Hij drinkt en plast erg veel. Dat heeft hij altijd gedaan, maar op het moment is het heel erg. Omdat hij eens in de zoveel tijd problemen heeft met zijn ogen en het weefsel in zijn hoofd (gaat helemaal opzetten) krijgt hij dan een prednoral kuur. Niet omdat ik het leuk vind, maar omdat dat het enigste is dat helpt. Door die prednoral gaat hij extra veel drinken. Dat is bekend. Maar dat is al zeker een half jaar geleden. Dus daar ligt het niet aan.
Nou heb ik zijn urine laten testen. Daarmee was niks aan de hand. Toen is zijn bloed bekeken. Suiker, lever en nieren waren goed, maar er zaten teveel globulines en eiwitten in het bloed. Nu is er weer bloed afgenomen en dit is naar Utrecht gestuurd.
De dierenarts had het over een chronische ontsteking of leukemie. Ten minste, dat zou het meest "voor de hand liggend" zijn. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Kilian is een witte herder reu. Hij is niet gecastreerd, maar er is maar een bal ingedaald. Verder heeft hij spondylose in zijn rug, waarvoor hij een paar accupunctuur behandelingen heeft gehad. Momenteel heeft hij daar geen last van.
Hij is erg rustig, en hijgt veel. Ook is hij snel moe naar een stuk wandelen. Na 20 minuten is dat al het geval.
Het probleem is een beetje dat ik niet weet hoe oud hij is. Hij komt uit het asiel. Daar heb ik hem bijna 3 jaar geleden vandaan. (Gekregen als veel te vroeg verjaardagscadeautje