De meeste mensen die een boxer willen, die willen een huishond en niet een felle, een fokker besluit dan om niet een werklijn te gebruiken omdat ze gewoon niet meer alle pups kwijt kunnen, want wie zegt dat ze ze kwijt kunnen, de fokkers zijn meer gaan fokken op karakter zoals ze graag gezien worden.En hoe je het wend of keerd, je moet veel geduld hebben met een boxer als werkhond, want het zijn en blijven net zo goed molossers en zijn gewoon niet slaafs voor dat werk zoals herders.malinois schreef:dat kan best ik weet het niet... maar ik weet wel en dat bedoel ik ermee... dat je het leuk en afwisselend moet houden voor elke hond om ze iets met plezier te laten doen....Angel-eyes schreef:Ligt voor boxers toch echt anders, vinden het nu leuk en doen het de 2-de keer weer, al is dat na 6 weken dan vinden ze het saai, ze zijn gewoon niet zo slaafs dat ze maar in herhaling vallen omdat het baasje dat graag ziet, een Boxer is van nature al heel allert en dan moet je dat leren??Ja die heeft echt wat beters te doen hoor, dus echt niet alle rassen zijn daarin hetzelfde.....is hetzelfde dat je via slappe trainingen gaat leren om een Mastino waaks te maken???malinois schreef:daar ben je als geleider zelf bij... als je elke training alleen maar hetzelfde doet, zullen er weinig honden zijn die het nog erg spannend vinden.. je moet het spannend maken...Angel-eyes schreef:Oh nou dan moeten ze het eens spannender maken he?Aan mijn ras ligt het niet, die willen altijd wel wat doen, maar je moet niet steeds met hetzelfde aankomen,
dan train je die oefeningen, de volgende training weer 2 andere, die daarop een keer alleen bijv. zit-oefening en voor de rest helemaal niets....
je bent er zelf helemaal bij hoe je het leuk kan houden voor je hond. Dat geldt voor alle rassen....
dat heeft niets met het ras te maken..
Een mechelaar of een duitser heeft misschien meer will-to-please dan een ander ras, maar ook voor hun moet je het afwisselend houden.
Maar helaas is er weinig werk qua boxers in NL, als je ziet dat er maar 4 deelnemers zijn op een IPO clubwinnervraag ik me af waar dat heen moet met het ras in de sport....
vind het erg jammer dat er zo weinig belangstelling voor is of goede kwaliteit honden....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geschiktheid grote molossers voor IPO.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
inderdaad ik versta ook iets anders onder slaafs...scooby doo schreef:is een herder dan slaafs. ik denk het niet . een mechel is gefokt op werkkwaliteiten en heeft een zekere will to please maar slaafs
dacht het niet

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er zijn vast wel mensen voor alleen moet je dat goed gaan plannen dus alle honden voor de dekking in principe verkocht hebben... (een echte werkmechel is ook niet puur als huishond geschikt)Angel-eyes schreef:De meeste mensen die een boxer willen, die willen een huishond en niet een felle, een fokker besluit dan om niet een werklijn te gebruiken omdat ze gewoon niet meer alle pups kwijt kunnen, want wie zegt dat ze ze kwijt kunnen, de fokkers zijn meer gaan fokken op karakter zoals ze graag gezien worden.
maar er zijn best een aantal boxers in NL die werken, maar dat er maar 4 op een wedstrijd staan vind ik erg triest...
er zijn meer honden die een mindere will to please hebben of waar de werkkwaliteit in de loop van de jaren verloren is gegaan maar daar staan toch meer honden op eigen wedstrijden dan bij de boxer....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ja omdat mensen de boxer gewoon als huishond willen, mensen willen geen boxer om mee te werken, die willen hem als huishond.malinois schreef:er zijn vast wel mensen voor alleen moet je dat goed gaan plannen dus alle honden voor de dekking in principe verkocht hebben... (een echte werkmechel is ook niet puur als huishond geschikt)Angel-eyes schreef:De meeste mensen die een boxer willen, die willen een huishond en niet een felle, een fokker besluit dan om niet een werklijn te gebruiken omdat ze gewoon niet meer alle pups kwijt kunnen, want wie zegt dat ze ze kwijt kunnen, de fokkers zijn meer gaan fokken op karakter zoals ze graag gezien worden.
maar er zijn best een aantal boxers in NL die werken, maar dat er maar 4 op een wedstrijd staan vind ik erg triest...
er zijn meer honden die een mindere will to please hebben of waar de werkkwaliteit in de loop van de jaren verloren is gegaan maar daar staan toch meer honden op eigen wedstrijden dan bij de boxer....
-
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
mechel ken ik niet goed genoeg. maar een d.herder is over het algemeen wel slaafs.scooby doo schreef:ik krijg zo het gevoel dat jij denkt dat iedere hond slaafs isAngel-eyes schreef:Oh dan hebbie fout gedenkt he?scooby doo schreef:is een herder dan slaafs. ik denk het niet . een mechel is gefokt op werkkwaliteiten en heeft een zekere will to please maar slaafs
dacht het niet
behalve de jouwe
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een will to please hebben is iets heel anders dan slaafs zijn....little-wolf schreef:mechel ken ik niet goed genoeg. maar een d.herder is over het algemeen wel slaafs.scooby doo schreef:ik krijg zo het gevoel dat jij denkt dat iedere hond slaafs isAngel-eyes schreef:Oh dan hebbie fout gedenkt he?scooby doo schreef:is een herder dan slaafs. ik denk het niet . een mechel is gefokt op werkkwaliteiten en heeft een zekere will to please maar slaafs
dacht het niet
behalve de jouwe

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dan weet je dus nu al dat over een jaar of 10 er geen boxer meer te vinden is op werkgebied in ieder geval in nederland....Angel-eyes schreef:Ja omdat mensen de boxer gewoon als huishond willen, mensen willen geen boxer om mee te werken, die willen hem als huishond.
zou het erg jammer vinden...
Bij de andere rassen (dober, rottweiler, bouvier etc.) kan het blijkbaar ook...
en daarbij: waarom zou je alleen boxers als huishond nemen... het zijn werkhonden....
ik zou ook graag een samoyeed of husky willen hebben maar allereerst kan ik er hier niet mee doen waarvoor ze gemaakt zijn (slee trekken in de sneeuw) dus dat is 1 van de redenen waarom ik ze dan ook niet neem...

- mechelaar_fan
- Zeer actief
een slaafse mechelse herder. die moet ik nog tegenkomen in de africhting. ik kan me inbeelden in de schoonheidslijnen, maar bij de werklijnen, vergeet het. Een slaafse hond is niet belastbaar....
ik zou graag een boxer hebben, maar een hond die geselecteerd is op showkwaliteiten komt er bij mij niet in. voor mij dus een boxer uit een werklijn graag.
De enige echte IPO3 die iets betekent wordt bewezen op een CAC-wedstrijd. De rest is mouwtje in de muil duwen. helaas...
ik zou graag een boxer hebben, maar een hond die geselecteerd is op showkwaliteiten komt er bij mij niet in. voor mij dus een boxer uit een werklijn graag.
onmogelijk, een bandog is geen ras en ipo of SchH worden door FCI-organisaties uitgereikt.Angel-eyes schreef: Er zijn Bandoggen die IPO3 en sch.h3 hebben gehaald en dat zal echt niet met alleen niks doen zijn gebeurt.
De enige echte IPO3 die iets betekent wordt bewezen op een CAC-wedstrijd. De rest is mouwtje in de muil duwen. helaas...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat bedoel ik dus... er is best vraag maar geen aanbod...mechelaar_fan schreef: ik zou graag een boxer hebben, maar een hond die geselecteerd is op showkwaliteiten komt er bij mij niet in. voor mij dus een boxer uit een werklijn graag.

- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ja we gaan voor een enkeling een hele showlijn opzettenmalinois schreef:dat bedoel ik dus... er is best vraag maar geen aanbod...mechelaar_fan schreef: ik zou graag een boxer hebben, maar een hond die geselecteerd is op showkwaliteiten komt er bij mij niet in. voor mij dus een boxer uit een werklijn graag.
-
- Zeer actief
mechelaar_fan schreef:een slaafse mechelse herder. die moet ik nog tegenkomen in de africhting. ik kan me inbeelden in de schoonheidslijnen, maar bij de werklijnen, vergeet het. Een slaafse hond is niet belastbaar....
onmogelijk, een bandog is geen ras en ipo of SchH worden door FCI-organisaties uitgereikt.Angel-eyes schreef: Er zijn Bandoggen die IPO3 en sch.h3 hebben gehaald en dat zal echt niet met alleen niks doen zijn gebeurt.
[/url]http://www.workingpitbull.com/training.htm[url]
die hond heeft toch ipo3 en sch.h3 en nog meer gedoe[/url]
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Hallo,malinois schreef:dat bedoel ik dus... er is best vraag maar geen aanbod...mechelaar_fan schreef: ik zou graag een boxer hebben, maar een hond die geselecteerd is op showkwaliteiten komt er bij mij niet in. voor mij dus een boxer uit een werklijn graag.
Er is in nederland geen vraag naar zulke boxers.
Als er vraag is dan moet je 8 tot 10 vragers hebben en die heb je niet.
De meesten komen op de bank te liggen en de hele dag op foto met de kinderen.
Diegene die vraag heeft kan in Duitsland aan boxers komen uit korzucht en leistungzucht staan op de site van de club munchen bij zucht en dan welpenofferte.
Groetjes,
Klaas
-
- Zeer actief
Dat kan me geen ruk schelen, je zegt dat ze geen ipo3 kunnen hebben, maar hij heeft het wel en nog zelfs meer dus ze kunnen het wel, staat voor mij ipo3, iets wat volgens jou niet kan dus.mechelaar_fan schreef:en wie heeft die ipo3-keuring gedaan, wie was de pakwerker???
er is ipo3 en ipo3.
95 voor het bijten op een CAC is heel wat meer dan 95 voor het bijten op een clubmatchke.

weet je wat jouw probleem is ? je kunt gewoon niet toegeven dat je fout zit .Angel-eyes schreef:Dat kan me geen ruk schelen, je zegt dat ze geen ipo3 kunnen hebben, maar hij heeft het wel en nog zelfs meer dus ze kunnen het wel, staat voor mij ipo3, iets wat volgens jou niet kan dus.mechelaar_fan schreef:en wie heeft die ipo3-keuring gedaan, wie was de pakwerker???
er is ipo3 en ipo3.
95 voor het bijten op een CAC is heel wat meer dan 95 voor het bijten op een clubmatchke....en al is de pakwerker Jor Enus dat zou ik totaal niet weten.
dat probleem had ik ook in het begin maar op een andere manier , ik had een dobber en vond deze evengoed als een mechel en behandelde mijn hond ook zo !! goh wat zat ik fout
maar ik ben mans genoeg om het toe te geven . jij niet
-
- Zeer actief
hahahahahahahahahahascooby doo schreef:weet je wat jouw probleem is ? je kunt gewoon niet toegeven dat je fout zit .Angel-eyes schreef:Dat kan me geen ruk schelen, je zegt dat ze geen ipo3 kunnen hebben, maar hij heeft het wel en nog zelfs meer dus ze kunnen het wel, staat voor mij ipo3, iets wat volgens jou niet kan dus.mechelaar_fan schreef:en wie heeft die ipo3-keuring gedaan, wie was de pakwerker???
er is ipo3 en ipo3.
95 voor het bijten op een CAC is heel wat meer dan 95 voor het bijten op een clubmatchke....en al is de pakwerker Jor Enus dat zou ik totaal niet weten.
dat probleem had ik ook in het begin maar op een andere manier , ik had een dobber en vond deze evengoed als een mechel en behandelde mijn hond ook zo !! goh wat zat ik fout
maar ik ben mans genoeg om het toe te geven . jij niet
ja hoor scooby....er wordt gezegt dat een bandog geen ipo3 kan hebben, naja staat er toch echt, wat moet ik dan niet toegeven??
- mechelaar_fan
- Zeer actief
ipo op een CAC is niet om mee te lachen. Als het allemaal zo simpel was, dan haalden de honden allemaal 100 op het bijtwerk.scooby doo schreef:trouwens ipo wordt veel overschat .
ipo is veel gehoorzaamheid met een beetje spelend bijten .
op een mouwtje dat de hond nog apporteert .
ik durf met je te wedden en zet zo een bandog op, diensthondenprogramma of wat lager de ring en de hond kan de druk niet aan !!
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
scooby doo schreef:trouwens ipo wordt veel overschat .
ik durf met je te wedden en zet zo een bandog op, diensthondenprogramma of wat lager de ring en de hond kan de druk niet aan !!

ja hoor het is goed.. weer een die ik niet serieus hoef te nemen ...

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind dat je hier de IPO toch wel onderschat hoor! Heb je zelf ooit IPO getraind?scooby doo schreef:trouwens ipo wordt veel overschat .
Als ik kijk naar de honden bij mij op de club en dan met name de 2 echte wedstrijdhonden (die allebei hoog in de top van Nederland meedraaien) kun je dat echt niet spelend bijten noemen.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee logisch he, je KAN ook niet proberen omdat er niet voor gefokt wordt....Orient schreef:Hallo,malinois schreef:dat bedoel ik dus... er is best vraag maar geen aanbod...mechelaar_fan schreef: ik zou graag een boxer hebben, maar een hond die geselecteerd is op showkwaliteiten komt er bij mij niet in. voor mij dus een boxer uit een werklijn graag.
Diegene die vraag heeft kan in Duitsland aan boxers komen uit korzucht en leistungzucht staan op de site van de club munchen bij zucht en dan welpenofferte.
Groetjes,
Klaas
ik geloof er niets van dat er niemand is die wil werken met een boxer... maar als ze dan uit duitsland gehaald moeten worden is dat voor een 'recreatiesporter' misschien alweer teveel gevraagd....
Voor iemand die echt wedstrijden wil doen, oke die zal dat er zeker voor over hebben... maar iemand die gewoon leuk met z'n hond bezig wil zijn zal dat er misschien niet voor over hebben...
Er sporten nog steeds mensen met boxers dus die mensen zullen zeker belangstelling voor een werkhond hebben.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je het ooit gedaan???scooby doo schreef:trouwens ipo wordt veel overschat .

met IPO moet je je hond echt goed onder apel hebben anders hou je geen punt over.... elke pitje, hapje, stapje teveel kost je bergen punten... dus lul over iets waar je wel verstand van hebt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad....Inge schreef:Ik vind dat je hier de IPO toch wel onderschat hoor! Heb je zelf ooit IPO getraind?scooby doo schreef:trouwens ipo wordt veel overschat .
Als ik kijk naar de honden bij mij op de club en dan met name de 2 echte wedstrijdhonden (die allebei hoog in de top van Nederland meedraaien) kun je dat echt niet spelend bijten noemen.Ja, IPO is een tak van sport waarbij ook de wat mindere honden hun certificaat kunnen halen, kwestie van geluk hebben en een soepele keurmeester. Maar op de CAC-wedstrijden wordt echt zeer strikt gekeurd en zie je dus ook kwaliteit. Het is niet voor niets dat de 300 punten nooit gehaald worden.

-
- Vaste gebruiker
Hallo,malinois schreef:nee logisch he, je KAN ook niet proberen omdat er niet voor gefokt wordt....Orient schreef:Hallo,malinois schreef:dat bedoel ik dus... er is best vraag maar geen aanbod...mechelaar_fan schreef: ik zou graag een boxer hebben, maar een hond die geselecteerd is op showkwaliteiten komt er bij mij niet in. voor mij dus een boxer uit een werklijn graag.
Groetjes,
Klaas
ik geloof er niets van dat er niemand is die wil werken met een boxer... maar als ze dan uit duitsland gehaald moeten worden is dat voor een 'recreatiesporter' misschien alweer teveel gevraagd....
Voor iemand die echt wedstrijden wil doen, oke die zal dat er zeker voor over hebben... maar iemand die gewoon leuk met z'n hond bezig wil zijn zal dat er misschien niet voor over hebben...
Er sporten nog steeds mensen met boxers dus die mensen zullen zeker belangstelling voor een werkhond hebben.
Ja duitsland is ook heel ver weg.
En ik weet dat de honden die niet uit een werklijn komen uitermaye geschikt zijn voor de mensen die een beetje willen trainen met de hond.
De prijsvechters kunnen wel een mechelaar kopen of toch heen halen.
De boxer zoals hij in europa word gefokt door showkennels kunnen op een standaard club prima uit de voeten.
Klaas