gaat. Er word niks gedaan ik zet de mand er neer en ik ga zeg maar om 4 am naar bed en om 6 am ga ik pissen en hoppa ze zijn er.

Blijf ik hier zitten in de kamer dan krijgt hij het niet! we kunnen hem zien door het dakraam hij zit gewoon in de mand doet niks speciaals alleen slapen.

Maar wat heeeel raar is doe ik een nachtlamp aan dan heeft hij minder bulten, het lijkt net of hij angst bulten krijgt bang voor het donker is ofzo weet ik het, mijn ideeen zijn eigenlijk op. Ik denk dan nog maar keer naar de dokter en dan nog maar een spuit want na de eerste spuit was 3/4 weken niks en nu wel weer maar minder dan voor de spuit dus ik denk, als die nog een spuit krijgt moet het over zijn toch?

Maar je bent toch met me eens dat het er verschrikkelijk uitziet! en zo zielig he!
indiera
Zeer actief

nou in de spuit zit vaak prednison en dat verminderd wel de klachten maar lost ze niet op, is het geen optie om de mand naast je bed te zetten en dan kijken of ie het ook heeft ,dan hoeft ie geen angst te hebben omdat je dan vlakbij bent, en hij heeft geen bulten meer ik denk nog effe verder.

gaat ie soms de tuin nog in voor een laatste plas of zo en staat er dan misschien iets in de tuin ,waar ie mischien niet tegen kan.

ja het ziet er niet uit en is wel zielig .
Laatst gewijzigd door indiera op 16 jan 2005 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Uh tja eigenlijk heb ik geen plaats op mn kamer maar bij mn ouders zou wel eens kunnen heb ik niet over nagedacht trouwens.

Maar zou dat zomaar opeens kunnen? toch wel een vaag probleem of niet.
zal morgen even met mn ouders overleggen.

Bedankt voor de tip he! meer tips zijn welkom
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Het lijken wel insectenbeten....tenminste mijn Nika krijgt dit soort bulten als ze gestoken wordt (in de zomer door dazen bv). Zou ook kunnen verklaren dat het minder is als er een lampje aan is, want insecten gaan richting het licht.
Maar nu in de winter is dat wel weer raar. :denken: :denken:

Het moet haast wel zeker iets in de keuken zijn, want als ik het goed begrijp heeft hij het niet als hij in de kamer is?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hier zijn totaal geen insecten wat ik kan zien. Maar hij heeft het ook in de woonkamer we hebben hem al eens gewoon laten liggen maar dan krijgt hij het ook. Vlooien beten is het ook niet hij is nog eens extra ingespoten.

Max heeft het totaal niet dat is ook vaag. kijk nu liggen ze al een paar uur te pitten ze zijn net alleen wezen plassen enzo maar bullit heeft nu nog nergens last van. ga ik straks naar bed en om 5:30 moet ik eruit om te werken dan hoppa bulten.

Als ik op de bulten druk zijn ze ook soort hard, bullit was ok aangekomen toen die heel veel last had hij kon toen op gaatje 4 van de riem en na de spuit heeft hij 3 dagen in huis geplast en zag ik hem gewoon mager worden net of hij vocht vast hield ofzo en nu kan die weer op gaatje 3.

Denk dat ik toch maar aankomende week weer naar de dokter moet.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Het is in ieder geval een allergische reactie ergens op volgens mij, de manier waarop je de bulten beschrijft zijn heel herkenbaar (Nika is mega-allergisch voor bijen-, wespen- en hommelsteken, en ook bij meerdere insectenbeten krijgt ze zo'n reactie).

Ligt ie overdag ook weleens in de mand waar hij 's nachts in ligt?
Ben je misschien veranderd van wasmiddel, wasverzachter oid?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hey, zoals ik al zei kunnen ook wij niet tegen verandering en we hebben dus geen ander wasmiddel enzo.

Hij ligt ook wel eens smiddags in de keuken als we gaan gaan enzo dan heeft hij het niet.

Ik kom net uit bed en ik heb zn mand aan de andere kant van de keuken gezet en aan de andere van de keuken een lampje laten branden.

Zichtbaar zijn nu 2 bultjes op zn kop en 2 op zn kont meer niet, dit is het beste resultaat tot nu toe.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wat voer je?
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hij krijgt altijd hetzelfde voer, huismerk voer zonder troep van pronks dog shop. wel met lams rijst erin ben hierop over gestapt na aanraden van dokter dit is hetzelfde voer als hij al had alleen nu met lams rijst voor de gevoelige huid dan he. mn andere hond heeft hetzelfde voer alleen dan zonder lams rijst.
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Misschien stom,maar kan het geen uiting van stress zijn?(bang in het donker) Als hij bij jullie is, krijgt hij er geen last van,ook als je een nachtlampje aan laat,heeft hij er veel minder last van zeg je.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heb dat 1x meegemaakt zo en dat was vanwege een voer allergie...
Heb je misschien zijn bedje gewassen met een ander wasmiddel? want dat kan ook nog..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik heb dus nu al ander voer hetzelf maar dan met lams rijst, dit voer moet wel goed zijn, hij heeft het dus snachts 19:00 krijgt hij zn laatste brokken en dan niet meer en als je bovenstaande ff door leest heeft hij het dus niet als ik er ben.

Ja ik dacht ook stress of bang voor het donker maar waarom nu opeens? ik heb hem al 7 maanden hij heeft zelfs in een kennel buiten geslapen vroeger.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Misschien kan je 's nachts ook nog een radio zachtjes aanzetten.
Het mooiste is inderdaad als hij op jouw kamer mag slapen of bij je ouders.
Het is de moeite om het eens te proberen.
Ik vind het toch wel heel vreemd dat het alleen 's nachts op komt zetten :denken:

Als je denkt dat het van het voer komt zou je misschien eens kunnen klokken hoeveel uur het na het eten op komt zetten.
En dan eens een dag een paar uur vroeger eten geven en dan weer klokken.
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

MANIAC schreef: Ja ik dacht ook stress of bang voor het donker maar waarom nu opeens? ik heb hem al 7 maanden hij heeft zelfs in een kennel buiten geslapen vroeger.
Misschien dat hij ergens heel hard van geschrokken is?
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik geloof niet dat stress dergelijke bulten kan geven, in mijn ogen is het echt een allergische reactie ergens op. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Kun je niet eens een nachtje bij hem in de keuken gaan slapen ZONDER LICHT AAN! Dan weet je of het te maken heeft met licht of met stress.
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hij heeft vanacht bij mn ouders op de slaapkamer geslapen in zn mand en in het donker. Hij had ongeveer 4 bultjes op zn hoofd en 5 iets grotere bulten op zn kont.

We blijven dus verder zoeken naar een oplossing.

Rare is dat hij er geen last van heeft en dan het smiddags zo weg trekt
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Krijgt hij 's ochtends en 's avonds hetzelfde voer?
Groetjes Inge
Afbeelding

Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

MANIAC schreef:Rare is dat hij er geen last van heeft en dan het smiddags zo weg trekt
Dus als er licht bij komt dan trekt het weg?
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ja altijd hetzelfde voer. idd met licht is het minder.
Heb nu nog niet goed gekeken maar het ziet er nu goed uit , zal hem ff uit de mand halen straks.

Edit:

Vandaag goed resultaat behaald 1 klein bultje op zn kop en meer niet,is bijna niet te zien. mand staat aan andere kant van de keuken en een lichtje is aangebleven.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik denk dat dat de manier is om ermee om te gaan. Proberen (en noteren) wanneer wel en waneer hij geen bulten krijgt, elke verandering opschrijven. Voerveranderingen opschrijven (ook wanneer hij een koekje krijgt bv), kortom een dagboek bijhouden.
Als hij er geen jeuk/last van heeft zou ik hem niet meer met corticosteroiden(de wonderspuit) laten behandelen, als het toch nodig mocht blijken dan door pillen en geen langwerkend preparaat.
weg gehaald zit een virus in
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Stond de mand misschien eerst dicht bij de verwarming? Omdat je zei dat hij vroeger in een buitenkennel sliep. Misschien kan hij slecht tegen warmte?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ja wel bij de verwarming maar die staat niet aan he snachts.
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Na een drukke periode kan ik zeggen dat bullit geen bulten meer heeft, hijs nu al een hele tijd van zn bulten af en slaapt bij mn andere hond in de woonkamer.
indiera
Zeer actief

o dat is fijn ,heb je nou nog wel kunnen ontdekken waar het aan lag, ben toch wel erg benieuwd
Afbeelding
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik heb nooit kunnen ontdekken wat het was, ik denk zelf iets van wennen en maybe eenzaamheid ofzo, nu gaat het goed ja behalve dat hij met 2 poten in glas heeft gestaan rotjongens overal glas gegooid maar das ook al mooi aan genezen met zalf van de dokter.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”