Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De pijnstillers werken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

De pijnstillers werken

Ongelezen bericht door Lysette »

Job krijgt nu vanaf dinsdag pijnstillers. 2 x per dag een heel tablet. En het werkt, hij is veel vrolijker en komt de hele tijd met z'n balletje aansjouwen, dat deed ie eerst echt bijna nooit. Zelfs mijn pa viel het op. Aan de ene kant is het fijn voor hem dat het werkt maar aan de andere kant betekend het dus dat hij al die tijd dan al pijn heeft gehad :(: Volgende week moet ik het halveren. Ik ben benieuwd of het dan nog hetzelfde effect heeft. En dan maar even gaan vissen hoeveel hij nodig heeft.... :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Fijn dat hij er baat bij heeft!
Ja, is idd niet fijn om te beseffen :(
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Fijn dat 't helpt.
En maak je niet te druk over 't feit dat hij dan al langer pijn had. Nu help je hem en dat is een goede zaak :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

fijn hoor dat het helpt :ok:
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Goed om te horen dat de medicijnen aanslaan. :ok:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Dat is idd minder Lysette, fijn dat het aanslaat, maar spijtig dat hij al die tijd pijn heeft gehad.
Maarre zijn jullie ook aan een operatie aan het denken? Als hij zo pijn heeft dat hij altijd pijnstillers moet (blijven) hebben maak je hem natuurlijk ook kapot, want pijnstillers zijn niet zo gezond en de heupen gaan verslechteren doordat hij zich niet inhoudt.

Ik hoop dat je een goede oplossing vind. Dikke knuff aan Job.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Fijn dat hij nu geen pijn meer heeft. Honden kunnen heel hard zijn voor zichzelf. Misschien had hij al zijn hele leven slechte heupen en pijn, dan is dat voor hem een 'normale toestand'. Honden zijn vaak erg slecht in het aangeven van pijn, zodat je het pas laat merkt dat ze iets mankeren.

Hebben jullie al nagedacht over een verder behandelplan voor Job? Zijn er nog mogelijkheden?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

~Tine~ schreef:Dat is idd minder Lysette, fijn dat het aanslaat, maar spijtig dat hij al die tijd pijn heeft gehad.
Maarre zijn jullie ook aan een operatie aan het denken? Als hij zo pijn heeft dat hij altijd pijnstillers moet (blijven) hebben maak je hem natuurlijk ook kapot, want pijnstillers zijn niet zo gezond en de heupen gaan verslechteren doordat hij zich niet inhoudt.

Ik hoop dat je een goede oplossing vind. Dikke knuff aan Job.
Pijnstillers zijn inderdaad niet ideaal. Als ik ze blijf geven wil ik dat ook in beperkte mate. Maar zich inhouden heeft hij volgens mij nooit echt gedaan ook al voelde hij zich er niet lekker bij. Alleen nu hij er geen pijn aan heeft merk je dat hij zich lekkerder voelt.
Ze hadden het erover dat als hij er last van zou krijgen (wat ik dus dacht dat hij niet had) hij kunstheupen zou kunnen krijgen. Zou een hele mooie oplossing zijn (als alles goed gaat) alleen dat kost iets van 2200 euro per heup :cry: Ik wil daar wel overnadenken als hij er echt heel erg veel last van krijgt alleen is dat ook weer niet helemaal risicoloos dus dat vind ik op dit moment niet de fijnste oplossing omdat hij verder wel, voor mijn gevoel, gelukkig is. Zeker nu hij wat minder pijn heeft.
Voorlopig blijft het dus even bij de poeder om zijn gewrichten soepel te houden en ik hoop dat een kleine hoeveelheid pijnstillers en evt. op slechtere dagen wat meer, genoeg is....

~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Kunstheupen zijn natuurlijk de duurste mogelijkheid. Maar bv. zoals bij Alano van Brigitte is gebeurt de heupkoppen verwijderen? Dat gebeurt toch ook veel en is niet zo duur. Kan dat bij Job niet?

Hij zal idd wel met de pijn hebben leren leven. Ik heb hier ook een hondje rondlopen wat vermoed ik altijd wel wat pijn heeft, Raya dus. Maar ze leeft er mee en is gelukkig op haar manier. Ze krijg Priméval voor alles soepel te houden en heeft haar blije momenten. Als ik zie dat het echt niet gaat, krijgt ze wel een pijnstiller, maar dan nog merk ik niet veel verschil aan haar gedrag. Ze is dan ook een hond die heel slecht pijn voelt... zelfs toen haar kruisband volledige doorgescheurd was vloog ze soms nog rond.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Fijn dat hij er wel op reageert. Wat voor peoder geefje hem?
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

~Tine~ schreef:Kunstheupen zijn natuurlijk de duurste mogelijkheid. Maar bv. zoals bij Alano van Brigitte is gebeurt de heupkoppen verwijderen? Dat gebeurt toch ook veel en is niet zo duur. Kan dat bij Job niet?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee :19: Ga van de week eens een beetje neuzen op internet wat er allemaal mogelijk is want ik heb er echt geen idee van :denken: Vind het ook zo moeilijk omdat hij het zo slecht aangeeft :S

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Fijn dat hij er wel op reageert. Wat voor peoder geefje hem?
Sacha's Blend heb ik meegekregen...

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”