In princiepe is het hetzelfde ras!!!!!!!!!!!
Aleen wat wij hier in nederland onder pitbull verstaan is geen ras. Aleen maar aanwijzingen. Er zijn namelijk maar weinig echte amerikaanse pitbullteriers in nederland geweest.
De pit en de staf (amerikaans dan) zijn in princiepe hetzelfde ras ,aleen zijn er een tig jaren terug in america verschillende lijnen gefokt,de 1 hield van slanker en minder breed terwijl de ander van breed en fors gespierd hield.
Als je een Amerikaanse pitbull terier en een amerikaanse staffordshire terrier langs elkaar zet zal een leek het verschil niet zien,alleen iemand die wat verstand van zaken heeft.
De pitbull is in Nederland geweest ,maar door kruisingen van bepaalde rassen,kregen we hier een bepaald verbod. Hierdoor is de pitbull verboden geworden in Nederland ,iets wat ik persoonlijk schandalig vind,maar dat is een ander verhaal.
Mensen die bv een bull terrier hebben kunnnen het verhaal wel want dit zijn juist diegene die worden nagewezen omdat mensen denken dat ze een pitbull hebben,hier kun je uit nagaan dat mensen af en toe maar wat roepen.......
Zelfs de politie weet eigenlijk niet wat ze een pitbull moeten noemen. Daarom is de volgende wet in geroepen.
Elke hond die bepaalde eigenschappen heeft die in de pitbull wet staan en geen stamboom heeft,valt onder die wet.
dus in het kort samengevat(ik ben namelijk weer af aan het dwalen ,iets wat ik graag doe bij dit onderwerp)
De amstaff en de pitt hebben precies dezelfde kenmerken ,de onderscheiding ligt tussen de bouw van de hond.
de pitt is slanker en minder gespierd ,plus deze heeft een niet zo,n groot hoofd en geen duidelijke stop.
De Amstaff is breeder ,gespierder,heeft een grotere kop,en heeft een duidelijke stop