Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De pijnstillers werken
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
De pijnstillers werken
Job krijgt nu vanaf dinsdag pijnstillers. 2 x per dag een heel tablet. En het werkt, hij is veel vrolijker en komt de hele tijd met z'n balletje aansjouwen, dat deed ie eerst echt bijna nooit. Zelfs mijn pa viel het op. Aan de ene kant is het fijn voor hem dat het werkt maar aan de andere kant betekend het dus dat hij al die tijd dan al pijn heeft gehad
Volgende week moet ik het halveren. Ik ben benieuwd of het dan nog hetzelfde effect heeft. En dan maar even gaan vissen hoeveel hij nodig heeft.... 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Dat is idd minder Lysette, fijn dat het aanslaat, maar spijtig dat hij al die tijd pijn heeft gehad.
Maarre zijn jullie ook aan een operatie aan het denken? Als hij zo pijn heeft dat hij altijd pijnstillers moet (blijven) hebben maak je hem natuurlijk ook kapot, want pijnstillers zijn niet zo gezond en de heupen gaan verslechteren doordat hij zich niet inhoudt.
Ik hoop dat je een goede oplossing vind. Dikke knuff aan Job.
Maarre zijn jullie ook aan een operatie aan het denken? Als hij zo pijn heeft dat hij altijd pijnstillers moet (blijven) hebben maak je hem natuurlijk ook kapot, want pijnstillers zijn niet zo gezond en de heupen gaan verslechteren doordat hij zich niet inhoudt.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
-
Gast
Fijn dat hij nu geen pijn meer heeft. Honden kunnen heel hard zijn voor zichzelf. Misschien had hij al zijn hele leven slechte heupen en pijn, dan is dat voor hem een 'normale toestand'. Honden zijn vaak erg slecht in het aangeven van pijn, zodat je het pas laat merkt dat ze iets mankeren.
Hebben jullie al nagedacht over een verder behandelplan voor Job? Zijn er nog mogelijkheden?
Hebben jullie al nagedacht over een verder behandelplan voor Job? Zijn er nog mogelijkheden?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Pijnstillers zijn inderdaad niet ideaal. Als ik ze blijf geven wil ik dat ook in beperkte mate. Maar zich inhouden heeft hij volgens mij nooit echt gedaan ook al voelde hij zich er niet lekker bij. Alleen nu hij er geen pijn aan heeft merk je dat hij zich lekkerder voelt.~Tine~ schreef:Dat is idd minder Lysette, fijn dat het aanslaat, maar spijtig dat hij al die tijd pijn heeft gehad.
Ze hadden het erover dat als hij er last van zou krijgen (wat ik dus dacht dat hij niet had) hij kunstheupen zou kunnen krijgen. Zou een hele mooie oplossing zijn (als alles goed gaat) alleen dat kost iets van 2200 euro per heup
Voorlopig blijft het dus even bij de poeder om zijn gewrichten soepel te houden en ik hoop dat een kleine hoeveelheid pijnstillers en evt. op slechtere dagen wat meer, genoeg is....
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Kunstheupen zijn natuurlijk de duurste mogelijkheid. Maar bv. zoals bij Alano van Brigitte is gebeurt de heupkoppen verwijderen? Dat gebeurt toch ook veel en is niet zo duur. Kan dat bij Job niet?
Hij zal idd wel met de pijn hebben leren leven. Ik heb hier ook een hondje rondlopen wat vermoed ik altijd wel wat pijn heeft, Raya dus. Maar ze leeft er mee en is gelukkig op haar manier. Ze krijg Priméval voor alles soepel te houden en heeft haar blije momenten. Als ik zie dat het echt niet gaat, krijgt ze wel een pijnstiller, maar dan nog merk ik niet veel verschil aan haar gedrag. Ze is dan ook een hond die heel slecht pijn voelt... zelfs toen haar kruisband volledige doorgescheurd was vloog ze soms nog rond.
Hij zal idd wel met de pijn hebben leren leven. Ik heb hier ook een hondje rondlopen wat vermoed ik altijd wel wat pijn heeft, Raya dus. Maar ze leeft er mee en is gelukkig op haar manier. Ze krijg Priméval voor alles soepel te houden en heeft haar blije momenten. Als ik zie dat het echt niet gaat, krijgt ze wel een pijnstiller, maar dan nog merk ik niet veel verschil aan haar gedrag. Ze is dan ook een hond die heel slecht pijn voelt... zelfs toen haar kruisband volledige doorgescheurd was vloog ze soms nog rond.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee~Tine~ schreef:Kunstheupen zijn natuurlijk de duurste mogelijkheid. Maar bv. zoals bij Alano van Brigitte is gebeurt de heupkoppen verwijderen? Dat gebeurt toch ook veel en is niet zo duur. Kan dat bij Job niet?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer: