P@CO schreef:billy schreef:
Ik heb altijd geleerd als je hond slecht los volgt, heb je de overstap van aangelijnd naar los te snel gemaakt.
Ik zou het ook proberen met een balletje of zoiets.
Groetjes Els
die overstap is voor me gemaakt op de hondenclub, met dit examen moet ze het gewoon kunnen.
Zo'n cursus heeft toch al gauw 10-12 lessen, als je over een maand examen moet doen heb je al zo'n 6-8 lessen gehad? Geven ze op de cursus geen tips om het los volgen gerichter aan te leren? Beetje aan de late kant dus...
Ik heb wellicht een tip: ga normaal aangelijnd volgen, als hij dit goed doet geef je commando 'blijf', jij loopt 3 meter door en geef comando 'volg' en hij sluit weer bij je aan. Volg zo een paar meter door, los dus. Beloon hem (ik gebruik stukjes kaas!!! werkt perfect).
Ga even een 'aan de voet' oefening doen en volg daarna weer aangelijnd. doet hij dit weer goed, leg dan de riem over hem heen en praat met hem, maak hem gek, zorg dat JIJ er leuk bent, Jij hebt ook kaas wat hij wel wil hebben. Zorg dus dat hij niet kan voorspellen wanneer hij het krijgt, dan blijft hij afwachtend naar je kijken. Geef in het begin vlot kass en bouw het steeds meer af en maaj het onvoorspelbaar!!
Heel veel succes, bouw niet te snel op en doe korte stukjes. lange stukken zijn pas geschikt als hij het goed kan