Elsa schreef:
De vooroordelen druipen er weer vanaf, Nog 1 keer....
tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel... maar ik denk eerder dat het een uitzondering is ALS er wel eens iets gebeurd, iedere agresieve hond is een gevaar voor de samenleving, alle honden kunnen enorme schade aan bijv. een kind toebrengen. En natuurlijk brengt een agresieve Staff (oid) meer schade toe dan een swiffer... Maar nu is het wel zo dat er vaker schade wordt toegebracht door een hond van een ander ras als van de genoemde ''potentieel gevraarlijke rassen'' Buiten het fijt dat de bijtdrempel veel hoger ligt, zijn de meeste van deze honden grote kinderliefhebbers.
Ze zijn ooit gefokt om te vechten maar ze zijn ook zo gefokt.. nooit agressie t.o. mensen te tonen.
Dat weet ik, wat ik al zei, ik wil zelf ook wel een staff. Ik weet dat een staff totaal mensvriendelijk is over het algemeen en ik weet dat je bij een staff echt nauwelijks risico loopt als mens ook gebeten te worden. Ik weet dat het kindervrienden zijn. Ik beweer ook helemaal niks anders.
Wat ik ook weet, en dat weet jij ook, is dat een staff niet losgegooid moet worden in een groep honden op een speelveld. Tenminste, de meeste niet. Bazen die weten wat ze doen doen dat ook niet. Alleen kopen ook veel mensen een staff omdat hij stoer is. Die mensen doen maar wat en die mensen zijn de mensen waar ik het over heb.

Je voelt je echt helemaal voor niks aangevallen, dat is nergens voor nodig, lees het nog maar eens.
Weet je nog ruim 10 jaar geleden hoe iedereen zijn hart toch vast hield voor al die gevraarlijke pitbulls....brrrrrrrr :N:
We zijn nu 11 jaar verder, en zijn er nu minder bijtincidenten als voor 1993 ??? Precies !!!! Nee
Maar er zijn ook geen mensen meer doodgebeten door pitbulls toch? Ik ben TEGEN dat verbod, het levert alleen nieuwe rages en legt alleen meer nadruk op andere rassen. Na het verbod op pitbulls is de rage amstaff en staffbull gekomen. Rages zijn nooit goed, dat wil ik zeggen, niet meer, niet minder.
En waarom waren alle mensen nu zo bang ??? Juist ja, om de vooroordelen ... want iedereen kende wel een broodje aap verhaal van een doodgebeten kind , maar kom nou toch... altijd maar dan ook altijd zullen er verkeerde types lopen met al dit soort ''stoere'' honden....
Het zijn helaas geen broodje aap verhalen en je mag het ook niet baggetaliseren. Mechelse herders en andere snelle bijters bijten geen kinderen dood. Die bijten kinderen zo nu en dan. Gekken die 2 opgefokte pitjes in de tuin hebben die vervolgens ontsnappen veroorzaken de echte problemen. Molossers die bij de verkeerde bazen zitten zijn potentieel enorm gevaarlijk, mechelse herders ook, alleen niet dodelijk.
En altijd zullen er mensen zijn met vooroordelen, er zijn gewoon meer liefhebbers die deze honden houden dan foute types, en als je zo goed weet dat het allemaal zo vreselijk gevaarlijk is dan zou ik graag de fijten zien.
Hier een informatief filmpje over pitbulls...
http://www.deviantart.com/view/11454716/ (let op, er staan wat minder prettige beelden bij)
Filmpje ken ik en als er geen pitbullverbod was zou ik graag een pitbull hebben. Prachtige sporthond met een super karakter op mensen. Ik zou hem echter niet los laten lopen en met andere reuen laten spelen. Zo hoort dat. De fokachtergrond negeren moet je met geen een ras. Uitzonderingen daar gelaten hoort een pitje of staff niet vrije omgang met andere honden te hebben. Jij weet dat als het goed is als geen ander
Nogmaals... Natuurlijk is het verkeerd als deze rassen in verkeerde handen komen, maar om nu te zeggen ,
vind ik het persoonlijk ook jammer dat iedereen met een lieve hond nu op zijn hoede moet zijn dat als hij de deur uit schiet hij niet verscheurd wordt door aangelijnde hondagressieve molossers'' Nou sorry hoor.... Weet je ik ga hier niets meer over zeggen... Zo zie je maar weer waar alle vooroordelen vandaan komen.. vreselijk brrr
Blijf vooral binnen en houd de ramen en deuren gesloten,... het gevaar ligt op de loer

Als mijn overburen een roedel dc hebben en ik een hond die uitvalt dan mag ik zeker op mijn hoede zijn. Als ik langs een huis loop waar een boerboel in de achtertuin van 4 bij 5 meter woont en de hek staat zo nu en dan open dan mag ik terecht op mijn hoede zijn. Als ik 3 staffies zie die op mijn hond afstormen ben ik erg op mijn hoede. Mijn hond grijpt ze en wordt vervolgens gepakt, aangelijnd en wel als die staffies niet luisteren. Ik ken zat staffies, fokkers en heb zat shows bezocht. Ben ook op wandelingen geweest en de regel nr 1 is NOOIT de honden samen los. Niet op wandelingen, niet op shows en zo hoort dat. Maar niet iedereen is zo helaas. Dat is wat ik bedoel, niet meer niet minder