Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leukemie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Leukemie?

Ongelezen bericht door Jeffy »

Kilian is ziek :cry: Ten eerste heeft hij een virusje te pakken waardoor hij aan de diarree is, en ten tweede zit er iets niet goed in zijn bloed.
Hij drinkt en plast erg veel. Dat heeft hij altijd gedaan, maar op het moment is het heel erg. Omdat hij eens in de zoveel tijd problemen heeft met zijn ogen en het weefsel in zijn hoofd (gaat helemaal opzetten) krijgt hij dan een prednoral kuur. Niet omdat ik het leuk vind, maar omdat dat het enigste is dat helpt. Door die prednoral gaat hij extra veel drinken. Dat is bekend. Maar dat is al zeker een half jaar geleden. Dus daar ligt het niet aan.
Nou heb ik zijn urine laten testen. Daarmee was niks aan de hand. Toen is zijn bloed bekeken. Suiker, lever en nieren waren goed, maar er zaten teveel globulines en eiwitten in het bloed. Nu is er weer bloed afgenomen en dit is naar Utrecht gestuurd.
De dierenarts had het over een chronische ontsteking of leukemie. Ten minste, dat zou het meest "voor de hand liggend" zijn. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Kilian is een witte herder reu. Hij is niet gecastreerd, maar er is maar een bal ingedaald. Verder heeft hij spondylose in zijn rug, waarvoor hij een paar accupunctuur behandelingen heeft gehad. Momenteel heeft hij daar geen last van.
Hij is erg rustig, en hijgt veel. Ook is hij snel moe naar een stuk wandelen. Na 20 minuten is dat al het geval.

Het probleem is een beetje dat ik niet weet hoe oud hij is. Hij komt uit het asiel. Daar heb ik hem bijna 3 jaar geleden vandaan. (Gekregen als veel te vroeg verjaardagscadeautje :mrgreen: ) In het asiel zeiden ze toen dat hij drie en een half was. De dierenarts zei (een week later) dat hij een jaar of zes was. Dus ik weet het niet :19: Soms lijkt hij een jonge hond, maar soms ook hoog bejaard. (Als er iemand is die goed leeftijd kan schatten bij een hond, ik heb een leuke test hier liggen :mrgreen: )
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoop voor jullie dat de uitslagen meevallen.

Ik geloof dat om de leeftijd van de hond te schatten men meestal naar het gebit kijkt...misschien kun je vragen aan je DA hoe oud hij/zij denkt dat je hond is en waarop dit gebaseerd is?

Misschien weet iemand hier een betere/andere methode?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”