Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaak plassen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

Vaak plassen?

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

moet ik bij een volwassen teef die per wandeling 3 a 4 keer plast gelijk denken aan nier- of blaasproblemen?

Ze is binnen (in het asiel zelfs al, daar van 5 uur 's middags tot de volgende ochtend...) volledig zindelijk.

In vergelijk met de boeven drinkt ze veel, maar die andere twee drinken ook gewoon weinig.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

Ik denk van niet, ik heb er hier ook zo een.
Zeker als we op redelijk onbekend terrein zijn dan piest ze wel een keer
of 4 in drie kwartier.
Een keer een blaasonsteking meegemaakt en toen was het wel 20 keer
in een wandeling.
groetjes biba
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos' zusje plast altijd wel een keer of 3/4 tijdens een wandeling. Dat doet ze dan volgens mij gewoon om even te markeren. Is verder niks aan de hand met haar.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Chira plast wel 10x per wandeling... das net een reu :wink: ze is constant aan het markeren
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ja Balou de tefe hier ook piest net als een ventje 10 keer per ronde ofzo vaak ook hele kleine plasjes tot druppeltjes :roll:
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ja Balou de teef hier ook piest net als een ventje 10 keer per ronde ofzo vaak ook hele kleine plasjes tot druppeltjes :roll:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou niet weten hoe vaak Tirsa wel niet 'n paar druppeltjes op grassprietjes poepjes weet ik wat laat vallen. Nog even en ze plast met d'r pootje omhoog.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Laika piest vaker dan Nelson met wandelen.Het is afhankelijk van de neiging tot het uitzetten van geurvlaggen, neiging tot domineren dus. :wink: Geen zorgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Eline* schreef:Laika piest vaker dan Nelson met wandelen.Het is afhankelijk van de neiging tot het uitzetten van geurvlaggen, neiging tot domineren dus. :wink: Geen zorgen.
Yep, hier ook zo eentje, als Binno maar 3 of 4 keer per wandeling zou plassen DAN zou ik me pas zorgen maken. :mrgreen:
Zolang jouw hond thuis zindelijk is en niet om de haverklap buiten wil voor kleine plasjes zou ik zeker niet aan een blaasontsteking gaan denken. Dat zou je dan echt wel merken hoor! :wink:
Ze drinkt meer dan de boefjes, maar is het echt veel, of gewoon meer...? Als je helemaal gerust wil zijn, laat dan even haar urine onderzoeken, maar waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

binno schreef:Yep, hier ook zo eentje, als Binno maar 3 of 4 keer per wandeling zou plassen DAN zou ik me pas zorgen maken. :mrgreen:
Hahaha, ja, hier ook zo! Ik moet wel zeggen dat ik dus ook erg laat pas doorhad toen Laika een blaasontsteking had. Als je een hond hebt die normaal ook al erg veel plasjes doet valt dat dus ook gewoon niet op. Ik weet nu inmiddels dat ik me zorgen moet maken als de uitgebreide inspectie van het graspolletje of de boom of lantaarnpaal ontbreekt en ze plast als een teefje..echt zittend dus. Dan is het bij Laika niet normaal. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

biba schreef:Ik denk van niet, ik heb er hier ook zo een.
Zeker als we op redelijk onbekend terrein zijn dan piest ze wel een keer
of 4 in drie kwartier.
yep, hier ook zo'n teefje. :wink:
jelle
Zeer actief

Dat het een dominantiedingetje kan zijn weet ik en het zou me op zich in haar geval niet heel erg verbazen. Wel zijn de plekken en manier waarop niet direct dusdanig dat ik daaraan zou denken (gewoon het en der op het gras of in perkjes, en zoals een dame betaamt met twee achterpoten op de grond).

Maar ik ga me voorlopig lekker geen zorgen maken dan :wink:

Vanmiddag gaan we sowieso even langs de DA voor een algehele APK, eens kijken wat die van haar achterhand zeggen en zo.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Jelle,

Hoe oud is ze en is ze gestereliseerd?
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

tegen de loopsheid plassen ze ook veel, dus als ze niet gesteriliseerd is, zou het kunnen dat ze loops moet worden. (dat moet toch de hele wereld weten :wink: )
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi,

Het ging mij er meer om dat niet gestereliseerde teven grotere kans hebben op suikerziekte. Dan drinken ze ook meer en plassen ze dus ook meer.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoë plaste ook bij het leven , en Luna doet het ook . D.w.z. Luna doet alsof , en Zoë deed het echt .
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Izzy markeert als een heuse reu met d'r poot omhoog en piest heel wat af als we op stap zijn.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Misschien ook nog wat nervositeit wat mee speelt?
Want ik merk aan Yentie als ze erg opgewonden is, dat ze buiten meer plasjes per wandeling doet, terwijl als ze ontspannen is doet ze 1 plas en klaar. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ook hier een teef die overal plast, nog meer dan de Keizer :mrgreen: Ow ook met poot omhoog. :mrgreen:

Maar ben je al bij de Da geweest dan?
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha (teef) plast tijdens het wandelen vaker dan Bayko (reu). Bij haar is het puur een geval van markeren, ze zoekt de plekjes ook heel precies uit. Maar weet natuurlijk niet of dat bij jullie dame ook het geval is.
Twinkles
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Twinkles »

Beste Jelle,

Het is belangrijk dat je erachter komt waardoor zij/hij veel plast. Drinkt ze te veel? Meet het op. Een hond drinkt normaliter MAXIMAAL 100ml per 1kg lichaamsgewicht. Is hij/zij 15kilo, dan hoort het beestje MAXIMAAL 1,5 liter per dag te drinken. Iedere druppel meer moet je als serieus beschouwen.

Te veel drinken kan wijzen op suikerziekte, de ziekte van Cushing of zelfs een lever shunt (bij mij Luna het geval!!)

Mijn andere hond lijkt veel te plassen maar die laat gewoon overal kleine plasjes achter. Dit komt door dominant gedrag.

Hou het dus goed in de gaten!!

Groetjes en succes
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
RRback
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RRback »

Siemie, ons boxer Xteefje plast ook heel veel. Ik denk tijdens een korte wandeling wel zo'n 6x.
Dat doet ze altijd al. Het zijn kleine plasjes. volgens mij zijn er wel meer teefjes die dat doen!

In combinatie met andere symptomen zou het misschien wel op blaasontsteking kunnen wijzen?
Ik presenteer! Jowy en Siemie zoet, Jowy en Siemie stout...
Afbeelding
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Jelle,

Hoe oud is ze en is ze gestereliseerd?
weet ik niet en weet ik niet... dat heb je zo met een vondeling :19:

de schatting is dat ze 3 a 4 jaar is, en de dierenarts heeft op haar buik iets kunnen vinden dat een litteken van een sterilisatieoperatie zou kunnen zijn, maar of het dat ook echt is... puur afwachten of ze loops gaat worden of niet.

Ze plast nog wel een paar keer per wandeling, maar ook weer nooit binnen of in de tuin of zo. Aangezien ze ook graag even gaat plassen op de plek waar Ferro net heeft staan wateren hou ik het voor nu toch maar even op een dominantiedingetje.

Ik weet dat die "regel" van max 1 liter per 10 kg hond bestaat, ik denk niet dat ze daar overheen zit.

Afbeelding

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Ik weet dat die "regel" van max 1 liter per 10 kg hond bestaat, ik denk niet dat ze daar overheen zit.
Hoi Jelle,

Dit lijkt me wel èrg veel... Dat zou betekenen dat mijn dogjes 6-7 liter water per dag zouden mogen drinken!?!
Twinkles
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Twinkles »

Scooby schreef:
Dit lijkt me wel èrg veel... Dat zou betekenen dat mijn dogjes 6-7 liter water per dag zouden mogen drinken!?!
Volgens de deskundigen van de faculteit diergeneeskunde van Universiteit Utrecht die ik heb gesproken ivm de lever afwijking van Luna, kan een hond MAXIMAAAAAAAAAAL 100ml per dag drinken :80: . Dus een hond van 30 kilo zou MAX (!) 3 liter kunnen drinken. Dit wil niet zeggen dat ze dit MOETEN drinken. Normaliter is het zo dat een hond minder dan 100ml per kilo drinkt op een dag. Maar elke druppel meer is een aanwijzing voor een probleem.
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Twinkles schreef:Scooby schreef:
Volgens de deskundigen van de faculteit diergeneeskunde van Universiteit Utrecht die ik heb gesproken ivm de lever afwijking van Luna, kan een hond MAXIMAAAAAAAAAAL 100ml per dag drinken :80: . Dus een hond van 30 kilo zou MAX (!) 3 liter kunnen drinken. Dit wil niet zeggen dat ze dit MOETEN drinken. Normaliter is het zo dat een hond minder dan 100ml per kilo drinkt op een dag. Maar elke druppel meer is een aanwijzing voor een probleem.
Hoi,

Ja, dit lijkt me een betere hoveelheid?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”