Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cane Corso en Presa Canario,Waarin verschillen deze honden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Begrijp me niet verkeerd, liefhebbers zijn er zeker, daar zijn de honden ook prima op hun plaats, maar erken wel dat er nu problemen gaan komen. Zeker ook voor de honden zelf.

Ik denk dat asielen over een jaar of 2-3 geen dc en boerboels meer aannemen en plaatsen, puur omdat ze dat niet meer durven. Een boerboel is geen doorgeef hond en een presa die met andere honden kan gaat niet naar het asiel over het algemeen.

Op marktplaats staan tientallen nesten presa's, dat terwijl 3 jaar geleden niemand van dat ras gehoord had.
Met alle waarschijnlijkheid wordt de DC binnenkort in de Molosser vereniging opgenomen, waardoor fokkers van dit ras wat sterker in hun schoenen staan en hun krachten kunnen bundelen tegen deze huis tuin en keuken fokkers.
Ook gaat de MAG test wsch deel uitmaken bij het fokprogramma van de DC. Hij wordt niet verplicht, maar er wordt wel aanbevolen ouderdieren te laten testen.
Elsa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elsa »

MARC_S schreef: Verder mag je nooit vergeten dat je met een hond de straat op gaat, daar confronteer je andere mensen met die hond, stel je kinderen bloot aan je hond en ook swiffers en labjes komt je hond tegen. Wie verzekerd mij dat je je hond onder controle hebt? Wie verzekerd mij dat die hond mijn swiffer niet verscheurd? Ik vind dat je met recht bezorgd mag zijn om wat er in je buurt straat en in Nl gebeurd met honden tegenwoordig.
:

En wie verzekerd mij dat de eigenaren van de swiffer en labradoggen hun honden onder controle hebben ????
Je kan je hond netjes aangelijnd houden, naar plaatsen gaan waar een aanlijngebod geldt... maar hoeveel loslopende, niet luiserende , opdringerige honden je niet tegenkomt.. !
Het baasje komt er een half uur later achteraan slenteren..

Het zijn altijd maar weer die krachtige honden en hun patserige baasjes die onder de loep worden gelegd want zo'n hond schaf je natuurlijk al aan omdat je er stoer mee wilt doen, oh oh oh..
Je kan je pas druk maken over onwetende hondeneigenaren als je er zelf kaas van hebt gegeten :jank:

Vanuit mijn club / forum voor al dit soort krachtige hondenrassen worden geregeld wandelingen georganiseerd... er is nog nooit iets voorgevallen terwijl er soms toch zo'n 50 van dit soort honden mee liepen met deze wandeling,... De enige twee die we hoorden waten twee Labradoggen, niet dat ze niet lief zijn want dat zijn ze zeker wel.. maar ik bedoel maar,,... :pffff:
Groetjes, Elsa, Steffy, Kane en Ruby
Dogs With Spirit!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Alles wat in de mode komt aan hondenrassen is niet goed. De Page-puppies, de "Pimmetjes", de Rex-en, de Jacks. Maar de voorbeelden die ik opnoem zijn iets minder 'schadelijk' als ze bij niet-liefhebbers terecht komen. Het is net zo vreselijk voor de honden zelf hoor, hou me te goede.
Maar als stoere rassen in de mode komen, met stoer-doende-maar-net-niet-stoer-zijn baasjes....... brrrrrrrrr
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

Elsa schreef:
Cendy schreef:
Zoie schreef:kan je niet wat concreter zijn ? Is een boerboel sowieso niet geschikt als gezinshond , sommige niet , of nemen onkundige mensen de verkeerde hond ?
Ik vind het geen gezinshond, niet voor in een rijtjeshuis, en helaas nemen veel onkundige mensen de verkeerde hond in huis ja, die gaan vaak af op wat er bij de rasbeschrijving staat omschreven, maar dat zijn helaas de positieve dingen.
Jeetje ik moet zeggen dat ik echt voor het eerst negatieve verhalen lees / hoor over de boerboel, ik weet dat het geen makkelijke hond is maar dat hij geen goede gezinshond zou zijn is mij nieuw.
Heeeeel erg triest dat mensen alleen een rasbeschrijving lezen en daar hun hond op uitzoeken.. triest voor de honden die daar terecht komen en mischien uiteindelijk herplaatst moeten worden :jank:

Ik zou altijd alle ervaringen willen weten, negatief en positief..
Bedankt voor de waarschuwing want ik heb zoals ik zei nog niet eerder gehoord dat de Boerboel niet lief zou zijn voor kinderen, intendeel zelfs.
Dat ze afstandelijk zijn tegen onbekende volwassen is mij niet vreemd trouwens.

Ik ga eens verder informeren nog, ik heb zelf een hondenforum waar een aantal leden zijn met Boerboelen en als ik ooit de ruimte zou hebben dan zou ik zeker bij meerdere fokkers langs gaan om zelf kennis te maken en te oordelen :wink:

Thanks.
Misschien dat ik het een beetje raar heb neergezet, voor het gezin zelf zijn ze hardstikke goed, ook voor de kinderen van het gezin.
Maar ik heb verhalen gehoord van mensen met kinderen dat vriendjes eerst in en uit konden lopen, en dat dat van de 1 op de andere dag ineens niet meer kon.
Dus NIET voor alle kinderen zijn ze altijd even lief.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Elsa schreef:
MARC_S schreef: Verder mag je nooit vergeten dat je met een hond de straat op gaat, daar confronteer je andere mensen met die hond, stel je kinderen bloot aan je hond en ook swiffers en labjes komt je hond tegen. Wie verzekerd mij dat je je hond onder controle hebt? Wie verzekerd mij dat die hond mijn swiffer niet verscheurd? Ik vind dat je met recht bezorgd mag zijn om wat er in je buurt straat en in Nl gebeurd met honden tegenwoordig.
:

En wie verzekerd mij dat de eigenaren van de swiffer en labradoggen hun honden onder controle hebben ????
Je kan je hond netjes aangelijnd houden, naar plaatsen gaan waar een aanlijngebod geldt... maar hoeveel loslopende, niet luiserende , opdringerige honden je niet tegenkomt.. !

Het zijn altijd maar weer die krachtige honden en hun patserige baasjes die onder de loep worden gelegd want zo'n hond schaf je natuurlijk al aan omdat je er stoer mee wilt doen, oh oh oh..
Je kan je pas druk maken over onwetende hondeneigenaren als je er zelf kaas van hebt gegeten :jank:
Dat verzekert niemand je , en daar wordt genoeg over geklaagd en gediscussieerd , ook op dit forum . Maar je moet dingen wel in perspectief blijven zien . Met een auto kan je nu eenmaal meer schade aanrichten dan met een fiets . Daarom worden aan autobestuurders hogere eisen gesteld .
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoie schreef:Dat verzekert niemand je , en daar wordt genoeg over geklaagd en gediscussieerd , ook op dit forum . Maar je moet dingen wel in perspectief blijven zien . Met een auto kan je nu eenmaal meer schade aanrichten dan met een fiets . Daarom worden aan autobestuurders hogere eisen gesteld .
Heel goed voorbeeld, Jan :ok:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Cendy schreef:
Elsa schreef:
Cendy schreef:
Zoie schreef:kan je niet wat concreter zijn ? Is een boerboel sowieso niet geschikt als gezinshond , sommige niet , of nemen onkundige mensen de verkeerde hond ?
Ik vind het geen gezinshond, niet voor in een rijtjeshuis, en helaas nemen veel onkundige mensen de verkeerde hond in huis ja, die gaan vaak af op wat er bij de rasbeschrijving staat omschreven, maar dat zijn helaas de positieve dingen.
Jeetje ik moet zeggen dat ik echt voor het eerst negatieve verhalen lees / hoor over de boerboel, ik weet dat het geen makkelijke hond is maar dat hij geen goede gezinshond zou zijn is mij nieuw.
Heeeeel erg triest dat mensen alleen een rasbeschrijving lezen en daar hun hond op uitzoeken.. triest voor de honden die daar terecht komen en mischien uiteindelijk herplaatst moeten worden :jank:

Ik zou altijd alle ervaringen willen weten, negatief en positief..
Bedankt voor de waarschuwing want ik heb zoals ik zei nog niet eerder gehoord dat de Boerboel niet lief zou zijn voor kinderen, intendeel zelfs.
Dat ze afstandelijk zijn tegen onbekende volwassen is mij niet vreemd trouwens.

Ik ga eens verder informeren nog, ik heb zelf een hondenforum waar een aantal leden zijn met Boerboelen en als ik ooit de ruimte zou hebben dan zou ik zeker bij meerdere fokkers langs gaan om zelf kennis te maken en te oordelen :wink:

Thanks.
Misschien dat ik het een beetje raar heb neergezet, voor het gezin zelf zijn ze hardstikke goed, ook voor de kinderen van het gezin.
Maar ik heb verhalen gehoord van mensen met kinderen dat vriendjes eerst in en uit konden lopen, en dat dat van de 1 op de andere dag ineens niet meer kon.
Dus NIET voor alle kinderen zijn ze altijd even lief.
Das al een stuk duidelijker,want een boerboel is zoals eigenlijk alle honden erg goed voor eigen gezinnetje alleen is zijn beschermingsdrift sterker.En dat met andere kinderen dat hebben meer honden hoor dat geld niet alleen voor de fila of boerboel mijn ouders hadden vroeger keesjes en deze namen het ook op voor ons als er eens een luidruchtig "ruzietje"was maar dat stelt natuurlijk weinig voor verder en ook mijn dog is vrij beschermend en houd dit ook altijd goed in de gaten,maar je moet bij deze zelfstandige waakhonden idd erg goed opletten voor veranderingen in situaties en daarom horen deze honden bij de juiste bazen en niet bij een of ander sjonnie met een petje.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Elsa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zoie schreef:
Elsa schreef:
:

Dat verzekert niemand je , en daar wordt genoeg over geklaagd en gediscussieerd , ook op dit forum . Maar je moet dingen wel in perspectief blijven zien . Met een auto kan je nu eenmaal meer schade aanrichten dan met een fiets . Daarom worden aan autobestuurders hogere eisen gesteld .
Ja en dat begrijp ik, daarom loop ik niet met mijn honden in het park en houd ze aangelijnd... ik neem mijn verantwoording maar ik kan het niet alleen !
Als mensen hun niet luisterende honden los laten rennen achter mijn honden aan, die duidelijk te kennen geven dat ze hier niet van gecharmeerd zijn... Dan kan ik MIJN verantwoordlijkheid wel nemen en mijn gevaarlijke auto aan de kant van de weg laten staan.. Maar als je dan een bord voor je hoofd houdt en op de fiets gaat zitten en tegen mijn auto aanrijdt.,. dan moet je het probleem niet weerleggen en de volgende keer of een andere route fietsen of het bord weghalen :eek:
Dogs With Spirit!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het is ook helemaal geen aanval op mensen met staffies of willekeurig welk ras :ok:
Ik ben dol op staffies en wilde er altijd dolgraag zelf een. :wink:

Maar om nu te zeggen dat een loslopende swiffer een gevaar is voor de samenleving, nee, niet echt toch? :smile:
Een loslopende dc of boerboel is natuurlijk minder. Zeker als ik met een moeilijke aangelijnde reu loop. Als er dan een gemiddelde lab of swiffer komt is er niks aan de hand.

Nogmaals, ben zelf ook dol op deze rassen, vind ze prachtig van uiterlijk en karakter. Alleen niet geschikt voor iedereen die ik er nu mee zie lopen. Dat is geen goede zaak en ik maak me erge zorgen.

Verder vind ik het persoonlijk ook jammer dat iedereen met een lieve hond nu op zijn hoede moet zijn dat als hij de deur uit schiet hij niet verscheurd wordt door aangelijnde hondagressieve molossers. Leuk om dan te zeggen dat ze die hond maar vast moeten houden, nooit kinderen met de hond uit moeten sturen etc. Maar iedereen die als kind een hond had heeft er mee gelopen. Ieders hond is wel eens naar een hond gerend en iedereen weet dat een jonge hond soms aan je gezag ontspringt tijdens oefenen. Kan dat dan allemaal niet meer omdat er een risico is dat je hond dan gepakt wordt? Kinderen en lieve honden hebben de wereld wat mij betreft.

Bij mij voor de deur spelen elke dag kleine kinderen met een D-staande teef, voetballen, rennen en lekker dollen met de hond. Heerlijk! :ok:
Ik heb ook een hondagressieve hond en ik laat haar binnen als die kinderen buiten zijn. Hun hond is lief, mijne niet. Zij mogen daar spelen en ik wacht wel. Mijn hond heeft een probleem en ik dus ook, die kinderen hebben geen probleem, dat wil ik graag zo houden :cheer:
Ik vind dat iedereen het zo moet zien, dan kunnen kinderen en leuke honden lekker leven, zij hebben toch nergens om gevraagd? Iedereen moet voor zichzelf zorgen dat ze geen overlast veroorzaken, dan bestaat er geen overlast of probleem.
Afbeelding
Elsa
Vaste gebruiker
Contacteer:

MARC_S schreef:Het is ook helemaal geen aanval op mensen met staffies of willekeurig welk ras :ok:

Maar om nu te zeggen dat een loslopende swiffer een gevaar is voor de samenleving, nee, niet echt toch? :smile:
Een loslopende dc of boerboel is natuurlijk minder. Zeker als ik met een moeilijke aangelijnde reu loop. Als er dan een gemiddelde lab of swiffer komt is er niks aan de hand.

Nogmaals, ben zelf ook dol op deze rassen, vind ze prachtig van uiterlijk en karakter. Alleen niet geschikt voor iedereen die ik er nu mee zie lopen. Dat is geen goede zaak en ik maak me erge zorgen.

Verder vind ik het persoonlijk ook jammer dat iedereen met een lieve hond nu op zijn hoede moet zijn dat als hij de deur uit schiet hij niet verscheurd wordt door aangelijnde hondagressieve molossers. Leuk om dan te zeggen dat ze die hond maar vast moeten houden, nooit kinderen met de hond uit moeten sturen etc. Maar iedereen die als kind een hond had heeft er mee gelopen. Ieders hond is wel eens naar een hond gerend en iedereen weet dat een jonge hond soms aan je gezag ontspringt tijdens oefenen. Kan dat dan allemaal niet meer omdat er een risico is dat je hond dan gepakt wordt? Kinderen en lieve honden hebben de wereld wat mij betreft.

Bij mij voor de deur spelen elke dag kleine kinderen met een D-staande teef, voetballen, rennen en lekker dollen met de hond. Heerlijk! :ok:
Ik heb ook een hondagressieve hond en ik laat haar binnen als die kinderen buiten zijn. Hun hond is lief, mijne niet. Zij mogen daar spelen en ik wacht wel. Mijn hond heeft een probleem en ik dus ook, die kinderen hebben geen probleem, dat wil ik graag zo houden :cheer:
Ik vind dat iedereen het zo moet zien, dan kunnen kinderen en leuke honden lekker leven, zij hebben toch nergens om gevraagd? Iedereen moet voor zichzelf zorgen dat ze geen overlast veroorzaken, dan bestaat er geen overlast of probleem.

De vooroordelen druipen er weer vanaf, Nog 1 keer....
tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel... maar ik denk eerder dat het een uitzondering is ALS er wel eens iets gebeurd, iedere agresieve hond is een gevaar voor de samenleving, alle honden kunnen enorme schade aan bijv. een kind toebrengen. En natuurlijk brengt een agresieve Staff (oid) meer schade toe dan een swiffer... Maar nu is het wel zo dat er vaker schade wordt toegebracht door een hond van een ander ras als van de genoemde ''potentieel gevraarlijke rassen'' Buiten het fijt dat de bijtdrempel veel hoger ligt, zijn de meeste van deze honden grote kinderliefhebbers.
Ze zijn ooit gefokt om te vechten maar ze zijn ook zo gefokt.. nooit agressie t.o. mensen te tonen.

Weet je nog ruim 10 jaar geleden hoe iedereen zijn hart toch vast hield voor al die gevraarlijke pitbulls....brrrrrrrr :N:
We zijn nu 11 jaar verder, en zijn er nu minder bijtincidenten als voor 1993 ??? Precies !!!! Nee
En waarom waren alle mensen nu zo bang ??? Juist ja, om de vooroordelen ... want iedereen kende wel een broodje aap verhaal van een doodgebeten kind , maar kom nou toch... altijd maar dan ook altijd zullen er verkeerde types lopen met al dit soort ''stoere'' honden.... En altijd zullen er mensen zijn met vooroordelen, er zijn gewoon meer liefhebbers die deze honden houden dan foute types, en als je zo goed weet dat het allemaal zo vreselijk gevaarlijk is dan zou ik graag de fijten zien.
Hier een informatief filmpje over pitbulls... http://www.deviantart.com/view/11454716/ (let op, er staan wat minder prettige beelden bij)

Nogmaals... Natuurlijk is het verkeerd als deze rassen in verkeerde handen komen, maar om nu te zeggen ,vind ik het persoonlijk ook jammer dat iedereen met een lieve hond nu op zijn hoede moet zijn dat als hij de deur uit schiet hij niet verscheurd wordt door aangelijnde hondagressieve molossers'' Nou sorry hoor.... Weet je ik ga hier niets meer over zeggen... Zo zie je maar weer waar alle vooroordelen vandaan komen.. vreselijk brrr

Blijf vooral binnen en houd de ramen en deuren gesloten,... het gevaar ligt op de loer :devil:
Dogs With Spirit!
Zoie
Zeer actief

Elsa , je leest niet goed . Je gooit alles op de grote hoop van de gevaarlijke honden met de verkeerde bazen , en gaat dan vermeende vooroordelen bestrijden . Maar daar zit niemand op te wachten , want dat weten we allemaal wel .

Juist de liefhebbers van dit soort rassen zouden zich druk moeten maken om ondoordacht of verkeerd gemotiveerd aanschaffen van dit soort honden .

En dan is een pitbull een heel ander soort hond dan een boerboel , en een echte liefhebber een heel ander soort iemand dan een onverantwoordelijke maloot .
Laatst gewijzigd door Zoie op 11 dec 2004 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Presa Pais bajos schreef:
Wat moeten al die mensen toch met die potentieel levensgevaarlijke honden
Waarom begrijpen mensen zoals jij niet dat andere mensen misschien niet van zwiffers, herders, Labradors etc houden. Dat wij van grote gespierde breed schedelige, hanglippige, kwijlbekkerige, diep blafferige, goed wakende, atheletische, nobele, standvastige, stabiele, vreetzakkige, soms winderige molossers houden?

Euh dat laatste is niet echt molossertypisch vrees ik :smile:
Ik begrijp heel goed waarom je op deze indrukwekkende honden kunt vallen. Je kunt toch echter niet ontkennen dat jan en alleman op dit moment dit type honden aanschaft. Kijk op marktplaats, je struikelt daar over nesten BB of DC en alle mogelijke grote molosserkruisingen. Daarover maak ik me zorgen. Ernstig zorgen. Ik snap niet dat jij als rasliefhebber daar zo over schampert. Jij weet toch als geen ander wat je in huis hebt.

Ook in mijn buurt, 1 straat verder, woont een DC teef, een donker gestroomde, die onlangs inmiddels haar 8e hondslachtoffer maakte. Een stabij kruising van 14 jaar oud, die doof en bijna blind de hoek om gewaggeld kwam, iets groots zag en blafte. Reden voor de DC haar te grijpen en niet meer te lossen. Eigenaar van de DC (hij noemt zijn hond trouwens Spaanse vechthond) heeft zijn hond weten los te wrikken maar de stabij is van de aanval nooit meer hersteld en aan de gevolgen overleden.

De stabij liep los en blafte, ja. Is dat een reden om doodgebeten te worden. Nee, dat is het pertinent niet! Deze stabij woonde al 14 jaar in deze buurt en liep al 14 jaar lang met haar eigenaar dagelijks hun rondes door de buurt.

Groet, Sieneke

Groet, Sieneke
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

MARC_S schreef:Het is ook helemaal geen aanval op mensen met staffies of willekeurig welk ras :ok:

Ik denk dat mensen ervan uitgaan dat ze hun hond heel goed kennen.
hoe vaak hoor ik niet bij het wandelen "hij doet niks hoor".
Terwijl ie even later uitvalt.
Maar kan je dat ooit voor 100%, je weet toch niet steeds wat er in die kop omgaat.
Ik zie hier weing onaangelijnde honden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
laeken
Zeer actief

Elsa schreef: De vooroordelen druipen er weer vanaf, Nog 1 keer....
tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel... maar ik denk eerder dat het een uitzondering is ALS er wel eens iets gebeurd, iedere agresieve hond is een gevaar voor de samenleving, alle honden kunnen enorme schade aan bijv. een kind toebrengen. En natuurlijk brengt een agresieve Staff (oid) meer schade toe dan een swiffer... Maar nu is het wel zo dat er vaker schade wordt toegebracht door een hond van een ander ras als van de genoemde ''potentieel gevraarlijke rassen'' Buiten het fijt dat de bijtdrempel veel hoger ligt, zijn de meeste van deze honden grote kinderliefhebbers.
Ze zijn ooit gefokt om te vechten maar ze zijn ook zo gefokt.. nooit agressie t.o. mensen te tonen.
Dat weet ik, wat ik al zei, ik wil zelf ook wel een staff. Ik weet dat een staff totaal mensvriendelijk is over het algemeen en ik weet dat je bij een staff echt nauwelijks risico loopt als mens ook gebeten te worden. Ik weet dat het kindervrienden zijn. Ik beweer ook helemaal niks anders. :19:

Wat ik ook weet, en dat weet jij ook, is dat een staff niet losgegooid moet worden in een groep honden op een speelveld. Tenminste, de meeste niet. Bazen die weten wat ze doen doen dat ook niet. Alleen kopen ook veel mensen een staff omdat hij stoer is. Die mensen doen maar wat en die mensen zijn de mensen waar ik het over heb. :wink: Je voelt je echt helemaal voor niks aangevallen, dat is nergens voor nodig, lees het nog maar eens.
Weet je nog ruim 10 jaar geleden hoe iedereen zijn hart toch vast hield voor al die gevraarlijke pitbulls....brrrrrrrr :N:
We zijn nu 11 jaar verder, en zijn er nu minder bijtincidenten als voor 1993 ??? Precies !!!! Nee

Maar er zijn ook geen mensen meer doodgebeten door pitbulls toch? Ik ben TEGEN dat verbod, het levert alleen nieuwe rages en legt alleen meer nadruk op andere rassen. Na het verbod op pitbulls is de rage amstaff en staffbull gekomen. Rages zijn nooit goed, dat wil ik zeggen, niet meer, niet minder. :wink:
En waarom waren alle mensen nu zo bang ??? Juist ja, om de vooroordelen ... want iedereen kende wel een broodje aap verhaal van een doodgebeten kind , maar kom nou toch... altijd maar dan ook altijd zullen er verkeerde types lopen met al dit soort ''stoere'' honden....
Het zijn helaas geen broodje aap verhalen en je mag het ook niet baggetaliseren. Mechelse herders en andere snelle bijters bijten geen kinderen dood. Die bijten kinderen zo nu en dan. Gekken die 2 opgefokte pitjes in de tuin hebben die vervolgens ontsnappen veroorzaken de echte problemen. Molossers die bij de verkeerde bazen zitten zijn potentieel enorm gevaarlijk, mechelse herders ook, alleen niet dodelijk.
En altijd zullen er mensen zijn met vooroordelen, er zijn gewoon meer liefhebbers die deze honden houden dan foute types, en als je zo goed weet dat het allemaal zo vreselijk gevaarlijk is dan zou ik graag de fijten zien.
Hier een informatief filmpje over pitbulls... http://www.deviantart.com/view/11454716/ (let op, er staan wat minder prettige beelden bij)
Filmpje ken ik en als er geen pitbullverbod was zou ik graag een pitbull hebben. Prachtige sporthond met een super karakter op mensen. Ik zou hem echter niet los laten lopen en met andere reuen laten spelen. Zo hoort dat. De fokachtergrond negeren moet je met geen een ras. Uitzonderingen daar gelaten hoort een pitje of staff niet vrije omgang met andere honden te hebben. Jij weet dat als het goed is als geen ander :ok:
Nogmaals... Natuurlijk is het verkeerd als deze rassen in verkeerde handen komen, maar om nu te zeggen ,vind ik het persoonlijk ook jammer dat iedereen met een lieve hond nu op zijn hoede moet zijn dat als hij de deur uit schiet hij niet verscheurd wordt door aangelijnde hondagressieve molossers'' Nou sorry hoor.... Weet je ik ga hier niets meer over zeggen... Zo zie je maar weer waar alle vooroordelen vandaan komen.. vreselijk brrr

Blijf vooral binnen en houd de ramen en deuren gesloten,... het gevaar ligt op de loer :devil:
Als mijn overburen een roedel dc hebben en ik een hond die uitvalt dan mag ik zeker op mijn hoede zijn. Als ik langs een huis loop waar een boerboel in de achtertuin van 4 bij 5 meter woont en de hek staat zo nu en dan open dan mag ik terecht op mijn hoede zijn. Als ik 3 staffies zie die op mijn hond afstormen ben ik erg op mijn hoede. Mijn hond grijpt ze en wordt vervolgens gepakt, aangelijnd en wel als die staffies niet luisteren. Ik ken zat staffies, fokkers en heb zat shows bezocht. Ben ook op wandelingen geweest en de regel nr 1 is NOOIT de honden samen los. Niet op wandelingen, niet op shows en zo hoort dat. Maar niet iedereen is zo helaas. Dat is wat ik bedoel, niet meer niet minder :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Zal ik me er weer mee gaan bemoeien :idea:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Het zijn helaas geen broodje aap verhalen en je mag het ook niet baggetaliseren. Mechelse herders en andere snelle bijters bijten geen kinderen dood. Die bijten kinderen zo nu en dan. Gekken die 2 opgefokte pitjes in de tuin hebben die vervolgens ontsnappen veroorzaken de echte problemen. Molossers die bij de verkeerde bazen zitten zijn potentieel enorm gevaarlijk, mechelse herders ook, alleen niet dodelijk. [quote marc s]

Hoe kom je hierbij dat is niet waar hoor in Hoofddorp is enige tijd geleden een kind door een mechelaar doodgebeten dat heeft ook de krant gehaald.
Natuurlijk zijn mijn fila's sterker dan de gemiddelde swiffer of lab vandaar dat we er ook verantwoordelijk mee omgaan en liever op safe gaan maar hier in de buurt worden mijn honden echt niet als de moordmachines van het dorp beschouwd.
Ben met je eens dat de populariteit van sommige rassen mij ook niet vrolijk maakt zeker als ik de baasjes erbij zie en dat dit soort honden niet voor iedereen geschikt is maar een hoop molossers zijn echt de rust zelve en hebben een heel stabiel karakter.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Brigitte schreef:Zal ik me er weer mee gaan bemoeien :idea:
waarom niet? geef je mening gerust!
laeken
Zeer actief

tineke schreef:Hoe kom je hierbij dat is niet waar hoor in Hoofddorp is enige tijd geleden een kind door een mechelaar doodgebeten dat heeft ook de krant gehaald.
Ik heb er niks over gehoord helaas dus wist dat niet. Herders hebben normaal de kracht nog de manier van bijten om volwassen mensen te doden. Was het een heel klein kind?

Maargoed, ik wil helemaal niet zeggen dat herders goed en molossers fout zijn, het stuurt de verkeerde kant op in deze discussie. Misschien doe ik dat wel zelf hoor, geen idee. :wink:

Het gaat mij erom dat ik niet zo blij wordt van mensen zonder verstand van honden, met enorme honden ooit gefokt om slaven en inbrekers te vermoorden, of om in hond hond gevechten de normale overgave signalen te negeren. Prima honden, alleen in prima handen dan wat mij betreft :ok:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

MARC_S schreef:
tineke schreef:Hoe kom je hierbij dat is niet waar hoor in Hoofddorp is enige tijd geleden een kind door een mechelaar doodgebeten dat heeft ook de krant gehaald.
Ik heb er niks over gehoord helaas dus wist dat niet. Herders hebben normaal de kracht nog de manier van bijten om volwassen mensen te doden. Was het een heel klein kind?

als jij iets niet hoort, wil nog niet zeggen dat t niet gebeurd. :wink:
neem aan als een herder o.i.d iemand naar zn strot grijpt, dat dat dodelijk kan zijn.

Maargoed, ik wil helemaal niet zeggen dat herders goed en molossers fout zijn, het stuurt de verkeerde kant op in deze discussie. Misschien doe ik dat wel zelf hoor, geen idee. :wink:

Het gaat mij erom dat ik niet zo blij wordt van mensen zonder verstand van honden, met enorme honden ooit gefokt om slaven en inbrekers te vermoorden, of om in hond hond gevechten de normale overgave signalen te negeren. Prima honden, alleen in prima handen dan wat mij betreft :ok:

een dc is niet hoofdzakelijk gefokt voor gevechten. das pas later gekomen.

maar ksnap je punt. :wink:
Elsa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Brigitte schreef:Zal ik me er weer mee gaan bemoeien :idea:

Ja graag meis... ook jij hebt er verstand van :ok:
Dogs With Spirit!
tineke

MARC_S schreef:

Ja het was een klein kind als ik het nog goed herinner een jaar of twee en het was hun eigen hond die het gedaan had,hij was wel alleen met het kind op dat moment.

Ook voor molossers geld dat ze in verkeerde handen gevaarlijk kunnen zijn en dat ben ik ook helemaal met je eens hoor maar ook daar vind je leuke en minder leuke exemplaren tussen net zoals bij elk ras.
Wij hebben drie molossers en ze zijn allemaal anders En zeker Orson is geen gemakkelijk heerschap vandaar dat wij ook extra zorgvuldig met hem omgaan (vinden wij zelf dan hoor :wink: ) maar Rio bijv. knuffelt je dood als je binnen komt en ook Tash is de goedheid zelf maar het blijven altijd krachtige honden waar je goed mee om moet gaan wat voor mij voor elke hond geld.
Voor mij geld dat ik met geen enkel mens wat geen verstand van dieren heeft en er toch aan begint blij ben.
Zoie
Zeer actief

tineke schreef: Ben met je eens dat de populariteit van sommige rassen mij ook niet vrolijk maakt zeker als ik de baasjes erbij zie en dat dit soort honden niet voor iedereen geschikt is maar een hoop molossers zijn echt de rust zelve en hebben een heel stabiel karakter.
Mijn zus woont met haar man in een groot huis met een grote tuin met vier kinderen die allemaal vriendjes en vriendinnetjes hebben in alle leeftijdcategorieen ( de jonste is geloof ik acht ) die daar in en uit lopen , spelen enz . No way dat je dat als ouder allemaal volcontinu in de gaten kunt houden . Uitlaatmogelijkheden zat in de buurt .

Haar hond ( newfoundlander ) is onlangs ingeslapen , en we hebben het er wel eens over gehad of ze een neiuwe hond zouden nemen . Wat vind jij ( of iemand anders ) : zou een boerboel of Fila of pressa enz . een geschikte huishond kunnen zijn in deze situatie , of moet het dan afgelopen zijn met kinderen die in en uit lopen , spelen , ravotten enz .

Gezien de waaksheid van een mechelaar zou ze die b.v. nooit nemen : iedereen moet zonder problemen in en uit kunnen lopen . Zelf dacht ik dan eerder aan een staffie als leuke hond en speelkameraad voor de kinderen . Maar misschien kan zelfs dat niet ?
Afbeelding
tineke

Zoie schreef:
tineke schreef: Ben met je eens dat de populariteit van sommige rassen mij ook niet vrolijk maakt zeker als ik de baasjes erbij zie en dat dit soort honden niet voor iedereen geschikt is maar een hoop molossers zijn echt de rust zelve en hebben een heel stabiel karakter.
Mijn zus woont met haar man in een groot huis met een grote tuin met vier kinderen die allemaal vriendjes en vriendinnetjes hebben in alle leeftijdcategorieen ( de jonste is geloof ik acht ) die daar in en uit lopen , spelen enz . No way dat je dat als ouder allemaal volcontinu in de gaten kunt houden . Uitlaatmogelijkheden zat in de buurt .

Haar hond ( newfoundlander ) is onlangs ingeslapen , en we hebben het er wel eens over gehad of ze een neiuwe hond zouden nemen . Wat vind jij ( of iemand anders ) : zou een boerboel of Fila of pressa enz . een geschikte huishond kunnen zijn in deze situatie , of moet het dan afgelopen zijn met kinderen die in en uit lopen , spelen , ravotten enz .

Gezien de waaksheid van een mechelaar zou ze die b.v. nooit nemen : iedereen moet zonder problemen in en uit kunnen lopen . Zelf dacht ik dan eerder aan een staffie als leuke hond en speelkameraad voor de kinderen . Maar misschien kan zelfs dat niet ?
Moeilijk hoor Jan vind ik dat altijd om te beantwoorden voor een ander.
Kan ook geen informatie geven over een pressa of boerboel maar wel over een fila.
Met mijn eigen kinderen vertrouw ik mijn honden volledig maar die zijn dus wel 21 en 23 jaar oud.
Tijdens hun opgroeien heb ik mastino's en bordeauxdoggen gehad en ook dat is altijd prima verlopen maar met spelende vriendjes ben ik altijd waakzaam geweest en het is nooit zo geweest dat ik ze zo maar in en uit liet lopen.
Dat is ook iets wat ik zelf met een fila nooit zou aanraden dus of dit de meest geschikte hond voor hun is weet ik niet.

Je noemde zelf een staffie dat lijkt me ook een gezinshond en dat is de fila zeker ook maar met in en uit lopen van vriendjes kan hij wel moeite hebben en dat is iets wat ik nooit zou doen met dat ras.
Zoie
Zeer actief

tineke schreef:
Je noemde zelf een staffie dat lijkt me ook een gezinshond en dat is de fila zeker ook maar met in en uit lopen van vriendjes kan hij wel moeite hebben en dat is iets wat ik nooit zou doen met dat ras.
Bedankt voor je antwoord , is ook moeilijk voor een ander denken natuurlijk . Zelf zou ik ook nooit een fila nemen in zo'n situatie .
Afbeelding
tineke

Zoie schreef:
tineke schreef:
Bedankt voor je antwoord , is ook moeilijk voor een ander denken natuurlijk . Zelf zou ik ook nooit een fila nemen in zo'n situatie .

Ja inderdaad want ook daar zit weer verschil Rio zou ik wel weer ,als hij van jongst af aan zo was opgevoed, in de situatie zoals jij beschrijft passend vinden maar Orson absoluut niet en Tash ook weer wel en onze vorige mastino ook dat was ook zo'n superstabiele lieverd.Daar is zelfs een keer een rotje naar gegooid door kids en hij liep zonder blikken of blozen door zonder zelfs maar te schrikken of een beweging te maken een heerlijke superlieverd was dat ook.
laeken
Zeer actief

Hoi Jan, ik zou ze zonder problemen een staffordshire bullterrier aanraden, een teefje uit een gezonde combinatie :ok: Die honden waken niet of nauwelijks en opgegroeid met spelende kinderen zijn het juist honden die een stootje kunnen hebben. Een bal tegen hun kop of per ongeluk iemand die tegen ze aan rent of valt doet ze niks omdat ze keihard zijn en vrijwel altijd lief reageren.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

MARC_S schreef:Hoi Jan, ik zou ze zonder problemen een staffordshire bullterrier aanraden, een teefje uit een gezonde combinatie :ok: Die honden waken niet of nauwelijks en opgegroeid met spelende kinderen zijn het juist honden die een stootje kunnen hebben. Een bal tegen hun kop of per ongeluk iemand die tegen ze aan rent of valt doet ze niks omdat ze keihard zijn en vrijwel altijd lief reageren.
Hoi Marc , ja ik zou zelf niet lang hoeven nadenken in zo'n situatie en het hond - hond - probleem op de koop toenemen . Heb het ze dus eigenlijk al aangeraden en wat info opgestuurd , maar m'n zus vindt dat ze er eng uitzien en vertrouwt het niet helemaal ! Nou ja , eigenlijk wil ze zelf geen hond meer , maar de kinderen wel , dus wie weet komt het er nog van :ok:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Zoie schreef:
MARC_S schreef:Hoi Jan, ik zou ze zonder problemen een staffordshire bullterrier aanraden, een teefje uit een gezonde combinatie :ok: Die honden waken niet of nauwelijks en opgegroeid met spelende kinderen zijn het juist honden die een stootje kunnen hebben. Een bal tegen hun kop of per ongeluk iemand die tegen ze aan rent of valt doet ze niks omdat ze keihard zijn en vrijwel altijd lief reageren.
Hoi Marc , ja ik zou zelf niet lang hoeven nadenken in zo'n situatie en het hond - hond - probleem op de koop toenemen . Heb het ze dus eigenlijk al aangeraden en wat info opgestuurd , maar m'n zus vindt dat ze er eng uitzien en vertrouwt het niet helemaal ! Nou ja , eigenlijk wil ze zelf geen hond meer , maar de kinderen wel , dus wie weet komt het er nog van :ok:
ook niet slim om een hond voor je kids te nemen als je zelf niet wilt.

en als ze een staff niks vind, hoef ze ook geen fila, dc of iets anders van dat type.
Zoie
Zeer actief

little-wolf schreef:
Zoie schreef:
ook niet slim om een hond voor je kids te nemen als je zelf niet wilt.

en als ze een staff niks vind, hoef ze ook geen fila, dc of iets anders van dat type.
ach , je ziet het een beetje zwart - wit . Ze was gek op haar hond , dus ze vindt het wel leuk , maar er komt ook het een en ander bij kijken wat betreft uitlaten , verzorging , vakantie enz . Dus mocht ze ooit zwichten , dan gaat ze er wel voor hoor , zo ken ik haar wel .

En welke hond het dan zou worden , weer een newfoundlander of een andere hond moeten ze natuurlijk zelf weten , maar wat is er tegen informeren en nadenken wat een geschikte hond zou zijn en daarbij eventuele vooroordelen en misverstanden te bestrijden ?
Afbeelding
Elsa
Vaste gebruiker
Contacteer:

MARC_S schreef:
Elsa schreef: De vooroordelen druipen er weer vanaf, Nog 1 keer....
Dat weet ik, wat ik al zei, ik wil zelf ook wel een staff. Ik weet dat een staff totaal mensvriendelijk is over het algemeen en ik weet dat je bij een staff echt nauwelijks risico loopt als mens ook gebeten te worden. Ik weet dat het kindervrienden zijn. Ik beweer ook helemaal niks anders. :19:

Wat ik ook weet, en dat weet jij ook, is dat een staff niet losgegooid moet worden in een groep honden op een speelveld. Tenminste, de meeste niet. Bazen die weten wat ze doen doen dat ook niet. Alleen kopen ook veel mensen een staff omdat hij stoer is. Die mensen doen maar wat en die mensen zijn de mensen waar ik het over heb. :wink: Je voelt je echt helemaal voor niks aangevallen, dat is nergens voor nodig, lees het nog maar eens.

Maar er zijn ook geen mensen meer doodgebeten door pitbulls toch? Ik ben TEGEN dat verbod, het levert alleen nieuwe rages en legt alleen meer nadruk op andere rassen. Na het verbod op pitbulls is de rage amstaff en staffbull gekomen. Rages zijn nooit goed, dat wil ik zeggen, niet meer, niet minder. :wink:
En waarom waren alle mensen nu zo bang ??? Juist ja, om de vooroordelen ... want iedereen kende wel een broodje aap verhaal van een doodgebeten kind , maar kom nou toch... altijd maar dan ook altijd zullen er verkeerde types lopen met al dit soort ''stoere'' honden....
Het zijn helaas geen broodje aap verhalen en je mag het ook niet baggetaliseren. Mechelse herders en andere snelle bijters bijten geen kinderen dood. Die bijten kinderen zo nu en dan. Gekken die 2 opgefokte pitjes in de tuin hebben die vervolgens ontsnappen veroorzaken de echte problemen. Molossers die bij de verkeerde bazen zitten zijn potentieel enorm gevaarlijk, mechelse herders ook, alleen niet dodelijk.
En altijd zullen er mensen zijn met vooroordelen, er zijn gewoon meer liefhebbers die deze honden houden dan foute types, en als je zo goed weet dat het allemaal zo vreselijk gevaarlijk is dan zou ik graag de fijten zien.
Filmpje ken ik en als er geen pitbullverbod was zou ik graag een pitbull hebben. Prachtige sporthond met een super karakter op mensen. Ik zou hem echter niet los laten lopen en met andere reuen laten spelen. Zo hoort dat. De fokachtergrond negeren moet je met geen een ras. Uitzonderingen daar gelaten hoort een pitje of staff niet vrije omgang met andere honden te hebben. Jij weet dat als het goed is als geen ander :ok:

Als mijn overburen een roedel dc hebben en ik een hond die uitvalt dan mag ik zeker op mijn hoede zijn. Als ik langs een huis loop waar een boerboel in de achtertuin van 4 bij 5 meter woont en de hek staat zo nu en dan open dan mag ik terecht op mijn hoede zijn. Als ik 3 staffies zie die op mijn hond afstormen ben ik erg op mijn hoede. Mijn hond grijpt ze en wordt vervolgens gepakt, aangelijnd en wel als die staffies niet luisteren. Ik ken zat staffies, fokkers en heb zat shows bezocht. Ben ook op wandelingen geweest en de regel nr 1 is NOOIT de honden samen los. Niet op wandelingen, niet op shows en zo hoort dat. Maar niet iedereen is zo helaas. Dat is wat ik bedoel, niet meer niet minder :wink:
Marc, zoals je het nu beschrijft komt het bij mij al heel anders over, natuurlijk ben ik het met je eens dat deze honden niet voor Jan en alleman geschikt zijn, dat zal ik nooit tegen spreken.
Maar de manier waarop er over deze honden gesproken werd, ja daar hou ik gewoon absoluut niet van..
Maar genoeg daarover nu, jij weet mijn standpunt en ik de jouwe
Dogs With Spirit!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”