Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezondheid Duitse dog?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Scooby schreef:
jip007 schreef:zie jij wel eens doggen op de aankeuring die niet rastypsch zijn , ik heb ze nog nooit gezien. Misschien een beetje het slanke type , maar die willen ze graag zien tegenwoordig toch. Van die types dat je eronder moet kijken wat het is :roll:
Hoi Jip,

Ja, die doggen heb ik wel eens gezien op een aankeuring!
Zijn dat van die Amerikaanse types die in Amerika allemaal u-tjes krijgen? :mrgreen:

Groetjes Esther, Joep en Isis
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Essy schreef:Als een hond punten heeft gelopen wat zegt dat dan over zijn hart, of over andere dingen die hij onder de leden kan hebben? Het lijkt mij zinvoller om meer medische screening te doen en de aankeuring bv. door meerdere personen te laten doen.

Afbeelding
je moet echt wat beter lezen denk ik, het is en en... uiteraard is gezondheid erg belangrijk, maar ook type is erg belangrijk in de fokkerij, ik zeg niet dat je van een zg hond geen goede pups kan hebben hoor, daar gat het nu even niet om, maar ik begrijp wel wat mol bedoelt...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Mol schreef:als je het ras wuil hebben en je kan de pup niet betalen moet je er niet aan beginnen simpel zat, en dan moet je geen genoegen met mindere kwaliteid willen doen , om vervolgens te gaan lopen koeren dat het ras ongezond is.
daar door is het rs ongezong geworden door mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Hohoho, Mol ik voel me nu wel enigszins aangesproken door deze opmerking van jou, omdat ik ook iemand ben die roept dat de dog een ongezond ras is.
Drie van de vijf doggen die we gehad hebben komen van goed bekend staande kennels. Daar is ook gewoon de prijs voor betaald die gemiddeld is voor een dog.
Max kostte wat minder, omdat hij cryptorchide was. Levi kostte wat minder, omdat ze een grijstijger is. Maar dit was voor ons zeker geen doorslaggevende reden om destijds voor hun te kiezen!
waarom voel je je aan gesproken dan? dit gaat toch niet om jou? er zijn een hele boel mensen die het geld voor een dog niet willen neer leggen en gaan dus naar bv MP oid, naar iemand die voor de lol zijn dogje heeft laten dekken, en tja die mensen zeiken dan idd dat er iets mis mee is...en dat komt een ras niet ten goede
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Essy schreef:Als een hond punten heeft gelopen wat zegt dat dan over zijn hart, of over andere dingen die hij onder de leden kan hebben? Het lijkt mij zinvoller om meer medische screening te doen en de aankeuring bv. door meerdere personen te laten doen.

Afbeelding
ohhw ja en kan jij bepalen of dat je dog geschikt is voor de fok? noem mijn minimaal 5 minpunten op vanje hond dan praten we verder

mol :8):
Essy

yamie schreef:

Afbeelding
je moet echt wat beter lezen denk ik, het is en en... uiteraard is gezondheid erg belangrijk, maar ook type is erg belangrijk in de fokkerij, ik zeg niet dat je van een zg hond geen goede pups kan hebben hoor, daar gat het nu even niet om, maar ik begrijp wel wat mol bedoelt...
Als een hond niet aan de rasstanddaard voldoet dan moet hij bij de aankeuring niet goedgekeurd worden. Daar hoeft hij toch geen U tjes voor te hebben.
Als je doel niet is om een hond met showkwaliteiten te fokken maar een gezonde dog die aan de rasstandaard voldoet waarom zijn die u-tjes dan nodig.
Er zijn geloof ik zo'n 6000 doggen in Nederland. Die kunnen toch niet allemaal van dat handjevol topfokkers vandaan komen? Dat lijkt me ook niet echt gezond. Het gaat toch om de gezondheid van het ras in zijn algemeen. Als je gaat eisen dat elke aangekeurde hond ook nog U-tjes moet hebben zullen er minder aangekeurde honden komen, maar niet minder mensen die een dog willen hebben. Dan zullen die mensen hun hond gaan halen bij iemand die niet met aangekeurde honden fokt en dan is er nog minder controle op de gezondheid van een ras. Of zie ik dat nu verkeerd.
En ik snap Mol ook wel hoor, hij wil met de mooiste en gezondste vertegenwoordigers van een ras fokken en dat vind ik ook een nobel streven. Maar het is naief om te denken dat mensen die gewoon een fijne gezonde dog willen die aan de rasstandaard voldoet maar die absoluut geen showkwaliteit zoeken en daar ook niet voor gaan betalen dan zullen afzien van een bepaalde rashond. Dus ik vind het persoonlijk belangrijker dat er meer op de gezondheid van een hond wordt gelet dan of die U tjes heeft behaald, dat lijkt mij de gezondheid van een ras meer ten goede te komen.

Afbeelding
Essy

Mol schreef:
Afbeelding
ohhw ja en kan jij bepalen of dat je dog geschikt is voor de fok? noem mijn minimaal 5 minpunten op vanje hond dan praten we verder

Joep: losse keelhuid, staat van voren iets naar buiten gedraaid, heeft teveel grijs, heeft HD en is wat smal van voren. Maar hij is gecastreerd en er wordt niet mee gefokt :mrgreen: Overigens ben ik nog lang niet toe aan fokken hoor :mrgreen: En of een dier geschikt is voor de fok wordt toch bepaald bij de aankeuring ervan uitgaande dat die aankeuring deugt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Essy op 15 jan 2005 03:05, 2 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
yamie schreef:

Afbeelding
Als een hond niet aan de rasstanddaard voldoet dan moet hij bij de aankeuring niet goedgekeurd worden. Daar hoeft hij toch geen U tjes voor te hebben.
Als je doel niet is om een hond met showkwaliteiten te fokken maar een gezonde dog die aan de rasstandaard voldoet waarom zijn die u-tjes dan nodig.
Er zijn geloof ik zo'n 6000 doggen in Nederland. Die kunnen toch niet allemaal van dat handjevol topfokkers vandaan komen? Dat lijkt me ook niet echt gezond. Het gaat toch om de gezondheid van het ras in zijn algemeen. Als je gaat eisen dat elke aangekeurde hond ook nog U-tjes moet hebben zullen er minder aangekeurde honden komen, maar niet minder mensen die een dog willen hebben. Dan zullen die mensen hun hond gaan halen bij iemand die niet met aangekeurde honden fokt en dan is er nog minder controle op de gezondheid van een ras. Of zie ik dat nu verkeerd.
En ik snap Mol ook wel hoor, hij wil met de mooiste en gezondste vertegenwoordigers van een ras fokken en dat vind ik ook een nobel streven. Maar het is naief om te denken dat mensen die gewoon een fijne gezonde dog willen die aan de rasstandaard voldoet maar die absoluut geen showkwaliteit zoeken en daar ook niet voor gaan betalen dan zullen afzien van een bepaalde rashond. Dus ik vind het persoonlijk belangrijker dat er meer op de gezondheid van een hond wordt gelet dan of die U tjes heeft behaald, dat lijkt mij de gezondheid van een ras meer ten goede te komen.

Afbeelding
uh ja....dat zeg ik toch? het is EN EN .. en ja gezondheid staat vooraan, maar een gezonde hond die qua type niet op een dog lijkt heb je geen reet aan.

daarbij , en daar verschillen mol en ik wel in, ik wil geen prijsverschil in een hond, ...puur omdat alles nog af te wachten is, maar goed dat is een andere discussie....
Essy

Ik zeg toch niet dat het niet EN...EN is. Ik vind alleen die U-tjes wel ver gaan om gewoon een gezonde vertegenwoordiger van een ras te fokken.

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Ik zeg toch niet dat het niet EN...EN is. Ik vind alleen die U-tjes wel ver gaan om gewoon een gezonde vertegenwoordiger van een ras te fokken.

Afbeelding
ja oke, daar ga ik wel in mee, maar dat is niet alles wat mol zegt...

het is erg afhankelijk van een fokker, waar neem je genoegen mee, wat vind je correct om me te fokken? een zg halen kan vrij snel, maar dan is het wel goed kijken naar de punten en daar een goede reu bij halen, en dat is er vaak niet bij...
Essy

yamie schreef:
Essy schreef:Ik zeg toch niet dat het niet EN...EN is. Ik vind alleen die U-tjes wel ver gaan om gewoon een gezonde vertegenwoordiger van een ras te fokken.

Afbeelding
ja oke, daar ga ik wel in mee, maar dat is niet alles wat mol zegt...

het is erg afhankelijk van een fokker, waar neem je genoegen mee, wat vind je correct om me te fokken? een zg halen kan vrij snel, maar dan is het wel goed kijken naar de punten en daar een goede reu bij halen, en dat is er vaak niet bij...
Ben ik het ook mee eens. Maar dat zul je ook moeten als je dog wel U tjes heeft.

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Essy schreef:
Mol schreef:
Afbeelding

Joep: losse keelhuid, staat van voren iets naar buiten gedraaid, heeft teveel grijs, heeft HD en is wat smal van voren. Maar hij is gecastreerd en er wordt niet mee gefokt :mrgreen: Overigens ben ik nog lang niet toe aan fokken hoor :mrgreen: En of een dier geschikt is voor de fok wordt toch bepaald bij de aankeuring ervan uitgaande dat die aankeuring deugt.

Afbeelding
nou gelukkig dat je nog lang niet aan fokken toe bent wat je slaat te plank totaal mis in het geen wat je hier voor schreef ook,met wat mijn streven zou zijn
je snap de esensie niet totaal niet je verheerlijkt de RV met zijn aan keuring.
snap je dan niet dat een RV niks meer is als vriendjes politiek achter kamertjes werk en bekokstoverij, wil je me zeggen dat je diet niet ziet.

Mol
Zeer actief

Afbeelding
wat is nou een Utje? word toch niet gevraagt naar minimaal cacib en 1 bob?
dan leg je de lat te hoog, een beetje hond haald zo een U als jij denkt dat je hond geen U kan halen op een show hmmm dan is er toch wat mis.

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

mol ik ben het nog steeds niet eens met die utjes hoor ,want dat zegt mij echt niets. Wij hebben Dino gehad onze dunne spriet , het was een plaatje om te zien , maar ze had haast geen voorborst , en was stijl in de voorhand, rug was te lang, Dino heeft wel het meeste gewonnen op de shows van al onze teven , onder verschillende keurmeesters. Onze Macy was een zwaar gebouwde teef , zat gewoon goed in elkaar, wij vonden haar 10 keer beter dan Dino , maar ze vonden haar te zwaar voor een teef , wat ze echt niet was. Wij houden gewoon van zwaar , ik vind die sprietjes ook geen echte doggen meer . Dus voor ons heeft het ook geen zin om naar shows te gaan, omdat ze tegenwoordig liever die iele dogjes zien . En we hebben geen zin om het zware eruit te fokken , omdat een keurmeester dat mooier vindt, dan stoppen we liever helemaal met de fokkerij.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mol
Zeer actief

jip007 schreef:mol ik ben het nog steeds niet eens met die utjes hoor ,want dat zegt mij echt niets. Wij hebben Dino gehad onze dunne spriet , het was een plaatje om te zien , maar ze had haast geen voorborst , en was stijl in de voorhand, rug was te lang, Dino heeft wel het meeste gewonnen op de shows van al onze teven , onder verschillende keurmeesters. Onze Macy was een zwaar gebouwde teef , zat gewoon goed in elkaar, wij vonden haar 10 keer beter dan Dino , maar ze vonden haar te zwaar voor een teef , wat ze echt niet was. Wij houden gewoon van zwaar , ik vind die sprietjes ook geen echte doggen meer . Dus voor ons heeft het ook geen zin om naar shows te gaan, omdat ze tegenwoordig liever die iele dogjes zien . En we hebben geen zin om het zware eruit te fokken , omdat een keurmeester dat mooier vindt, dan stoppen we liever helemaal met de fokkerij.
een Utje op een hond lopen is geen probleem jip dat weet jij ook hebben we het ook wel eens over gehad toen ik bij je was, een U zegt niks klaar je loopt met een type dog zoals lance makelijk een U.

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Essy schreef:
Scooby schreef:
jip007 schreef:zie jij wel eens doggen op de aankeuring die niet rastypsch zijn , ik heb ze nog nooit gezien. Misschien een beetje het slanke type , maar die willen ze graag zien tegenwoordig toch. Van die types dat je eronder moet kijken wat het is :roll:
Hoi Jip,

Ja, die doggen heb ik wel eens gezien op een aankeuring!
Zijn dat van die Amerikaanse types die in Amerika allemaal u-tjes krijgen? :mrgreen:

Hoi Esther,

Ja, die ook wel, maar ook gevlekte waarvan ik dacht: "Is dat nog gevlekt?!? :denken: ".
Sylvia H
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia H »

Hoi allemaal,

even voorop gesteld ik heb niet alle 20 bladzijden gelezen dat werd met iets te veel, maar wil wel iets zeggen over gezondheid en show.

Ikzelf heb tervuerense herders, ben er al twee kwijtgeraakt op jonge leeftijd waarom? Ik vroeg de fokker om twee dingen, 1 is de hond gezond en 2 is het karakter goed.

De show deed er voor mij niet zoveel toe want ik had een geleidehondje nodig en dan was vooral het karakter en gezondheid van belang. Welnu het eerste hondje kreeg leukemie en moest ik na 1 1/2 jaar in laten slapen (hiervan kún je zeggen dat wist de fokker niet, maar ga dan ook niet met nestbroers en zusjes fokken!! Zeker niet als er al meer gebreken voorkwamen en ook hondjes overleden zijn)

De tweede kwam van een hele andere kennel, ook weer dezelfde eisen gezondheid en karakter. Ja hoor mevrouw prima in orde!!! Welnu dit hondje was vanaf het begin aan het galspugen. Dit werd gezegd doet ze omdat het een opgewonden standje is dat doet haar vader ook. Wat bleek uiteindelijk vele medicijnen onderzoeken en 5 jaar later?? Het hondje had een erfelijke vorm van maagkanker!!!

Het ergste vond ik nog dat toen ik het de fokker vertelde ik de schuld kreeg omdat ze in de zee had gezwommen :denken: nou dan had half duitsland maagkanker gehad!!! Maar ook dat hij gelijk over andere dingen begon (die zij gelukkig niet had) zoals epilepsie. Nu weet ik daar heel veel van, want daar zijn mijn honden geleidehond voor :wink: Dus toen hij zei dat dit niet erfelijk is kon ik hem vertellen dat driekwart wel degelijk een erfelijke factor heeft en 1 kwart familiair is.

Welnu deze fokker loopt nog steeds op shows rond, haalt zijn ZG of Utjes net wat nodig is, maar fokt wel doodzieke honden.
Hij had mijn hondje bewust gefokt om te kijken of de ellende van de vorige nesten terug zou komen (zelfde combinatie) nou jaaaaaaaa.

Mijn oudste daarentegen is nu 13 1/2 jaar, komt uit belgie, waar ik nu ook mijn jongste hondje vandaan heb. Deze fokker let wél op gezondheid, en goddank dit hondje wat nu 3 jaar is, is voor mijn gevoel kerngezond.

Ik heb dit alles aan de F.T.C. (fokkerij toets commissie) doorgegeven, aangeboden om een open toegankelijke database te maken. Weet je wat gezegd wordt?

Nee alleen fokkers krijgen info van ons, en ik moet het bij de fokker halen, nou lekker is dat als je de verkeerde treft.

Nu heb ik iedereen met een belgische herder opgeroepen om als hun hondje iets ernstigs mankeert (epilepsie, hartafwijkingen, autoimuun ziekte enz....) om dit met een dierenartsrapport naar mij op te sturen (zodat ik bewijs heb) en toestemming om het op het net te zetten. Dit gebeurd dus nu ook.

Dus al die geweldige showhonden??? Laten ze eerst maar eens verplicht DNA doorvoeren maar nee dat is weer te duur!!
Groetjes, Sylvia
Poot van Fortune en Quiandra
Gedrag en Gehoorzaamheid
Afbeelding
Mol
Zeer actief

wat ik nu zo frapant vind is dat elke jan boerelul over die 3 Utjes valt.
maar een aan keuring van 1 keurmeester die bepaalt of dat je hond wel of niet geschikt is word niet gekoert :denken: , ben ik dan zo argwaantent voor vriendjes politiek en voor trekkerij, enz enz

nogmaals het gaat niet ALLEEN om die Utjes dat is de hoofd esencie niet van mijn verhaal maar ik zie alleen maar mensen andwoorden op een deel van wat ik heb geschreven en de rest niet hebben willen lezen of zo :denken:
sorry hoor maar lees eerst eens goed voor dat je gaat lopen schreuwen over show en kampioenen enz enz word er een beetje strond ziek van dat mensen aleen maar lezen wat ze willen lezen en verders niet kijken.

je heb het goddomme over je ras verbeteren maar een beetje moeite er voor doen homaar.
nee moet wel allemaal vanzelf gaan en het mag niet teveel moeite kosten want dan is het niet leuk meer.
want daar draait ht toch om als ik jullie andwoorden en weer woorden lees.
het moet toch gang baar blijven voor jan en alle man die een nestje gezonde doggen wil fokken zonder verder te kijken .
ik wor hier niet goed van showen is niet slecht helemaal niet, maar je moet er moeite voor doen en dat is het probleem.

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Mol schreef: je heb het goddomme over je ras verbeteren maar een beetje moeite er voor doen homaar.
nee moet wel allemaal vanzelf gaan en het mag niet teveel moeite kosten want dan is het niet leuk meer.

Ben het helemaal met je eens, zolang het geen moeite, tijd en geld kost vind men het vaak best. Als het wel iets gaat kosten dan is het het probleem van de fokker. Dat vind ik op zich jammer want als je over de gezondheid van je ras praat moet je er wel wat mee doen vind ik
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

chrico schreef:
Mol schreef: je heb het goddomme over je ras verbeteren maar een beetje moeite er voor doen homaar.

Ben het helemaal met je eens, zolang het geen moeite, tijd en geld kost vind men het vaak best. Als het wel iets gaat kosten dan is het het probleem van de fokker. Dat vind ik op zich jammer want als je over de gezondheid van je ras praat moet je er wel wat mee doen vind ik
Ja,het is de fokker die eerst de shows moet lopen voordat hij met zijn/haar hond gaat fokken.
En naast dat de benodigde gezondheids onderzoeken,hij/zij is ook diegeen
die ermee gaat fokken,dus logisch dat dit het probleem voor de fokker is
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:wat ik nu zo frapant vind is dat elke jan boerelul over die 3 Utjes valt.
maar een aan keuring van 1 keurmeester die bepaalt of dat je hond wel of niet geschikt is word niet gekoert :denken: , ben ik dan zo argwaantent voor vriendjes politiek en voor trekkerij, enz enz
Hoi Mol,

Nououououou...., wel een béétje, ja. :wink:
Mol
Zeer actief

dogluna schreef:
chrico schreef:

Ja,het is de fokker die eerst de shows moet lopen voordat hij met zijn/haar hond gaat fokken.
En naast dat de benodigde gezondheids onderzoeken,hij/zij is ook diegeen
die ermee gaat fokken,dus logisch dat dit het probleem voor de fokker is
tuurlijk joh je heb gelijk :wall: jezus zijn we nou zo dom of doen we net als of :denken:
ga nou eerst eens lezen voor je wat gaat lopen blaten :blah:
zolang jij als lief hebber hier alleen gaat zitten koeren van alles is slecht en fokkers doen het fout enz enz en je blijft verders op je luie krent zitten komt er nooit wat voor elkaar in het dat dood zieke niks meer goeds aan te vinden door gefokte stuk ellende van een DD, maar weet je wat het is de beste stuurlui staan an wal bah :kotz: sheinheiligheid ten top.

Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
Mol schreef:wat ik nu zo frapant vind is dat elke jan boerelul over die 3 Utjes valt.
Hoi Mol,

tja denk dat het verschil is dat ik al ff net wat langer in het wereldje rond loopt als de rest hier en meer heb gezien, en weet waar jullie RV heen gaat, maar ja wie ze reet wil verbranden moet zelf ook maar op de blaren zitten.

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
Scooby schreef:
Hoi Mol,

tja denk dat het verschil is dat ik al ff net wat langer in het wereldje rond loopt als de rest hier en meer heb gezien, en weet waar jullie RV heen gaat, maar ja wie ze reet wil verbranden moet zelf ook maar op de blaren zitten.

Hoi Mol,

Hahaha, je doet je nou wel héél oud voor, hoor! :wink:
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
Mol schreef:
Scooby schreef:
Hoi Mol,

Hoi Mol,

Hahaha, je doet je nou wel héél oud voor, hoor! :wink:
kan wel zijn maar zit nu al 20 jaar in het fokken van honden en 10 daar van zit ik in de bullen, jij hoelang ben je al serieus met honden bezig en met je eigen ras?

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:kan wel zijn maar zit nu al 20 jaar in het fokken van honden en 10 daar van zit ik in de bullen, jij hoelang ben je al serieus met honden bezig en met je eigen ras?

Hoi Mol,

Ik zit al vanaf mijn vierde jaar in de honden, dus nu 28 jaar. :wink:
Met de duitse dog houd ik mij nu ruim 9 jaar serieus bezig.
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
Mol schreef:kan wel zijn maar zit nu al 20 jaar in het fokken van honden en 10 daar van zit ik in de bullen, jij hoelang ben je al serieus met honden bezig en met je eigen ras?

Hoi Mol,

Ik zit al vanaf mijn vierde jaar in de honden, dus nu 28 jaar. :wink:
Met de duitse dog houd ik mij nu ruim 9 jaar serieus bezig.
ik was 9 toen ik me eerste nestje pittjes fokte onder begelijding welles waar maar wel een eige combinatie.
ben nu 29 en zit nog steeds in de honden fok.

wat ik dan niet begrijp dat je dan nog met een RV van doen wil hebben als je ook al zo lang bezig bent met honden en je ras.

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:ik was 9 toen ik me eerste nestje pittjes fokte onder begelijding welles waar maar wel een eige combinatie.
ben nu 29 en zit nog steeds in de honden fok.

wat ik dan niet begrijp dat je dan nog met een RV van doen wil hebben als je ook al zo lang bezig bent met honden en je ras.

Hoi Mol,

Vanaf mijn vierde jaar hebben wij vroeger thuis altijd honden gehad. Toen ik 24 was, heb ik (nadat ik me meer dan een jaar in het ras verdiept had) mijn eerste duitse dog aangeschaft. Dat is onze Lana die in april 8 jaar hoopt te worden! :mrgreen: (Ik ben nu 32...)

Enne..., ik geloof dat ik niet zo over een rasvereniging denk als jij. :wink: Ik denk dat een rasvereniging ook veel voor een ras zou KUNNEN betekenen...
Rolinde
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rolinde »

tuurlijk joh je heb gelijk :wall: jezus zijn we nou zo dom of doen we net als of :denken:
zolang jij als lief hebber hier alleen gaat zitten koeren van alles is slecht en fokkers doen het fout enz enz en je blijft verders op je luie krent zitten komt er nooit wat voor elkaar in het dat dood zieke niks meer goeds aan te vinden door gefokte stuk ellende van een DD, maar weet je wat het is de beste stuurlui staan an wal bah :kotz: sheinheiligheid ten top.

mol :8):[/quote]

Nou, heb het even gelezen, maar wordt er een klein beetje misselijk van hoor......................jezus wat een commentaar en ge-moddergooi en noem het allemaal maar op.
Bah, moest het even kwijt, kan me om dit soort betweterigheid echt opwinden hoor!!!

Doorgefokt stuk ellende van een Duitse Dog ...................nou jaaaaaaaaaaaaaaaaa

Zo, gal gespuwt, dat lucht op!!!

Succes verder met elkaar afkafferen en de grond in boren :roll:

Groetjes Rolinde
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Scooby schreef:
Hoi Mol,

Vanaf mijn vierde jaar hebben wij vroeger thuis altijd honden gehad. Toen ik 24 was, heb ik (nadat ik me meer dan een jaar in het ras verdiept had) mijn eerste duitse dog aangeschaft. Dat is onze Lana die in april 8 jaar hoopt te worden! :mrgreen: (Ik ben nu 32...)

Enne..., ik geloof dat ik niet zo over een rasvereniging denk als jij. :wink: Ik denk dat een rasvereniging ook veel voor een ras zou KUNNEN betekenen...
ja ik ben thuis geboren en was net uit dat donkere gat en toen legde me pa me al bij de honden.
maar dat heeft er niks mee te maken.

een RV is goed als het belangenloos gaat maar dat is sins jaar en dag niet meer mensen willen er alleen maar beter op worden en de geene die echt voor het ras gaan worden in de kiem gesmoort.

daarom ben ik uit de RV gestap en alleen verder gegaan beste wat ik ooit heb kunnen doen.
me kwaliteid is vind ik dan beter als menig hond die voor de fok gebruikt word in de RV, geef je toch te denken.

Mol
Zeer actief

Rolinde schreef:tuurlijk joh je heb gelijk :wall: jezus zijn we nou zo dom of doen we net als of :denken:

Nou, heb het even gelezen, maar wordt er een klein beetje misselijk van hoor......................jezus wat een commentaar en ge-moddergooi en noem het allemaal maar op.
Bah, moest het even kwijt, kan me om dit soort betweterigheid echt opwinden hoor!!!

Doorgefokt stuk ellende van een Duitse Dog ...................nou jaaaaaaaaaaaaaaaaa

Zo, gal gespuwt, dat lucht op!!!

Succes verder met elkaar afkafferen en de grond in boren :roll:

Groetjes Rolinde[/quote]

nee en jij geeft meer waarde aan deze discussie :denken:

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”