Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaak plassen?
Moderator: moderatorteam
-
jelle
- Zeer actief
Vaak plassen?
Hoi
moet ik bij een volwassen teef die per wandeling 3 a 4 keer plast gelijk denken aan nier- of blaasproblemen?
Ze is binnen (in het asiel zelfs al, daar van 5 uur 's middags tot de volgende ochtend...) volledig zindelijk.
In vergelijk met de boeven drinkt ze veel, maar die andere twee drinken ook gewoon weinig.
moet ik bij een volwassen teef die per wandeling 3 a 4 keer plast gelijk denken aan nier- of blaasproblemen?
Ze is binnen (in het asiel zelfs al, daar van 5 uur 's middags tot de volgende ochtend...) volledig zindelijk.
In vergelijk met de boeven drinkt ze veel, maar die andere twee drinken ook gewoon weinig.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- biba
- Vaste gebruiker
- Moos
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- *Silvia*
- Zeer actief
- *Silvia*
- Zeer actief
-
Neeltje
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Laika piest vaker dan Nelson met wandelen.Het is afhankelijk van de neiging tot het uitzetten van geurvlaggen, neiging tot domineren dus.
Geen zorgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Yep, hier ook zo eentje, als Binno maar 3 of 4 keer per wandeling zou plassen DAN zou ik me pas zorgen maken.Eline* schreef:Laika piest vaker dan Nelson met wandelen.Het is afhankelijk van de neiging tot het uitzetten van geurvlaggen, neiging tot domineren dus.Geen zorgen.
Zolang jouw hond thuis zindelijk is en niet om de haverklap buiten wil voor kleine plasjes zou ik zeker niet aan een blaasontsteking gaan denken. Dat zou je dan echt wel merken hoor!
Ze drinkt meer dan de boefjes, maar is het echt veel, of gewoon meer...? Als je helemaal gerust wil zijn, laat dan even haar urine onderzoeken, maar waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hahaha, ja, hier ook zo! Ik moet wel zeggen dat ik dus ook erg laat pas doorhad toen Laika een blaasontsteking had. Als je een hond hebt die normaal ook al erg veel plasjes doet valt dat dus ook gewoon niet op. Ik weet nu inmiddels dat ik me zorgen moet maken als de uitgebreide inspectie van het graspolletje of de boom of lantaarnpaal ontbreekt en ze plast als een teefje..echt zittend dus. Dan is het bij Laika niet normaal.binno schreef:Yep, hier ook zo eentje, als Binno maar 3 of 4 keer per wandeling zou plassen DAN zou ik me pas zorgen maken.![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
linlin
-
jelle
- Zeer actief
Dat het een dominantiedingetje kan zijn weet ik en het zou me op zich in haar geval niet heel erg verbazen. Wel zijn de plekken en manier waarop niet direct dusdanig dat ik daaraan zou denken (gewoon het en der op het gras of in perkjes, en zoals een dame betaamt met twee achterpoten op de grond).
Maar ik ga me voorlopig lekker geen zorgen maken dan
Vanmiddag gaan we sowieso even langs de DA voor een algehele APK, eens kijken wat die van haar achterhand zeggen en zo.
Maar ik ga me voorlopig lekker geen zorgen maken dan
Vanmiddag gaan we sowieso even langs de DA voor een algehele APK, eens kijken wat die van haar achterhand zeggen en zo.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,
Het ging mij er meer om dat niet gestereliseerde teven grotere kans hebben op suikerziekte. Dan drinken ze ook meer en plassen ze dus ook meer.
Het ging mij er meer om dat niet gestereliseerde teven grotere kans hebben op suikerziekte. Dan drinken ze ook meer en plassen ze dus ook meer.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Zoie
- Zeer actief
- Angeniet
- Erelid
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Tamara/Bayko
- Twinkles
- Vaste gebruiker
Beste Jelle,
Het is belangrijk dat je erachter komt waardoor zij/hij veel plast. Drinkt ze te veel? Meet het op. Een hond drinkt normaliter MAXIMAAL 100ml per 1kg lichaamsgewicht. Is hij/zij 15kilo, dan hoort het beestje MAXIMAAL 1,5 liter per dag te drinken. Iedere druppel meer moet je als serieus beschouwen.
Te veel drinken kan wijzen op suikerziekte, de ziekte van Cushing of zelfs een lever shunt (bij mij Luna het geval!!)
Mijn andere hond lijkt veel te plassen maar die laat gewoon overal kleine plasjes achter. Dit komt door dominant gedrag.
Hou het dus goed in de gaten!!
Groetjes en succes
Het is belangrijk dat je erachter komt waardoor zij/hij veel plast. Drinkt ze te veel? Meet het op. Een hond drinkt normaliter MAXIMAAL 100ml per 1kg lichaamsgewicht. Is hij/zij 15kilo, dan hoort het beestje MAXIMAAL 1,5 liter per dag te drinken. Iedere druppel meer moet je als serieus beschouwen.
Te veel drinken kan wijzen op suikerziekte, de ziekte van Cushing of zelfs een lever shunt (bij mij Luna het geval!!)
Mijn andere hond lijkt veel te plassen maar die laat gewoon overal kleine plasjes achter. Dit komt door dominant gedrag.
Hou het dus goed in de gaten!!
Groetjes en succes
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
- RRback
- Vaste gebruiker
Siemie, ons boxer Xteefje plast ook heel veel. Ik denk tijdens een korte wandeling wel zo'n 6x.
Dat doet ze altijd al. Het zijn kleine plasjes. volgens mij zijn er wel meer teefjes die dat doen!
In combinatie met andere symptomen zou het misschien wel op blaasontsteking kunnen wijzen?
Dat doet ze altijd al. Het zijn kleine plasjes. volgens mij zijn er wel meer teefjes die dat doen!
In combinatie met andere symptomen zou het misschien wel op blaasontsteking kunnen wijzen?
Ik presenteer! Jowy en Siemie zoet, Jowy en Siemie stout...

-
jelle
- Zeer actief
weet ik niet en weet ik niet... dat heb je zo met een vondelingScooby schreef:Hoi Jelle,
Hoe oud is ze en is ze gestereliseerd?
de schatting is dat ze 3 a 4 jaar is, en de dierenarts heeft op haar buik iets kunnen vinden dat een litteken van een sterilisatieoperatie zou kunnen zijn, maar of het dat ook echt is... puur afwachten of ze loops gaat worden of niet.
Ze plast nog wel een paar keer per wandeling, maar ook weer nooit binnen of in de tuin of zo. Aangezien ze ook graag even gaat plassen op de plek waar Ferro net heeft staan wateren hou ik het voor nu toch maar even op een dominantiedingetje.
Ik weet dat die "regel" van max 1 liter per 10 kg hond bestaat, ik denk niet dat ze daar overheen zit.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jelle,jelle schreef:Ik weet dat die "regel" van max 1 liter per 10 kg hond bestaat, ik denk niet dat ze daar overheen zit.
Dit lijkt me wel èrg veel... Dat zou betekenen dat mijn dogjes 6-7 liter water per dag zouden mogen drinken!?!
Groetjes, Karen
- Twinkles
- Vaste gebruiker
Scooby schreef:
. Dus een hond van 30 kilo zou MAX (!) 3 liter kunnen drinken. Dit wil niet zeggen dat ze dit MOETEN drinken. Normaliter is het zo dat een hond minder dan 100ml per kilo drinkt op een dag. Maar elke druppel meer is een aanwijzing voor een probleem.
Volgens de deskundigen van de faculteit diergeneeskunde van Universiteit Utrecht die ik heb gesproken ivm de lever afwijking van Luna, kan een hond MAXIMAAAAAAAAAAL 100ml per dag drinkenDit lijkt me wel èrg veel... Dat zou betekenen dat mijn dogjes 6-7 liter water per dag zouden mogen drinken!?!
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Twinkles schreef:Scooby schreef:Volgens de deskundigen van de faculteit diergeneeskunde van Universiteit Utrecht die ik heb gesproken ivm de lever afwijking van Luna, kan een hond MAXIMAAAAAAAAAAL 100ml per dag drinkenDit lijkt me wel èrg veel... Dat zou betekenen dat mijn dogjes 6-7 liter water per dag zouden mogen drinken!?!. Dus een hond van 30 kilo zou MAX (!) 3 liter kunnen drinken. Dit wil niet zeggen dat ze dit MOETEN drinken. Normaliter is het zo dat een hond minder dan 100ml per kilo drinkt op een dag. Maar elke druppel meer is een aanwijzing voor een probleem.
Ja, dit lijkt me een betere hoveelheid?
Groetjes, Karen