Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Betaal jij als jouw hond een andere hond verwond heeft?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tineke schreef:
maxcola schreef:Als ik een hond zou hebben die aangelijnd moet blijven omdat ie agressief is naar andere honden toe,dan mijd ik losloopgebieden.Natuurlijk moeten ook agressieve honden uit,maar waarom dan weer persé naar een losloopgebied gaan?
Ik ga toch ook niet met mijn loopse teef naar een losloopgebied toe?Wat is er nou zo moeilijk aan om dat te mijden :denken:
Mocht ik het toch doen en mijn hond valt-op welke manier dan ook-een andere hond aan,dan ben ik verantwoordelijk voor minstens de helft van de dierenartskosten.Basta.
Omdat ze in een losloopgebied los kunnen misschien wat geen probleem is als je hem of haar onder appel hebt.
Zo bedoel ik het dus eigenlijk ook.Als jouw hond los niet agressief is,maar aangelijnd wél dan ben je wat mij betreft hartelijk welkom op het losloopgebied.
Maar als je hond op geen enkele manier andere honden accepteert maak je het jezelf en anderen onnodig moeilijk op een losloopgebied.Nou heb ik misschien wel makkelijk praten omdat we hier rijkelijk voorzien zijn van uitlaatplaatsen(voor loslopers én aangelijnde honden).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

maxcola schreef:
tineke schreef:
maxcola schreef:Als ik een hond zou hebben die aangelijnd moet blijven omdat ie agressief is naar andere honden toe,dan mijd ik losloopgebieden.Natuurlijk moeten ook agressieve honden uit,maar waarom dan weer persé naar een losloopgebied gaan?
Ik ga toch ook niet met mijn loopse teef naar een losloopgebied toe?Wat is er nou zo moeilijk aan om dat te mijden :denken:
Mocht ik het toch doen en mijn hond valt-op welke manier dan ook-een andere hond aan,dan ben ik verantwoordelijk voor minstens de helft van de dierenartskosten.Basta.
Omdat ze in een losloopgebied los kunnen misschien wat geen probleem is als je hem of haar onder appel hebt.
Zo bedoel ik het dus eigenlijk ook.Als jouw hond los niet agressief is,maar aangelijnd wél dan ben je wat mij betreft hartelijk welkom op het losloopgebied.
Maar als je hond op geen enkele manier andere honden accepteert maak je het jezelf en anderen onnodig moeilijk op een losloopgebied.Nou heb ik misschien wel makkelijk praten omdat we hier rijkelijk voorzien zijn van uitlaatplaatsen(voor loslopers én aangelijnde honden).
Al loop je met een agressieve hond aangelijnd en wel, dan is dat voor beide partijen geen doen, de mensen met hun hond los weten het niet van te voren, die lopen toch wat vrij rond omdat ze niet gelijk rekening houden met een agressieve hond.
Lijkt mij als eigenaar ook niet lekker relaxed lopen in een losloopgebied met een opgefokte hond naast je zijde.
Want ergens is het zelfs uitlokken, een andere hond die los kan lopen en ernaartoe wil gaan en gelijk de wind van voren krijgt kan ook ineens uitvallen en heb je alsnog een gevecht, en dan moet de eigenaar betalen die met zijn hond losliep??Nee in dat geval betaal ik nog niet een eurocentje.
Met een loopse teef in een losloopgebed is ook vragen om gezeik, dat doe je ook niet als hondenbezitter.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja, ik heb het altijd nog van de andere kant meegemaakt...en alle keren is het eigenlijk vergoedt door de eigenaren van de andere hond...was ook altijd een duidelijke zaak wat dat betreft.

Rimpel aan de lijn in een park waar je je hond aan moet lijnen en dan een loslopende hond (met baas op honderden meter afstand) die Rimpel te grazen neemt. Rimpel deed ook nog eens nooit wat terug, dus de andere honden hadden nooit geen verwondingen...

De laatste keer was de eigenaar in geen velden of wegen te bekennen...pas toen de hond wegliep zag in de verte een jongen van een jaar of 16 op een fiets...die zwaaide nog en fietste zo weg...had dus niets gezien...sta je daar met je hond, Rimpel zwaar over de zeik, ikke janken (want het was al de zoveelste keer) en Rimpel onder de modder en plekken op zijn rug....

Ik heb in het park allerlei briefjes opgehangen om die persoon te vinden met ook het verhaal erbij dat dit al veel vaker is gebeurd en of iedereen zijn hond nou eens een keer aan zou willen lijnen (als ze niet luisteren en dat doen de meesten niet) geen enkele respons...
Dus heb ik het doorgespeeld aan de verzekering van Rimpel met het verhaal erbij dat ik de eigenaar niet op kon sporen..
Na twee weken zag ik ineens die hond weer in het park lopen, herkende hem meteen..ik zat op de brommer...dus ben erheen gereden en heb het vehraal uitgelegd...bleek de zoon van meneer te zijn geweest. Dus hij zijn zoon bellen en die wist zich het nog wel te heriinneren..hij had de hond even uit het oog verloren, hoorde mij schreeuwen en riep de hond weer bij zich...maar had dus niets gezien, want er stond een gebouwtje voor. Hij zwaaide dus naar mij en is weer weggefietst.
Dus ik heb de rekening daar gebracht en kreeg het keurig gestort op mijn rekening. Ik had ook foto's gemaakt en bood hem aan dat hij die nog wel zien mocht...maar dat hoefde niet...hij vond het rot en betaalde dus.

Tja, de psychische schade had ik ook wel vergoedt willen hebben van al die eigenaren bij elkaar, want inmiddels trainen we al bijna een jaar met Rimpel om hem weer wat vertrouwen te geven...dat kost ook niet niks...
Maar ach...zo ver zal i khet niet doordrijven...
Mocht het nou NOG een keer gebeuren dan is die eigenaar wel het bokje want die gaat mij ook een volle cursus betalen!
Iedereen hier in de buurt weet inmiddels hoe het zit en degene die dat niet weten hebben wat dat betreft dan gewoon pecht gehad...
Ik hoef het niet langer te pikken...
Je moet je hond gewoon bij je houden in dat park hier...en ook hier om de flats heen..
Het was zo idioot dat ik nog niet normaal de deur uit kon lopen...had ik alweer wat voor mijn neus staan...het was hier dus zo onderhand een sport om zo snel mogelijk naar de auto te lopen om Rimpel maar op een achteraf veldje tussen twee begraafplaatsjes uit te laten...Ik stond op wacht en mijn vriend liet hem uit...
Inmiddels gaat het zo goed met Rimpel dat we toch weer met hem door de buurt wandelen, (sinds twee weken nog maar hoor) maar wel voorbereid en op onze hoede...
Een hond kan niet zo snel op hem af komen grommen dat ik er niet tussenspring met mijn paraplu...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

je hond onder controle hebben is ook belangrijk...
als ik een loslopende hond zie mogen ze erheen, zie ik een aangelijnde hond of iemand die z'n hond aan wil lijnen op het moment dat hij je ziet (waar dan ook losloopgebied of niet) mogen ze er niet heen... is dat nou zo moeilijk om een hond bij je te houden?
:roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

malinois schreef:je hond onder controle hebben is ook belangrijk...
als ik een loslopende hond zie mogen ze erheen, zie ik een aangelijnde hond of iemand die z'n hond aan wil lijnen op het moment dat hij je ziet (waar dan ook losloopgebied of niet) mogen ze er niet heen... is dat nou zo moeilijk om een hond bij je te houden?
:roll:
Ja, dacht iedereen er maar zo over als jij dat doet!
Dan zou het een stuk fijner wandelen zijn hier in de buurt...
Ik kan er ook gewoon niet met mijn hoofd bij dat iemand niet zo denkt, maar ja...dat zal dan wel aan mijn verstandelijke vermogens liggen! :mrgreen:

Groetjes Hilje
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:
Ja, dacht iedereen er maar zo over als jij dat doet!
Dan zou het een stuk fijner wandelen zijn hier in de buurt...
Ik kan er ook gewoon niet met mijn hoofd bij dat iemand niet zo denkt, maar ja...dat zal dan wel aan mijn verstandelijke vermogens liggen! :mrgreen:

Groetjes Hilje
ik weet er alles van... daarom ga ik ook liever naar het bos, waar over het algemeen de mensen meer moeite voor moeten doen om er naar toe te gaan en die mensen hebben over het algemeen hun honden ook beter opgevoed en luisteren beter.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Als mijn hond aan de lijn is, en een loslopende hond valt hem aan, ga ik geen cent vergoeden voor de tegenpartij.
Vorige week nog gehad.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het hangt af van de situatie of ik betaal of niet: als een andere hond op mijn hond duikt, maar mijn hond bijt toevallig raak, ja dan is dat dikke pech voor die ander. Begint mijn hond dan zal ik uiteraard betalen.
Ik heb het 1 keer meegemaakt: Kaya was loops en ik wist toen nog niet dat het dan een totale bitch is en uit het niets rent ze keihard op een oude GR af en bijt. Gevolg een wondje onder het oog. Ik ben direct met de vrouw en hond richting dierenarts gegaan, ben erbij gebleven voor de hechtingen en heb direct alles betaald ter plekke.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kanjer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanjer »

dat ligt helemaal aan de situatie
als mijn hond los was en die van hun vast
dan wel maar als mijn hond vast zit en die van hun los
of beiden los dat is dan de verantwoording voor de eigenaar
:neenee:
gr. gaby :zwaai:
Apache † 02-01-05
Lucky

Don't be afraid 'Cuz I won't bite
Afbeelding

Carpe Diem
TIS ONLY IN THEIR DREAMS THAT MEN TRULY BE FREE,
'TWAS ALWAYS THUS, AND ALWAYS THUS WILL BE.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Als mijn hond een andere zonder reden aanvalt, dan zal ik zeker de rekening betalen.
Maar als beide honden mekaar in de haren vliegen dan niet.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Als mijn hond aan de lijn zit en de andere hond loopt los dan vergoedt ik niks, loopt mijn hond los en de ander aan de lijn dan uiteraard wel.
Ze hebben hier weleens schermutselingen met andere honden en dan weleens een plek(je) maar er is nog nooit 'moielijk' om gedaan door de andere partij (of door mijzelf als mijn hond een plek had) meeste reacties zijn 'eigen schuld dikke bult'.

Maar goed dan heb ik het niet over open liggende honden die met spoed naar een DA moeten.
Dingo
Zeer actief

linlin schreef:
over het verhaal van yndra kan ik kort zijn. een weinig beschaafde herderbaas met een, zoals ze dat zelf graag noemen, zogenaamd 'supersociale' hond in een losloopgebied. en de grote scheur krijg je er gratis bij.
wat een vooringenomen ideetjes hou je er weer op na. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Dingo schreef:
linlin schreef:
over het verhaal van yndra kan ik kort zijn. een weinig beschaafde herderbaas met een, zoals ze dat zelf graag noemen, zogenaamd 'supersociale' hond in een losloopgebied. en de grote scheur krijg je er gratis bij.
ik dacht dat jij het druk had met je werk.

maar alla. heb jij een andere invulling van wat yndra ons vertelt?
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Als mijn honden een andere hond bijten (niet uit verdediging maar puur uit aanval), dan ga ik dat natuurlijk betalen! Daar ben je immers voor verzekerd in de WA.

Laatst is mijn hond gegrepen en daar zaten nogal wat kosten aan. Die mensen weigeren te betalen. Dat vind ik echt te onbeschoft voor woorden, dus ik zet ze nu elke keer voor schut door heel hard te roepen: 'hey, ik krijg nog geld van jullie voor de dierenartskosten!'. Ze schamen zich dood, dus ik hoop dat ik ooit nog eens mijn geld zie. Het gaat me niet eens zo zeer meer om het geld maar meer om het principe! :devil:
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
Dingo
Zeer actief

linlin schreef:
Dingo schreef:
linlin schreef:
ik dacht dat jij het druk had met je werk.

maar alla. heb jij een andere invulling van wat yndra ons vertelt?
Jij moet niet proberen te denken, daar gaat het nl mis.

Ik vraag me trouwens af wat het doel is van jou "zeer grappige"opmerkingen. Sfeerverbetering van dit forum?
AfbeeldingAfbeelding
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Ben »

Dingo schreef:Als mijn hond aan de lijn is, en een loslopende hond valt hem aan, ga ik geen cent vergoeden voor de tegenpartij.
Vorige week nog gehad.

Ik kan het mis hebben, maar mij is pas nog verteld dat je altijd verantwoordelijk blijft ook al loopt jouw hond aan de lijn dan nog moet je er zorg voor dragen dat een andere hond geen schade op kan lopen.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Jamyra schreef:
Dingo schreef:Als mijn hond aan de lijn is, en een loslopende hond valt hem aan, ga ik geen cent vergoeden voor de tegenpartij.
Vorige week nog gehad.

Ik kan het mis hebben, maar mij is pas nog verteld dat je altijd verantwoordelijk blijft ook al loopt jouw hond aan de lijn dan nog moet je er zorg voor dragen dat een andere hond geen schade op kan lopen.
Ik heb geen idee hoe dat in de wet geregeld is, maar het lijkt me onmogelijk om te voorkomen dat (bijvoorbeeld) mijn hond ( aangelijnd) een loslopende en aanvallende hond niet verwond.
Ben
Actief

Zo is dat wel in de wet geregeld.
Ik vind dat ook een beetje vreemd maar het schijnt zo wel te zijn.
Dingo
Zeer actief

visaton schreef:
Jamyra schreef:
Vorige week nog gehad.

Ik heb geen idee hoe dat in de wet geregeld is, maar het lijkt me onmogelijk om te voorkomen dat (bijvoorbeeld) mijn hond ( aangelijnd) een loslopende en aanvallende hond niet verwond.
In de wet staat dat je ten alle tijden je hond onder controle doent te hebben en houden.

In mijn geval liep ik met Dingo aangelijnt binnen de bebouwde kom. Opeens kwam er uit het niets een hond aan rennen, welke meteen naar Dingo liep, en hem in zijn kop beet en weer wegrenden. Kort daarna hoorde ik iemand de hond roepen. Bleek zo'n fantastische hondebaas te zijn die de voordeur losgooit, hond zijn gang laat gaan en vervolgens hem na 10 minuten weer naar binnen roept. Ik heb de eigenaar er op aangesproken en hem medegedeeld dat ik er een rapport van op liet maken. Dingo had de andere hond overigens ook gebeten.
Ik heb een hondegeleider thuis laten komen en het letsel vast laten leggen bij Dingo. Deze hondegeleider heeft ook de andere partij hiervan in kennis gesteld en medegedeeld dat als ik medische kosten gemaakt moesten worden, deze op hun rekening komen.
AfbeeldingAfbeelding
Ben
Actief

Dingo schreef:
visaton schreef:
Jamyra schreef:
Vorige week nog gehad.

In de wet staat dat je ten alle tijden je hond onder controle doent te hebben en houden.

In mijn geval liep ik met Dingo aangelijnt binnen de bebouwde kom. Opeens kwam er uit het niets een hond aan rennen, welke meteen naar Dingo liep, en hem in zijn kop beet en weer wegrenden. Kort daarna hoorde ik iemand de hond roepen. Bleek zo'n fantastische hondebaas te zijn die de voordeur losgooit, hond zijn gang laat gaan en vervolgens hem na 10 minuten weer naar binnen roept. Ik heb de eigenaar er op aangesproken en hem medegedeeld dat ik er een rapport van op liet maken. Dingo had de andere hond overigens ook gebeten.
Ik heb een hondegeleider thuis laten komen en het letsel vast laten leggen bij Dingo. Deze hondegeleider heeft ook de andere partij hiervan in kennis gesteld en medegedeeld dat als ik medische kosten gemaakt moesten worden, deze op hun rekening komen.
Ik snap jou verhaal heel goed, maar als mij dit overkomt met mijn hondje heb ik wel een probleem.
De mijne bijt bv toevallig iets harder dan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

inderdaad... dat doe ik ook niet... moet je je hond maar onder controle houden.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Jamyra schreef:
Dingo schreef:
visaton schreef:
Jamyra schreef:

Ik snap jou verhaal heel goed, maar als mij dit overkomt met mijn hondje heb ik wel een probleem.
De mijne bijt bv toevallig iets harder dan.
Hier is het dan zo dat jou niets te verwijten valt, jij hebt je hond onder controle, tegenpartij doodgebeten of niet. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
linlin

Dingo schreef: In de wet staat dat je ten alle tijden je hond onder controle doent te hebben en houden.

ik val van mijn stoel! een inhoudelijke bijdrage van mevrouw dingo! chapeau hoor, zie je nou wel, je kan het wel!
dingo schreef:Hier is het dan zo dat jou niets te verwijten valt, jij hebt je hond onder controle, tegenpartij doodgebeten of niet. :wink:
onder controle? als de hond een andere hond doodbijt?

als je iets onder controle hebt, betekent dat dat de zaken lopen zoals jij dat wilt. ergo; jij wilt of vindt het niet erg dat jouw hond andere honden ernstig verwond of doodbijt.

kunnen we deze conclusie trekken?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja nou ik vind dat ook nogal wat..... tuurlijk waardeloos als jij je hond aan de riem hebt en een ander ongeleid projectiel stuift op jouw hond af.
Maar dan nog, dood laten bijten :eek: en dan niet verantwoordelijk zijn omdat jouw hond vast zat? dat gaat wel erg ver.

Als ik Kaya aan de lijn heb, dan is het dus echt een secreet, maar die krijgt dan echt geen kans van mij om een andere hond zwaar te verwonden of zelfs dood te bijten. Nee, ook niet als die andere hond losloopt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
linlin

Stang schreef:Ja nou ik vind dat ook nogal wat..... tuurlijk waardeloos als jij je hond aan de riem hebt en een ander ongeleid projectiel stuift op jouw hond af.
Maar dan nog, dood laten bijten :eek: en dan niet verantwoordelijk zijn omdat jouw hond vast zat? dat gaat wel erg ver.
de crux zit hem hierin: er zijn wetten. deze wetten zijn er om hen die zich niet uit zichzelf kunnen gedragen in het gareel te houden.
dat wil nog niet zeggen dat die wetten optimaal zijn. ze zijn zeer rechtlijnig en niet altijd op de praktijk afgestemd.

gelukkig zijn er ook nog dingen als fatsoensregels en net gedrag. daar kom je een flink eind mee. dat regel je onderling, zo tussen de wetten door.

de mensen die dat niet zo goed kunnen of willen toepassen, beroepen zich al snel op de wet. of erger, ze gaan die wet vertegenwoordigen, maar dat terzijde.

die vent met die loslopende hond is stom, overigens. je laat je hond niet loslopen als er een herder aan de riem in de buurt rondsjouwt.
Dingo
Zeer actief

linlin schreef:
Dingo schreef: In de wet staat dat je ten alle tijden je hond onder controle doent te hebben en houden.

ik val van mijn stoel! een inhoudelijke bijdrage van mevrouw dingo! chapeau hoor, zie je nou wel, je kan het wel!
Nogmaals, deze zeer nuttige bijdrages van je moet je maar lekker voor de piloten bewaren of zo, als je elkaar niets meer te vertellen hebt. Of als je weer eens het klokje rond moet werken. Lijkt me in ieder geval wel weer eens tijd worden, want volgens mij heb je energie teveel of zo.

In ieder geval heb je mij er niet mee hoor, je haalt alleen jezelf nogal naar beneden, kennelijk een standje wat je nogal goed bevaltk, gezien de frequentie.

En buiten dit alles om, de bijdrage was nog niet eens aan jou gericht hahahaha
AfbeeldingAfbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Dingo heeft gelijk:
art. 6:179 jo. 6:162 BW, indien jezelf een dier onschadelijk houdt (= aan de lijn onder controle in dit geval), dan ben jij NIET aansprakelijk. Je kunt dan beroep doen op de tenzij-clausule van 179.

Er is ook jurisprudentie van, die ik nog zou krijgen van mijn leraar omdat ik een beetje een discussie over dit onderwerp had :smile: Toch zou ik de schade zo veel mogelijk proberen te beperken :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
linlin

Dingo schreef: Nogmaals, deze zeer nuttige bijdrages van je moet je maar lekker voor de piloten bewaren of zo, als je elkaar niets meer te vertellen hebt. Of als je weer eens het klokje rond moet werken. Lijkt me in ieder geval wel weer eens tijd worden, want volgens mij heb je energie teveel of zo.
wat bedoelde jij (of die dappere man van je) daar ook alweer mee?
In ieder geval heb je mij er niet mee hoor, je haalt alleen jezelf nogal naar beneden, kennelijk een standje wat je nogal goed bevaltk, gezien de frequentie.

En buiten dit alles om, de bijdrage was nog niet eens aan jou gericht hahahaha
nou ja, het wás in ieder geval een bijdrage met ietwat inhoud. dat is al heel wat. maar het bleek een kortstondige uitschieter te zijn, want je vervalt al zeer snel weer in wat onder de gordel-achtig broddelwerk.

is het geen tijd voor alweer een belangrijke mededeling in de koffiecorner dat je omdat je door mij gepest wordt even wegblijft? oh nee, want ik 'heb jou er niet mee'!

nee, het lijkt me een interessantere bijdrage aan deze discussie als jij uitlegt hoe jij omgaat met het toepassen van de regels van de wet als die conflicteren met jouw eigen fatsoensnormen. over 'nuttige bijdrages' (sic) gesproken. geef jij even het goede voorbeeld?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Als ik Kaya aan de lijn heb, dan is het dus echt een secreet, maar die krijgt dan echt geen kans van mij om een andere hond zwaar te verwonden of zelfs dood te bijten. Nee, ook niet als die andere hond losloopt.
ik zal het ook zeker altijd proberen te voorkomen (desnoods schop ik de hond weg als hij maar uit de buurt van m'n honden blijft!), maar een grote hond die een evengrote of grotere hond bijt zal wonden aanbrengen. Maar een grote hond tegenover een kleine??? Hier in de buurt gaat het ook een keer verkeerd.. daar loopt eenzelfde type (nou ja.. de eigenaar is in geen velden of wegen te bekennen...) die smijt z'n hond naar buiten en die valt iedere hond aan die hij tegenkomt... alleen hij vergeet dat hij een JR is en de andere honden allemaal stukken groter zijn.. het is altijd nog net goed gegaan, mensen die hun honden ophangen/wurgen terwijl er een JR aan hun hond hangt..... maar dat het een keer goed fout gaat daar kun je op wachten....
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Jeetje, een normale discussie lijkt hier soms wel erg moeilijk zeg! :denken: Het gaat om honden die elkaar aanvallen en het wel of niet aansprakelijk voelen en hier vliegen baasjes elkaar de haren in en echtgenoten worden erbij betrokken, hahahhahahhahhahha wat een kinderachtige bedoening, sorry dat ik het zeg :smile2:
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”