Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloed in de ontlasting Update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Bloed in de ontlasting Update

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Vanochtend wou ik de honden uitlaten, had Rakker de garage ondergepoept. Het zag er een beetje raar uit, en zag dus bij het schoonmaken dat er bloed in haar poep zat. Dus ik gelijk ongerust, mijn moeder bellen en een afspraak gemaakt bij de dierenarts om 17.00u. Voordat ik naar school ging wou ze naar buiten, daar gekotst, en binnen begon Rakker heel erg te trillen, stond ze heel wankel op haar poten. Dus ik ben maar even bij haar gebleven, vertrouwde het niet helemaal. Mijn zusje bleef ziek thuis, maar stond net onder de douche. Ze was bijna klaar, dus ben maar weggegaan (was wel te laat op school, maarja)
Toen ik en tussenuur had even naar huis gebeld. Mijn zusje had beloofd te bellen als het erger werd, maar dat had ze dus niet gedaan (waar ik dus boos om ben)
Rakker had nu echt bloed gepoept, en moest steeds kosten, dus om 14.00u bracht de buurman mijn moeder en haar naar de dierenarts (wij hebben op het moment maar 1 auto, en mijn vader was daarmee weg) Ik ben dus heel snel naar huis gefietst (ga dan niet rustig op school zitten) ik was echt heel ongerust, omdat bloed poepen mij heel gevaarlijk lijkt. Ik was net op tijd, op naar de dierenarts. Die denkt dus aan een ontsteking aan de dikke darm, en heeft gelijk naar haar huid gekeken (2 weken geleden waren we daar voor de wondjes op haar rug, een paar weken daarvoor omdat ze toen ook diarree had, daarvoor al voor de wondjes, enz. in 3 maanden tijd zijn we er al heel vaak geweest dus) Die is dus geïrriteerd, alleen bij haar nekje had het de goede kleur. Bij haar achterpoten is het een beetje zwart, is ook niet zo goed. En ze vond vlooienpoepjes (wat de da de vorige keer dus niet kon vinden) Ze heeft 2 injecties gehad, en heeft tabletjes en druppeltjes tegen het overgeven meegekregen. Ook hebben we stronghold gekocht, voor de vlooien en het ontwormen. Ze heeft dus waarschijnlijk een vlooienallergie. Als het niet werkt, gaan we haar op een dieet zetten om te kijken of ze voedselallergie heeft. Ze mag dan 12 weken lang alleen maar rijst en witte vis, niks anders.
Ik hoop dat er nou wel een eind aan komt hoor, was echt heel erg geschrokken vandaag, en het is niet leuk als je hond steeds zo ziek is :(
Na de injectie werd ze weer wat vrolijker, maar nu is ze weer heel rustig en trillerig. Ze krijgt vanavond rijst te eten, en daarvoor dus de druppels tegen het overgeven.
Hoop dat ze snel weer beter wordt :(
Laatst gewijzigd door cindy1986 op 01 dec 2004 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

He bah, dat klinkt inderdaad allemaal niet goed :(:
Gelukkig zijn jullie direct naar de dierenarts gegaan en nu maar hopen dat het helpt. Als ze bloed blijft poepen of blijft overgeven, zou ik zeker weer snel teruggaan naar de dierenarts.

Sterkte en veel beterschap gewenst voor Rakker!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Bah, niet leuk als je hond zo ziek is idd. Sterkte met haar, hopelijk knapt ze op :(:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Heel naar als je hond zo ziek is. Ik hoop dat Rakker snel opknapt!
Heel veel beterschap ! :ok:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik heb het ook gehad Cindy, allé ik niet, Luka.
Ik schrok daar ook erg van, van dat bloed.
Hij heeft toen een injectie gekregen omdat hij koorts had.
Een tijdje nadien kreeg hij een ontwormingspil en toen heeft hij echt afgezien 's nachts, hij werd gek van de jeuk en jankte.
Maar sinds hij van de wormen vanaf is, zijn zen darmen goed.
Ik wens je veel beterschap.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Otto heeft dat ook eens gehad, er was toen een adertje gesprongen. Hij heeft toen twee dagen moeten vasten, ben op ander voer overgegaan en toen was het over. Beterschap!
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Goed van je dat je naar de da bent geweest!
Beterschap met Rakker, ik hoop dat zij snel weer helemaal beter is!
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat gelukkig al ietsje beter. Gisteravond was ze echt heel zielig, was echt heel ongerust. Vanochtend gaat het dus al ietsje beter. Ze heeft wat gegeten en heeft zover ik weet niet gepoept of gekotst vannacht. Ik ga wel opletten hoe haar poep eruit ziet vandaag, ik verwacht wel dat het iets beter is dan gisteren. Ik heb haar net wat water gegeven met zo'n spuit (zonder naald dan) Ze was wel aan het trillen, dus heb een deken over haar heen gelegd.
Ik vind haar er nog steeds niet zo goed uitzien, haar koppie is wat anders. Vanmiddag ga ik dat Stronghold geven, dan weten we over een tijdje of het een vlooienallergie is, en anders moeten we kijken of het voedselallergie is. Mijn moeder heeft haar vanochtend in ieder geval van dat speciale voer gegeven, voor de zekerheid.
Ik hou jullie op de hoogte!
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Fijn om te horen dat het iets beter gaat.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Megannetje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Megannetje »

Jullie zullen je wel rot geschrokken zijn! Ik hoop dat ie snel opknapt!
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Megannetje schreef:Jullie zullen je wel rot geschrokken zijn! Ik hoop dat ie snel opknapt!
Ja, we zijn ons zeker rot geschrokken :jank:
Ze is nog steeds niet de oude, maar verwacht dat dat nog wel even duurt, het gaat wel beter als vanochtend, dus ze knapt wel op :)
Afbeelding
Megannetje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Megannetje »

cindy1986 schreef:
Megannetje schreef:Jullie zullen je wel rot geschrokken zijn! Ik hoop dat ie snel opknapt!
Ja, we zijn ons zeker rot geschrokken :jank:
Ze is nog steeds niet de oude, maar verwacht dat dat nog wel even duurt, het gaat wel beter als vanochtend, dus ze knapt wel op :)
Gelukkig maar! Jammer alleen dat het zo lang duurt! Ik vind het altijd zoooo zielig voor die beestjes!
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat al beter met Rakker
Vanochtend had ze wel in de garage gepoept, maar mijn ouders hadden haar voor het slapen gaan haar eten gegeven (ze wou toen pas eten), dus dat is normaal (ze moet na het eten altijd poepen, dat kon nu dus alleen binnen) Beetje dom van mijn ouders, maarja

Toen ik vanmiddag thuiskwam uit school kwam ze me begroeten, dat deed ze gister nog niet, dus al verbetering Toen ik op de bank ging zitten kwam ze al aangespurd, en wou lekker knuffen, dat deed me wel goed (aangezien ze steeds alleen wou liggen) Spelen wou ze ook wel weer. Helemaal de oude is ze nog niet, is nog wel trillerig en nog niet zo gek als altijd, maar wel heel erg verbeterd
Ze wou net ook wel mee wandelen, maar dat mocht niet van mij, ze moet nog even rustig aan doen.
Wat het examen GG betreft twijfel ik nu dus Omdat ze steeds zo ziek is Ik weet ook nog niet of ik zondag ga trainen daarvoor, doe ik alleen als ze dan weer helemaal de oude is (verwacht dat wel hoor) Morgenavond geen behendigheid voor haar, dat vind ik veel te inspannend
Afbeelding
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Ik wil je niet ongerust maken maar als een hond verschillende keren diarree heeft met bloed dan kan het een besmetting zijn met het de giardia parasiet.
Laat de ontlasting er op nakijken. Het enige middel wat helpt tegen giardia is een kuur panacur.
Panacur is een ontwormingsmiddel dus als de diarree komt door wormen is het ook productief.
Deze parasiet heerst erg onder boxers en veel boxereigenaren geven bij diarree met bloed soms standaard een kuur panacur.
Ria
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

ducktails schreef:Ik wil je niet ongerust maken maar als een hond verschillende keren diarree heeft met bloed dan kan het een besmetting zijn met het de giardia parasiet.
Laat de ontlasting er op nakijken. Het enige middel wat helpt tegen giardia is een kuur panacur.
Panacur is een ontwormingsmiddel dus als de diarree komt door wormen is het ook productief.
Deze parasiet heerst erg onder boxers en veel boxereigenaren geven bij diarree met bloed soms standaard een kuur panacur.
Ria
We hadden wat ontlasting meegenomen naar de dierenarts. Ze heeft nu weer normale ontlasting, dat bloed zat er alleen maandag in. Dus denk niet dat het dat dan geweest is.
Afbeelding
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Hou het in de gaten......
Dat is juist het veraderlijke met deze parasiet.
De Da knapt het hondje weer wat op , maar de oorzaak wordt niet weggenomen. Je hond had toch al eerder diarree?
Als het terugkomt overweeg dan mijn woorden en geef panacur.
Op het boxerforum was ook een boxer met deze klachten, diarree met bloed, was weer over, weer diarree naar Da , was weer over enz.
De boxer krijgt nu panacur , maar is wel mager geworden.
De parasiet of wormen moeten gewoon weg.
Ria
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

ducktails schreef:Hou het in de gaten......
Dat is juist het veraderlijke met deze parasiet.
De Da knapt het hondje weer wat op , maar de oorzaak wordt niet weggenomen. Je hond had toch al eerder diarree?
Als het terugkomt overweeg dan mijn woorden en geef panacur.
Op het boxerforum was ook een boxer met deze klachten, diarree met bloed, was weer over, weer diarree naar Da , was weer over enz.
De boxer krijgt nu panacur , maar is wel mager geworden.
De parasiet of wormen moeten gewoon weg.
Ria
Okee, dank je! Tja, ze heeft op het moment vanalles :( Ze heeft iig een allergie, of voor vlooien (gister heb ik haar behandeld met Stronghold, en Kiera en de kat met Frontline) of voor voer. Daardoor is haar weerstand ook minder zei de dierenarts.
Als het terugkomt zal ik zeker aan die parasiet denken!
Afbeelding
natas-bliss
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door natas-bliss »

Wat fijn dat het weer beter met hem gaat.
Op moment heerst onder de honden diarree en braken(er zit bij honden sneller wat bloed bij diarree).
Die van mij hebben ook allemaal 2 dagen wat last gehad.
Net als bij mensen af en toe buikgriep heerst hebben honden dat ook.

Hoop dat hij snel weer de oude is!
Afbeelding
Groetjes Natascha
En een poot en oorlik van Bliss
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Ze is vandaag weer helemaal de oude :cheer:
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Gelukkig Cindy!
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Marieke* schreef:Gelukkig Cindy!
Ja, ben er heel blij mee :wink:
Ik wou haar niet meenemen met het wandelen, maar ze moest en zou mee :roll: En ze was ook hyperactief, dus ze moest de schade inhalen :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Gelukkig maar :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”