Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond zou ik nemen ?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Angel-eyes schreef:Die kunnen wel heel stoer kwispelen! :mrgreen:
Heel stoer!
Daarom hebben wij ook geen glazen, maar drinken we gewoon uit de fles :mrgreen:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

He grapjassen ! :evil:

Ik ben niet op zoek, maar ik heb geen vriendin.

Een stoere hond schrikt juist af, dus da's geen babemagneet.

Toen ik met mijn shi tsu ging wandelen (mini shi tsu van 19 cm ), dan kwamen er net veel dames af 'he meneer, wat een schattig hondje, welk ras is dat ? Mag ik hem eens vasthouden ?'.

Voor mij moet een hond een maat zijn, waar ik overal mee kan komen en vanalles mee kan doen.
Marion.

johan1969 schreef:Voor mij moet een hond een maat zijn, waar ik overal mee kan komen en vanalles mee kan doen.
Die van mij zitten ergens tegen de 60 cm. En ik kan er overal mee komen, en ik kan er alles mee doen :wink:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

En mijn cdcollectie bewaken. :mrgreen:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik hou gewoon van stoere honden, niet om de macho uit te hangen of zo.

Ik vind het juist spijtig dat als ik een bull terrier zou hebben, dat iedereen mij zou aangapen en denken dat ik een dealer of een pooier of een hooligan ben.
Marion.

johan1969 schreef:En mijn cdcollectie bewaken. :mrgreen:
Kan die kleine van mij ook errug goed hoor. En nee, je mag haar niet een weekje lenen :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

johan1969 schreef:Ik hou gewoon van stoere honden, niet om de macho uit te hangen of zo.

Ik vind het juist spijtig dat als ik een bull terrier zou hebben, dat iedereen mij zou aangapen en denken dat ik een dealer of een pooier of een hooligan ben.

Pimp!!!!!!!!!!! :evil: .................................. :smile:
Rob*
Zeer actief

johan1969 schreef:En mijn cdcollectie bewaken. :mrgreen:
Neem gewoon nooit meer een vriendin, dan is die collectie wel veilig hoor :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik noemde de kleinere rassen omdat je in een van de eerste berichten in dit topic neer had gezet dat je (bejaarde) moeder de hond de trap op moet kunnen tillen. Ik denk als het een hond moet worden van jou en je wat oudere moeder dat je dan toch wat aan eisen in moet leveren. Ze geeft zelf al aan een klein hondje te willen, dat is toch heel anders wandelen dan een met bijv. een Amerikaanse bulldog. Veel succes met jullie keuze.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

johan1969 schreef:
Wat dacht je dan van de Miniatuur Bullterrier? Qua karakter geweldige honden (Ik weet niet of dat voor iedere mini bull geldt, maar wel voor de twee van mijn buren). Ze zijn dan wel wat kleiner, maar je zult er veel mee kunnen en hebt het idee dat je een hond(je) hebt.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Sunnybunny schreef:Ik noemde de kleinere rassen omdat je in een van de eerste berichten in dit topic neer had gezet dat je (bejaarde) moeder de hond de trap op moet kunnen tillen. Ik denk als het een hond moet worden van jou en je wat oudere moeder dat je dan toch wat aan eisen in moet leveren. Ze geeft zelf al aan een klein hondje te willen, dat is toch heel anders wandelen dan een met bijv. een Amerikaanse bulldog. Veel succes met jullie keuze.
Van mijn 14 tot mijn 26 heb ik een shi tsu gehad. Iedereen dacht dat het de hond van mijn moeder was, maar ik kon er altijd wel mee gaan wandelen. Ik voelde me soms wel belachelijk, maar het ergste was dat je er niet fijn mee kon ravotten en spelen zoals met een echte hond.

Als ik nog eens een kleine hond neem, zal het niet voor mijn pensioensleeftijd zijn.

Als ik nu een grotere hond neem, zou vooral ik er mee bezig zijn. Mijn moeder mag hem eten geven, maar het wandelen en dergelijke zou ik voor mijn rekening nemen. Ik heb heel veel vrije tijd en het zou echt mijn grootste hobby worden.
Rob*
Zeer actief

johan1969 schreef:
Sunnybunny schreef:Ik noemde de kleinere rassen omdat je in een van de eerste berichten in dit topic neer had gezet dat je (bejaarde) moeder de hond de trap op moet kunnen tillen. Ik denk als het een hond moet worden van jou en je wat oudere moeder dat je dan toch wat aan eisen in moet leveren. Ze geeft zelf al aan een klein hondje te willen, dat is toch heel anders wandelen dan een met bijv. een Amerikaanse bulldog. Veel succes met jullie keuze.
Van mijn 14 tot mijn 26 heb ik een shi tsu gehad. Iedereen dacht dat het de hond van mijn moeder was, maar ik kon er altijd wel mee gaan wandelen. Ik voelde me soms wel belachelijk, maar het ergste was dat je er niet fijn mee kon ravotten en spelen zoals met een echte hond.

Als ik nog eens een kleine hond neem, zal het niet voor mijn pensioensleeftijd zijn.

Als ik nu een grotere hond neem, zou vooral ik er mee bezig zijn. Mijn moeder mag hem eten geven, maar het wandelen en dergelijke zou ik voor mijn rekening nemen. Ik heb heel veel vrije tijd en het zou echt mijn grootste hobby worden.
Ik heb heel lang een Pekingeesje gehad, maar ik heb me nooit voor lul voelen lopen met hem, kreeg weleens opmerkingen van mensjes met zgn. grote en stoere honden dat het geen gezicht is , zo'n grote gozer met zo'n klein hondje, maar ja daar zei ik alt6ijd maar op..."Nee zo'n klein mager ventje met zo'n grote hond, dat is een leuk gezicht" :mrgreen: .............maar ik heb stoere Boxers nu zodat niemand me meer kan plagen :jank: :smile: :smile:
Nicole84
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nicole84 »

ach ja, neem je toch gewoon een jack russell, een klein formaat van buiten, maar van binnen voelt hij zich heel groot hoor! Mijn vriend wilde ook altijd een rotweiler of een boxer ofzo, maar ik wilde toch liever een wat kleiner ras, maar wel met pit en een eigen karakter. Toen kwamen we bij de Jack Russell Terrier terecht. En pit heeft hij, hij is echt mijn maatje en hij wil altijd en overal rennen en spelen. Hij is nog te jong om waaks te zijn, en ze zijn het natuurlijk niet allemaal, maar het zit er wel een beetje in! Enne, traplopen kunnen ze ook heel goed, en in het begin als ze het nog niet zo goed kunnen, zijn ze makkelijk de trap op te dragen. Dus misschien toch een overweging??? :denken:
Groetjes Nicole en een pootje van Jamie

Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het niet zo voor jack russells. Ik weet niet waarom. Ik vind ze ook niet echt mooi, zeker de kortbeentjes niet. Sorry he.

Het is niet zo dat we klein wonen, integendeel, enkel de trappen zijn een 'probleem'.

De tuin is 10 x 25 m. Niet groot, maar ook niet klein.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

johan1969 schreef:Ik ken wel wat van honden, en ga al 20 jaar naar shows, maar door het grote aanbod is het wel moeilijk kiezen.

Als ik op een benedenhuis zou wonen, zou het een rottweiler of een dog worden, maar nu gaat dat natuurlijk niet. Daarom een middenslag hond.
AfbeeldingDit is een volwassen rottweiler van 7 jaar.lijkt mij toch wel een middenslaghond :mrgreen:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Marion. schreef:Ja dus. Naar beneden ga jij op de trap zitten, hond op schoot. Treetje voor treetje naar beneden, geen probleem. Omhoog willen ze meestal wel, is ook heel veel minder belastend voor hun gewrichten. Gewoon kalm aan die trap oplopen.

Als honden als porseleinpoppetjes behandeld moeten worden, dan is voor mij de lol er al snel af hoor :wink:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Marion.. Marion... Dit wil ik je zien doen met Senna
Whoehahahahahahahahaha
Maar dan moet het wel gefilmd worden, daar winnen we makkelijk alle funniest home video's mee!
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Senna1 schreef:
Marion. schreef:Ja dus. Naar beneden ga jij op de trap zitten, hond op schoot. Treetje voor treetje naar beneden, geen probleem. Omhoog willen ze meestal wel, is ook heel veel minder belastend voor hun gewrichten. Gewoon kalm aan die trap oplopen.

Als honden als porseleinpoppetjes behandeld moeten worden, dan is voor mij de lol er al snel af hoor :wink:
Whoehahahahahahahahaha
Maar dan moet het wel gefilmd worden, daar winnen we makkelijk alle funniest home video's mee!
Boris was laatst de trap opgelopen, hij is op een brancard van de dierenambulance vastgebonden(nadat hij tabletten op had om em kalm te krijgen) en zo naar beneden gesjouwd door 4 man.....
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Nicole. Ik heb het niet zo voor Jack Russels en wel daarom : als ik in de bossen of de weides zou spelen met mijn hond, zou ik wel graag hebben dat hij in de buurt blijft en geen konijnen najaagt of uitgraaft en klem komt te zitten.

Het 'moet' een middenslag hond worden, omdat dat een compromis is tussen klein (moeders wens) en groot (mijn wens).

Ik kan natuurlijk altijd een Franse Bulldog én een Rottweiler kopen of zo. Iedereen gelukkig. :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

johan1969 schreef:Hoi Nicole. Ik heb het niet zo voor Jack Russels en wel daarom : als ik in de bossen of de weides zou spelen met mijn hond, zou ik wel graag hebben dat hij in de buurt blijft en geen konijnen najaagt of uitgraaft en klem komt te zitten.

Het 'moet' een middenslag hond worden, omdat dat een compromis is tussen klein (moeders wens) en groot (mijn wens).

Ik kan natuurlijk altijd een Franse Bulldog én een Rottweiler kopen of zo. Iedereen gelukkig. :mrgreen:
ik heb 4 jacken en geen een loopt bij me uit de buurt, kan er heerlijk mee spelen in het bos hoor, opvoeden heet dat :wink:
Rob*
Zeer actief

yamie schreef:
johan1969 schreef:Hoi Nicole. Ik heb het niet zo voor Jack Russels en wel daarom : als ik in de bossen of de weides zou spelen met mijn hond, zou ik wel graag hebben dat hij in de buurt blijft en geen konijnen najaagt of uitgraaft en klem komt te zitten.

ik heb 4 jacken en geen een loopt bij me uit de buurt, kan er heerlijk mee spelen in het bos hoor, opvoeden heet dat :wink:
TT heet dat :boos: :boos: :boos: :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Angel-eyes schreef:
yamie schreef:

TT heet dat :boos: :boos: :boos: :mrgreen:

stttttttttttttttttttt :boos: :mrgreen:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Een sportieve middenslag hond zou wel zelf de trap op moeten kunnen he. Als je ziet wat ze in agility allemaal doen ! Het is geen kleine smalle draaitrap of zo he.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

De hond moet die trap ook op (en af!) kunnen als hij iets mankeert of oud is. Of onder de 1 jaar.
Leest je moeder mee ? Dan kan zij een haar mening geven. Ben ik wel benieuwd naar :wink:
jijoel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jijoel »

Woon je in belgie dan zou ik voor een herplaatser uit nederland kiezen en dan wel een stamboomloze stafford :ok: .
Of dit nu een engelse of amerikaanse mag zijn je kunt er dan weer 1 van de spuit redden.Een engelse staffordshire bull terrier is toch nog vrij klein en dus ook nog tilbaar.Je kunt er mee ravotten en alles doen wat je maar wil alleen vreemde honden kan wat minder zijn en het kan zijn dat het geen hond wordt/is om los te laten lopen op plekken waar veel honden los lopen.

Heb er zelf 2,teef van 15kg en reu van 20 kg.De teef is heel goed te dragen als dat eens zou moeten.
Een amerikaanse staff kan ook maar die zijn alweer wat zwaarder en zullen gauw zo'n 20-30(en zwaarder) wegen.
Moet wel zeggen dat de meeste engelse geen waakhonden zijn omdat het allemansvrienden zijn maar ze schrikken wel af alleen door hun uiterlijk.
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

gonnylohken schreef:
Senna1 schreef:

Whoehahahahahahahahaha
Boris was laatst de trap opgelopen, hij is op een brancard van de dierenambulance vastgebonden(nadat hij tabletten op had om em kalm te krijgen) en zo naar beneden gesjouwd door 4 man.....
Ja precies dat bedoel ik.. en die is dan nog niet eens volwassen!
Zou ze dat filmpje nu aan het maken zijn trouwens? :denken: :mrgreen:
corinne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

:smile: Dat wordt natuurlijk een chihuahua!
Een hele grote stoere hond in een klein lijfje!
Erg sportief (ik fiets regelmatig met Isa), en op zijn tijd een lief schoothondje (voor je moeder). Goed te tillen en erg op zijn/haar baas gesteld....wat wil je nog meer?
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Senna1 schreef:
gonnylohken schreef:
Senna1 schreef:

Whoehahahahahahahahaha
Ja precies dat bedoel ik.. en die is dan nog niet eens volwassen!
Zou ze dat filmpje nu aan het maken zijn trouwens? :denken: :mrgreen:
vast wel...... :mrgreen:
Afbeelding
iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

is de staffordshire bullterrier niks voor je? rond de 40 cm en toch een beetje een stoer uiterlijk, altijd in voor een spelletje met de baas en zijn gek op wandelen en ravotten..alleen zijn het allemans vrienden dus vreemde mensen laten ze zo naar binnen :mrgreen:
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Op shows verwart mijn moeder de Engelse staffie altijd met de Franse Bulldog, haar lievelingsras :smile: . Ik vind het ook wel fijne hondjes, en niet te groot. Al vind ik ze niet allemaal even mooi, het is het karakter dat telt, en ik denk wel dat er toch ook wakers bij zitten.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Corinne, fietsen met een chihuahua ? In een mandje voor op de fiets zeker ?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”